• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Letnie warsztaty tańca

Sopocka Scena Off de Bicz zaprasza na warsztaty z techniki tańca współczesnego i metod pracy w teatrze tańca. Prowadzenie, tancerka i choreograf Sopockiego Teatru Tańca - Joanna Czajkowska.

w każdy wtorek (do 25.06), godz. 10:00

Gdańsk, ul. Sobótki 5/1 (Dom...
Wstęp wolny
lip 22-24

poniedziałek - środa, godz. 17:00

Wstęp wolny
Jeśli lato dla Ciebie to coś więcej, niż bezczynny relaks, jeśli jesteś otwarty na rozwój i przygodę jednocześnie, zapraszamy do Sopockiej Sceny Off de BICZ, al. Mamuszki 2, Teatr Na Plaży.

Zajęcia odbywać się będą codziennie od 1 do 7 sierpnia 2011 w Sali Prób Sopockiej Sceny Off de BICZ w godzinach 11.00 - 14.00.

Warsztaty prowadzone przez Joannę Czajkowską to wypadkowa jej wieloletnich doświadczeń z zakresu tańca i teatru, który stanowi spójną całość. Podzielony na zajęcia obejmujące technikę tańca współczesnego, improwizację, kompozycję, podstawowe zadania aktorskie i elementy dodatkowe, takie jak relaksacja, czy stretching, realizowany będzie na poziomie dostosowanym do możliwości grupy.

Zapraszamy osoby zajmujące się tańcem współczesnym, ale także pozostałych chętnych uprawiających inne formy tańca, czy szeroko pojętego ruchu. Mile widziane będą także osoby z doświadczeniem teatralnym.

Zapisy poprzez e-mail: sopot.dance.theatre@gmail.com lub tel. kontaktowy: 504 302 449,

Program zajęć:
1. Technika tańca współczesnego:
- koordynacja ciała
- pamięć ruchowa
- jakości i kierunki ruchu
- orientacja ciała w przestrzeni
- podstawowa artykulacja rąk i nóg (pozycje)
- praca z podłogą połączone z rozciągnięciem mięśni i rozluźnieniem ciała przy wykorzystaniu jak najmniejszej energii
- centrum ciała oraz ruch odśrodkowy i dośrodkowy
- ekonomiczne wykorzystanie ciężaru ciała, a także swingu i rotacji bioder
- podstawowa zasada contraction-release (skurczenie, zgrupowanie mięśni i ich wydłużenie, rozluźnienie)
- znajdowanie innych połączeń i zależności w ciele: głowa - kość ogonowa, pięta - kości pośladkowe, izolacje, inicjacja i przebieg ruchu, zależności między stawami i inne
- rola oddechu
- poszukiwanie naturalnego, organicznego ruchu z uwzględnieniem prawidłowego ustawienia ciała (alignment)
- obroty, skoki, umiejętne upadanie
- utanecznienie - kombinacje taneczne
- umiejętność prawidłowego streatchingu czyli rozciągania mięśni i całego ciała
2. Improwizacja:
- wolna (bez tematu) solowa
- tematyczna, strukturalna solowa oraz w mniejszych i większych grupach
- podstawy improwizacji kontaktowej: praca w parach, z impulsem inicjującym ruch z dowolnej części ciała, podstawowe partnerowania: umiejętne podnoszenia bez zbędnego wysiłku poprzez znajdowanie wspólnego impulsu i prawidłową technikę trzymania partnera, mechanikę ruchu a także operowanie ciężarem ciała, wykorzystanie spiral, energii i bezwładności ruchu.
- improwizacja jako prezentacja sceniczna, która się stwarza na oczach widza
3. Kompozycja:
- kształt ciała i jego znaczenie
- tempo i energia
- kierunki i poziomy ruchu
- ustawienia tancerzy i ruchu w przestrzeni
- kanon, synchron, asynchron w ruchu i ich znaczenie
- klasyczne i poza klasyczne widzenie przestrzeni scenicznej
- istota wzroku w ruchu, a także jego znaczenie sceniczne i przestrzenne
- zapoznanie uczestników z teorią ruchu Rudolfa Labana.
4. Podstawowe zadania aktorskie - aktor w teatrze tańca
- studiowanie relacji między uczuciem a ruchową ekspresją (praca nad świadomą sprawnością ekspresyjną aktora)
- praca nad czasoprzestrzennymi relacjami w ruchu aktora, dyscypliną i samokontrolą sceniczną
- słowo w teatrze tańca (jeśli tak to dlaczego?)
- budowanie postaci i sytuacji w oparciu o zadany temat: muzyczny, literacki, wizualny, werbalny.
- realizacja zadanych tematów: kreacja określonej postaci i jej późniejsza analiza
- samodzielne budowanie etiud.

Opinie

Wydarzenia

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl