• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5 mln zł dotacji na modernizację szlaków w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym

Krzysztof Kochanowicz
7 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szlak Rowerowy R64 zostanie zlikwidowany
Obecny, główny szlak rowerowy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego skierowany jest przede wszystkim do miłośników kolarstwa górskiego. Mało tu odcinków, którymi moglibyśmy poruszać się rowerami trekkingowymi. Obecny, główny szlak rowerowy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego skierowany jest przede wszystkim do miłośników kolarstwa górskiego. Mało tu odcinków, którymi moglibyśmy poruszać się rowerami trekkingowymi.

5 mln zł dofinansowania otrzymało Trójmiasto na modernizację i rozwój szlaków turystycznych przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami. Wszystkie prace, które będą prowadzone do 2020 roku włącznie, pochłoną prawie 13 mln zł.



Rozwój szlaków turystycznych w TPK to wspólny projekt Gdańska, Gdyni i Sopotu. Koszty realizacji inwestycji będą ponoszone przez każdego partnera projektu samodzielnie, w odniesieniu do szlaków biegnących przez jego terytorium. Celem inwestycji jest modernizacja istniejących nawierzchni ciągów rekreacyjnych oraz wykonanie oznakowania tych tras.

Planowane są:

  • utwardzenie nawierzchni przez zastosowanie nawierzchni szutrowej lub bitumicznej, cząstkowy remont istniejących nawierzchni bitumicznych, będących w złym stanie technicznym,
  • wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu,
  • wzmocnienie podbudowy części dróg leśnych na szlaku, które wykorzystywane są przez pojazdy wykorzystywane do prowadzenia gospodarki leśnej.


Realizacja projektu przewidziana jest na lata 2018-2020. Całkowita wartość projektu partnerskiego wynosi 12 768 766 zł. Maksymalne dofinansowanie dla projektu to 5 mln zł, a maksymalny poziom dofinansowania projektu ze środków EFRR wynosi 55 proc. kosztów kwalifikowalnych.

Wartość projektu dla części gdańskiej szlaku turystycznego to około 7,43 mln zł.
  • Główny szlak turystyczny przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, który będzie modernizowany.
  • Gdański odcinek szlaku turystycznego przez TPK.

Obecny przebieg głównej osi szlaku i nasze uwagi:

Zaprojektowany przed laty główny szlak rowerowy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego to trasa liniowa wytyczona w obu kierunkach między Gdańskiem, Sopotem a Gdynią. Opcjonalnie trzymając się oznakowania szlaku można kontynuować nim wycieczkę aż do Wejherowa. Szlak został oznakowany kolorem niebieskim w większości w postaci malowanej na drzewach i słupach. Miejscami, np. w okolicy Chwarzna, oznakowanie zostało uzupełnione znakami metalowymi, które ułatwiają przejazd przez ruchliwą dwupasmówkę - ul. Chwarznieńską zobacz na mapie Gdyni. Szkoda jednak, że podobne znaki nie występują przy przelotach przez inne dzielnice i osiedla Trójmiasta, które szlak przecina.

Obecna oś rowerowego szlaku Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego niestety nie spełnia swojej idei, jako głównego szlaku komunikacyjnego przez tereny leśne. W dużej mierze szlak kluczy zakamarkami, do których swobodnie można byłoby wytyczyć tzw. szlaki łącznikowe. W wielu miejscach do pokonania mamy niezbyt przyjazne rowerzystom dukty leśne, które bardziej nadają się dla turystyki pieszej bądź konnej.

Jeśli chcielibyśmy zachować ideę tego szlaku jako głównej osi wiodącej przez Trójmiejski Park Krajobrazowy, należałoby wytyczyć go znacznie bardziej dogodnymi drogami i duktami leśnymi, o mniejszym nachyleniu terenu. To ma być produkt skierowany do rodzinnej turystyki rowerowej, a nie jak obecnie do miłośników MTB!

>>> Dokładny opis i przebieg szlaku rowerowego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy

Obecny przebieg głównego szlaku rowerowego Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego bardziej kluczy wśród ciekawostek krajoznawczych lasu niż umożliwia dogodny przejazd między dzielnicami i osiedlami Trójmiasta. Obecny przebieg głównego szlaku rowerowego Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego bardziej kluczy wśród ciekawostek krajoznawczych lasu niż umożliwia dogodny przejazd między dzielnicami i osiedlami Trójmiasta.


Rowerowe szlaki łącznikowe Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego:

1. Szlak z Gdyni Witomina do Chyloni
2. Szlak z Gdyni Chwarzna do Dąbrowy
3. Szlak z Gdyni Głównej do Chwarzna
4. Szlaki w okolicy Leśniczówki Gołębiewo
5. Szlaki z Gdańska Oliwy do Złotej Karczmy
6. Szlak z Gdańska Osowy do Gdyni Fikakowa
7. Szlak z Gdańska Osowy do Źródła Marii


Przeczytaj także o szlakach rowerowych przyjaznych rowerzystom.

Opinie (81) 2 zablokowane

  • nie dawać na leśników. Te gnoje rżną lasy za kasę dla siebie i niszczą drogi i strzelają do zwierząt i do luxdzi

    dlaczego ludzie z pasjami, kochający przyrodę mają płacić za drogi, które niszczą ludzie szyszki i jemu podobni? Niech wyłożą ze swojej premii+ na odbudowę tego co zniszczyli. zabrać im kasę. Może by się w ogóle te leśnicze lenie wzieły za sprzątanie lasów?

    • 12 3

  • Utrzymanie glupcze

    Mnóstwo drzew przewalonych na trasach szlaków, nawet tych z oznaczeniami szlaków (patrz żółty w okolicach Dąbrowy i Witomina) i egzekwować prawo w kwestii wyrzucania śmieci w lesie.

    • 8 0

  • Dla biegaczy (1)

    Utwardzą szutrem i znowu kopytka będą wymiękać, jak 3 lata temu.

    • 3 3

    • tobie już główka wymiękła

      parę lat temu

      • 0 4

  • Droga leśna ma pozostać drogą leśną, szutrową nawierzchnię zróbcie sobie w ogródku!

    .

    • 15 4

  • brawo!

    porąbao was do reszty, spierdaać z lasu z tymi koparami.

    • 13 3

  • ZGROZA!!!

    Ręce precz od TPK!

    • 12 3

  • 3 mln na drogi, 2 mln dla siebie.

    jedna z najcudowniejszych, jesli nie najcudowniejsza rzecz w trojmiescie powoli niszczą. Banda durni*w. Zostawcie ten las dzikim, jezdze tam czasem rowerem MTB i trasy sa idealne, po co je poszerzac i wyrownywac? Jak ktos chce zakosztowac lasu to powinien go zakosztowac w takiej dzikiej formie jak na tych niewyrownanych sciezkach, a nie rozjechanych przez walec, utwardzonych nawierzchniach. Powinniśmy to zablokować. Dramat i niedowierzanie.

    • 14 4

  • Po co na drogi?

    Zgadzam się z wszystkimi oponentami .
    Lepiej te pieniądze rozdać potrzebującym na extra w tym roku 13tą 500+ . Na gwiazdkę, jak w dobrej firmie taka premia.

    • 6 1

  • Produkt? (3)

    To ma być produkt skierowany do rodzinnej turystyki rowerowej, a nie jak obecnie do miłośników MTB!?????????????????
    TPK to produkt?
    Las to las. Po lesie jeździ się czymś zbliżonym do mtb i cześć. A jak ktoś umie, to i szosówką, zakazu nie ma. Turystyka rodzinna? Jak najbardziej. Ale dostosowanie szlaków do wożenia tłustych bachorów przyczepkami (po przesiadce z suva) to przesada.

    • 14 6

    • (1)

      bredzisz. nie rozumiesz problemu

      • 5 5

      • Rozumiem. Teraz produkt, wkrótce towar.

        • 7 1

    • w artykule mowa jest o trasach konunikacyjnych nie rekreacyjnych

      • 8 0

  • babcia na rowerku

    Jako 60-letnia, lecz wciaz jeszcze sprawna babunia z Brodwina, lubie sobie w lecie pojechac lasem na rowerku do zrodla Marii w Wielkim Kacku. Przez las jedzie sie OK. Pozniej wyjezdza sie z lasu, jedzie sie wzdluz torow kaszubskiej bany, przejezdza sie swiezo wyremontowanym tunelem ... i zaczynaja sie schody. Sciezka po drugiej stronie wzdluz torow jest bardzo waska i niestabilna, ze az nie da rady isc, a co dopiero krecic pedalami. Przydaloby sie cos z tym zrobic. Druga sprawa : od zrodla Marii w las prowadzi piekna, wyasfaltowana droga do zbudowanych w lesie willi. Tylko ze kiedy tamtedy sie jedzie, zaraz wyskakuje jakis facio (niby straznik) i przegania. Czy to prawda, ze ta droga jest prywatna ? I ze rowerzystom wstep wzbroniony ?

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bajkolandia - nocowanka dla dzieci

150 zł
spotkanie, warsztaty, zajęcia rekreacyjne

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Spacer z Przewodnikiem: Gdańsk - Droga Królewska i ciekawe zakamarki Głównego Miasta

47 zł
spacer

Forum

Najczęściej czytane