wiadomości

Aktywności, które nie łamią obostrzeń. Jak trenować?

fot. Trojmiasto.pl, Robert Kostecki/BEAR.photo

Obostrzenia dotyczące obiektów sportowych w związku z pandemią koronawirusa obowiązują do 9 kwietnia. Przypominamy jak dbać o aktywność fizyczną, jednocześnie stosując się do aktualnych przepisów. Które aktywności najbardziej przypadają wam do gustu?



Kalendarz imprez na najbliższy tydzień



Którą spośród wymienionych aktywności lubisz najbardziej?

spacery 24%
bieganie 16%
jazda na rowerze 40%
jazda na rolkach/deskorolce 7%
biegi lub spacery z mapą 2%
joga, stretching 2%
ćwiczenia z ciężarami 6%
ćwiczenia z ciężarem własnego ciała 2%
ćwiczenia z gumami oporowymi, rollerem 1%
zakończona Łącznie głosów: 1007
Ostatnie rządowe wytyczne zamknęły dla amatorów wszystkie obiekty sportowe w kraju. Obecny lockdown związany z pandemią koronawirusa obowiązuje do 9 kwietnia. Wyłączenie z użytku siłowni, boisk, kortów czy basenów sprawia, że aby dbać o formę, trzeba radzić sobie na własną rękę. Jak ćwiczyć, aby nie łamać obostrzeń?

Trasy biegowe w Trójmieście



Najwięcej możliwości daje nam ruch na świeżym powietrzu. O ile korzystanie z zewnętrznych siłowni, choć w praktyce wolne od sankcji, nie jest zgodne z obowiązującymi wytycznymi, jest cała masa innych aktywności.

Na poczet aktywności możemy zaliczyć:
  • godzinny spacer,
  • dłuższe wyjście z psem na smyczy.

O ile nie spacerujemy po plaży, lesie czy parku, zalecane jest korzystanie z maseczek zasłaniających twarz i usta.

Siłownie pod chmurką popularne, mimo obostrzeń



Zasłanianie twarzy nie jest obowiązkowe w przypadku, gdy zdecydujemy się pobiegać na terenie lasów, parku, zieleńca, ogrodu botanicznego, ogrodu zabytkowego, rodzinnego ogródka działkowego i plaży.

W Trójmieście nie brakuje ciekawych tras na dłuższe lub krótsze treningi, a różnorodność terenu i podłoża sprawia, że bardzo łatwo je urozmaicić. Wśród imprez, które skutecznie bronią się przed lockdownem i zyskały w ostatnim czasie na popularności, są liczne imprezy na orientację, w których można nie tylko poruszać się w leśnych sceneriach, ale i poćwiczyć umiejętność korzystania z map.



Zima odpuszcza, a to dobra wiadomość dla rowerzystów, rolkarzy oraz fanów jazdy na deskorolce. To aktywności, które pozwalają pogodzić jednocześnie aktywność z potrzebą przemieszczania się. Przy okazji łatwiej w tym przypadku o zachowanie dystansu społecznego. Rolkarzy i skejterów uczulamy przy okazji na pozostałości piasku rozsypywanego zimą - wybierajcie miejsca, w których został już uprzątnięty. W innym wypadku łatwo uszkodzić sprzęt lub wpaść w niekontrolowany poślizg.

Zmiana sprzętu sportowego. Teraz czas na rolki, rowery, deskorolki



O ile nie mamy dostępu do domowej, piwnicznej czy garażowej siłowni, alternatywą może być trening z odważnikiem, który można wykonać zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu.

W domowym zaciszu można trenować z wykorzystaniem:
  • drążka do podciągania,
  • gum oporowych,
  • z ciężarem własnego ciała,
  • z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku.

Dla tych, którzy nie skupiają się na treningu siłowym czy wydolnościowym lub szukają dla niego uzupełnienia albo po prostu chcą poprawić swoje samopoczucie, wystarczy mata. Wolne pół godziny wystarczy na to, aby poćwiczyć jogę, wykonać ćwiczenia wzmacniające kręgosłup lub zwyczajnie porozciągać się dla zdrowotności. Warto też zainwestować w roller, który pomoże rozluźnić spięte mięśnie.

Joga - układy do wykonania w domu



Trening z odważnikiem - przykładowe ćwiczenia



Trening z gumami oporowymi. Zestaw ćwiczeń dla każdego



Trening z rollerem, czyli samodzielny masaż



Skuteczne i bezpieczne ćwiczenia na drążku

Opinie wybrane


wszystkie opinie (99)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Wydarzenia

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl

Najczęściej czytane