wiadomości

Rusz się! Pilates dla kobiet i mężczyzn

Najnowszy artukuł na ten temat

Rusz się! Pierwszy taniec weselny i użytkowy również online

Ćwiczenia pilates są zdrowe dla kręgosłupa, dzięki nim ciało staje się silniejsze i bardziej elastyczne, a brzuch jędrniejszy, gdyż zajęcia opierają się na wzmacnianiu mięśni głębokich. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni korzystają z takich zajęć bez wymogu wcześniejszego zapisu w Karolina Libelt Pilates Studio. W ramach cyklu Rusz się! poprzednio pisaliśmy o Magdalenie Szczepańskiej i Inkubatorze Biegania w Ergo Arenie. 12 marca zaprezentujemy Piotra Bruskiego i warsztaty rolkarskie.



Sprawdź wszystkich bohaterów cyklu



Zadaniem ćwiczeń pilates jest harmonijne rozwijanie ciała, poprawianie nieprawidłowej postawy, przywrócenie witalności fizycznej oraz pobudzenie umysłu. Ćwiczenia zawsze muszą być wykonywane płynnie i starannie.

- Pilates opiera się na wzmacnianiu mięśni głębokich i jest bardzo zdrowy dla naszego kręgosłupa. Ludzie często myślą, że to zajęcia, na których się głównie leży, rozciąga i oddycha, a to nic bardziej mylnego - mówi nam instruktorka.
Takie zajęcia mają sporo zalet. Poprawiają i zwiększają kontrolę ruchów wykonywanych podczas innych aktywności sportowych, masują organy wewnętrzne, poprawią krążenie krwi, zwiększą zakres ruchomości stawów, siłę, moc mięśni i wytrzymałość oraz zmniejszą ryzyko kontuzji lub deficytu równowagi mięśniowej. Ponadto dzięki nim znika ból pleców, ciało staje się silniejsze i bardziej elastyczne, a brzuch jest jędrniejszy.

Wszelkie ćwiczenia odbywają się na matach, które są dostępne w studiu, ale można skorzystać z własnych. Grupy liczą około 15-20 osób i się ciągle powiększają, ponieważ zainteresowanie "zdrowym ruchem" wzrasta. Warto pamiętać, że zajęcia na matach nie wymagają zapisu.

- Dla początkujących najlepszym wyborem jest pilates reha lub pilates podstawy, a dla bardziej zaawansowanych pilates comfort, a następnie pilates klasyczny. Ponadto dostępne są również zajęcia studio na specjalnych maszynach, tzw. reformerach - dodaje.


Co ciekawe, z pilatesu korzystają nie tylko panie.

- Na zajęciach pojawia się coraz więcej mężczyzn. Bardzo cieszymy się z faktu, że ćwiczenia zaczynają być traktowane jako zajęcia dla wszystkich. Zresztą sam Josepf Pilates powiedział, że to treningi dla każdego. Trzeba jednak pamiętać, że są wymagające, zatem zachęcamy do wspólnych treningów: sportowców i nie tylko, osoby starsze czy takie, które są w trakcie rekonwalescencji. To również dobra metoda dla kobiet w ciąży, a także niedługo po porodzie - wyjaśnia.
Zajęcia trwają 50-55 minut. Nie dzielimy ich na rozgrzewkę i część główną. Podczas zajęć comfort oraz klasycznych występuje tzw. "order", czyli cały system oparty na konkretnych nazwach ćwiczeń.

Pilates można ćwiczyć bez ograniczeń, jednak by ćwiczenia przyniosły zamierzony efekt, warto trenować przynajmniej dwa-trzy razy w tygodniu. Zajęcia w studiu prowadzone są od poniedziałku do piątku od godz. 17:45 oraz w soboty od 9:45.

- Karolina Libelt Pilates Studio to kameralne miejsce nastawione na indywidualną opiekę nad każdym klientem. Jeżeli masz dość zatłoczonych fitness klubów, w których ciężko skupić się na ćwiczeniach, a instruktor nie jest w stanie sprawdzić, czy wykonujesz ćwiczenia poprawnie i bezpiecznie, szukasz profesjonalnej, wykształconej kierunkowo kadry - to miejsce jest idealne dla ciebie - podsumowuje.
W CYKLU "RUSZ SIĘ!" PRZEDSTAWIAMY ANIMATORÓW ORAZ ICH ZAJĘCIA, W KTÓRYCH MOŻNA BRAĆ UDZIAŁ CYKLICZNIE, NA OGÓŁ BEZPŁATNIE

Opinie (24) 1 zablokowana

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl