wiadomości

Ten trening wyssie z ciebie energię

Najnowszy artukuł na ten temat

Ciekawe zajęcia w klubach fitness

Niewielkie ciężary, duża intensywność - tak wygląda trening obwodowy



Zapytałem jak najlepiej zaczynać przygodę z siłownią czy fitnessem? Usłyszałem, żebym poszedł na trening obwodowy. Test wypadł pozytywnie. Energia została wyssana niemal do cna. Najważniejsze jest jednak to, że na takich zajęciach praktycznie się nie nudzisz, a każde kolejne mogą być inne. Rozwijają one wszystkie partie mięśni, liczba stacji jest dopasowana do liczby uczestników, a ćwiczenia dobierane przez prowadzącego. Reklamuje się go również jako trening, który przynosi znacznie szybsze efekty niż zwykłe zajęcia siłowe.



Czy trening obwodowy jest dobry na początku przygody z siłownią?

korzystam więc mogę powiedzieć, że tak 40%
wgląda fajnie, chętnie w taki sposób rozpocznę zajęcia na siłowni 19%
wydaje się zbyt intensywny 22%
żadne zajęcia nie zastąpią normalnego treningu na siłowni 19%
zakończona Łącznie głosów: 68
Wykroki z hantlami, uginanie przedramion na stoliku czyli tzw. pompki, wstawanie i siadanie z piłką, podpór przodem na piłce i naprzemienne unoszenie nóg, wyciskanie hantli leżąc z jednoczesnym podnoszeniem nóg, skoki na steperze przy zeskoku przysiad, podciąganie z pozycji leżącej na linach, falowanie linami, "scyzoryki" czyli wersja brzuszków, przysiady z kettlem, wykroki ze sztangą i wchodzenie na stopień z workiem na plecach, tak po rozgrzewce wyglądała główna część zajęć zwanych treningiem obwodowym na poziomie podstawowym.

CROSSFIT CZYLI ĆWICZENIA NA EKSTREMALNY WYCISK

- Na początek jest to dobra forma wdrażania się w klimat siłowni. Podczas ćwiczeń angażujemy każdą partię ciała. Oczywiście staramy się ćwiczyć w jak najszybszym tempie, ale jeżeli jest z tym problem, to można je sobie regulować indywidualnie - mówi Szymon MurawskiFitstacji, który prowadził zajęcia.

MILITARY - TRENING Z WOJSKOWYM SZNYTEM

- Na obwodach spotykamy różnego rodzaju ćwiczenia. Począwszy od wypadów, wykroków, pompek, podciągań, ćwiczeń z linami. Możliwości mamy bardzo dużo, wszystko zależy od inwencji prowadzącego - dodaje.

SPRAWDŹ GDZIE W TRÓJMIEŚCIE ZNAJDZIESZ TRENING OBWODOWY

Długość zajęć jest tradycyjna. Wszystko mieści się w trakcie godziny. Część główna na moich zajęciach trwała: obwód razy dwa z każdym ćwiczeniem po minucie plus obwód z ćwiczeniami po pół minuty. Przerwy mamy wtedy, gdy przechodzimy pomiędzy stacjami lub gdy trener pozwoli napić się wody. Na koniec obowiązkowe rozciąganie i można było myśleć o tym, jak w najbliższych godzinach czy dniach naładować energię.

ZOBACZ FITNESS NA KTÓRYM SIĘ NIE SPOCISZ

- Można się przyzwyczaić do takiego wysiłku. Może nie tuż po zajęciach, ale następnego dnia chętnie wracam na kolejny trening na siłowni - mówi Asia, jedna z uczestniczek treningu obwodowego.

Zalecany jest on przez wielu specjalistów, niezależnie od wieku czy płci. Plusem dla osób zaczynających przygodę z fitnessem czy siłownią jest podczas treningu obwodowego to, że nie stosuje się dużych obciążeń. To sprawia, że ćwiczenia są bezpiecznie i raczej nie spowodują urazów. Pomagają przygotować mięśnie na znacznie większy wysiłek. Choć trzeba zdawać sobie sprawę, że ostatnie powtórzenia wykonujemy mocno zmęczeni już podczas pierwszego obwodu.

Trening obwodowy jest dobry dla tych, którzy chcą zgubić kilka kilogramów. A gdy znudzi się nam w normalnej wersji, możemy przejść na wersję dla zaawansowanych. Wtedy zajęcia robią się podobnie trudne do tych crossfitowych. Te ostatnie są jednak bardziej ekstremalne.

JAK SIŁOWNIA POŁĄCZYŁA GRECKIEGO ZAPAŚNIKA I BĄBELKI?

- Po części trening obwodowy ma kilka części zaczerpniętych z crossfitu, gdyż używamy na przykład kettli. Pod względem form ruchu również także oba zajęcia są do siebie podobne - dodaje Murawski.

Opinie (21) 2 zablokowane

  • Cytat: (3)

    "coś takiego robić"... a więc nie trenować....?

    • 8 3

    • technika! (1)

      oni soboie krzywde zrobią!

      • 7 2

      • nie zauważyłam a Szymon jest dobrym trenerem , krzywdy nikomu nie zrobi proponując ćwiczenia - patrz filmik

        • 1 4

    • nie troluj

      • 2 4

  • (2)

    W treningu sportowym takie coś to dzień powszedni.

    • 12 2

    • a to jest dla amatorów

      • 1 0

    • to jest klub fitness a nie klub sportowy baranie

      • 0 0

  • Prowadzę tego rodzaju zajęcia w jednym z klubów, jest jedno ale przed przystąpieniem do takich zajęć. (7)

    Pamiętajcie, że jeśli macie problem z barkiem lub stawem kolanowym, skokowym czy też odczuwacie bóle w odcinku lędźwiowym to spasujcie lub na wstępie pytajcie trenera, dobierze dla Was odpowiednie ćwiczenie.
    Dla osób początkujących czas trwania takiego treningu powinien wynosić ok 45 s.
    Trening polecam, warto spróbować jeśli nie trapią Cię dolegliwości zdrowotne.

    • 10 1

    • 45 sekund trening? chyba cos ci sie pomylilo (5)

      na 45 sekund to szkoda odchodzic od tv

      • 1 2

      • jak robisz 3 obwody a jestes początkującym (4)

        to nie kozacz bo zakwasić mięśnie to nie problem , spróbuj intensywnie ćwiczyć -pompki lub padnij powstań a następnie przejdz do kolejnej stacji to pogadamy.
        I nie wstawaj od Tv jak masz bzdury pisać

        • 2 0

        • pompki? (3)

          pompka? a co to za ćwiczenie? -może chodziło ci o ugięcia ramion w podporze przodem?

          • 2 6

          • A ten głupi komentarz umieściłeś w Międzysieci za pomocą (2)

            mądregotelefonu, obliczacza albo kolanoszczytu. Natomiast po ulicach towary rozwożą ciągniki siodłowe.

            Jest coś takiego jak język potoczny, długowąsaczu.

            • 3 0

            • Ci głośno krzyczą zazwyczaj mało wiedzą (1)

              no widzisz akurat wiedzę taką posiadam gdyż jestem po AWFie, jestem też byłym zawodnikiem. O treningu wiem trochę. Natomiast obrażając kogoś takimi straganowymi określeniami świadczysz tylko o niewielkim poziomie wiedzy na ten temat. Odsyłam więc do literatury treningu sportowego i podręcznika zasad dobrych manier.

              • 0 3

              • język potoczny

                jest używany przez trenerów i ja to propaguję a mam uprawnienia międzynarodowe trenera personalnego i AWFiS też ukończyłam.
                Nie przesadzaj i nie czepiaj się Panie doskonały.
                Powiedz grupie że ma obrecz barkową rozgrzać zamiast rozgrzewamy barki itp. albo umieścić np. gryf sztangi na wysokości na kolców biodrowych ,,,,,,,,no proszę Cię

                • 2 0

    • tytuł art może odstraszać a nie o to chodzi

      nietrafiony a powinien zachęcać

      • 3 0

  • Wtf? (5)

    Energia wyssana do cna? Taki trening właśnie daje kopa, a nie wysysa energię!
    Ćwiczenia są dostosowane do prowadzącego??? Co to znaczy? Od kiedy to rodzaj ćwiczeń dostosowuje się do trenera, a nie do możliwości uczestników?
    Artykuł pisany na kolanie.

    • 11 0

    • a w jakim celu ten trening bo nie ogarniam celu (4)

      żeby co konkretnie?

      • 2 2

      • w celu ogólnorozwojowym (3)

        wzmacnia mięśnie, poprawia wydolność, spala tkankę tłuszczową pływaczu.

        • 2 0

        • u mnie wszystko w porządku, nie muszę tracić czasu na siłowni (2)

          dla mnie to wygląda raczej jak rehabilitacja
          i tak traktuję ludzi chodzących na siłownię,
          jako uszkodzonych,
          nie tylko fizycznie.

          Tkanka tłuszczowa jest niezbędna do życia, tylko idiota ją spala.
          I tylko idiota w nią obrasta ponad miarę
          i potem musi się leczyć na siłowni z własnej głupoty.

          Albo ktoś prowadzi niewłaściwy tryb życia
          a potem się próbuje ratować siłownią,
          w rezultacie znów traci czas i marnuje życie.

          • 0 1

          • odpowiedz dla idioty

            poprawisz wydolność, sprawność , koordynację ,motorykę ,siłę, i ogólnie sprawność.
            Gdzie w tym artykule jest mowa o pakowaniu na siłce? coś ci się gościu poprzestawiało

            • 0 0

          • Rusz się trochę, dotlenisz to i owo, podniesiesz poziom serotoniny, może przestaniesz zrzędzić.

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl