• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sukkub i trasa dla amatorów geocachingu

Krzysztof Kochanowicz
9 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
zdjęcie pochodzi z archiwum Sukkuba z 2013 roku zdjęcie pochodzi z archiwum Sukkuba z 2013 roku

Sukkub jest nocną imprezą na orientację, w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych, bądź wykonać określone zadanie. Impreza odbędzie się z 25/26 października 2014 roku w okolicach Nowego Dworu Wejherowskiego, bez względu na warunki pogodowe.



Adres bazy startowej:

Samorządowa Szkoła Podstawowa im. Alojzego Nagla
w Nowym Dworze Wejherowskim, ul. Szkolna 1

Dojazd i powrót uczestników imprezy możliwy jest środkami komunikacji publicznej lub transportem własnym.

Kategorie startowe:

Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno-, dwu- lub trzyosobowych. Osoby niepełnoletnie startować mogą wyłącznie w towarzystwie jednego z opiekunów prawnych oraz muszą dołączyć "oświadczenie opiekunów prawnych" podpisane przez obojga opiekunów prawnych.

Dla tras ze startem interwałowym minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą, podobnie jak godzina startu wspólnego dla trasy geocachingowej. Długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem niemożliwych do przebycia przeszkód terenowych. Na wszystkich trasach obowiązuje bezwzględny zakaz używania map innych niż dostarczone przez organizatora oraz przyrządów do nawigacji satelitarnej, za wyjątkiem funkcji rejestrowania przebytej drogi tzw. śladu / tracka w celu wykorzystania tych informacji po zakończeniu Imprezy.

Organizator zastrzega sobie prawo różnych modyfikacji map dla tras o wysokim poziomie trudności oraz wprowadzenia elementów zręcznościowych (informacje w opisach tras).

Trasy piesze:

1) Trasa Trudna (T) - (ok. 18 km) "Moczary Utopca" limit 30 zespołów

Budowniczy: Piotr Bładzikowski

Trasa przeznaczona jest dla osób o niedużym doświadczeniu w chodzeniu nocą z mapą i kompasem (ale wcześniej już startujących w podobnych imprezach). Punkty rozmieszczone w miejscach charakterystycznych, do których dojście może wymagać umiejętności chodzenia na azymut (na krótkich dystansach). Obok punktów kontrolnych mogą pojawić się punkty stowarzyszone. Niektóre z punktów kontrolnych będą miały postać zadań. Część punktów może nie być naniesiona bezpośrednio na mapę. Mapa może być lekko zmodyfikowana.
Mapa topograficzna 1:25 000, czarno biała, aktualność lata 60-te XX wieku.

2) Trasa Bardzo Trudna (BT) - (ok. 21 km) "Igraszki z Lilith" limit 30 zespołów

Budowniczy: Anna Dettlaff

Trasa dla osób zaawansowanych, które startowały już w podobnych imprezach i bardzo dobrze orientują się w leśnym terenie. Trasa składa się zarówno z punktów kontrolnych, jak i niekonwencjonalnych zadań. Punkty kontrolne zlokalizowane są w trudno dostępnych miejscach terenu (często towarzyszą punkty stowarzyszone i mylne). Mogą pojawić się punkty nienaniesione przez organizatora na mapę, wymagające wykazania się dobrą umiejętnością marszu na azymut. Treść mapy (wyłączając poziomice) może być zmodyfikowana. Ze względu na obecność punktów zadaniowych, czas podstawowy będzie wydłużony w stosunku do standardowej trasy BT.

Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 60-te XX wieku.

3) Trasa Zaawansowana (Z) - (ok. 15 km) "Dusza Zaginionej Nadziei" limit 30 zespołów

Budowniczy: Jan Wruck

Trasa o skróconym, względem trasy BT dystansie, ale zwiększonym udziału nawigacji. Trasa dla osób doświadczonych, z zamiłowaniem do nawigacji (marsze na azymut itp.). Trasa składa się zarówno z punktów kontrolnych PK, jak i punktów nawigacyjnych PN, których lokalizację trzeba samemu wyznaczyć za pomocą jednoznacznych wskazówek (azymut/odległość/itp.). Punkty zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, a towarzyszyć im będzie duża ilość punktów stowarzyszonych i mylnych. Treść mapy może być zmodyfikowana.

Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1: 10 000, aktualność lata 60. XX wieku.

4) Trasa Ekstremalna (E) - (ok. 25 km) "Ragnarök" limit 15 zespołów

Budowniczowie: Adam Żyliński, Tomasz Radzikowski

Trasa przeznaczona dla ekspertów orienteeringu lub tych, którzy do tego miana aspirują. Najdłuższa, z największą sumą przewyższeń i punktami kontrolnymi umieszczonymi w miejscach najmniej przyjaznych człowiekowi, z dużą ilością punktów stowarzyszonych i mylnych. Treść mapy może być znacznie zmodyfikowana, pojawią się także punkty nienaniesione przez organizatora na mapę, wymagające wykazania się dobrą umiejętnością marszu na azymut. Mogą również pojawić się specjalne punkty kontrolne, których prawidłowe spisanie będzie wymagało wykazania się zręcznością fizyczną.

Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000 (z elementami w skali 1:10 000), aktualność lata 60-te XX wieku.

5) Trasa Geocachingowa (G) - (max. 15 km) "Skarby Walhalli" limit 30 zespołów

Budowniczowie: Dominika Welz, Adam Żyliński

Trasa typu scorelauf, ze startu wspólnego, z wydłużonym limitem czasu w stosunku do długości trasy. Nawigacyjnie na poziomie trasy trudnej z elementami trasy bardzo trudnej. Trasa nastawiona na odnajdywanie tzw. skrzynek (ang. geocache) ukrytych w pobliżu punktów kontrolnych. Odnalezienie skrzynek będzie możliwe dzięki dokładnym wytycznym, które podane będą na osobnym arkuszu dostarczonym przed startem. Uczestnicy tej trasy zobowiązani są do zapoznania się z polską bazą wiedzy o  geocachingu

Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 60-te XX wieku.

Zgłoś się na imprezę, wypełniając formularz elektroniczny

Zapoznaj się z pełnym Regulaminem Imprezy


Organizator imprezy:
Klub turystyki aktywnej AKK GDAKK

Strona internetowa imprezy: InO Sukkub
e-mail: sukkub.ino@gmail.com

Szczegóły imprezy poniżej:

Wydarzenia

Nocna Impreza na Orientację pt. Sukkub

zawody / wyścigi

Opinie (13) 5 zablokowanych

  • Kazik! (3)

    Witaj, wodzu! :)

    • 16 1

    • Kazik, Łazik

      Witaj Wodzu! Mio zobaczyć kumpli z roku :) na pierwszej stronie trojmiasto.pl

      • 5 1

    • Kazik celebryta na głównej trojmiasta

      pozdrawia najwyższy PFE

      • 2 0

    • Czołem!

      Miło zobaczyć kumpla z pracy :)

      • 0 0

  • Kazik na 1 stronie

    Jestes najlepszy !

    • 5 1

  • To mój mężczyzna!!!

    • 5 1

  • (2)

    Kazik, czemu czołówki nie zabrałeś? :-D

    • 3 0

    • znicz zamiast latarki

      i jest moc ;)

      • 3 1

    • Gothic, głupcze!

      Tak jest bardziej mrocznie. ;)

      • 3 1

  • Zaczynaja od modlitwy na cmentarzu ? (2)

    Ja w ciemnościach używam latarki .

    • 0 2

    • Latarka, jaka by nie była, nie poświeci 3 doby bez ładowania lub wymiany baterii. Znicz za 5 zł - tak. :)

      • 3 0

    • 1) chodziło o klimat imprezy.. to nie są zwykłe biegi nocą, a mają fabularną otoczkę
      2) kolega na zdjęciu ma kompas i wie, że czołówka, latarka, telefon potrafią zafałszować wskazanie

      • 3 0

  • Ciekawe ile Kazik , za ten "lansik" kasy wytarga? Moze nie trzeba będzie się zrzucać już na serwer?
    Pozdrawiam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Święta Wielkanocne nad morzem - atrakcje dla całej rodziny

450 zł
zajęcia rekreacyjne

Konopna Noc Saunowa!

125 zł
spotkanie, morsowanie, trening

Aktywne Świętowanie - Wielkanoc 2024

w plenerze, zajęcia rekreacyjne, sporty ekstremalne

Forum

Najczęściej czytane