- 1 Dużo weekendowych imprez dla aktywnych (4 opinie)
- 2 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (30 opinii)
- 3 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (91 opinii)
- 4 Biegiem i rowerem po lotnisku. I to legalnie (17 opinii)
- 5 Runmageddon drogi, ale wciąż popularny (38 opinii)
- 6 Mamy to! 24-latek wygrał Ninja Warrior (96 opinii)
Złamane żebra i noga po wypadku na siłowni pod gołym niebem
Mieszkanka Dąbrowy trafiła do szpitala ze złamanymi żebrami i nogą, po wypadku na siłowni pod gołym niebem przy ul. Szafranowej. Gdy ćwiczyła na wahadle, w przyrządzie urwał się jeden ze spawów. Nadzorujący działanie siłowni ZDiZ zapewnia, że to wyjątkowy przypadek, a instalacje są regularnie kontrolowane.
- Korzystam z tej siłowni regularnie od kilku lat. Tego dnia ćwiczyłam na tzw. wahadle. W pewnym momencie odpadł górny spaw, przez co spadłam i doznałam urazu. Trafiłam do szpitala miejskiego na zabieg. Okazało się, że połamałam sobie żebra oraz piszczel pod kolanem. Założono mi pięć śrub. Rekonwalescencja potrwa do pół roku, a do końca roku nie mogę stanąć na nodze - relacjonuje 64-letnia mieszkanka Dąbrowy.
"Niech to będzie przestroga dla innych"
Pani Elżbieta poinformowała o wypadku policję, straż miejską oraz Zarządu Dróg i Zieleni, który od 2019 roku nadzoruje siłownie zewnętrzne w Gdyni.
- Mam nadzieję, że moje nieszczęśliwe zdarzenie będzie przestrogą dla innych, a także zmobilizuje służby nadzorujące siłownie zewnętrzne do kontroli ich stanu urządzeń - opowiada.
ZDiZ nie umywa rąk i działa
W odpowiedzi na nasze pytania urzędnicy przekonują, że zajęli się zabezpieczeniem urządzenia. Działa ono w ramach siłowni, która powstała w 2015 roku.
- Zgodnie z procedurą poszkodowana została poproszona o bezpośredni kontakt z pracownikiem ZDiZ, zajmującym się sprawami ubezpieczeniowymi. W dniu przyjęcia zgłoszenia od osoby poszkodowanej, niezwłocznie skontaktowaliśmy się z firmą świadczącą usługi na rzecz Gdyni w zakresie utrzymania placów zabaw i innych obiektów rekreacyjnych. Firma została poproszona o pilne sprawdzenie stanu urządzeń na siłowni zewnętrznej przy ul. Szafranowej - opowiada Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Naprawa wstrzymana
Urzędnicy na razie wstrzymują się z naprawą zepsutego urządzenia. Dlaczego?
- Być może zepsute urządzenie będzie dowodem w sprawie. Czekamy na zgłoszenie poszkodowanej. W międzyczasie zepsute urządzenie zostało zabezpieczone - wyjaśnia Hanna Wyszyńska.
Dodaje, że zgodnie z zawartą 13 czerwca 2019 roku umową z firmą Hydrowodkan, świadczącą usługi na rzecz gminy w zakresie utrzymania placów zabaw i innych obiektów rekreacyjnych, ma ona obowiązek przeprowadzania przeglądów urządzeń:
- cztery razy w miesiącu w terminie od kwietnia do października,
- dwa razy w miesiącu w listopadzie
- raz w miesiącu w terminie od grudnia do marca.
Na razie nie wiadomo, czy w związku ze zdarzeniem zostaną wyciągnięte wobec przedsiębiorstwa jakieś konsekwencje.
ZDiZ: po raz pierwszy takie zgłoszenie
Przedstawiciele ZDiZ przekonują, że po raz pierwszy otrzymali zgłoszenie dotyczące urwania części urządzenia na siłowni zewnętrznej.
- Sporadycznie otrzymujemy zgłoszenia mieszkańców dotyczące drobnych usterek na placach zabaw lub siłowniach. Zgłoszenia te zwykle dotyczą uszkodzeń pojedynczych elementów drewnianych bądź aktów wandalizmu. Po raz pierwszy otrzymaliśmy zgłoszenie dotyczące urwania się części urządzenia na siłowni zewnętrznej - kończy Hanna Wyszyńska.
Miejsca
Opinie (287) ponad 50 zablokowanych
-
2019-11-29 13:05
Opinia wyróżniona
Będzie więcej takich i gorszych wypadków na siłowniach pod chmurką, (7)
ponieważ chuligani osiłkowi ustawicznie je demolują, nawet dokonywanie ustawicznych inspekcji technicznych przy urządzeniach treningowych należy uważać na spawy i inne pęknięcia korpusów i części ruchomych, a w tym na własne dłonie, nogi,... i upewnić się, czy blokady i podpórki ustawione są właściwie.
Należy zadawać i podnosić tylko takieponieważ chuligani osiłkowi ustawicznie je demolują, nawet dokonywanie ustawicznych inspekcji technicznych przy urządzeniach treningowych należy uważać na spawy i inne pęknięcia korpusów i części ruchomych, a w tym na własne dłonie, nogi,... i upewnić się, czy blokady i podpórki ustawione są właściwie.
Należy zadawać i podnosić tylko takie obciążenie, które osoba ćwicząca, maszyna jest w stanie podnieść . Wykonywanie ćwiczeń z dużymi i niepewnymi ruchomościami gdzie ciężarem jest własne ciało wymaga asekuracji partnera w czasie treningu bądź instruktora. A swoją drogą na każdym urządzeniu winna być instrukcja treningu i regulamin !!!- 23 36
-
2019-11-30 22:26
zgadzam sie chodze na siłownie do Calypso
na MOrenie przewaznie chodze na zajecia z pilatesu z siłowni korzystam sporadycznie ale jak czesto psuja sie tam urzadzenia swiardzy fakt ze raz w tygodni jakies urzadzenie jest nieczynne poza tym buraki rzucaja sztangami jakby byli w remizie
- 0 0
-
2019-11-30 02:11
Grubo
- 0 0
-
2019-11-29 21:02
Chaos
Proponuję trochę podszkolić się z poprawnej pisowni w języku polskim. Szczególnie zwróciłbym uwagę na poprawność stylistyczną pisanych zdań.
- 0 1
-
2019-11-29 20:36
Ta? (1)
Chuligani demolują ?? Ha. Co za "pie.. gadanie". Poprawnie wykonane spoiny nie mają prawa pęknąć przy tego typu. To jest wina chciwości, żeby zaoszczędzić trochę chajsu to daje się to takiemu Zenkowi na akord do pospawania
i potem jest jak jest.- 2 3
-
2019-11-30 22:27
spoiny a spawy
wiesz jaka róznica??? tokarzu?
- 0 0
-
2019-11-29 19:19
o czym ty w ogóle pleciesz?
widziałeś kiedykolwiek siłownię pod chmurką?
Nie ma tam opcji na żadne "duże obciążenia", a ciężar własnego ciała jest wielokrotnie redukowany przełożeniami. Poza takimi wypadkami jak opisany w artykule nic sobie plenerową siłownią nie uszkodzisz, nie ma opcji. A i instrukcje zawsze przy każdym urządzeniu są.- 4 0
-
2019-11-29 19:18
Jak chcesz gołym okiem zobaczyć mikropekniecie? Musieliby robić badania rentgenowskie bądź ultradźwiękowe, tylko kto za to zapłaci?
- 1 4
-
2019-11-29 13:39
Opinia wyróżniona
Chyba niektórzy z komentujących nie przeczytali artykułu
Awaria sprzętu nie ma nic wspólnego z wiekiem ćwiczącej. Weźmy ostrzeżenie do serca i przed ćwiczeniem sami skontrolujmy, czy sprzęt wygląda solidnie i nic nie zaczęło się urywać. A Pani życzę szybkiego powrotu do zdrowia.
- 70 3
-
2019-11-29 08:32
Opinia wyróżniona
Szczerze współczuję tej Pani zarówno cierpienia fizycznego, jak i mentalnego z powodu obecnych tu komentarzy (15)
mam nadzieję, że otrzyma Pani odszkodowanie za uszczerbek zdrowotny i psychiczny w wysokości przekraczającej równowartość tego projektu pod gołą chmurką, bo rehabilitacja będzie długotrwała i kosztowna, również emocjonalnie. Takie rzeczy należy nagłaśniać, podobnie jak rozkładanie się na spawach mevo w trakcie jazdy - takie rzeczy mogą społecznie
mam nadzieję, że otrzyma Pani odszkodowanie za uszczerbek zdrowotny i psychiczny w wysokości przekraczającej równowartość tego projektu pod gołą chmurką, bo rehabilitacja będzie długotrwała i kosztowna, również emocjonalnie. Takie rzeczy należy nagłaśniać, podobnie jak rozkładanie się na spawach mevo w trakcie jazdy - takie rzeczy mogą społecznie narobić wiele szkód społecznych, indywidualnych i z pewnością nie należy ich ani lekceważyć ani wyśmiewać ani tym bardziej zamiatać pod dywan. Niektórzy mają tendencję do lekceważenia albo wykazywania ambiwalencji w sprawach społecznych, to jest wprawdzie naturalnie postępujący trend współcześnie, ale to droga, z której będzie trudno zawrócić - ambiwalencja, ignorancja, lekceważenie, wyśmiewanie, plastikowe postawy zdominowały świat. Dla Pani szybkiego powrotu do pełnej sprawności!
- 305 39
-
2019-11-29 14:50
odejdz od komputera (1)
rozkazuje ci
- 0 2
-
2019-11-29 15:31
Proszę bardziej merytorycznie i grzeczniej
bo pójdzie ci spoina z niemocy, lepiej to prześwietlić zanim dojdzie do kolejnej tragedii, żeby tego uniknąć przejdź elastycznie klawiszem na media społecznościowe i wyreguluj uśmiechem statusy.
- 2 0
-
2019-11-29 14:12
(1)
Mnie uczyli, iż przed każdym użytkowaniem przyrządów lub samochodu należy sprawdzić stan techniczny,np.czy nie ma "kapcia" itp.
- 5 2
-
2019-11-29 14:44
to jest bardzo dobry nawyk, ale może zadziałać w przypadku kapcia (choć nie zawsze)
a niekoniecznie już zadziała ten nawyk jak się urwie napęd na przednią oś, bo pod podgumowaną uszczelką przez 5 lat coś korodowało, ja co miesiąc/kwartał/rok pod samochód nie wchodzę i założę się, że 90% nieobeznanych w temacie podobnie nie zagląda tam ani razu w ciągu roku. Nie powinniśmy chyba wymagać, aby każdy mieszkaniec korzystający z
a niekoniecznie już zadziała ten nawyk jak się urwie napęd na przednią oś, bo pod podgumowaną uszczelką przez 5 lat coś korodowało, ja co miesiąc/kwartał/rok pod samochód nie wchodzę i założę się, że 90% nieobeznanych w temacie podobnie nie zagląda tam ani razu w ciągu roku. Nie powinniśmy chyba wymagać, aby każdy mieszkaniec korzystający z infrastruktury miejskiej miał rentgen spoin w standardzie na wyposażeniu, od tego są fachowcy, ludzie z uprawnieniami. nawyki ostrożnościowe są okej, nie neguję tego, ale nie każdy jest fachowcem we wszystkim - a propos mieszkańców, obywateli, bo już "fachowcy" to powinni mieć fach i się znać, a tu klops.
- 3 1
-
2019-11-29 13:02
Ale przeciez nikt nie zamiata pod dywan (1)
- 2 3
-
2019-11-29 14:08
Proszę Pani lub Pana
w tym konkretnym przypadku może i nie zamiata się, ale czy Pan/i wie o wszystkim - to oczywiste, że nie wie Pan/i, tylko urzędnik zaręczy na papierze, że wszystko jest legal i zgodnie z prawem, to już znamy. Czy Pani się orientuje, ile pułapek czeka na nas na mieście, ale oczywiście są sprawdzane, sprawne i ni chu chu się nie ma do czego
w tym konkretnym przypadku może i nie zamiata się, ale czy Pan/i wie o wszystkim - to oczywiste, że nie wie Pan/i, tylko urzędnik zaręczy na papierze, że wszystko jest legal i zgodnie z prawem, to już znamy. Czy Pani się orientuje, ile pułapek czeka na nas na mieście, ale oczywiście są sprawdzane, sprawne i ni chu chu się nie ma do czego przyczepić. To że nikt niczego nie zamiata to trywialna nieprawda, nawet mam znajomego, który sam zamiótł sprawę ramy w mevo, bo nie chciał projektowi szkodzić, sam miał uszczerbek na zdrowiu, uzyskał odszkodowanie, ale ostrzec innych użytkowników już nie chciał, bo... nie chciał szkodzić, a dziś mamy gdzieś tam pod chmurą 1224 pociski, które być może kiedyś zrobią komuś "ku ku", bo to przecież niesprawdzone technicznie chińskie spoinki... nikt nie zamiata? wszędzie się zamiata, tylko się o tym nie mówi!
- 1 1
-
2019-11-29 12:54
Pytanie czy w tym wieku mogla Pani ćwiczyć (1)
Może była zaawansowana osteoporoza
- 3 14
-
2019-11-29 17:27
I to zaawansowana osteoporoza spowodowała ranę ciętą na nodze?
- 4 0
-
2019-11-29 11:11
To plac jej odszkodowanie z własnych podatków roszczeniowy pajacu
To pierwszy taki wypadek w naszym województwie od momentu powstania siłowni pod chmurka. Pamiętaj- deszcz, mróz i inne czynniki nań oddzialujace mogą dopiąć swego.. nie widzę powodu żeby jaks papuga w procesie przeciwko miastu, sprawom, deszczowi oraz trawie i całej Gdynii wyłudziła z budżetu miasta górę pieniedzy. Jak chcesz to plac, tak samo jak odszkodowanie za zatrzymanie byłego prezesa lotosu... A potem płaczecie że nie ma kasy na ważniejsze rzeczy
- 4 12
-
2019-11-29 09:53
z daleka widać, że ten sprzęt to jakby jakaś samoróbka (1)
Dla Pani korzystającej - wyrazy współczucia i życzenia by szybko się zagoiło i dobrze zrosło! (przepraszam, ale pierwsze wrażenie do zdjęcia zszytej rany - jakby noga po kontroli celników w pociągu z Grodna). Nie wiem z czego to wynika, ale na innych osiedlach sprzęt tego typu nie ma widocznych spawów i z zewnątrz wygląda na solidniejszą wersję od tej, którą widać TU na zdjęciach
- 14 0
-
2019-11-29 09:58
nie ma jednego wykonawcy
realizatorów jest wielu, a to niesie ryzyko dostawy produktów i usług zróżnicowanej jakości. Jakość powinny weryfikować osoby odpowiedzialne za odbiór; ktoś również jest odpowiedzialny za jakość przez cały okres użytkowania, produkt niebezpieczny wycofujemy z rynku.
- 6 0
-
2019-11-29 09:28
Wiecie ile dostal nadzor nad hala w Katowicach? (2)
Tam gdzie zginęło 60 osób i gdzie zapomniano zrzucić śnieg z dachu? Dostał 1.5 roku więzienia. Wiecie ile ten tutaj dostanie? NIC!
Urzędnik w Polsce to święta krowa i niczym nie odpowiada. Żyje z naszych podatków, stosuje przepisy wybiórczo, jest niekulturalny i pracuje najmniej ze wszystkich grup. Najgorsze, że wydaje nasze pieniądze właśnie na takie głupie projekty jak zardzewiala siłownia czy rower 50 kg z baterią na pół godziny.- 23 3
-
2019-11-29 09:58
Ta hala jest w Chorzowie
a nie Katowicach
- 2 0
-
2019-11-29 09:56
Pragnę zwrócić uwagę, że w kraju panuje duża tolerancja wobec działań decyzyjnych osób i wdrażanych projektów
śmiem zaryzykować tezę, że póki w tym kraju nie odetną internetu, to nikt się nie zbuntuje realnie przeciwko nadużyciom i decyzjom jednostek czy grup interesu. Niestety nie mamy mentalności i odwagi społeczeństw w krajach Ameryki Południowej, zbyt rzadko wychodzimy na ulicę pokazać decydentom gest Kozakiewicza. Drugie spostrzeżenie własne, to brak
śmiem zaryzykować tezę, że póki w tym kraju nie odetną internetu, to nikt się nie zbuntuje realnie przeciwko nadużyciom i decyzjom jednostek czy grup interesu. Niestety nie mamy mentalności i odwagi społeczeństw w krajach Ameryki Południowej, zbyt rzadko wychodzimy na ulicę pokazać decydentom gest Kozakiewicza. Drugie spostrzeżenie własne, to brak oczekiwań co do wysokiego standardu pracy wobec osób, które nigdy nie wydawały środków na dany cel z własnej kieszeni, a tylko wydawały całe życie pieniądze innych. Czego można się spodziewać i czego oczekiwać po takich ludziach? Trzecie spostrzeżenie - ktoś te projekty zgłasza do realizacji i ktoś za nimi głosuje, abstrahuje już od lobbowania za nimi. I jeszcze jedno, nie wszyscy są z tej samej gliny, znam rzetelnych, pracowitych i z etosem pracy.
- 16 0
-
2019-11-29 08:55
"mogą społecznie narobić wiele szkód społecznych" ? :D
Whatever, ale co do meritum jestem na tak :)
- 15 3
Wszystkie opinie
-
2020-01-06 23:52
Niewtrawione spoiny.
Przyglądałem się już tym spawom 2 lata temu bo korodowały.
Nikt tego nie kontroluje.- 1 0
-
2019-12-02 11:03
Kontrola Jakości
Winny jest ten, co odebrał te "spawy" . To są poprzyklejane gluty, nie spawy.
- 0 0
-
2019-11-29 19:50
Ale farciara-teraz dostanie od nadzorcy grube tysiace odszkodawania.ludzie to jednak mają szczescie (1)
- 2 2
-
2019-12-01 19:28
Chcesz to je weź razem z bólem i cierpieniem!!!
- 0 0
-
2019-11-29 20:20
Wszystkie urządzenia tego producenta powinny zostać zdemontowane i przejść badania RTG. (2)
- 3 1
-
2019-12-01 19:26
wszystko widać nie trzeba rtg ,zdrowia i odszkodowania
- 0 0
-
2019-11-29 21:18
Tak jest
- 2 0
-
2019-11-29 13:05
Opinia wyróżniona
Będzie więcej takich i gorszych wypadków na siłowniach pod chmurką, (7)
ponieważ chuligani osiłkowi ustawicznie je demolują, nawet dokonywanie ustawicznych inspekcji technicznych przy urządzeniach treningowych należy uważać na spawy i inne pęknięcia korpusów i części ruchomych, a w tym na własne dłonie, nogi,... i upewnić się, czy blokady i podpórki ustawione są właściwie.
Należy zadawać i podnosić tylko takie obciążenie, które osoba ćwicząca, maszyna jest w stanie podnieść . Wykonywanie ćwiczeń z dużymi i niepewnymi ruchomościami gdzie ciężarem jest własne ciało wymaga asekuracji partnera w czasie treningu bądź instruktora. A swoją drogą na każdym urządzeniu winna być instrukcja treningu i regulamin !!!- 23 36
-
2019-11-29 20:36
Ta? (1)
Chuligani demolują ?? Ha. Co za "pie.. gadanie". Poprawnie wykonane spoiny nie mają prawa pęknąć przy tego typu. To jest wina chciwości, żeby zaoszczędzić trochę chajsu to daje się to takiemu Zenkowi na akord do pospawania
i potem jest jak jest.- 2 3
-
2019-11-30 22:27
spoiny a spawy
wiesz jaka róznica??? tokarzu?
- 0 0
-
2019-11-30 22:26
zgadzam sie chodze na siłownie do Calypso
na MOrenie przewaznie chodze na zajecia z pilatesu z siłowni korzystam sporadycznie ale jak czesto psuja sie tam urzadzenia swiardzy fakt ze raz w tygodni jakies urzadzenie jest nieczynne poza tym buraki rzucaja sztangami jakby byli w remizie
- 0 0
-
2019-11-30 02:11
Grubo
- 0 0
-
2019-11-29 21:02
Chaos
Proponuję trochę podszkolić się z poprawnej pisowni w języku polskim. Szczególnie zwróciłbym uwagę na poprawność stylistyczną pisanych zdań.
- 0 1
-
2019-11-29 19:19
o czym ty w ogóle pleciesz?
widziałeś kiedykolwiek siłownię pod chmurką?
Nie ma tam opcji na żadne "duże obciążenia", a ciężar własnego ciała jest wielokrotnie redukowany przełożeniami. Poza takimi wypadkami jak opisany w artykule nic sobie plenerową siłownią nie uszkodzisz, nie ma opcji. A i instrukcje zawsze przy każdym urządzeniu są.- 4 0
-
2019-11-29 19:18
Jak chcesz gołym okiem zobaczyć mikropekniecie? Musieliby robić badania rentgenowskie bądź ultradźwiękowe, tylko kto za to zapłaci?
- 1 4
-
2019-11-30 22:16
ODSZKoDoWANIe
Jak dla mnie powinni zapłacić pani..
- 0 0
-
2019-11-29 07:04
(19)
No to spawacz dał popis, coraz lepszych fachowców mamy.
- 164 11
-
2019-11-29 12:31
(1)
Spawal ukrainiec z najnizsza stawke!!!
- 4 0
-
2019-11-30 21:50
a co ma do tego narodowość?
kwestią są kompetencje, a nie czy jest biały, żółty czy ma czułki na d..e
- 0 0
-
2019-11-29 08:59
Spoiny !!!! (4)
Nie ma czegos takiego jak spaw
- 7 12
-
2019-11-29 11:42
(1)
A spoiny to kto wykonuje? Spoiniarz? Czy raczej spawacz. Zresztą nie ma o co się spierać. Mądry zrozumie. A sama jakość spoin mizerna.
- 15 2
-
2019-11-29 19:32
Co nie zmienia faktu, ze w jezyku technicznym nie ma czegoś takiego. Sam osobiście mówię spaw, ale wiem, że popełniał błąd i się głupio nie upieram
- 4 1
-
2019-11-29 10:03
Nawet sprawdziłem i sjp zawiera takie określenie dla potocznej nazwy spoiny.
- 5 1
-
2019-11-29 09:47
tak samo jak nie ma już czegoś takiego jak awionetka, a motor to nie motocykl
ale używamy slangu, więc spaw jest całkiem na miejscu. Ten co robił te gluty też się pewnie mądrzył, za czym wcale nie szły jego umiejętności.
- 38 3
-
2019-11-29 09:09
Wystarczy popatrzeć (2)
na zdjęcia :) ZDiZ wygra proces z wykonawcą tegoż bubla :)
- 15 1
-
2019-11-29 18:51
Ktoś podpisał protokół odbioru - raczej ze strony zamawiającego.
- 2 0
-
2019-11-29 10:07
ciekawy jestem, czy sprzęt ten wykonywała firma, która miała pojęcie co robi?
No i czy z rurek od odkurzacza dałoby się złożyć taki sprzęt.- 5 1
-
2019-11-29 12:49
Nagly Atak Spawacza;)
- 10 0
-
2019-11-29 07:44
(2)
Tak wystarczy spojrzeć na pozostałe spawy A raczej smarki
- 42 1
-
2019-11-29 11:00
Klasyczne przyklejenie za mały prąd
I eblo
- 11 2
-
2019-11-29 10:29
Ktoś chciał się sprawdzić w spawaniu TIGiem. Jak widać nie poszło za dobrze.
- 13 1
-
2019-11-29 09:52
zawsze mieliśmy i dobrych i słabych, to raczej firma przyoszczędziła
ciekaw jestem pod jakie przepisy podlegają takie urządzenia, stawiam jednak na to że wymagają certyfikowanego spawacza i pewnie jeden w firmie był żeby można było pokazać laurki. Natomiast sam wszystkiego obrobić nie mógł więc zatrudnili gości z łapanki co raz w życiu płot spawali elektrodą więc uważają że potrafią spawać każdą metodą.
- 11 0
-
2019-11-29 08:00
(2)
brak przetopu
- 23 2
-
2019-11-29 08:45
Raczej przegrzal i podhartowal (1)
- 3 8
-
2019-11-29 09:52
Nierdzewkę???
- 7 1
-
2019-11-29 08:05
Saszka nie podumał
- 19 3
-
2019-11-29 07:28
spawacz (4)
to jest nasmarkane a nie pospawane
- 50 0
-
2019-11-30 17:40
no i zmęczenie materiału do tego
- 0 0
-
2019-11-30 17:01
Nie! To było zamalowane puszką farby! Szczurek przyznaj się!
- 0 0
-
2019-11-30 10:20
szczepy mont a nie spaw , życze zdrowia , odszkodowanie sądownie
- 0 0
-
2019-11-29 07:30
Dosadne stwierdzenie, lecz bliskie prawdy.
- 9 0
-
2019-11-30 17:25
Czy była informacja o dopuszczalnej masie ćwiczących?
Czy UM zaproponuje jakąś kasę?
- 0 0
-
2019-11-29 08:27
(2)
W takich przypadkach z imienia i nazwiska oraz wizerunku wraz z cytowaniem powinien być przywoływany odpowiedzialny urzędnik a sprawę z automatu brać prokurator. Te urządzenie było ogromnym zagrożeniem. Ta pani ma pięć śrub w nodze i połamane żebra ale gdyby trafiło na dziecko, byłaby ofiarą śmiertelna.
- 16 0
-
2019-11-30 17:22
Te urządzenie
To - rodzaj nijaki.
- 0 0
-
2019-11-30 17:07
Tylko, że prokuratura jest kartonowa!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.