Kajakiem po Gdańsku; wokół Wyspy Spichrzów i Dolnego Miasta

10 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat)
Kajakiem po Gdańsku Kajakiem po Gdańsku

Pływanie kajakiem sprawia wiele radości niezależnie od tego ile czasu się temu poświęca. Jeśli nie mamy wolnego weekendu na dłuższy spływ, zawsze można wybrać się na krótką wycieczkę po Gdańsku! Serce miasta od strony wody możemy zwiedzać samodzielnie lub z przewodnikiem.

Wiadomo, jeśli chcemy wybrać na spływ kajakowy którąkolwiek z pomorskich rzek, trzeba poświęcić temu przynajmniej 1 dzień. Chcąc jednak popływać przez 1-3 godziny chociażby w środku tygodnia po pracy warto skorzystać z lokalnej wypożyczalni kajaków jak np.: Żabi Kruk.

Mając 1-3 godziny wolnego czasu możemy wybrać się...
-wokół Wyspy Spichrzów, co przy leniwym tempie zajmie nam maksymalnie godzinę,
-Opływem Motławy, co przy leniwym tempie zajmie nam maksymalnie 3 godziny.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: Kajakiem po Gdańsku.pl

Nasza wycieczka i wrażenia:

Znane są już nam ulice i uliczki, jak i różne inne zakamarki, gdzie dotrzeć można pieszo, jednak Gdańsk z poziomu kajaka zawsze był nam obcy. Pewnego dnia, w środku tygodnia zebraliśmy się po pracy by pomysł ten zrealizować, w końcu ile można żyć marzeniami. Nie znając zupełnie możliwości wszystkich uczestników, na początek udaliśmy się wokół Wyspy Spichrzów, po czym Nową Motławą skierowaliśmy się ku Dolnemu Miastu by przez Kamienną Śluzę wpłynąć na Opływ Motławy. Nie chcąc się specjalnie przemęczać nie zrobiliśmy pełnej pętli. Chcąc opłynąć Polski Hak i wpłynąć do Gdańska od strony ujścia Motławy do Martwej Wisły, trzeba przeznaczyć na to nieco więcej niż godzinę, czy dwie.

Rozpoczynając wycieczkę kajakarską po Gdańsku warto zaopatrzyć się w dobrą mapę. Podobno trudno jest się tutaj zgubić, ale o utratę orientacji jest dość łatwo. Poza tym z mapą o wiele łatwiej określić mniej więcej w jakim miejscu jesteśmy i ile czasu nam pozostało do celu.

Trasę naszej wycieczki opracowaliśmy na podstawie mapy Wyd. Eko-Kapio.pl

Schemat trasy naszej wycieczki Schemat trasy naszej wycieczki

Po ustaleniu trasy wycieczki warto zwrócić uwagę na możliwości jakie daje nam rzeka Motława i gdzie możemy się udać. Trasa może być banalna, jak np.: krótki opływ Wyspy Spichrzów i Ołowianki, co przy leniwym tempie zajmuje najwyżej godzinę lub wybranie się nieco dalej zataczając pętlę Opływem Motławy co pochłonie do 3 godzin.

Nasza wycieczka zajęła 2 godziny. Wypływając z Przystani Żabi Kruk najpierw udaliśmy się w kierunku wizytówki Gdańska, czyli Żurawia, przepływając po drodze pod czterema mostami, m.in. historycznymi: Krowim oraz Zielonym, który łączy Wyspę Spichrzów z Głównym Miastem. Jak dotąd widok ten był nam obcy. Zobaczyliśmy Długie Pobrzeże i znajdujące się tam zabytki zupełnie z innej perspektywy. Na wysokości Żurawia odbiliśmy jednak w prawo przepływając między Ołowianką a Wyspą Spichrzów. Niektórzy podpłynęli bliżej Sołdka by zetknąć dziób kajaka ze statkiem, który z poziomu wody wydaje się jeszcze większy. Wzdłuż Szafarni rozciąga się Gdańska Marina, przy której cumują różne luksusowe jachty i motorówki. Można tędy opłynąć Wyspę Spichrzów kierując się Nową Motławą ku Dolnemu Miastu, co zrobiliśmy. Osoby dysponujące zaledwie godziną mogą zatoczyć pętlę odbijając w niewielki przesmyk - kanał przedzielający Wyspę Spichrzów i łączący Nową Motławę ze Starą. W ten sposób można udać się na najkrótszą wycieczkę kajakową po Gdańsku.

My jednak dysponując dwoma godzinami chcieliśmy skorzystać i zobaczyć jak najwięcej. Udaliśmy się więc Nową Motławą przez Kamienną Śluzę wpływając na Opływ Motławy. Rejony Dolnego Miasta i promenad wiodących między historycznymi bastionami jak dotąd zwiedzaliśmy tylko pieszo i rowerem. Teraz wzbogaciliśmy nasze doświadczenia o "spacer kajakiem". Niestety nie udało nam się dopłynąć do Martwej Wisły, dlatego też na wysokości Bastionu Królik zawróciliśmy. Słońce było już nisko, a widoki przecudne, aż nie chciało się wracać.

Całą wycieczkę asekurował z pontonu motorowego ratownik - Rafał Jackiewicz [GR3miasto]

Mając jednak kolejne pomysły na wycieczki kajakowe po Gdańsku, z pewnością tu wrócimy!

Dołączycie do nas?

• Kajakiem po Gdańsku
  • Asekuruje nas ratownik
  • Zwiedzanie Gdańska kajakiem, to nie tylko świetny pomysł dla turysty, ale i również mieszkańców trójmiasta!

Obejrzyj również filmik , autor: Andrzej Zabiełło (Sympatyk GR3)

Powyższa relacja, to tylko przykład jednego z wielu pomysłów, które realizujemy co jakiś czas. Jeśli chcesz wziąć udział w jedno lub wielodniowych wycieczkach organizowanych przez naszą grupę lub naszych przyjaciół, dołącz do grona sympatyków Grupy Rowerowej 3miasto. Nie zastanawiaj się dłużej. To nic nie kosztuje!
Jeśli chcecie skorzystać z naszych podpowiedzi, gdzie wybrać się na weekend i jak miło spędzić czas, na naszej stronie internetowej znajdziecie mnóstwo różnych ciekawych opisów tras i relacji z wycieczek!
W grupie zawsze raźniej, a z nami nie sposób się nudzić! Nasze pomysły realizujemy w wolnym czasie, czy to w tygodniu po pracy, czy w wolny weekend.
Do zobaczenia więc na szlaku!

Grupa Rowerowa 3miasto
Kontakt e-mail: gr3miasto@gmail.com

• my plywamy co roku!15.08. (1)

Już 3 raz z rzędu płyniemy rodzinnie z dziećmi ,ale opływamy hak /ciężko ale da się jest dużo śmiechu, oczywiście w granicach rozsądku./ i wpływamy za mostem ne Przeróbkę na opływ Motławy w stronę Olszynki gdzie przy fortach robimy grila/część członkow rodzin nie pływa są kucharzami tam jemy obiadokolację po czym około 17.00wypływamy już krótkim dopływem do przystani kajaków.Wyprawa całodniowa ale spokojne opłynięcie frajda dla dzieci super polecam.Można się dołączyć jest nas duuuża grupa .

• Kameleon

Chetnie skorzystam z zaproszenia

• Parę słów od Ratownika na pontonie... :-) (1)

Kiedyś można zrobić wycieczkę w górę Motławy a nawet wpłynąć na Radunię.... albo wpłynąć na Martwą Wisłę do Sobieszewa ale wtedy niestety trzeba więcej czasu... :-/

• Też o tym myśleliśmy...

dlatego zrealizujemy te pomysły podczas kolejnych edycji...
      ...na wszystko jednak trzeba czasu ;)

• Świetny pomysł ! (1)

Nigdy nie miałem takiej okazji, ale czas to zmienić.
    Faktycznie, to świetny wypoczynek na 2-3 godz. w tygodniu po pracy, tym bardziej że jest ciepło i słonecznie. To jakaś alternatywa dla zatłoczonego przez turystów centrum i Jarmarku Dominikańskiego.
    Dzięki za pomysły, byc może niebawem się spotkamy !

• Miałem być razem z Wami...

...niestety utknąłem w tym cholernym korku ;-/
      ...Teraz nie mam już żadnych wątpliwości, by choć w okresie letnim do pracy jeździć rowerem, tym bardziej, że mam tylko 6 km.
      Ale mi podnieśliście teraz ciśnienie z tą relacją ;)
      ps. jest szansa załapać się na coś podobnego? Pytam, bo samemu mi się nie chce, a znajomi siedzą tylko wgapieni w pudło, co najwyżej ruszą zadek na browca do pubu i tyle ;-/

Warsztaty tańca country

kurs tańca, zajęcia rekreacyjne, trening

Wieczorna wędrówka po pracy: Dolina Samborowo i Wąwóz Huzarów