wiadomości

Można już żeglować bez ograniczeń. Ćwiczenia, które pozwolą wrócić do windsurfingu

Najnowszy artukuł na ten temat

Pas neoprenowy dobry na odchudzanie. Jak działa i czy warto z niego korzystać?

Sezon dla windsurferów rozpocznie się niebawem.
Sezon dla windsurferów rozpocznie się niebawem. fot. MM_Foto

20 kwietnia otwarte zostały plaże, a tym samym nie ma żadnych przeszkód, aby wróciła żegluga, a także windsurfing i kitesurfing. Pierwsi śmiałkowie już ruszyli na wody Zatoce Gdańskiej. Po długiej przerwie zimowej warto jednak przygotować ciało i rozciągnąć mięśnie, by uniknąć kontuzji. Przedstawiamy zestaw ćwiczeń, które powinniśmy wykonywać codziennie przynajmniej przez 15-20 minut.



Windsurfing w Trójmieście



Czy próbowałe(a)ś windsurfingu?

robię to regularnie 20%
tak, ale nie pływam zbyt często 31%
tak, ale to nie dla mnie 10%
nie, ale chętnie spróbuję 12%
nie i nie zamierzam 27%
zakończona Łącznie głosów: 169
Sezon żeglarski można już oficjalnie rozpocząć. Wraz ze zniesieniem części ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa, miłośnicy tej dyscypliny sportu mogą bez żadnych ograniczyć ruszać na wodę.

Plaże zostały otwarte, a Urząd Morski w Gdyni nie widzi przeciwwskazań, by nie móc korzystać z akwenów wodnych. To doskonała wiadomość także dla amatorów windsurfingu i kitesurfingu.

- Nie mamy konkretnych wytycznych, ale jeśli możemy korzystać z plaży, to uprawianie windsurfingu czy kitesurfingu pozostaje kwestią indywidualną - informuje nas przedstawiciel z Urzędu Morskiego w Gdyni.
Zanim jednak ruszymy z deską i żaglem bądź deską i latawcem na wodę, warto odpowiednio przygotować się do premierowego w roku żeglowania. Wszak wiele osób ostatni kontakt z deską miało jeszcze we wrześniu czy październiku ubiegłego roku. Musimy wiedzieć, że u surferów pracują wszystkie mięśnie, dlatego ich sprawność decyduje o prawidłowej ruchomości stawów. W innym przypadku musimy liczyć się z urazami lub kontuzjami.

Można trenować na świeżym powietrzu



- Warto przeprowadzić solidną rozgrzewkę i zrobić ogólne przygotowanie rozwojowe przed pierwszym pływaniem po przerwie. Organizm musi być gotowy na wysiłek fizyczny, żebyśmy za szybko nie złapali zadyszki, nie narobili sobie szkód w organizmie w postaci, np. zakwasów. Nie powinno się nam coś takiego przytrafić, jeśli będziemy dobrze porozciągani - dyplomowany trener gimnastyki sportowej Grzegorz Kunicki ze szkoły windsurfingu i kitesurfingu Mega Surf.
Trening dla przeciętnego windsurfera nie jest wymagający, ale potrzebny. Wystarczy codziennie poćwiczyć przez 15-20 minut. Trzeba pamiętać, że masa nie pomaga, bo każde 10 kilogramów w przeliczeniu przekłada się na metr kwadratowy żagla.

Ćwiczenia na kręgosłup dla pracujących przy biurku i nie tylko



- Ćwiczenia trzeba dostosować do własnych możliwości. Trening ma pomóc nam rozruszać się i wrócić do ćwiczeń fizycznych. Po pierwszym pływaniu będziemy czuli się, jakby ktoś oklepał nas wiosłem, dlatego im lepiej będziemy przygotowani, tym mniej będzie bolało później -
Jak się okazuje, dobrym rozwiązaniem w przypadku rozgrzewki windsurferów są ćwiczenia gimnastyczne. Naturalnie zaczynamy od trzyminutowego truchtu, a następnie dokładamy kolejne elementy:

  1. opuszczania rąk do ziemi (na zmianę raz lewa, raz prawa, 30 s.)
  2. krążenia ramion (lewa, prawa, obie do przodu, do tyłu, na końcu krążenia obiema rękami w przeciwnych kierunkach, 30 sek.);
  3. bieg tyłem (30 sek.)
  4. bieg skrzyżny lewym bokiem do kierunku biegu, następnie prawym (30 sek.)
  5. podskoki z naprzemiennymi wymachami rąk w górę i unoszeniem kolan (30 sek.)


Domowy trening na rozruch



Następnym krokiem będą ćwiczenia w marszu: wyciągnięcie rąk do przodu i naprzemienne wymachy nogą z dotknięciem palcami stopy do dłoni. Potem przechodzimy już do ćwiczeń w miejscu

  1. skrętoskłony - opad tułowia do przodu, ręce w bok, skręty tułowia zamachem rąk (8-10 powtórzeń)
  2. krążenia biodrami raz w jedną, raz w drugą stronę (8-10 powtórzeń)
  3. krążenia kolan (do środka, na zewnątrz, razem w obie strony, 8-10 powtórzeń)
  4. krążenia nadgarstków i w stawach skokowych (8-10 powtórzeń)
  5. przysiady (8-10 powtórzeń)


Trening całego ciała w parach



Nie zaszkodzą również ćwiczenia siłowe. Do tego przydać może się również m.in. drążek.

  1. pompki
  2. brzuszki
  3. brzuszki skośne
  4. nożyce pionowe w leżeniu na brzuchu
  5. deska (30 sek.)


Trening z gumami oporowymi



Istotna jest również kondycja, ale również przygotowanie ogólnorozwojowe.

- Skorzystajmy z rowerka stacjonarnego, jeśli mamy go pod ręką. Przyda się też m.in. trickboard lub "półpiłka". Pomogą one w wzmocnieniu mięśni stabilizujących posturę. Dzięki nim będziemy mogli prawidłowo utrzymać postawę. To jest mało widoczne, ale za to bardzo ważne - tłumaczy Kunicki.

Trening z garnkiem i książkami. Domowy zestaw ćwiczeń



Opinie (14) 2 zablokowane

  • Plywanie (2)

    Teraz najedzie się zakażonych z całego kraju tak że tego nie powstrzyma nikt. Po trupach do wybórw.

    • 4 17

    • (1)

      A gdzie beda mieszkac ?

      • 0 1

      • Wynajem długoterminowy

        Oficjalnie wynajmuje się na pół roku - nie ma zakazu w czasie epidemii - a mieszka 5 dni i płaci za 5 dni. Polak potrafi.

        • 2 0

  • Przerwa w paranicznych zakazach (1)

    Miliony żeglarzy spotykały się na morzu pili,bawili się i zarażali innych,a teraz będą to robili dalej,zaraz dzwonię do prezesa to narażanie zdrowia

    • 3 8

    • Prezio zaplanował i oczekuje ''lądowania '' ,Polacy to nie jego bajka ,tak od zawsze .

      • 0 1

  • (2)

    Można tylko zapytać jak w piosence "Po co nam to było?". i**otyczne zakazy z których wycofują się rakiem. Miliony Polaków codziennie rano normalnie zapiep**ają do pracy i zasuwają nie patrząc na koronawirusy. Bez tego reszta "zostań w domu" nie miała by co żreć , o prądzie , wodzie ,komunikacji, kurierach, wywiezieniu ich śmieci nie wspominając. Pracują normalnie zakłady produkcyjne i budownictwo. Służba zdrowia ponadto. Nagle gdy wyjdą po robocie na powietrze czy wypłyną na wodę staja się groźni dla śmierdzących leni co to tylko z pieskiem w domku.

    • 21 3

    • Też to zauważyłem

      najbardziej boją się tacy, co są i tak najmniej narażeni, w tym moja teściowa, której buty to są potrzebne chyba tylko na święta :) Oczywiście wysyła x razy "tylko zostańcie w domu" a za 30 minut, żeby jej zakupy zrobić xD

      • 2 0

    • dlatego ja olełaem te zakazy i zylem jak do tej pory, nikt z baranów z warszawy nie bedzie mi mowic co mam robic bo niby sie nagle znaja na wirusach :) hue hue śmieszne

      • 0 0

  • A co woda już wyzdrowiała?

    i**otyczne zakazy

    • 5 2

  • (2)

    Czyli mogę już pływać i lansować się na moim jachcie?

    • 3 2

    • wiedza

      nie wypowiadaj się na temat, o którym nie masz zielonego pojęcia. lansować to się można w aucie za pół bańki. na jacht, a tym bardziej na windsurfing nie wejdziesz bez umiejętności czyli pasji. kolejność jest taka.... najpierw musisz mieć pasję, potem niestety pieniądze. nie znam nikogo kto pływa dla lansu.

      • 4 0

    • Możesz się już obudzić. To na pewno.

      • 0 0

  • hty z załogami mogą pływać.

    • 0 0

  • plywanie zarazanie

    Znowu beda plywac i lansowac sie oraz zarazac wszystkich. Powinny zamknac na stale dostep do morza

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl