• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wystartuj w nowej Imprezie na Orientację pt. "Sukkub"

Krzysztof Kochanowicz
26 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

"Sukkub", to premierowa edycja turystycznej imprezy na orientację, której organizatorem jest Akademicki Klub Kadry GDAKK działający przy Politechnice Gdańskiej. Klub zrzeszający sympatyków turystyki pieszej i nie tylko, słynie już z organizacji Kaszubskiej Włóczęgi. Tym razem jednak impreza skierowana jest tylko do piechurów, ale dla podkręcenia wrażeń odbędzie się w nocy; w weekend z 27 na 28 października 2012 r. w Rumi.



Sukkub jest nocną, turystyczną imprezą na orientację, w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych, bądź wykonać określone zadanie.

Kategorie startowe:
Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno-, dwu- lub trzyosobowych. W każdym przypadku przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą. Dla tras pieszych, ich długości podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem niemożliwych do przebycia przeszkód terenowych. Na wszystkich trasach obowiązuje bezwzględny zakaz używania map innych, niż dostarczone przez organizatora oraz przyrządów do nawigacji satelitarnej, za wyjątkiem funkcji rejestrowania przebytej drogi (tzw. śladu, tracka) w celu wykorzystania tych informacji po zakończeniu Imprezy.

Trasy do wyboru:

1. Trasa Trudna (T), "Noc z Lilith", dystans +/- 18 km, limit 30 zespołów

Dobry wybór dla osób z podstawowym doświadczeniem w marszach na orientację, dla których współpraca z mapą i kompasem nie jest już obca. Punkty kontrolne rozstawione są w charakterystycznych miejscach, czasem wymagających poruszania się po rzeźbie terenu. Uczestnik może się spodziewać punktów stowarzyszonych oraz niekonwencjonalnych zadań/zagadek w trakcie imprezy.
Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 70-te XX-go wieku.

2. Trasa Bardzo Trudna (BT), "Harce Wiedźmy", +/- 21 km, limit 30 zespołów

Trasa dla osób zaawansowanych, które startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie, łącznie z umiejętnością marszu na azymut. Oprócz punktów kontrolnych (zlokalizowanych w trudno dostępnych miejscach terenu, którym często towarzyszą punkty stowarzyszone) możliwe są zadania/zagadki. Mogą pojawić się punkty nienaniesione przez organizatora na mapę, wymagające wykazania się dobrą umiejętnością marszu na azymut.
Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 70-te XX-go wieku.

3. Trasa Ekstremalna (E), "Oddech Zaświatów", +/- 25 km, limit 20 zespołów

Trasa przeznaczona dla ekspertów w orientacji lub tych, którzy do tego miana aspirują. Najdłuższa, z największą sumą przewyższeń i punktami kontrolnymi poukrywanymi w miejscach najmniej przyjaznych człowiekowi, z dużą ilością punktów stowarzyszonych i mylnych. Treść mapy może być znacznie zmodyfikowana, pojawią się także punkty nienaniesione przez organizatora na mapę, wymagające wykazania się dobrą umiejętnością marszu na azymut. Mogą również pojawić się specjalne punkty kontrolne, których prawidłowe spisanie będzie wymagało wykazania się zręcznością fizyczną.
Mapa topograficzna, czarno-biała w skali 1:25 000, aktualność lata 70-te XX-go wieku.

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej organizatora
Akademickiego Klubu Kadry GDAKK.

Wydarzenia

Nocny Marsz na Orientację pt. "Sukkub"

20 zł
bieg, zawody / wyścigi

Miejsca

Opinie

Wydarzenia

Gry Parkowe na Orientację Zabawa z Mapą Kozacza Góra

20 - 27 zł
impreza na orientację

Bieg granicami Sopotu

50 zł
bieg

Razem w plenerze. Spacer krajoznawczy

spacer

Forum

Najczęściej czytane