• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Jak w łatwy sposób rozruszać się po świętach?

Marcin Dajos
26 grudnia 2013 (artykuł sprzed 8 lat) 
Opinie (50)
Zbędne kalorie po świętach możemy zgubić nie tylko w klubie fitness. Zbędne kalorie po świętach możemy zgubić nie tylko w klubie fitness.

Wiele osób po świętach czuje się ociężale, bez energii, a przecież szybko trzeba wrócić do normalnego trybu życia, czy np. przygotować się do sylwestrowej nocy. Jak w prosty sposób rozruszać organizm? Zapytaliśmy o to trenerki personalne i instruktorki fitness Annę Piłat i Annę Mikołajczyk.



Jaka aktywność fizyczna będzie dla ciebie najlepsza po okresie świątecznym?

Święta Bożego Narodzenia, to dla większości bardzo przyjemny okres. Rodzinne spotkania, śniadania, obiady, kolacje.

- Z drugiej strony jest on ciężki dla naszych żołądków i w ogóle naszego ciała. Leniuchujemy i jemy. Zjadamy kolosalne ilości jedzenia skutkiem czego czujemy się "ociężale". Co zrobić, aby to zmienić nawet w trakcie ich trwania? Wystarczy wyjść z domu do parku i zrobić kilka prostych ćwiczeń przeplatanych truchtem - mówi Anna Mikołajczyk, trenerka personalna i instruktorka fitness.

Do wykonania zaproponowanych ćwiczeń nie potrzeba specjalistycznego sprzętu. Wystarczy znaleźć nieco wolnego miejsca na świeżym powietrzu, założyć wygodne obuwie i ciepły dres. Przyda się także niewysoki murek, choć nie jest on konieczny.

- Zacznij od rozgrzewki. Truchtasz z domu np. do parku. Jeśli poczujesz, że robi się coraz cieplej wykonaj kilka krążeń ramionami, do przodu, do tyłu, oburącz i na przemian. Następnie 20 pajacyków i 20 wykroków do przodu. Na zmianę prawa i lewa noga. Pamiętaj o prostych plecach - opisuje Mikołajczyk.

ODNAJDUJESZ SIĘ POŚRÓD ANGIELSKICH NAZW FITNESS?

- Po rozgrzewce zaczynamy ćwiczenia. Pierwsze to wchodzenie i schodzenie z murku - wykonaj po 20 razy na prawą i lewą nogę. Po tym trucht 100m. Ćwiczenie drugie to pompki. Zrób ich 10 z dłońmi opartymi o murek. Po skończeniu trucht 100m. Ćwiczenie trzecie - przysiady. Także wykonujemy ich 10 - zwykłych lub z naskokiem na murek. Później oczywiście trucht 100m. Po każdym zestawie chwilę odpocznij, a całość powtórz 3-5 razy. Proste i przyjemne. Możesz to zrobić na spacerze z psem lub w trakcie rodzinnego wypadu, angażując do tego również bliskich. Taki trening nie zajmie wiele czasu, a połączy przyjemne z pożytecznym - kończy Mikołajczyk.

Według wielu instruktorów fitness i nie tylko, najlepszym sposobem na to, żeby nie czuć się "ociężale" po świętach jest stosowanie prostej zasady żywieniowej "JM" co znaczy "jeść mniej". Następnie, po dwóch dniach spędzonych w czterech ścianach, najważniejsze wydaje się po prostu wyjście na świeże powietrze. Także tam rozruszanie kości zaleca Anna Piłat, trenerka personalna i instruktorka fitness.

- Jeżeli nie chodzisz na siłownię możesz zrobić długi spacer w szybkim tempie, marszobieg lub spokojny bieg. Zalecana długość wysiłku o umiarkowanej intensywności, to 30-90 minut. Umiarkowana intensywność to taka, kiedy masz przyspieszony oddech, ale na tyle, żeby móc prowadzić swobodną rozmowę w trakcie wykonywanego ćwiczenia - twierdzi Piłat.

- Jeżeli regularnie uprawiasz aktywność fizyczną, możesz spróbować treningu interwałowego według danego schematu. Zaczynasz oczywiście od rozgrzewki, około 7 minut. Następnie ćwiczenia: burpees, czyli "padnij, powstań" oraz bieg w miejscu, w którym unosisz wysoko kolana. Pierwsze ćwiczenie robisz przez 30 sekund, bez jakiejkolwiek przerwy przechodzisz do drugiego, które trwa tyle samo. 10 sekund odpoczynku i całość powtarzasz jeszcze siedem razy. Trening zajmie maksymalnie pół godziny, a będzie bardzo intensywny i na pewno sprawi mnóstwo satysfakcji. Na koniec poświęć 5 minut na ćwiczenia rozciągające - dodaje.

BYLIŚMY NA POWER PUMP. ZOBACZ, JAK TO WYGLĄDA

A jeśli masz możliwość udania się do klubu fitness: - W sumie każda aktywność fizyczna będzie zalecana. Ja polecam wysiłek typu cardio, od umiarkowanej do wysokiej intensywności. Idąc na siłownię masz do dyspozycji wiele maszyn do tego przeznaczonych: stepper eliptyczny, bieżnia, rower lub ergometr. Możesz też wybrać zajęcia grupowe na rowerach stacjonarnych, czyli spinning - kończy Piłat.

Opinie (50) 4 zablokowane

  • ok

    to wracam do stolu.

    • 54 6

  • Dobry art, z przykładem. Ciekawe ile osób spróbuje ;) (4)

    Ja właśnie dopijam kawę i idę biegać ;)

    • 18 14

    • (1)

      Ja własnie dopijam kawe i lecę na na wytop rowerowy 60-70km :)

      • 8 0

      • Ja jeszcze w łóżku leżę ale za dwie godzinki wychodzę na trening obwodowy :)

        • 6 0

    • Kawa to taka sama uzywka jak inne!! (1)

      Ja kawy nie potrzebuje

      • 1 2

      • to nie pij

        • 4 0

  • (2)

    zumba rules:) chodze regularnie:)

    • 15 15

    • cieszy mnie to , za ok 5-6lat bede mial duuuuzo pracy i finanse - splace kredyt (1)

      w 2 lata, z waszymi niedostosowanymi miednicami do takich ruchow, z e zmianami w stawach i hiperruchomoscia :D tańczcie i pamiętajcie -co jest dobre dla ciemnoskórego nie jest koniecznie dobre dla polki która zaczyna w wieku 20lat.... a nie jak oryginalnie w wieku kilku lat/.

      • 6 12

      • z kolei dzięki Tobie psychiatrzy spłacili już niejeden kredyt, co? I jeszcze niejeden spłacą:) Poza tym, "Polka " pisze się dużą literą Specu:D:D:D:D:D:D

        • 10 3

  • swieta

    nie zrec

    • 22 3

  • Gluuuuupi TO!.

    Tez wracam do stołu.

    • 15 4

  • bzykanko moi mili,bzykanko to sposób nr 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4)

    • 55 14

    • słusznie, czekam na moja kobietę, będzie za 2 godz (2)

      później komp off na dwa dni ha ha ha

      • 10 1

      • (1)

        Nie przyjdę.
        Znalazłam kogoś z pasję, mam dość onanisty z komputerem.
        Żegnaj.

        • 12 4

        • .

          A ja już dochodzę...

          • 1 0

    • o matko, ile minusów od biedroni, tych od sodomi, lesb i innych inaczej

      świat schodzi na psy ( i tu paniusie od piesków minusy)

      • 15 3

  • Fitnesssssss (1)

    Powymyslali durne fitnesy z angielsko brzmiacymi nazwami aby kase z ludzi wydoic...A tak naprawde jezeli chce sie cwiczyc nie potrzeba do tego zadnego pseudo trenera tylko i wylacznie samozaparcia!!!!

    • 33 4

    • a jak ktoś już bardzo potrzebuje motywacji, to polecam aplikację na Androida lub WP8

      typu 100 pompek, przysiadów, brzuszków czy podciąganie - kilka prostych ćwiczeń + bieganie i forma wraca

      • 6 2

  • wysyp aktywnych w siłowniach to będzie po Nowym Roku

    aktywnych... inaczej :-)

    • 17 1

  • tylko g*wno płynie z prądem :) (2)

    to tak a pro po kolejnej mody, po bieganiu... trenerki personalne... taaa...
    przykład mnie: żrem (bo przeceiż nie jadam i nie delektuję się) co chcę. nie zważam na składniki, pory dnia, ilości. kolacja o 22? a czemu nie?
    wyniki: WSZYSTKIE w normie
    samopoczucie i sprawność: powyżej normy na mój wiek - porównuję się do kolegów
    zdrowie: raz w roku przechodzę przeziębienie, innych dolegliwości brak
    sylwetka: równe 80kg przy wzroście 180. żadnych brzuchów, fałdek itd
    wiek: 32
    sposób: ŻADNA siłownia/fitness/bieganie/itd. po prostu najzwyklejszy ruch, rowerkiem raz na tydzien 40km - bez zimy i jesieni, rolki, spacer. czyli nic nadzwyczajnego, po prostu bycie przeciętnym

    uwaga!!! brak TV!!! już 4 lata. i tu jest pies pogrzebany... siedźa i oglądajta te seriale, jak macie wyglądać i co macie robić i co macie myśleć. im więcej siedzicie, tym bardziej odjeżdżacie od "modelu". i o to właśnie w tym systemie im chodzi. uzależnić was tak, jak oni chcą.

    akceptacja własnego ciała tkwi w głowie, a nie w lustrze. pozdrawiam

    • 41 6

    • nie masz tv ale masz komputer zamieniłes jedno pudło na drugie!!

      głupi byleś i głupi zostaniesz poczekaj cwaniaczki do 40 to zobaczysz wtedy efekty swojej głupoty potem będzie tylko gorzej 50 wtedy będziesz płakał ze nie wiesz co się dzieje.To co zniszczysz w organizmie u siebie już nie odbudujesz!!

      • 3 11

    • nareszcie!!!! Brawo brawo brawo:)

      • 3 1

  • najlepiej pojechac do kosciola (4)

    i stanac swoich gratem pod sama brama byle sie pokazac autem za kredyt!

    • 23 11

    • Lansowałeś się pod kościołem swoim Tico na kredyt ?Czy prosta polska zawiść ?

      • 4 1

    • a potem do galerii na rodzinny spacer

      • 6 0

    • tylko co to ma wspólnego z tematem artykułu ?

      • 2 1

    • Nie znam nikogo, kto by miał auto na kredyt

      Z tego wynika, że posiadaczy aut na kredyt jest ułamek procenta czyli margines.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Spływ trzema rzekami

zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Popołudniowa wędrówka po regionie: dolina potoku Strzelenki

zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Lindy Hop intro | darmowa lekcja

warsztaty, kurs tańca, zajęcia rekreacyjne

Forum