• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymyśl atrakcję turystyczną w Gdańsku i wygraj dzień w SPA

16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Trasa musi być powiązana z turystyką i pokazywać najatrakcyjniejsze miejsca w Gdańsku. Trasa musi być powiązana z turystyką i pokazywać najatrakcyjniejsze miejsca w Gdańsku.

Odkrywanie nowych miejsc, turystyka z zagadkami - to najczęściej spotykane określenia na questing. Stworzenie takiej nieoznakowanej, zagadkowej trasy dla turystów, to propozycja dla chętnych, chcących wziąć udział w konkursie organizowanym przez Gdańską Organizację Turystyczną.



Któż z nas nie był w dzieciństwie fanem harcerskich podchodów i gier terenowych, której zwieńczeniem jest odnalezienie skarbu? Coraz popularniejszy w Polsce questing nawiązuje do tych wspomnień, a przy okazji pomaga odkrywać dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze regionu. Każde miejsce ma swoje walory i zalety, które ukryte, powszednieją i przestają być atrakcyjne. Questing ma sprawić, by znów stały się atutami. Często najbliższa okolica, która jest znana od dzieciństwa, odkryta na nowo, otwiera przed jej bywalcami nowe perspektywy.

Korzyści z questingu nie brakuje. W jego trakcie zaangażowane są emocje, dzięki czemu informacje o regionie i miejsca, którego dotyczy lepiej przyswajane. Kto od rozwiązywania zagadek, woli łamigłówki tworzyć, również w przypadku tego nowego trendu w turystyce, nie pozostanie na marginesie.

Twórcy questów są pierwszymi testującymi swoje rozwiązania i mogą do prób wykorzystać swoich najbliższych. Jeśli razem wspólnie dobrze się bawią, to znaczy, że quest będzie również dobrą zabawą dla turysty, odkrywającego krok po kroku zgodnie ze wskazówkami atrakcje regionu.

Wyznaczenie takiej ciekawej trasy z poszukiwaniem skarbu i zagadkami po drodze jest zadaniem w konkursie organizowanym przez Gdańską Organizację Turystyczną. Doceniana ma być kreatywność i innowacyjność rozwiązań. Najlepsze zostaną wdrożone do aplikacji mobilnej i portalu gdansk4play już w trakcie tych wakacji.

Tematem questu mają być wyróżniki Gdańska, takie jak Solidarność, bursztyn, morze, zabytki i kultura, aktywny wypoczynek lub relaks. Ważne przy okazji, by były związane z turystyką. Chętni muszą opracować zagadkę w formie rymowanej o wielkości do 3,5 tys. znaków, dostarczyć mapę, którego dotyczy quest oraz dokumentację zdjęciową obszaru. Instrukcja utworzonego questu powinna zawierać nie mniej niż 6 i nie więcej niż 10 miejsc do odwiedzenia. Sama wędrówka po mieście powinna trwać od godziny do trzech godzin czasu.

- Projekt powinien dostarczać informacji o miejscu, którego dotyczy quest, zawierać informacje dotyczące poruszania się w terenie pomiędzy jego poszczególnymi punktami i udzielać wskazówek niezbędnych do rozwiązania zagadki i dotarcia do ukrytego skarbu - informują przedstawiciele Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Komisja wybierze trzech laureatów. Zwycięzca otrzyma nagrodę w postaci voucheru na całodzienny pobyt w Primavera Spa Aquapark dla 4 osób. Quest zostanie włączony do platformy gdansk4play oraz bezpłatnie udostępniony mieszkańcom i turystom w Gdańsku wraz z adnotacją o jego autorze. Za drugie miejsce przewidziano voucher na kolację ufundowaną przez restaurację Gdański Bowke, natomiast trzecie miejsce będzie nagrodzone biletem wstępu do Centrum Hewelianum.

- 28 i 29 czerwca, a więc w ostatni weekend czerwca, zaplanowaliśmy imprezę dla wszystkich, którzy będą chcieli skorzystać z nowej formy zwiedzania Gdańska i okolic korzystając z darmowej aplikacji mobilnej zawierającej quest, który wygra konkurs oraz pięciu innych tras zwiedzania z zagadkami - informuje Magda Węgrowicz z Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Prace konkursowe należy składać do 10 maja 2014 roku w siedzibie Organizatora przy ul. Długi Targ 28/29 w Gdańsku do godz. 15.

Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie Gdańskiej Organizacji Turystycznej


Projekt konkursu na quest w Gdańsku jest dofinansowany ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej
.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (2)

  • Przy tak słabych nagrodach nawet nie chce mi się "wziąć pióra do ręki" (1)

    Organizacja będzie miała projekt na lata, a pomysłodawca zaledwie dzienną wejściówkę do SPA, słaby żart ;-/

    • 9 1

    • Ale jest jeszcze satysfakcja twórcza i umieszczenie questu w aplikacji na lata z tego co doczytałam

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Święta Wielkanocne nad morzem - atrakcje dla całej rodziny

450 zł
zajęcia rekreacyjne

Konopna Noc Saunowa!

125 zł
spotkanie, morsowanie, trening

Aktywne Świętowanie - Wielkanoc 2024

w plenerze, zajęcia rekreacyjne, sporty ekstremalne

Forum

Najczęściej czytane