• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kobiecy biust. Męska sprawa

Michał Jelionek
21 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ruszyła druga edycja kampanii edukacyjnej "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa", która dedykowana jest kobietom z zaawansowanym rakiem piersi. Podobnie jak rok temu, powstał kalendarz "Power of Community 2018". Dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na działania wspierające panie walczące z tą ciężką chorobą. Cena albumu wynosi 69 zł.



Czy poddajesz się regularnie badaniom profilaktycznym?

BreastFit to ogólnopolska akcja, która ma na celu edukować mężczyzn. Podpowiedzieć im, jak skutecznie stawić czoła chorobie nowotworowej i w jaki sposób wspierać najbliższe osoby, których dotknął rak piersi. Jak się okazuje, rola mężczyzn w profilaktyce choroby nowotworowej jest nieoceniona - ich uwaga oraz zainteresowanie, a także wspólne badanie piersi, mogą okazać się znakomitą motywacją dla pań do dbania o swoje zdrowie.

Statystyki nie kłamią. Każdego roku około 17 tys. polskich kobiet dowiaduje się, że ma raka piersi, 5 tys. z nich umiera. Warto podkreślić, że nowotwór do zaawansowanego stadium rozwija się u około 30 proc. chorych kobiet, a u około 5-10 proc. rozpoznawany jest zbyt późno, gdy choroba daje przerzuty do innych organów. A przecież można to zmienić. I właśnie do tego zmierzają pomysłodawcy akcji.

W ramach kampanii przygotowano dla panów zestaw narzędzi, które znajdują się na stronie internetowej BreastFit. To m.in. specjalny trening, który krok po kroku pokazuje, jak w prawidłowy i przyjemny sposób badać piersi partnerki.

Zdjęcie z kalendarza "Power of Community 2018". Zdjęcie z kalendarza "Power of Community 2018".
Ubiegłoroczna kampania zakończyła się wielkim sukcesem, dlatego pomysłodawcy postanowili pójść za ciosem. Podobnie jak przed rokiem, w parze z edukacją panów idzie sprzedaż wyjątkowego kalendarza. Dochód z jego sprzedaży w całości zostanie przekazany fundacji OnkoCafe, która wspiera kobiety walczące z nowotworem piersi.

- Pomysł na stworzenie pierwszego kalendarza był spontaniczny i ukazał się dopiero w styczniu. Ucieszył nas fakt, że mimo nagości został pozytywnie odebrany. Kampania "BreastFit. Kobiecy Biust. Męska Sprawa" to historia, która powstała w kolejnym roku i to ona jest najważniejsza. Bez niej kalendarz byłby jedynie zdjęciami. Mówić o raku nie jest łatwo, dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że nasze działania przekładają się na realne wartości. Specjaliści mówią, że coraz częściej mężczyźni wykrywają zmiany w piersiach u kobiet - wyjaśnia Kuba Popławski, organizator akcji.
Zdjęcie z kalendarza "Power of Community 2018". Zdjęcie z kalendarza "Power of Community 2018".
Zdjęcia do albumu "Power of Community 2018" zostały wykonane w sierpniu, w oryginalnym miejscu - w gdyńskiej torpedowni. Podobnie jak w poprzedniej edycji, również w kalendarzu na przyszły rok, znalazło się dwanaście fotografii nagich crossfiterów wykonujących przeróżne ćwiczenia. Zdjęcia - oprócz pokazania piękna męskiego ciała - mają przede wszystkim symbolizować wsparcie dla chorujących na nowotwór kobiet, ale również przypominać innym mężczyznom, że problem raka piersi, to także ich problem.

- Tegoroczna sesja zdjęciowa odbyła się w wyjątkowo trudnym miejscu i nie udałaby się, gdyby nie bezinteresowna pomoc wielu osób. Uczestnicy zjechali się z całej Polski na jeden konkretny dzień, a okno pogodowe umożliwiło nam wejście na torpedownie. Zaangażowanie mężczyzn świadczy o tym, że zdrowie kobiet bardzo leży im na sercu - dodaje.
Zdjęcia do kalendarza wykonał fotograf Piotr Fajfer. Cena albumu wynosi 69 zł.

- Zainteresowanie kalendarzem jest gigantyczne. Zamówienia spływają z całego świata. W tym roku wspierają nas kawiarnie Costa Coffee, w których można nabyć kalendarz "od ręki". Można go również zamówić korzystając ze strony internetowej kampanii - tłumaczy Popławski.
Dystrybucja albumów potrwa do wyczerpania zapasów.

Zdjęcie z kalendarza "Power of Community 2018". Zdjęcie z kalendarza "Power of Community 2018".

Miejsca

Opinie (23) 1 zablokowana

  • Skusiłem się hasłem Kobiecy biust (2)

    ...a tu .....
    Czuję się teraz taki brudny!

    • 56 5

    • #metoo #jatez

      • 5 4

    • ?

      A jest w ogóle męski biust? Oszustwo!

      • 0 0

  • Szczytny cel a tak dla ciekawości to fotograf ile zarobił i pozostali współtwórcy? (1)

    Bo wolontariat to chyba nie był. Najlepiej to wymyśleć szczytny cel i zarobić kasę.

    • 9 13

    • to oficjalna akcja,

      więc wszystko jest transparentne. Fundacje są pod wnikliwą obserwacją.

      • 3 0

  • a ta sztanga dorysowana, czy ze styropianu ? (2)

    • 16 4

    • na filmie widać;) (1)

      • 0 0

      • na filmie reklamowym firmy w której pracuję też widać

        budowlańców mięśniaków

        na co dzień po kilka na raz takich towarów, noszą magazynierzy wyglądający jak patyczaki

        • 3 0

  • (2)

    no po prostu wasz poświęcenie dla kwestii raka kobiet inspiruje.

    musieliście pojechać z ziomkami do torpedowni w jednym dniu i jeszcze zdjęcia dać sobie zrobić.

    brawa.

    aha, jakby co to ja też nic konkretnego nie zrobiłem, ale przynajmniej nie ściemniam.

    • 3 12

    • Skoro zrobili kalendarz

      To to jest chuba konkretna rzecz, a środki zebrane ze sprzedaży chyba tez konkretne

      • 7 1

    • jesteś życiowym przegrywem?

      • 3 0

  • Fajna akcja

    Brawo panowie!

    • 12 2

  • Bardzo dobrze, że powstają takie akcje

    bo o raku to w kółko smutne melodie i cierpienie, a tu ciekawie i pomysłowo. Gratuluję

    • 7 2

  • Co z bzdura to teraz niech sie kobiety do pasa rozbiorą by namówic facetów do badania jaj . (1)

    czekamy:)

    • 8 5

    • Już się rozbieraly w zeszłym roku bucu

      • 2 1

  • Mniam (2)

    Powiesilam w pracy (branza w 90% meska) tegorozny kalendarz. Reakcja Panow bezcenna. A mi nadal cieszy oko

    • 12 3

    • Też zauważyłam że (1)

      zakompleksieni panowie mają obiekcje;) i dobrze niech ruszą tyłki

      • 4 4

      • Tak samo jest z kobietami- najabrdziej się burzą te zakompleksione, gdy partner ma "babski" kalendarz

        • 5 1

  • Niby idea sluszna jednak mam mieszane uczucia co do wykonu. (1)

    No bo skoro akcja ogólnopolska to czemu znów nazwa obcojęzyczna. I proszę nie mówić że teraz to jest na czasie i się nie znam - bo czemu w innych krajach dbają o swój język a my ciągle z kompleksów wybieramy angielski?

    Co ma nagie ciało męskie do chorób kobiecych piersi? Czemu nie ma pięknych wspólnych zdjęć w plenerach natury? Obecne fotki niby ładne technicznie ale kto to zawiesi w domu i komu się skojarzy z profilaktyką zdrowotną kobiet?

    • 5 3

    • Nazwa ta nawiązuje do treningu CrossFit, nie ma polskiej odmiany

      Obserwuję tą akcję kolejny rok i jestem pełna podziwu. Przesłanie akcji jest proste, Silny i odważny mężczyzna troszczy się o partnerkę. To że są nagi zdjęcie jak widać skuteczna forma przyciągnięcia uwagi mediów, a co za tym idzie do większej ilości dociera akcja, polecam poczytać na stronie kampanii.

      • 3 1

  • Bardzo ładne zdjęcia. O wiele lepsze od tych starych samochodów sprzed paru dni.

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Tematyczny spacer miejski: Gdańsk jako gród nad Motławą

30-50 zł
spotkanie, spacer, zajęcia rekreacyjne

Zajęcia Izolacje & Bodymovement z Krzyśkiem Fibe

199 zł
kurs tańca

Nordycka Noc Saunowa

169 - 299 zł
zajęcia rekreacyjne

Forum

Najczęściej czytane