- 1 Najlepsze ćwiczenia po przebudzeniu (14 opinii)
- 2 Z Żabiego Kruka do Rawenny? Dziewczyny z Gdańska walczą o wyjazd na zawody smoczych łodzi (11 opinii)
- 3 Pieszo przez wybrzeże. Grozi amputacja (125 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (62 opinie)
- 5 Kajaki. Wystartował sezon. Ceny bez zmian (37 opinii)
- 6 Gdzie i za ile pojeździmy konno? (63 opinie)
Będzie łatwiej jechać rowerem przy Morskiej
- Banalne, ale dla rowerzystów istotne - tak gdyńscy urzędnicy określają przymiarki do zmiany w ruchu rowerowym w ciągu ul. Morskiej, które pozwolą na jazdę bez konieczności przechodzenia na drugą stronę dwupasmowej arterii. Wiadomo już za to, że tak łatwo nie pójdzie z zapowiadaną budową połączenia dróg w centrum Gdyni.
Najbliżej rozwiązania jest kwestia ul. Morskiej , gdzie urzędnicy chcą połączyć drogą rowerową odcinek południowy (po stronie Akademii Morskiej) pomiędzy ulicami Grabowo i Przybyszewskiego . Obecnie przepisy zabraniają na tym odcinku jazdy rowerem, mimo szerokiego chodnika. Sporo miejsca zajmują bowiem zaparkowane samochody. Projekt przewiduje ustawienie nowej sygnalizacji na ul. Mireckiego oraz ogrodzenia trasy, by nie wjeżdżały na nią samochody. Do przetargu zgłosiła się jedna firma, która w listopadzie powinna zaprezentować projekt.
- Teraz, by jechać zgodnie z przepisami, trzeba przejeżdżać przez przejazd. Niewiele osób to robi, więc cieszy ta inicjatywa, choć szkoda, że nie była szerzej konsultowana ze środowiskiem rowerowym - wyjaśnia Łukasz Bosowski z Rowerowej Gdyni.
Na początku roku udało się na ul. Morskiej zbudować 200-metrowy fragment ścieżki rowerowej. Dzięki niej cykliści podróżujący ulicą Morską, zbliżając się do Estakady Kwiatkowskiego, mogą jechać cały czas drogą bez narażania na niebezpieczeństwo siebie i pieszych na chodniku.
Dużo trudniej będzie o projekt spójnego połączenia dróg rowerowych w centrum. O tym, że trwają przymiarki do takiego rozwiązania, pisaliśmy kilkanaście dni temu. W budżecie miasta na ten cel znalazło się ok. 120 tys. zł. Po rozstrzygnięciu przetargu okazało się, że obydwie zgłoszone oferty były zbyt drogie - jedna miała opiewać nawet na 200 tys. zł. Celem ma być połączenie ulic: Świętojańskiej i Władysława IV z bulwarem jedną drogą rowerową.
Wiadomo również, że koncepcja zaprezentowana przez wydział inwestycji, który zajmował się procedurą nie była konsultowana szerzej z Zarządem Dróg i Zieleni oraz urzędnikami odpowiedzialnymi za politykę rowerową. Zawierała sporo elementów z... 2008 roku, kiedy powstał projekt rozwiązań drogowych na okoliczność niedoszłej budowy nowego ratusza przy al. Piłsudskiego.
- W koncepcji nie znalazło się m.in. dokładne określenie, jak mają wyglądać pasy rowerowe na al. Piłsudskiego. Jest jedynie o nich wzmianka, że muszą być. W przeszłości były nawet takie pomysły, jak droga rowerowa w istniejącym chodniku, który jest wąski. A wystarczy pomyśleć o stosownych pasach na jezdni, oczywiście o określonych parametrach - wyjaśnia Bosowski.
Swoje uwagi do dokumentu już po rozpoczęciu procedury przetargowej zgłosiła również Beata Wachowiak-Zwara, pełnomocnik prezydenta ds. osób niepełnosprawnych, wskazując na brak odpowiednich rozwiązań w tym zakresie. W efekcie ponowny przetarg nie odbędzie się prawdopodobnie zbyt szybko.
Niewykluczone, że stanie się to dopiero po wyborach, kiedy nieprzebiegająca w dobrej atmosferze - jak mówią nieoficjalnie urzędnicy - współpraca ZDiZ-u z wydziałem inwestycji ma się polepszyć.
Zmienia się także koncepcja rozwiązań dla rowerzystów na alei 17 Grudnia. Coraz bardziej prawdopodobne jest zastosowanie specjalnych, niewielkich konstrukcji mostowych, dzięki którym będzie możliwy przejazd na całej długości trasy kosztem jej modernizacji i upiększania.
- Liczę, że uda się zastosować takie rozwiązanie, będziemy o tym rozmawiali, ale najlepiej będzie połączyć je w pakiecie z coraz bardziej prawdopodobną przebudową skrzyżowania ulic Dworcowej i Podjazd jako jedną inwestycję - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta ds. polityki rowerowej w Gdyni.
Miejsca
Opinie (211) ponad 20 zablokowanych
-
2014-09-11 15:37
(4)
2.bp.blogspot.com/-6dkQR2OVngE/UuwNfj_piXI/AAAAAAAAEwo/XlL-i4ZOYaQ/s1600/zebra-traffic-separator.jpg
To tańsze i bezpieczniejsze rozwiązanie, niż te "wynalazki" w części chodników.- 4 2
-
2014-09-11 16:52
Barcelona? :) (3)
- 0 1
-
2014-09-11 16:58
(1)
Odśnieżanie ?
- 0 0
-
2014-09-11 21:22
Nie widzę problemu, widziałem we Włoszech na takiej ulicy maszyny sobie świetnie radziły.
- 0 0
-
2014-09-11 21:21
Nie, Manchester.
- 0 0
-
2014-09-11 08:31
jesteśmy w tyle z budową infrastruktury rowerowej o pięć dekad! (6)
za pięć/dziesięć lat to wszystko na co wydaje się pieniądze teraz, będzie za małe, za ciasne, nieprzemyślane i do poprawki. coraz więcej ludzi korzysta z rowerów jako ze środków komunikacji. wystarczy drugie tyle rowerzystów i wszystko będzie do kitu. najgorszą rzeczą z możliwych jest wytyczanie ścieżek rowerowych kosztem chodników lub jezdni. taką infrastrukturę należy budować zupełnie osobno - bezpieczną dla wszystkich użytkowników - dla pieszych, dla rowerzystów i dla kierowców aut.
- 10 10
-
2014-09-11 11:45
(3)
Czyli co proponujesz ? Burzymy kamienice, robimy ścieżko rowerowe.
- 2 2
-
2014-09-11 11:57
Nie ograniczamy możliwości jazdy po ulicy (2)
i wydzielamy na niej pas, np. seledynowy, fluo dla rowerów. Tylko taka farba kosztuje więcej niż biała.
Przez najbliższe 5 lat nie robimy ani jednego knota, zatrudniamy do konsultacji doświadczonych fachowców, którzy projektowali takie rozwiązania, a nie wizjonerów jak na Kongresie Mobilności czy w UM.
Proste, tylko trzeba klapy z oczu zdjąć.- 2 2
-
2014-09-11 20:08
na kongres mobilności są zapraszani stratedzy miejscy (1)
a nie inżynierowie od ustalania promieni skrętu czy wysokości krawężników
- 0 1
-
2014-09-11 21:16
Och, ach, a cóż to za nowy zawód ten strateg miejski? Czy to nie aby pożeracz podatków? Za taką strategię jaką widać dookoła to ja dziękuję.
- 0 0
-
2014-09-11 09:08
(1)
zabawne, że głównie na tym forum zbiera się tylko frustratów od rana.
- 4 4
-
2014-09-11 11:42
Zabawne, że druga część to osoby pozbawione jakiejkolwiek zdolności planowania, zupełnie jak urzędnicy. Dziwne.
- 3 2
-
2014-09-11 19:47
albo chodnikiem ;)
- 0 2
-
2014-09-11 19:28
DNO tak jak calu URZAD MIASTA
pomyslu nie maja, widac ,ze dziala taki tzw Zmuda koles zza biurak!!! ruszylby du... i pojwzdzilpobibok!!! drogi rowerowe w Gdyni to DNO!!!! z jednej strony na druga !!!bez glowy!!!na nic nie maja kasy TYLKO DLA SIebie maja!
- 4 4
-
2014-09-11 06:20
(10)
Niestety w temacie zbyt wiele sie nie dzieje, kolejny rok planowania, a nadal nie mozna spokojnie z rodzina przejechac na rowerach z orlowa do cisowej, czyli przez cale miasto...
- 52 17
-
2014-09-11 18:32
Największy problem jest na wysokości dworca głównego, z obu stron...
- 2 1
-
2014-09-11 07:26
(4)
najpierw się dowiedz, ile wymaga to pozwoleń, przetargów i jaki jest budżet na cały rok, a później pyskuj.
- 17 21
-
2014-09-11 11:08
(3)
pozwoleń? ciekawe ;) gmina sama sobie wydaje zezwolenia i jeszcze tyle to trwa...
Ile może kosztować kubeł białej farby do wytyczenia linii ścieżki rowerowej? (bo zapewne tak to się skończy) Jaki przetarg?? zrobią to panowie z ZDIZ w ramach swojej pracy...- 8 8
-
2014-09-11 11:38
chyba nie zdajesz sobie sprawy (2)
że biurokracja nie jest maszyną która ma coś robić, usprawniać itd, jest to starannie zaplanowany twór który ukrawając bezrobocie, mnożąc papierologie, decyzje, pozwolenia, itd jednocześnie utrudnia życie. w tym przypadku nie tylko osobą/podmiotą zewnętrznym, ale i samej sobie. natomiast dla nich to nie problem. im nikt nie płaci za efektywność, za sprawność podczas wykonywania pracy (wydawania decyzji itd). po prostu każda sprawa jest dla nich wrzodem na d. a to podwójnym, bo sami muszą być petentami.
- 4 6
-
2014-09-11 11:48
"podmiotą zewnętrznym" ?? (1)
Matko Boska! Straszne pokolenie smartfonów nie umiejących sklecić zdania nam wyrosło...
- 8 0
-
2014-09-11 12:11
no, podmiatają zewnętrzym ;)
ale racja. powinno być "osobom/podmiotom zewnętrznym"
- 1 0
-
2014-09-11 08:26
(1)
Ja jeżdżę z Orłowa na koniec Chyloni, do granic z Cisową, bez problemu - głównie ścieżkami rowerowymi (w 90%). Kolejny czepialski bez podstaw.
- 9 11
-
2014-09-11 11:09
Chodzi o te że są braki w ścieżkach...
- 6 4
-
2014-09-11 07:48
ślepy czy co?
co ty pitulisz z orłowa do gdyni jest ok.
- 7 8
-
2014-09-11 06:53
Nie od razu Kraków zbudowano.
- 14 12
-
2014-09-11 07:44
Ankieta (2)
Mam pytanie kto do stu beczek kartaczy układa te ankiety ? bo na przykładzie ankiety gdzie masz odpowiedź: TAK i NIE to w trojmiasto.pl masz: Może, Nie wiem, Zielony, Poniedziałek + zdanie autora które próbuje wmusić odpowiadającym... nie nie uważam że pomysły z drogami rowerowymi to mydlenie - po prostu mi się nie podobają.
- 22 1
-
2014-09-11 18:24
Trójmiasto.pl
będzie iść w zaparte trwając w przekonaniu, że ich "ankiety" są takie, jakie być powinny...i tak od wielu lat, a są po prostu durne.
- 4 1
-
2014-09-11 08:05
dokladnie
Mnie tez te inwestycje sie nie podobaja.
- 11 4
-
2014-09-11 18:09
Co z ul. Śląską i fragmentem Al. Zwycięstwa ?
- 2 0
-
2014-09-11 06:51
super (4)
Jeszcze przejazd z morskiej na obluze bardzo by się przydał, miłego dnia :)
- 44 3
-
2014-09-11 12:04
Popieram (1)
Niestety nikt o tym nie myśli,a taki przejazd jest najbardziej potrzebny za to zrobili dublowaną estakadę na obłużu,paranoja!
- 4 1
-
2014-09-11 16:28
Ja korzystam z estakady rowerowej i sobie ją cenię
- 2 0
-
2014-09-11 12:56
Tak, jest, cokolwiek łączącego Hutniczą z Janka Wiśniewskiego. Choćby te niedokończone chodniki na estakadzie.
- 5 0
-
2014-09-11 07:38
Przeprowadź się do miasta
nie będzie trzeba przejazdów budować
- 4 19
-
2014-09-11 16:26
Myślę, że osoby zajmujące się polityką rowerową w Gdyni doskonale zdają sobie sprawę, że jest jeszcze sporo do zrobienia np. w zakresie infrastruktury. Ja osobiście bardzo doceniam wszystko co się ostatnimi czasy dzieje wokół promowania rowerów i to, że budowane są nowe ścieżki oraz modernizowane stare. Wierzę, że wszystko będzie szło w dobrym kierunku :] a spory wzrost ruchu rowerowego widać gołym okiem.
- 5 2
-
2014-09-11 14:36
Jak można pieszym zrobić coś takiego, jak to co widzimy na zdjęciu ??
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.