wiadomości

Jak zrobić efektowny "sześciopak"? Nie tylko brzuszki

Najnowszy artukuł na ten temat

Pas neoprenowy dobry na odchudzanie. Jak działa i czy warto z niego korzystać?

Pierwsze efekty ćwiczeń na "sześciopak" można zauważyć nawet po miesiącu.
Pierwsze efekty ćwiczeń na "sześciopak" można zauważyć nawet po miesiącu. fot. A. Poplavsky/123rf.com

Jest jeszcze szansa na efektowny "sześciopak" na brzuchu tego lata. Jak się okazuje, rezultaty można osiągnąć nie tylko wykonując setki brzuszków dziennie. Przedstawiamy ćwiczenia, dzięki którym pierwsze efekty można dostrzec już nawet po miesiącu.



Poradniki dla aktywnych na Trojmiasto.pl



W jakim czasie potrafisz zrobić "sześciopak" na brzuchu?

mniej niż w miesiąc 10%
od miesiąca do dwóch 7%
powyżej dwóch miesięcy 13%
nie wiem, próbowałe(a)m, ale szybko się poddałe(a)m 34%
to nie dla mnie 36%
zakończona Łącznie głosów: 603
Panuje przekonanie, że aby zrobić sześciopak, codziennie trzeba wykonywać po kilkaset brzuszków. Tak naprawdę jest wiele innych ćwiczeń, które pozwolą w zbudowaniu efektownego "kaloryfera". Musimy jednak pamiętać, że szczupłe osoby zobaczą szybsze rezultaty, niż te z delikatnym brzuszkiem. Dlatego ważne jest spalanie tkanki tłuszczowej za pomocą treningów kardio oraz diety.

Poniższe ćwiczenie należy wykonywać trzy razy w tygodni, co drugi dzień. Intensywność wzrasta, bo w ciągu dwóch pierwszych tygodni trzeba wykonywać trzy serie po 20 powtórzeń każdego dnia. W ciągu dwóch kolejnych, należy wykonać cztery serie po 30 powtórzeń, a następnie pięć serii po 40 powtórzeń. Warto pamiętać, by robić dwuminutowe przerwy między seriami.

Brzuszki
Warto zacząć od klasycznych brzuszków. Trzeba położyć się na plecach, ugiąć kolana i rozszerzyć dolne kończyny. Robiąc wdech, opuść barki, a w momencie wydechu, podnieś je. Pamiętajmy o "wciskaniu" odcinka lędźwiowego w podłogę i nie odrywaniu go od podłoża. W trakcie ich wykonywania należy spinać mięśnie brzucha.

Najczęstsze błędy przy wykonywaniu brzuszków



Rosyjski twist
Do tego ćwiczenia potrzebna będzie piłka lekarska. Usiądź na ławce skośnej z nogami na uchwycie, jednocześnie trzymając piłkę przy klatce. Tułów ustawiamy pod kątem 45 stopni, plecy utrzymujemy proste, a brzuch jest napięty. Następnie przechodzimy do skrętów tułowia w prawo i rzutu piłka o podłogę, a potem w lewo. Ważne, by łapać ją zaraz po odbiciu.

Deska z nogami na piłce
Robimy podpór przodem i opieramy stopy na piłce, bądź czymś podobnym. Następnie unosimy biodra, jednak tak, aby nie opadły, trzeba trzymać je nad rękoma i napiąć mięśnie korpusu.

Sposoby na zakwasy



Unoszenia nóg nad ziemię
W tym przypadku z kolei kładziemy się na plecach, z wyprostowanymi nogami. Dłonie należy umieścić płasko pod pośladkami, a mięśnie brzucha napiąć. W momencie wydechu unosimy wyprostowane nogi pod kątem 90 stopni do podłoża, a gdy robimy wdech - opuszczamy nogi.

Scyzoryk z talerzem

Kładziemy się na plecach, a za głową, w wyprostowanych rękach trzymamy, np. pięciokilogramowy talerz. W tym samym momencie staramy się unieść wyprostowane nogi i tułów, przenosząc talerz do łydek. Następnie wracamy powoli do pozycji wyjściowej, ale bez mocnego uderzenia talerzem w podłoże.

Treningi w domu dla niego



V-sit
Siadamy na podłodze z kolanami ugiętymi pod kątem 90 stopni. Plecy i ramiona prostujemy, napinamy mięśnie brzucha, odchylamy lekko tułów do tyłu i unosimy ugięte nogi na wysokość ok. 20-30 cm. Następnie próbujemy opuszczać tułów i nogi, jednocześnie prostując je w kolanach. Należy się zatrzymać, gdy nogi będą pod kątem 45 stopni nad ziemią. Napinając mięśnie brzucha, uginamy kolana i unosimy tułów do góry.

Opinie (52) 8 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl