stat
Impreza już się odbyła

GFT 2021 / Behind The Screen / The Space

W grudniu w ramach Gdańskiego Festiwalu Tańca zapraszamy na spotkanie z tancerzami baletu Opery Bałtyckiej. Wieczór rozpocznie solo w wykonaniu Sayaki Haruny-Kondrackiej Behind the screen (tegoroczna nagroda publiczności w Solo Dance Contest), a zakończy go spektakl The Space. Obie choreografie są stworzone przez Roberto Tallarigo.

BEHIND THE SCREEN / choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka / 10 minut
Solo Behind the screen miało premierę podczas tegorocznego Solo Dance Contest, gdzie zdobyło Nagrodę Publiczności. Po spektaklu tak pisał Łukasz Rudziński: Natomiast najbardziej spójną teatralną formę ma solo od lat zadomowionej w Polsce solistki Opery Bałtyckiej w Gdańsku Japonki Sayaki Haruny-Kondrackiej. Jej wykonane premierowo Behind the screen przypomina przestrzeń snu, w której tancerkę czekają rozmaite, przetworzono komputerowo głosy duchy. (facebook.com/GdanskiFestiwalTanca opis albumu zdjęć z 23.08.2021)
THE SPACE / Collectivo Contemporanea / koncept, choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid,

Milena Crameri / 30 minut
The Space to niezależny projekt tancerzy Opery Bałtyckiej, którego choreografem i pomysłodawcą jest Roberto Tallarigo, znany festiwalowej publiczności ze spektaklu KaruzeJa.
Tytułowe The Space to wywiedziona od Immanuela Kanta przestrzeń traktowana przez Kanta jako forma zmysłowej naoczności. W myśl tej teorii, każda rzecz, którą widzimy, ma dla nas wymiary przestrzenne i zajmuje określone miejsce w czasie. Sposób ludzi na postrzeganie wszystkiego w trójwymiarowej przestrzeni jest jedyną dostępną nam formą widzenia świata, a jedynym dostępnym sposobem myślenia jest poruszanie się po antonimach: stałość zmienność; jedność wielość; przyczyna skutek. W tych pojęciach zamyka się filozofia spektaklu, wykonanego przez zgrany, elektryczny w ruchu zespół tancerzy. (Recenzja Łukasza Rudzińskiego, facebook.com/GdanskiFestiwalTanca opis albumu zdjęć z 25.02.2021)

Roberto Tallarigo znany ze sceny Opery Bałtyckiej, m.in. z roli Tezeusza w Śnie Nocy Letniej w choreografii Izadory Weiss. Jest absolwentem Rotterdam Dance Academy. Przed rozpoczęciem pracy w Trójmieście tańczył w Staatstheatre w Kassel, eVolution Dance Theatre, i Balletto di Calabria.
Sayaka Haruna-Kondracka przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Była laureatką krajowych konkursów baletowych. Zaczęła studia w Codarts, gdzie w ciągu sezonu współpracowała z Introdans, Dance Works Rotterdam oraz innymi zespołami tanecznymi. Przed przyjazdem do Polski spędziła rok w Cinevox Junior Company w Szwajcarii. Od 2012 roku tańczy w Balecie Opery Bałtyckiej (wcześniej w Bałtyckim Teatrze Tańca, zatańczyła między innymi w Śnie Nocy Letniej, Estancii, Kopciuszku).
Gwenllian Davies uczyła się w Elmhurst School for Dance, gdzie występowała z Birmingham Royal Ballet, następnie tańczyła w walijskim Ballet Cymru. W 2018 dołaczyła do baletu Opery Bałtyckiej grająć między innymi Giselle, Julię i Tytanię.

Gento Yoshimoto Naukę tańca rozpoczął w Japonii, a następnie kontynuował w Hungarian Dance Academy w Budapeszcie. Jest laureatem wielu konkursów baletowych, m.in. w Tokio, Nagoi, Helsinkach, Grand Prix de Paris. W latach 2011-2017 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie wykreował głownie partie męskie w baletach takich jak: Dziadek do orzechów, Kopciuszek (P.Chalmer), La Sylphide (Bornonville), Serenada (G.Balanchine) oraz zatańczył partie solowe w Stworzeniu Świata (U.Scholz), w Jeziorze łabędzim oraz w Romeo i Julii. Obecnie solista Opery Bałtyckiej, w 2018 wyróżniony nagrodą prezydenta miasta Gdańsk w dziedzinie kultury.

Bartosz Kondracki od 2009 roku tancerz baletu Opery Bałtyckiej (wcześniej Bałtycki teatr Tańca). Pierwsze kroki taneczne stawiał w zespole tańca nowoczesnego Caro Dance" w Siedlcach, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec oraz tańczył w Kieleckim Teatrze Tańca. Zdobył liczne tytuły i nagrody krajowych i międzynarodowych konkursach. Występował w spektaklach Izadory Weiss, Wojciecha Misiuro, Emila Wesołowskiego, Eugenio Scigliano, Jiříego Kyliána, Patricka Delcroix, Giorgio Madia i Francois Mauduit. W 2010 rozpoczął twórczość choreograficzną spektaklem Ad Infinitum, dalej nastąpiło Poniżej poziomu morza, KaruzeJa.

Giovanni Chavez Madrid rozpoczął naukę w szwedzkiej szkole baletowej, następnie ukończył Tring Park School for The Performing Arts. Pracował w English National Ballet, a obecnie jest tancerzem Opery Bałtyckiej. Współpracował z takimi choreografami jak Emil Wesołowski, Christopher Wheeldon, Kerry Nicholls i Sir Kenneth MacMillan.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na wydarzenie należy opłacić i odebrać w ciągu 3 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dane wydarzenie.
Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Na wydarzeniach w Klubie Żak miejsca nie są numerowane.
W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych. Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    20 - 25 zł
  • Bilet ulgowy
    10 - 15 zł
Liczba miejsc na widowni zgodna z zobowiązującymi rozporządzeniami sanitarnymi, udział w wydarzeniach w Sali Suwnicowej przy zachowaniu dystansu i w masce.
Bilety (obejmują wszystkie prezentacje danego dnia):
25 zł / 20 zł - Karta Do Kultury* / 15 zł ulgowe* / 10 zł Karta Tancerza*
* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)
Ulgowe bilety przysługują wyłącznie studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych (licencjackich i magisterskich, do 26 roku życia), uczniom, emerytom i rencistom oraz na Kartę Dużej Rodziny za okazaniem aktualnej, właściwej legitymacji lub Karty.
Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl. Na spektaklach w Sali Suwnicowej liczba miejsc jest ograniczona zgodnie z aktualnym zarządzeniem Rady Ministrów, a udział w wydarzeniach przy zachowaniu dystansu i w masce. Regulaminy sprzedaży znajdują się na stronie Klubu Żak klubzak.com.pl
Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie.
Sprzedaż biletów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00). Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 w.117.

Opinie

Walczymy z przemocą słowną

Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Twoja opinia

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

Informacje

Reklama

Wydarzenia

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl