wiadomości

stat

Gdańsk planuje budowę nowego szlaku spacerowego przez tereny leśne

Większość szlaków zyska nawierzchnię szutrową lub jedynie dokładne oznakowanie.
Większość szlaków zyska nawierzchnię szutrową lub jedynie dokładne oznakowanie. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Gdańsk w najbliższych latach planuje utworzenie ok. 39-kilometrowego szlaku pieszo-rowerowego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami do terenów miejskiej zabudowy. Do końca czerwca 2020 r. ma powstać niezbędna dokumentacja projektowa, która pozwoli na ogłoszenie przetargu na prace budowlane.



Jak często spacerujesz lub jeździsz rowerem po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym?

niemal codziennie 9%
kilka razy w tygodniu 14%
kilka razy w miesiącu 27%
co kilka miesięcy 25%
nie pamiętam, kiedy ostatni raz w nim byłem 25%
zakończona Łącznie głosów: 1838
To już drugie podejście Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska do realizacji szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy.

W październiku ub. r. unieważniono przetarg na zaprojektowanie i budowę nowych połączeń pieszo-rowerowych. Najtańsza wówczas oferta opiewała na kwotę 12,7 mln zł, podczas gdy Gdańsk chciał przeznaczyć na ten cel nie więcej niż 7 mln zł.

Z tego powodu obecny przetarg dotyczy wyłącznie przygotowania dokumentacji, która w kolejnym kroku pozwoli na rozpisanie przetargu na całą inwestycję lub podzielenie jej na etapy.

- Inwestycja znacznie poprawi atrakcyjność Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego przy zachowaniu jego naturalnych walorów i minimalnej ingerencji w ekosystem - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Projekt ma uwzględniać utwardzenie istniejących i budowę nowych ścieżek. Trasy będą oznakowane, a w miejscach wspólnego przebiegu z istniejącymi drogami pojawią się elementy uspokojenia ruchu lub/i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Przewiduje się także przebudowę przejść dla pieszych oraz wydzielenie pasów rowerowych.

W tym miejscu planowane jest utworzenie nowego przejścia przez ul. Chłopską.
W tym miejscu planowane jest utworzenie nowego przejścia przez ul. Chłopską. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Pięć łączników do głównego szlaku przez TPK



W ramach jednego z łączników z głównego szlaku przez tereny leśne TPK w kierunku parku Nadmorskiego powstanie nowe przejście dla pieszych przez ul. Chłopską, o którym pisaliśmy już czerwcu 2018 r.

Pozostałe łączniki z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym to:

Ulica Kościerska, będąca najkrótszym połączeniem pieszo-rowerowym między Osową a Oliwą, zyska nawierzchnię szutrową.
Ulica Kościerska, będąca najkrótszym połączeniem pieszo-rowerowym między Osową a Oliwą, zyska nawierzchnię szutrową. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Warto odnotować, że w ramach głównego szlaku przewidziano też zmiany na ul. Kościerskiej. Kilka lat temu planowano tędy poprowadzić asfaltową trasę rowerową między Osową a Oliwą, od czego ostatecznie odstąpiono. Obecnie przewiduje się wykonanie nawierzchni szutrowej wraz z odwodnieniem.

Łącznie cały szlak w granicach Gdańska będzie liczył ok. 39 km, z czego długość głównej trasy to ok. 21 km, zaś łączników - 18 km.

Kolorem czerwonym oznaczono główny szlak turystyczny, niebieskim - łączniki.
Kolorem czerwonym oznaczono główny szlak turystyczny, niebieskim - łączniki. dok. przetarg.

Kontynuacja w pozostałych miastach Trójmiastach



Docelowo szlak będzie kontynuowany także w pozostałych miastach Trójmiasta: na terenie Sopotu ok. 9 km, zaś Gdyni - ok. 30 km.

Tereny rekreacyjne powstaną wokół wejść do lasu TPK


Projekt jest realizowany dzięki wsparciu unijnemu w konkursie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa 11: środowisko, działanie 11.4: ochrona różnorodności biologicznej. O jego realizację wspólnie ubiegały się trzy miasta Trójmiasta (Gdańsk został liderem projektu), zaś za realizację odpowiada każde miasto samodzielnie.

Opinie (187) ponad 20 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.