wiadomości

stat

Nocny Sztubak: po pracy, wieczorową porą, w miejskiej scenerii

Mieliśmy okazję uczestniczyć w drugiej edycji tegorocznego Nocnego Sztubaka. Tym razem wieczorna zabawa z mapą rozegrała się na gdańskim osiedlu Zaspa Rozstaje. Specyfika Sztubaka, a zarazem jego wyjątkowość, jak twierdzą uczestnicy, polega na tym, że w przeciwieństwie do wielu imprez na orientację, jak choćby Rodzinne Gry Parkowe, rozgrywany jest zawsze wieczorową porą w scenerii miejskiej. Kolejna i zarazem ostatnia tegoroczna edycja odbędzie się w środę 12 grudnia na terenie Jasienia.



Zasady zabawy:



Zasady zabawy są bardzo zbliżone do organizowanych w weekendy Gier Parkowych na Orientację. Na terenie imprezy rozstawione zostają punkty kontrolne (w skrócie PK) w postaci elektronicznych stacji SportIdent, oznaczone specjalnym trójwymiarowym "lampionem". Każdy zespół na starcie otrzymuje kartę startową z elektronicznym chipem oraz mapę z zaznaczonymi za pomocą kółek miejscami, do których trzeba dotrzeć. W określonych w ten sposób lokalizacjach umieszczone są PK. Zadaniem uczestnika jest odnalezienie wszystkich ukrytych punktów w wyznaczonej kolejności i potwierdzenie swojego pobytu poprzez przyłożenie karty z chipem do stacji kontrolnej.

Do kogo skierowana jest impreza:

W zabawie wziąć można udział indywidualnie, w grupie przyjaciół lub rodzinnie z dziećmi. Do wyboru są cztery trasy różniące się długością i stopniem trudności. Na mecie na każdego czeka drobny poczęstunek i uścisk dłoni Kierownika.

Trasy do wyboru




  1. - Adept - trasa najkrótsza i najłatwiejsza (2-3 km w linii prostej), przeznaczona dla osób początkujących oraz dla tych, którzy nie lubią lub nie mogą się męczyć. Punkty kontrolne ustawione w łatwych nawigacyjnie miejscach.

  2. - Stażysta - trasa średnia (3-4 km w linii prostej), w miarę łatwa, lecz wymagająca już pewnego myślenia koncepcyjnego i opracowania strategii odnajdywania punktów kontrolnych. Punkty kontrolne ustawione w miejscach ogólnodostępnych, lecz w pewnym oddaleniu od głównych ścieżek.

  3. - Terminator - trasa dość długa (3-5 km w linii prostej), wymagająca dobrych umiejętności czytania mapy i szybkiego kojarzenia obiektów na mapie z terenem. Punkty kontrolne zlokalizowane w miejscach nieoczywistych, często ukryte przed okiem przypadkowego przechodnia, które należy odszukać na podstawie precyzyjnego odczytu mapy.

  4. - Doktorant - trasa najdłuższa (4-7 km w linii prostej), najbardziej wymagająca (jak na doktoranta przystało), premiująca spostrzegawczość i umiejętność czytania mapy w biegu. Punkty kontrolne ustawione w miejscach wymagających bardzo precyzyjnej nawigacji.


Na Nocnym Sztubaku dopuszcza się start indywidualny lub zespołowy w grupach o dowolnej liczebności. Warunkiem sklasyfikowania zawodnika/zespołu jest dotarcie na metę wszystkich członków zespołu, podbicie stacji Meta, kończące pomiar czasu i odczyt karty w sekretariacie imprezy.

Ostatnia edycja Nocnego Sztubaka przyciągnęła ponad 100 osób.

Wyniki najlepszych uczestników na danych trasach:

- Trasa Adept: Jarek Kabuła, czas: 29'54''
- Trasa Stażysta: Paula i Bartosz Maciejewscy, czas: 28'58''
- Trasa Terminator: Arkadiusz Dargacz, czas: 36'00''
- Trasa Doktorant: Anna Detlaff, czas: 43'33'' (w kategorii kobiet)
Michał Nowaczyk, czas: 28'43'' (w kategorii mężczyzn)



Zobacz kalendarz imprez spod znaku Bractwa Przygody Almanak:

Organizatorzy:

Bractwo Przygody Almanak, Stowarzyszenie Kultury Fizycznej
Kierownik zawodów: Wojciech Suchy
WWW: Nocny Sztubak
>>>Aktualności na Facebooku
Kontakt mailowy: parkowe@almanak.pl

Sponsorzy:

-Herbaciarnio-Kawiarnia Podróżnicza 18 Południk
-Sklep turystyczny Tuttu.pl

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (12)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.