wiadomości

stat

Wiele darmowych zajęć dla aktywnych mieszkańców Trójmiasta

Tak wyglądają zajęcia zumby organizowane przez gdański MOSiR w miejskiej hali przy Kołobrzeskiej.
Tak wyglądają zajęcia zumby organizowane przez gdański MOSiR w miejskiej hali przy Kołobrzeskiej. fot. MOSiR Gdańsk

Z 29 bezpłatnych zajęć mogą wybierać mieszkańcy Trójmiasta, a proponują je MOSiR Gdańsk, Gdyńskie Centrum Sportu oraz MOSiR Sopot. Zajęcia odbywają się w każdy dzień tygodnia. Poniżej prezentujemy kalendarz, gdzie można znaleźć wiele fitnessu, biegania, jazdy na rowerze, badmintona czy frisbee - tak dla dzieci, dorosłych, jak i seniorów.



Poniedziałek
Fitness dla seniora, godz. 9:30, Hala Gdyńskiego Centrum Sportu przy ul. Olimpijskiej 5/9 w Gdyni - systematyczne ćwiczenia gwarantują utrzymanie siły mięśni i elastyczności stawów, zapobiegają bądź likwidują bóle kręgosłupa, chronią przed osteoporozą i przyczyniają się do zwiększenia gęstości masy kostnej, wzmacniają serce. Wystarczą chęci i strój sportowy.

Gimnastyka dla seniora, godz. 10:30, sala do aerobiku przy pływalni krytej MOSiR, Gdańsk Chełm, ul. Chałubińskiego 13 - to zajęcia o średnim stopniu intensywności, skierowane głownie do osób powyżej 50. roku życia. Należy zabrać ze sobą wygodne buty na zmianę, najlepiej sportowy strój dający swobodę ruchu, mały ręcznik, wodę. Karimaty i sprzęt do ćwiczeń są dostępne na miejscu. Zajęcia odbywają się w ramach akcji Aktywuj się w Gdańsku.

Pilates, godz. 18:00, Hala GCS, sala fitness - ćwiczenia pomagają odciążyć kręgosłup i pracować nad dobrą postawą. Organizatorzy proszą o przynoszenie własnych mat do ćwiczeń.

Zajęcia tenisa stołowego, godz. 18:30, Szkoła Podstawowa nr 8 przy ul. 3 Maja 41 - odbywają się pod okiem trenerów i przeznaczone są dla każdej grupy wiekowej

Zumba Gold, godz. 20:30, miejska hala przy ul. Kołobrzeskiej 63 w Gdańsku - wystarczy przyjść i wyzwolić energię podczas setu muzyczno-tanecznego przygotowanego przez instruktorkę zumby, Annę Cegłowską. Zajęcia w formule Gold, ze względu na mniejszą intensywność, zalecane są dla osób nieco starszych (50+). Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by uczestniczyli w nich młodsi.

Wtorek
Gimnastyka dla seniora, godz. 9, sala do aerobiku przy pływalni krytej MOSiR, Gdańsk Chełm, ul. Chałubińskiego 13

Joga dla seniora, godz. 15:00, Hala GCS, sala fitness - podczas zajęć należy mieć ze sobą matę do ćwiczeń.

Nordic walking, godz. 18, Park Nadmorski im. R. Reagana, wejście D - kierowane są do wszystkich, którzy dostrzegają korzyści prozdrowotne płynące z marszów z kijkami oraz do tych, którzy w ten sposób chcą poprawić swoją kondycję. Poprowadzi je instruktor NW, Krzysztof Walczak.

Joga, godz. 18, Hala GCS - udoskonala ciało, relaksuje. Wystarczy zabierz ze sobą dobry nastrój i matę do ćwiczeń.

Biegi w dzielnicach, godz. 18, park wokół Pustego Stawu na Stogach - należy zabrać ze sobą wygodne buty sportowe, sportowy strój dający swobodę ruchu oraz wodę, zajęcia odbywają się niezależnie od pogody, zajęcia będą trwały 90 minut.

Joga na zdrowie, godz. 20, miejska hala w Gdańsku - zajęcia prowadzą Paweł Gutral z Akademii Redukcji Stresu oraz Agnieszka Gutral, Ania PiecuńkoDiana Sochacka. Należy zabrać ze sobą: wygodny strój, dający swobodę ruchu, karimatę oraz wodę, na zajęciach może przydać się mały ręcznik.

Środa
Aktywny spacer z bobasem, Park Oruński, godz. 11, przy Przedszkolu nr 9, ul. Nowiny 2 w Gdańsku - są to specjalnie przygotowane ćwiczenia, które wykonuje się przy użyciu wózka, ławki w parku, drzewa pod okiem wykwalifikowanego instruktora.

Pilates dla seniorów, godz. 11:30, Hala GCS, sala fitness - ćwiczenia dostosowane są do wieku i umiejętności uczestników. Trzeba przynieść własną matę do ćwiczeń.

Indoor cycling, godz. 16:30, Hala GCS, sala fitness - dzięki profesjonalnym ćwiczeniom na rowerkach stacjonarnych można nie tylko zgubić zbędne kalorie, lecz także wzmocnić mięśnie całego ciała. Przed zajęciami należy się zapisać - zapisy startują w każdy poniedziałek, o godz. 8:00. Można zgłosić się tylko na jedne zajęcia w tygodniu, osoby zapisane dwukrotnie będą usuwane z listy.

Zumba, godz. 17:45, Hala GCS, sala fitness - proste układy bazujące na salsie, merengue, sambie czy hip-hopie

Nordic walking, godz. 19, przy Contrast Cafe w Gdyni - zajęcia przeznaczone są dla każdego. Organizator zapewnia możliwość darmowego korzystania z wypożyczalni kijków.

Speed Badminton, godz. 20, miejska hala w Gdańsku - Speed Badminton to sport, który dotarł do nas z Niemiec. Podobny do badmintona, choć zupełnie inny, bo gra się bez siatek, znacznie szybciej i znacznie prościej. Zajęcia poprowadzi Tomasz Szyjanowski.

Czwartek
Mama Tata i Ja, godz. 10, Hala GCS, sala fitness - zxajęcia obejmują naukę prawidłowego oddechu, trening mięśni dna miednicy, elementy core trainingu, trening interwałowy, wzmacniający itp. i przeznaczone są dla rodziców z dzieckiem w wózku - niezależnie od poziomu sprawności fizycznej oraz umiejętności ruchowych.

Głównym celem spotkań jest przede wszystkim pogłębienie więzi pomiędzy Rodzicami a Dzieckiem, powrót do formy, kontakt dziecka z rówieśnikami oraz wymiana doświadczeń pomiędzy Rodzicami.

Biegi w dzielnicach, godz. 18, Park Oliwski, wejście od ul. Opata Jacka Rybińskiego 16 oraz park Oruński, wejście od ul. Nowiny - należy zabrać ze sobą wygodne buty sportowe, sportowy strój dający swobodę ruchu oraz wodę, zajęcia odbywają się niezależnie od pogody, zajęcia będą trwały 90 minut.

Zumba, godz. 18:30, miejska hala w Gdańsku - zumba kształtuje naszą sylwetkę, dba o kondycję i wprawia w dobry nastrój. Zajęcia prowadzi Ania Cegłowska z Z-Dance. Należy zabierać sportowy strój, sportowe buty na przebranie, mały ręcznik i zapas wody.

Jogging, godz. 18:30, zbiórka przy wejściu głównym na molo w Sopocie

Piątek
Zajęcia dla kobiet w ciąży, godz. 17:30, Hala GCS, sala fitness - dedykowane dla przyszłych mam, prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów. W programie znajdują się ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie, których celem jest przygotowanie ciała do porodu oraz umożliwienie szybkiego powrotu do właściwej sylwetki.

Biegi w dzielnicach, godz. 18, Park im. Ronalda Reagana, wejście A oraz pętla wokół zbiornika retencyjnego, wejście od ul. Bergiela i Świętokrzyskiej- należy zabrać ze sobą wygodne buty sportowe, sportowy strój dający swobodę ruchu oraz wodę, zajęcia odbywają się niezależnie od pogody, zajęcia będą trwały 90 minut.

Indoor cycling, godz. 19, Hala GCS, sala fitness - dzięki profesjonalnym ćwiczeniom na rowerkach stacjonarnych można nie tylko zgubić zbędne kalorie, lecz także wzmocnić mięśnie całego ciała. Przed zajęciami należy się zapisać - zapisy startują w każdy poniedziałek, o godz. 8:00. Można zgłosić się tylko na jedne zajęcia w tygodniu, osoby zapisane dwukrotnie będą usuwane z listy.

Sobota
Nordic walking, godz. 9, zbiórka na Przylesiu w Sopocie przy pawilonach SM Przylesie - w przypadku innych miejsc zbiórek informacje będą przesyłane bezpośrednio do uczestników zajęć oraz umieszczone na stronach internetowych MOSiR i smprzylesie.pl.

Zumba dla dzieci, godz. 09:30, Hala GCS, sala fitness - zajęcia dla wszystkich dzieci, które lubią dobra zabawę i taniec. Układy opracowane specjalnie dla młodszych uczestników poprawiają kondycję fizyczną, koordynację ruchową oraz pozytywnie wpływają na ćwiczenie pamięci.

Zumba dla seniora, godz. 10:30, Hala GCS, sala fitness - zajęcia dla seniorów, którzy lubią dobra zabawę i taniec. Układy opracowane specjalnie dla starszych uczestników Gdyńskiego Poruszenia.

CrossFit, godz. 12:30, CrossFit Stocznia, ul. Doki 1 - aby zapisać się na zajęcia należy: wejść na stronę crossfitstocznia.com, kliknąć w tabeli kafelek podpisany: "Aktywuj się", następnie postępować zgodnie z komunikatami na stronie. Na zajęcia warto wziąć wygodne buty sportowe, sportowy strój dający swobodę ruchu oraz wodę.

Biegi w dzielnicach, godz. 18, Trójmiejski Park Krajobrazowy, wejście od ul. Juraty oraz pętla wokół zbiornika przy stacji PKM Jasień - należy zabrać ze sobą wygodne buty sportowe, sportowy strój dający swobodę ruchu oraz wodę, zajęcia odbywają się niezależnie od pogody, zajęcia będą trwały 90 minut.

Niedziela
Aktywuj się w Ratownictwie Wodnym, godz. 8:20-10:20, pływalnia na Chełmie - to bezpłatne zajęcia doskonalące umiejętności pływacki z elementami ratownictwa. Uczestnicy podzieleni na grupy zaawansowania będą mieli możliwość poprawić technikę pływania, a także zapoznać się z podstawowymi elementami pierwszej pomocy oraz ratownictwa wodnego. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego decydować będzie kolejność zgłoszeń. Jest to program, w którym uczestnicy powinni brać udział w zajęciach cały semestr. Zapisy: kapieliska@mosir.gda.pl.

Treningi MTB, godz. 9 - grupa początkująca, godz. 10:10 - grupa zaawansowana, koniec ul. Abrahama w Oliwie w Gdańsku - jazda dobywa się po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, na kultowych szlakach, zjazdach i podjazdach, takich jak: John Tomac, Startowy, Z Roga, Czyżyk, Szyszkowy, Krzyże, Rollercoaster i inne. Należy pamiętać o kasku, odpowiednim stroju oraz solidnym posiłku przynajmniej 90 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Fitness dla dzieci, godz. 12, hala judo, ul. Traugutta 29 w Gdańsku - Zajęcia mają charakter zabawowy i mają za zadanie kształtować w dzieciach nawyk aktywności ruchowej oraz zdrowego trybu życia od pierwszych lat. Prowadzi je mistrzyni świata fitness, Aleksandra Kobielak. Na zajęciach uczy zachowywać prawidłową postawę, usprawnia koordynacją ruchową oraz poczucie rytmu, co wpływa na aktywność i kreatywność dzieci.

Zajęcia sportowe dla niepełnosprawnych ruchowo, godz. 13, Hala GCS - zajęcia sportowe dla osób niepełnosprawnych ruchowo, dla dzieci i dorosłych, poruszających się na wózkach i o kulach. W planie przewidziane zajęcia ogólnorozwojowe, technika jazdy na wózkach, boccie, fitness i wiele innych. Zajęcia prowadzone przez instruktorkę Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, od 10 lat po wypadku samochodowym poruszającą się na wózku inwalidzkim.

Ultimate Frisbee, godz. 16:30, hala judo, ul. Traugutta 29 w Gdańsku - Ultimate frisbee to jeden z najszybszych i najbardziej dynamicznych sportów drużynowych na świecie. Łączy w sobie elementy rugby, futbolu amerykańskiego, piłki nożnej, koszykówki i szczypiorniaka. Sport ten jest odpowiedni dla każdego, kto pragnie rozwijać przede wszystkim swoją kondycję, dynamikę i koordynację. Treningi prowadzą doświadczeni zawodnicy Klubu Sportowego Ultimatum Gdańsk, jednej z najprężniej rozwijających się drużyn w Polsce.

Dziecko i jego świat, godz. 17, Hala GCS, sala fitness - cykl przeznaczony jest dla dzieci ze stwierdzonym autyzmem - do 15. roku życia oraz ich opiekunów. Podczas zajęć konieczna jest obecność opiekuna. Przed uczestnictwem wymagane jest każdorazowe zapisanie. Zapisy będą ruszać w poniedziałek o 8.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (35)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.