wiadomości

stat

Trening a koronawirus. Na metrze kwadratowym w domu i na świeżym powietrzu

Koronawirus uziemił wszystkich w domach, ale o utrzymanie formy warto zadbać. Grupa Gorillas z Adventure Park Kolibki przygotowała zestaw ćwiczeń, który możemy swobodnie wykonać zamknięci w czterech ścianach lub na świeżym powietrzu, pamiętając o bezpieczeństwie. Wystarczy zaledwie... metr kwadratowy wolnej przestrzeni.



Aktywność fizyczna a koronawirus. Lekarze radzą: Trenuj sam, na świeżym powietrzu



Gdzie ćwiczysz w czasie epidemii?

w domu 47%
w ogródku obok domu 6%
na świeżym powietrzu, np. parku, lesie 26%
w siłowni 2%
w innym miejscu (napisz w komentarzu) 0%
nie ćwiczę wcale 19%
zakończona Łącznie głosów: 133
W czasie epidemii koronawirusa nie musi być nudno. Przekonują o tym Jacek CzeczotAdam Zagórski, którzy przygotowali zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych, które mają na celu podtrzymanie naszej formy. Aby to zrobić, potrzebujemy zaledwie metr kwadratowy wolnej przestrzeni i ewentualnie dwie butelki wody.

Rozgrzewka



To podstawa do wykonywania każdej złożonej aktywności fizycznej, składająca się z kompleksu ćwiczeń o wzrastającej intensywności. Mają na celu podniesienie temperatury ciała i generalne przygotowanie go do wzmożonego wysiłku. W tym wypadku warto zastosować trening o charakterze tlenowym, o niskiej intensywności, czyli dobrym rozwiązaniem będzie, np. bieg w truchcie czy pajacyki.

Rowery stacjonarne - ranking cenowy



Cztery serie: osiem ćwiczeń w cztery minuty



Następnie przechodzimy do części właściwej treningu. W tym wypadku to połączenie trzech elementów: aerobowego (tlenowy), anareobowego (beztlenowy) i siłowego. Tak naprawdę koncepcja jest bardzo prosta.

- Każdy trening składa się z ośmiu ćwiczeń. Każde wykonujemy w sekwencjach przez 30 sekund. Ważne, by po zakończeniu jednego, od razu rozpocząć kolejne. Cztery z nich są potocznie zwane aerobami, czyli oparte są np. na bieganiu w miejscu, pajacykach, przeskokach czy skip A. Kolejne to ćwiczenia siłowe, np. pompka, przysiad z wyskokiem, deska i brzuszki - tłumaczy trener Adam Zagórski.
Po zrobieniu pierwszej serii należy się minuta przerwy. Następnie wykonujemy tę samą serię jeszcze drugi, trzeci i czwarty raz. Na koniec następuje schłodzenie organizmu, np. w postaci marszu.

Ćwicz w domu online. Transmisje zajęć i treningów w internecie



Ten sam schemat, wiele możliwości



Wszystko zależy od intensywności, jaką sobie narzucimy. Załączony materiał wideo to jedynie przykład tego, jak ćwiczyć.

- W kolejnych treningach można skupiać się na konkretnych partiach mięśniowych, np. wykonać wyłącznie elementy biegowe, jak skip A, skip B, skip C itd. Możemy robić również ćwiczenia na nogi jak przysiady, przeskoki, wykroki, wyskoki. Czas kwarantanny nie musi być nudny, wystarczy jedynie trochę chęci i kreatywności - tłumaczy Zagórski.
Z Adamem i Jackiem można trenować w dowolnym momencie dzięki filmom udostępnianym na YouTube, ale również na żywo online. Trenerzy oferują bezpłatne zajęcia na Facebooku, codziennie (z wyłączeniem wtorku) o godz. 12.

Opinie (7) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl