• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie tunel dla rowerzystów w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
21 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Miasto poszukuje firmy, która wykona opracowanie projektowe tunelu dla pieszych i rowerzystów w nasypie kolejowym przy ul. Podjazd zobacz na mapie Gdyni, choć jeszcze niedawno ten pomysł został odrzucony. Tunel zbudowany zostanie przy okazji modernizacji całego skrzyżowania, o czym mówi się w Gdyni od blisko pięciu lat.



Ze zmian na skrzyżowaniu mają być zadowoleni piesi i rowerzyści. Ze zmian na skrzyżowaniu mają być zadowoleni piesi i rowerzyści.

Czy tunel w nasypie kolejowym przy ul. Podjazd jest potrzebny?

Według analiz na skrzyżowaniu ul. Dworcowej, Podjazd i 10 lutego zobacz na mapie Gdyni w godzinach szczytu pojawia się nawet 600 pojazdów na godzinę. Miejsce uchodzi za jedno z najtrudniejszych na drogowej mapie miasta. Trudno tu zwłaszcza skręcić z ul. Podjazd w kierunku dworca, gdzie potrzebny jest nawrót prawie o 180 stopni. Problemy mają także kierowcy wyjeżdżający z ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni w kierunku ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni.

Dokumentacja projektowa jest już gotowa. Zakłada zbudowanie na przecięciu jezdni tzw. wyspy centralnej oraz zainstalowanie sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo w planach jest monitoring i oświetlenie przejść.

Inwestycję wstrzymuje brak pieniędzy, ale także nowe pomysły na kształt tej części miasta. Do dyskusji włączyli się rowerzyści proponując m.in. kładkę nad ul. Podjazd oraz tunel łączący ul. Dworcową ze Śląską. Początkowo ten drugi pomysł nie znalazł uznania urzędników ze względu na jego zbyt kosztowną realizację.

- Rozmawiałem na ten temat z cyklistami i urzędnikami zajmującymi się infrastrukturą. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że jednak to rozwiązanie jest potrzebne. Uzupełniamy w związku z tym projekt w tym zakresie. Koszt budowy tunelu nie powinien być wyższy niż 1,5 mln zł - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Trwa procedura przetargowa, która zakończy się za tydzień. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i wykonawca zostanie wyłoniony, za rok dokumenty powinny być gotowe i zostaną dołączone do opracowania. Pomysł urzędników jest taki, by nie etapować inwestycji, ale przebudowę skrzyżowania połączyć ze stworzeniem rozwiązań dla rowerzystów.

- To obecnie najniebezpieczniejszy i najtrudniejszy dla rowerzystów odcinek jazdy po Gdyni i należy ujmować rozwiązanie tej sprawy jako nierozerwalny element przebudowy skrzyżowania. Dobrze, że będzie można bezpiecznie przedostawać się od ulicy Morskiej w okolice dworca PKP i dalej - do Śródmieścia Gdyni - dodaje Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

Problemem może okazać się takie prowadzenie prac, by nie zakłócić regularnego ruchu kolejowego, co może zwiększyć koszty. W magistracie zapewniają, że tym razem pieniędzy na tę inwestycję w przyszłorocznym budżecie, nad którym powoli rozpoczynają się prace, nie powinno zabraknąć.

Plan może jednak pokrzyżować trzeci etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej na "witomińskim" odcinku zobacz na mapie Gdyni. Projektowanie ma się zacząć jeszcze w tym roku. Za kilka miesięcy powinien być znany dokładny kosztorys. Szacunkowy koszt tej inwestycji to 27 mln zł, natomiast przebudowy skrzyżowania przy dworcu - 24 mln zł.

Miejsca

Opinie (224) 2 zablokowane

  • Kiedy dojazd z Obłuża na Morską?

    A ja kolejny raz pytam o dojazd z Obłuża na Morską, kiedy będzie? Po co ta rowerowa estakada z Obłuża, jeśli nie można dojechać nią na Morską?

    • 6 0

  • Gdynia potrafi Gdańsk NIE! (8)

    • 9 22

    • (2)

      Chyba przespałeś, jak kopali pod martwą Wisłą.

      • 6 4

      • a gdzi etam jest choćby chodnik, nie wspominajac o drodze dla rowerów :P Tak samo na moscie wantowym buahaha (1)

        zapomnieli o pieszych i rowerach :P

        • 2 2

        • Jakbyś był trochę mądrzejszy, to wiedziałbyś, że nie można w jednym tunelu puścić ruchu samochodowego i pieszego czy pieszo-rowerowego, przepisy na to nie pozwalają. Gdyby miał tam być ruch pieszy i rowerowy, to musieliby kopać trzecią nitkę, koszty niewspółmierne do korzyści.

          • 0 0

    • Z takim tempem budowy dróg rowerowych jaki mamy obecnie w Gdyni (3)

      za jakieś 10-15 lat może uda się osiągnąć obecny gdański poziom

      • 12 6

      • (2)

        Oni zaczeli wcześniej promować rowery, to fakt, ale spokojnie, wszystko idzie w dobrym kierunku.

        • 6 5

        • No tak, esdtakady rowerowe w polu, biała linia na bruku... jest super! (1)

          Czy brak dosłownie po kilka kilkanaście m żeby połączyć istniejące drogi, albo ski na druga stronę co światła - tak to się "buduje" drogi rowerowe w tej Riwejerze północy!
          Aha, no tak postawili pompkę koło infoboksu, ale jak tam legalnie dojechać jak ni e chodnikiem? Jak jechać jezdnią (bruk na skrajni, wielki ruch, 2 pasy) ulicą 10 lutego? A chodniki szeroookie ale niedasizm panuje/.

          • 4 3

          • Nie na to ci źle, teraz będą budować podjazd to też źle...

            • 2 0

    • Czego niby Gdańsk nie potrafi a Gdynia tak? Przecież pod względem infrastruktury rowerowej Gdynia to średniowiecze względem Gdańska.

      • 12 6

  • zajrzyjcie sobie do BIP

    oczywiście pod warunkiem, ze wiecie co to jest. To wam zdradzę: Biuletyn Informacji Publicznej - na stronie miasta. Ja przeczytałem, bo mnie temat interesuje. A w nim zakładka "zamówienia publiczne". . No i na drugim czy trzecim miejscu jest właśnie przetarg dotyczący tego tunelu dla rowerzystów. I są tam szczegółowe wymagania wobec firmy, która zechce stanąć do przetargu, projekt miastu opracować i sprzedać go za godziwe pieniądze, zapewne. . Ciekawe, czy zdajecie sobie sprawę, jak skomplikowane to jest zadanie. Wystarczy przeczytać, by nabrać nieco pokory wobec ludzi, którzy się na tym dziele znają. , a nie wypisywać bzdury i chamskie inwektywy.

    • 0 2

  • bez komentarza

    Wczoraj stałem na przejeździe kolejowym ( ul. Piaskowa ) 20 min.

    • 3 1

  • Rondo (2)

    Jaka kur... wysepka. Rondo by załatwiło sprawę...

    • 6 0

    • Też tak uważam (1)

      Nie ma w Gdyni miejsca które bardziej prosiłoby się o rondo. Ale miszczowie planistyki muszą się nakombinować jak konie pod górę.

      • 3 3

      • Każdy inny pomysł niż rondo w tym miejscu uważam za głupotę, sabotaż i przekręt przy przetargu. Tam jest tyle miejsca żeby zrobić wielkie rondo, na którym pomieści się i każdy autobus i osobówka i jeszcze pas dla rowerzystów.

        RONDO, RONDO I TYLKO RONDO.

        • 1 0

  • Tunel dla rowerzystow i co jeszcze wymysla???

    widać ze Marek Stępa, cudowne dziecko 2p*dalow ma coraz lepsze pomysły na wywalanie kasy do śmietnika. Czemu tylko 1,5 mln ? co tak mało??? kolejna kielbasa wyborcza wg. Samorzadnosci.

    • 3 2

  • Inwestycje w gdyni

    Wszystko jest ważne w gdyni, oprócz " syfu" jakim sa ulice kwadratowa i okrężna na chwarznie.
    inwestycja miała być wykonana 4 lata temu , potem w tym roku
    a teraz na świetych nigdy.
    jak ktoś pływa kajakiem to zapraszamy do chwarzna po opadach deszczu.

    • 1 1

  • no to spłodzą następnego Bubla takiego jak ze sknoconym wzgórzem Maksymiljana (2)

    dlaczego miasto nie ogłasza konkursu na projekt i dlaczego mieszkańcy nie mają prawa wyboru projektu ???- myślę ,że nie byłoby wówczas tylu niezadowolonych i krytykantów i nie byłoby mowy o tym ,że ten wziął tyle a ten dał tyle ...

    • 6 2

    • (1)

      co ty pitolisz? jak będzie projekt gotowy to od tego masz SWOICH radnych, aby podczas konsultacji zobaczyć projekt i zgłosić ewentualne uwagi. Jak mnie tacy nieświadomi jak ty wkurzają.

      • 2 3

      • ktoś pokazał mieszkańcom projekt wzgórza?Makietki i wizualizacje postawili jak wszystko było rozgrzebane władze Gdyni czego się nie tkną to spierd..lą

        • 2 1

  • 180 Stopni :) (1)

    Widać że autor nie jeździ tym skrzyżowaniem
    "Trudno tu zwłaszcza skręcić z ul. Podjazd w kierunku dworca, gdzie potrzebny jest nawrót prawie o 180 stopni. Problemy mają także kierowcy wyjeżdżający z ul. Dworcowej zobacz na mapie Gdyni w kierunku ul. 10 lutego."

    Nawrót o 180 nie stanowi żadnego problemu ustępuje się tylko tym po prawej można to przejechać z zamkniętymi oczami. Za to dołączenie się z Dworcowej na 10 Lutego gdzie trzeba ustąpić wszystkim w godzinach szczytu bez cudu bądź po prostu wpychania się na siłę z wymuszaniem pierwszeństwa nie ma szans, najlepiej wiedzą o tym kierowcy autobusów którzy jeżdżą tam codziennie mam wrażenie że zamykają oczy gaz do dechy i liczą że wszyscy się zatrzymają bo oni jadą większym pojazdem i o dziwo im się to udaje :D

    • 5 0

    • Czytasz w moich myślach

      To samo chciałem napisać. Nawrót jest prosty, ale jak muszę jechać z Dworca na 10 Lutego w godzinach szczytu to już wolę jechać Starowiejską.

      • 3 0

  • Chce tez aby wózek z dzieckiem tez mógł tam jechać

    Witam proszę uwzglednicmwozki zmdzieciakami

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Netwalking - Networking w lesie

spotkanie, spacer

Spacer Tropem Przyrody: ptaki i roślinność nadmorska

30-40 zł
spacer, zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Wieczór z salsą w Olivia Garden | Kubańska fiesta

30 zł
kurs tańca

Forum

Najczęściej czytane