Wędrówka wokół Jeziora Tuchomskiego

19 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat)
Migawki z wędrówki wokół Jeziora Tuchomskiego Migawki z wędrówki wokół Jeziora Tuchomskiego

Wprawdzie zima jeszcze nie odeszła, ale w końcu po dłuższym czasie wyszło piękne słonko zachęcające do wystawienia nosa na świeże powietrze. Całe tabuny mieszkańców trójmiasta wyruszyły więc na spacer nad morze, jak również do Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Z uwagi na fakt, że miejsca te odwiedzaliśmy ostatnio dość często, tym razem postanowiliśmy wyruszyć nieco za cywilizację, a mianowicie nad Jezioro Tuchomskie.

Trasa wędrówki:

Trasa naszej wędrówki zataczała pętlę, dlatego też na miejsce zbiórki można było dojechać zarówno autem, jaki i komunikacją miejską, czy to z Gdańska, czy z Gdyni. Chwaszczyno, jako wieś wylotowa z Trójmiasta jest bardzo dobrze z nim skomunikowane, dlatego też nasza propozycja znowu cieszyła się sporym zainteresowaniem. Trasa, którą ułożyliśmy nie była za długa, ale pokonanie jej w kopnym, nieraz sięgającym po kolana śniegu, okazało się niemałym wyzwaniem, szczególnie tam, gdzie przecieraliśmy szlak.

Niestety, na chwilę obecną jeziora Tuchomskiego nie da się pokonać wokół, idąc tuż nad samym jego brzegiem. Między Dobrzewinem a Warznem niektóre działki ogrodzone są aż do samej wody, a wchodzenie na czyjąś własność nie wchodzi w grę. Dlatego też dopiero za Warznem można udać się ścieżką wiodącą wzdłuż brzegu. Najdogodniej jest odbić z głównej drogi w ul. Polną, wejść na sam jej szczyt stromym 12% podjazdem, po czym udać się po samą wodę polną ścieżką wiodącą wzdłuż płynącego w dole potoku. Od tego miejsca swobodnie można już kroczyć nad samą wodą.

Trochę było kombinacji, ale w końcu udało nam się znaleźć właściwą ścieżkę. Od Warzna więc otaczały nas jedynie łąki, trochę lasów i przepiękna tafla zamarzniętego Jeziora Tuchomskiego. Tak oto zatoczyliśmy pętlę, jednak żeby nie wracać tą samą ścieżką, którą przyszliśmy, w drogę powrotną udaliśmy się wzdłuż potoku Strzelenki, która doprowadziła nas po jeziora powyrobiskowe, czyli tzw. "borowskie bagry".

Stąd do celu, czyli z powrotem do Chwaszczyna jest jak rzut beretem ;)

Statystyki spaceru:

- Całkowity dystans: 16,6 km
- Łączny czas marszu: 3h49min
- Średnia prędkość: 4,33 km/h
- Przewyższenie: 158,78 m

Ślad trasy GPS

W wędrówce liczną grupę stanowili członkowie Klubu Turystyki Pieszej PTTK "Belfer" z Gdyni

Spacer prowadził: Krzysztof Kochanowicz [GR3miasto]

• Migawki z wędrówki wokół Jeziora Tuchomskiego

GALERIA ZDJĘĆ , autor: Krzysztof Kochanowicz

Pomysł wędrówek i tzw. "spacerów po pracy":

Są one uzupełnieniem proponowanych przez naszą grupę wypadów rowerowych. Przykładem powyższej relacji, raz w środku tygodnia wybieramy się na krótki wypad pieszy po lasach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Trasa zwykle nie przekracza 15 km, a czas wędrówki 4 godzin. W zimowe weekendy też nie próżnujemy! W zależności od chęci i czasu, wybieramy się to na rower, to wędrówkę po okolicy. Nieraz także na narty, a nawet i kajak. Żadna pora roku, ani pogoda nam niestraszna; wystarczy tylko odpowiednio się ubrać!

Info:

Mając co chwilę nowe pomysły, które realizujemy w wolnym czasie: czy to po pracy, czy w wolny weekend, nie sposób się z nami nudzić. Jeśli więc masz ochotę bawić się razem z nami, nie zastanawiaj się dłużej. Dołącz do nas, to nic nie kosztuje!
O naszych inicjatywach, rajdach i wycieczkach dowiesz się regularnie odwiedzając naszą stronę internetową. Możesz też napisać maila z prośbą o przyłączenie się do listy sympatyków GR3. Wtedy zawsze będziesz na bieżąco ze wszelkimi newsami. Kontakt e-mail: gr3miasto@gmail.com

Zajrzyj gdzie w najbliższym czasie wybiera się Grupa Rowerowa 3miasto

• To była moja pierwsza wędrówka z grupą (3)

i wrażenia:
    -świetne, otwarte towarzystwo, które potrafi zaciekawić swoją pasją.
    -Szkoda, jednak że tak mało młodych ludzi, ale mam nadzieję, że wraz z nadejściem wiosny to się zmieni.
    -Jak dla mnie trochę tempo wysokie, ale z tym mi nie do śmiechu, bo dostać w kość od ludzi rzędu 35+ i 50+ to dopiero wstyd ;-/ ...obiecuję jednak, że nadrobię zaległości.

• Za szybko (2)

jak widzę ludzi z kijkami, to wiem, że będzie mordercze tempo.
      mi się nigdzie nie spieszy - papa!
      nie przyłącze się.

• Jakby było wolniej to przychodziłyby pewnie tłumy ;)

...ale z tego co wiem grupiewcale na nich nie zależy?
        Popularność owszem, ale bez zamulania ! I dobrze, bo nie urodził się jeszcze taki, który wszystkim by dogodził ;)
        ps. do następnego

• Jest taka grupa nordic z gosiru - tempo rekreacyjne, kijki lśniące, miła atmosfera i ogólnie sielanka, w moim (osobistym) odczuciu. No, a z trójmiejską to się niestety, ale... zapitala trochę. Pocieszające jest to, że idący z nami, zaprawieni ludzie w wieku 50, 60 lat nigdy nie narzekają :)

• Co z jutrzejszym spacerem? (1)

... we środę 20.03 w planach był spacer. Nie ma zadnej informacji. Czyżby zmiana planów?

• Tak zmiana planów,

...jedni się pochorowali, inni wyjechali na narty, a mi się po prostu nie chce ;)
      Wiele atrakcji zapowiada się na weekend, z uwagi jednak na pogodę, która pokrzyżowała nam trochę plany, musimy ułożyć program tak by można było go zrealizować. News puścimy jeszcze dziś.
      Przepraszamy za brak informacji, ale zasypało łącza ;)))

Super spacer :) Grupa przyciąga coraz to nowych sympatyków :)

PS. W poradniku survivalowym przeczytałem, że te pałki i ogólnie trzciny są jadalne na surowo :)

• Następnym razem pokarzesz nam jak to się robi...

...może spróbujemy bambusa ;)

Święta Wielkanocne nad morzem - atrakcje dla całej rodziny

zajęcia rekreacyjne

Konopna Noc Saunowa!

spotkanie, morsowanie, trening

Aktywne Świętowanie - Wielkanoc 2024

w plenerze, zajęcia rekreacyjne, sporty ekstremalne