Leśna pętla wokół Oliwy

11 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat)
Migawki z kolejnego "żwawego spaceru po pracy" organizowanego przez GR3miasto Migawki z kolejnego "żwawego spaceru po pracy" organizowanego przez GR3miasto

W Trójmiejskim Parku Krajobrazowym wiosna już prawie w pełni. Zazieleniły się drzewa, a runo leśne nabrało różnorodnych barw, które zachęcają do spacerów i wędrówek. Tym razem w ramach żwawego wypadu po całym dniu pracy zrobiliśmy ponad 15 km pętlę wokół Starej Oliwy. Pomimo, niezbyt zachęcających prognoz, nadal byli chętni by przejść zaplanowaną trasę, w końcu z cukru nie jesteśmy.

Pomimo zaciągniętego deszczowymi chmurami nieba nie wszystkich pogoda zmusiła do rezygnacji z zaplanowanej wędrówki. Jak widać nadal są wśród nas zapaleńcy, którzy nie rzucają słów na wiatr. Nasze motto to: "nie ma niepogody do..." Wystarczy adekwatnie się ubrać i mieć dobre chęci. Jak w grupie jest więcej tak pozytywnie myślących osób, to nic nie jest nam przeszkodzić w dobrej zabawie.

Wyrusz naszym tropem...

Mijając Starą Oliwę udaliśmy się do granicy lasu, by na dobrą rozgrzewkę wspiąć się pod górę zwaną Wiechą. Na tym krótkim odcinku towarzyszył nam oznakowany kolorem zielonym pieszy szlak Skarszewski. Wędrówka nim nie była łatwa po pierwsze z uwagi na prowadzoną wycinkę, po drugie przez na bardzo grząski teren, który szybko dał nam do zrozumienia, że lepiej byłoby wspiąć się nieco wyżej, gdzie będzie bardziej sucho. Odbiliśmy więc ze szlaku i kierując się leśnymi duktami doszliśmy do Szwedzkiej Grobli. Nie chcąc jednak zbaczać zbytnio z zaplanowanej trasy zeszliśmy do Doliny Schwabego, gdzie znajduje się Dwór Oliwski. Po przecięciu Młyńskiej Drogi udaliśmy się Drogą Marnych Mostów przez Dolinę Czystej Wody w głąb Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Mniej więcej w połowie tej drogi odbiliśmy na oznakowany kolorem żółtym pieszy Szlak Trójmiejski , zwany niegdyś Wzgórzami Trójmiasta, co idealnie pasuje do jego charakteru. Po wdrapaniu się na Wzniesienie Marii zrobiliśmy krótką przerwę na regenerację sił po czym powoli zaczęliśmy schodzić do Doliny Ewy gdzie u źródeł Prochowego Potoku znajduje się rezerwat przyrody. Skoro było w dół, to chwilę później było ponownie w górę. Długą Drogą zwaną często Białą zaczęliśmy piąć się ku Owczarni. Na dobre przestało padać, a pokonując liczne wzniesienia zagłębialiśmy się w gęstej mgle o magicznym charakterze.

Chcąc z powrotem dostać się do Starej Oliwy pożegnaliśmy się ze szlakiem Trójmiejskim i ruszyliśmy wzdłuż Rynarzewskiego Potoku w kierunku leśniczówki. Szkoda, że tuż przy samej ul. Spacerowej ciągnie się ogrodzenie Ogrodu Zoologicznego, w innym wypadku można by było zahaczyć jeszcze o Wzgórze Kawowe znajdujące się przy samym ogrodzie, a tak chcąc wędrować w spokoju musieliśmy przeciąć ruchliwą ulicę i przedostać się na drugą stronę lasu, gdzie klucząc wydreptanymi duktami doszliśmy do Drogi Nadleśniczych, którą prowadzi wiele różnych szlaków turystycznych. Trakt ten w towarzystwie niebieskich oznakowań pieszego szlaku Kartuskiego a także głównego leśnego szlaku rowerowego zaprowadził nas do wzgórza zwanego Pachołkiem. Ze względu na zapadający zmrok z platformy wieży widokowej rozpościerały się cudowne panoramy na oświetlony różnokolorowymi neonami Gdańsk.

Nacieszywszy oczy, zeszliśmy z powrotem do Parku Oliwskiego, by podsumować naszą wędrówkę.

Statystyki wędrówki:

- Całkowity dystans: 15,1 km
- Łączny czas marszu: 3h06min
- Średnia prędkość: 4,86km/h
- Przewyższenia:130 m n.p.m.

Dziękujemy wszystkim za zainteresowanie i zapraszamy na kolejne wypady!

Wypad prowadzili:

4) Wieczorny spacer do Wąwozu Huzarów,
5) Mroczna i tajemnicza Dolina Radości,

Cele "żwawych spacerów po pracy":

Pomimo przywiązania do wycieczek rowerowych, którymi żyje Grupa Rowerowa 3miasto, nie zawsze jest na to czas, szczególnie w środku tygodnia, po pracy. Dlatego też dla podtrzymania ruchu, a zarazem kondycji fizycznej narodził się pomysł na inną formę aktywnego wypoczynku niż "dwa kółka". Najłatwiejszym sposobem na aktywność fizyczną, dotlenienie mózgu na świeżym powietrzu oraz regenerację naszego organizmu jest spacer. Dlatego popołudniowa, a niekiedy wieczorna, żwawa wędrówka w środku tygodnia, pozwala nie tylko odetchnąć nieco od codziennych obowiązków, ale także jest dobrym pretekstem, by spotkać się ze znajomymi bądź poznać nowe, interesujące osoby.

Wędrówki na świeżym powietrzu czy to po lesie, czy po plaży, z pewnością o wiele lepiej wpływają na nasze samopoczucie niż forsowanie organizmu gdzieś w zamknięciu, szczególnie po całym dniu harówki. Można powiedzieć więcej: to jak psychoterapia dla duszy oraz kuracja dla ciała!

• Migawki z kolejnego "żwawego spaceru po pracy" organizowanego przez GR3miasto

Pomysł "Spacerów i wędrówek po pracy":

Jak wspomniano powyżej, są one uzupełnieniem proponowanych przez grupę wypadów rowerowych. Przykładem powyższej relacji, raz w środku tygodnia Grupa Rowerowa 3miasto wybiera się na krótki, ale dość żwawy wypad pieszy po lasach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego i najbliższych okolicach. Trasa zwykle oscyluje między 12 a 18 km, a jej czas do 4 godzin. Dłuższe wypady piesze grupa organizuje głównie jednak w weekendy poza głównym sezonem rowerowym. Wszystko zależy jednak od chęci i możliwości.

Info:

Mając co chwilę nowe pomysły, które realizujemy w wolnym czasie: czy to po pracy, czy w wolny weekend, nie sposób się z nami nudzić. Jeśli więc masz ochotę bawić się razem z nami, nie zastanawiaj się dłużej. Dołącz do nas, to nic nie kosztuje!

O naszych inicjatywach, rajdach i wycieczkach dowiesz się regularnie odwiedzając naszą stronę internetową. Możesz też napisać maila z prośbą o przyłączenie się do listy sympatyków GR3. Wtedy zawsze będziesz na bieżąco ze wszelkimi newsami. Kontakt e-mail: gr3miasto@gmail.com

Zajrzyj i dowiedz się, gdzie w najbliższym czasie wybiera się Grupa Rowerowa 3miasto

• Mam pytanie. (9)

Czy podczas takiej wędrówki można gdzieś zrobić grila?

• hahahaha (8)

mistrz! :D

• Jeśli organizować będziemy 2-dniowy wypad, to tak ;) (6)

Wędrując czy spacerując w środku tygodnia po pracy, szkoda nam trochę czasu.

a po co temu na zdjęciu ten duży plecak?

• Nosi kamienie, trenując przed większą pieszą wyprawą

• Ale czy w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym lub gdzieś w okolicy można robić grila? (3)

Jeślii tak to proszę o podanie takich miejsc.
          Mi chodzi o sobotni lub niedzielny spacer z dziećmi po szlakach a przy okazji miło jest przekąsić jakąś kiełbaskę i posiedzieć w miłym miejscu.
          Śmieci po sobie oczywiście zabieramy:)

• w lesie nie wolno trzeba mieć pozwolenie (2)

no chyba że nikt się nie dowie :)
            my robimy na polanie i mamy wiaderko z wodą w razie czego.
            i proszę pamiętać aby nie zakopywać żaru w ziemi.

• Gdy jest to zamknięty gril jednorazowy to mogę sobie rozpalić nawet w lesie. (1)

Ogień nie wychodzi poza obręb grilla jest to naczynie zamknięte.
              Tak mówią strażacy.
              A swoją drogą idąc przez las mogę sobie spokojnie palić papierosa.To chyba bardziej niebezpieczne niż grill.Nigdy nie wiadomo kto gdzie rzuci kipa.

• Ogniska lub grilla można palić w miejscach do tego przeznaczonych...

...np: nieopodal Leśniczówki Gołębiewo.
                Fakt ten jednak należy zgłosić u leśniczego.
                Takich miejscówek jest więcej, jednak najlepiej dowiedzieć się w Dyrekcji Lasów Państwowych lub Dyrekcji Trójmiejskiego PK.

• co hahaha?

• NA zdjęciu u dołu widać jak leśnicy dewastują lasy (1)

Nie dawno pisaliście o gruzie, tu na zdjęciu widać co dzieje się w trójmiejskich lasach. Pozdrawiam lasy państwowe

• Niestety, a bedzie jeszcze gorzej

tnij.org/olas_dbaj

super

• A może by tak... (2)

uatrakcyjnić spacer o nutkę zabawy w poszukiwaniu ukrytych skrzynek których w tych rejonach sporo.Polecam opencaching.pl dla rodzin,rowerzystów ,tych z piwkiem itd,mnie wciągnęło strasznie.

• Zaproponuj trasę... pójdziemy, dlaczego by nie

• Miałem na myśli akurat trasę z tego artykułu na której znajduję się 5 miejsc ze skrzynkami.Od jakiegoś czasu przesuwam się od strony Gdańska w TPK w poszukiwaniach i jest naprawdę wiele ciekawych miejsc.

• Czy do tego poziomu aktywności potrzeba kijków XTR, czy wystarczą SLXy ?

• trzy ostatnie zdjęcia są piękne

las ma swój urok w taką pogodę.

• bez sensu (1)

Przepraszam że się czepiam ale dlaczego tak długi odcinek prowadzi wzdłuż spacerowej? ciekawiej byłoby przekroczyć ulicę i pójść w stronę Gołębiewa i stamtąd wrócić do Oliwy np niebieskim szlakiem.

• Wspomniany przez Ciebie odcinek zanmy już jak własną kieszeń...

...i chodziliśmy nim za każdym razem jak tędy przemierzaliśmy,
      Tym razem udaliśmy się właśnie tędy, gdyż nigdy dotąd tędy nie szliśmy ;)
      ps. Szkoda, że tuż za leśniczówką na zakręcie ul. Spacerowej zamknięta jest brama, którą można byłoby dojść do Zoo i nieopodal wznoszącego się Wzgórza Kawowego ;-/

• Jak tylko mogę to pokonuje trasę z artykułu na rowerze..bajeczne widoki.

Polecam.

• Zazdroszczę mieszkańcom Oliwy

Niestety ,kiedyś mnie z niej wywiało i nie mogę wrócić :-(

• Oliwskie lasy zimą

Lubimy tak wędrować :)

Tematyczny spacer miejski: Wzdłuż Kanału Raduni

spotkanie, spacer, zajęcia rekreacyjne

Dzienny Azymut - V sezon [2024] - Etap 1 - Gdynia Dąbrowa

zajęcia rekreacyjne, impreza na orientację, trening