- 1 Ponad 200 osób rowerami po lotnisku (54 opinie)
- 2 Dużo weekendowych imprez dla aktywnych (5 opinii)
- 3 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (32 opinie)
- 4 Biegiem i rowerem po lotnisku. I to legalnie (31 opinii)
- 5 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (91 opinii)
- 6 Małżeństwo dookoła świata na rowerach (115 opinii)
Gdańsk planuje budowę nowego szlaku spacerowego przez tereny leśne
Gdańsk w najbliższych latach planuje utworzenie ok. 39-kilometrowego szlaku pieszo-rowerowego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami do terenów miejskiej zabudowy. Do końca czerwca 2020 r. ma powstać niezbędna dokumentacja projektowa, która pozwoli na ogłoszenie przetargu na prace budowlane.
W październiku ub. r. unieważniono przetarg na zaprojektowanie i budowę nowych połączeń pieszo-rowerowych. Najtańsza wówczas oferta opiewała na kwotę 12,7 mln zł, podczas gdy Gdańsk chciał przeznaczyć na ten cel nie więcej niż 7 mln zł.
Z tego powodu obecny przetarg dotyczy wyłącznie przygotowania dokumentacji, która w kolejnym kroku pozwoli na rozpisanie przetargu na całą inwestycję lub podzielenie jej na etapy.
- Inwestycja znacznie poprawi atrakcyjność Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego przy zachowaniu jego naturalnych walorów i minimalnej ingerencji w ekosystem - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Projekt ma uwzględniać utwardzenie istniejących i budowę nowych ścieżek. Trasy będą oznakowane, a w miejscach wspólnego przebiegu z istniejącymi drogami pojawią się elementy uspokojenia ruchu lub/i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Przewiduje się także przebudowę przejść dla pieszych oraz wydzielenie pasów rowerowych.
Pięć łączników do głównego szlaku przez TPK
W ramach jednego z łączników z głównego szlaku przez tereny leśne TPK w kierunku parku Nadmorskiego powstanie nowe przejście dla pieszych przez ul. Chłopską, o którym pisaliśmy już czerwcu 2018 r.
Pozostałe łączniki z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym to:
- dookoła zbiornika retencyjnego Jasień,
- wzdłuż nasypu PKM z Jasienia, pod obwodnicą, a następnie wzdłuż ul. Słowackiego do Złotej Karczmy,
- od rejonu przystanku PKM Niedźwiednik do Matemblewa,
- ze Złotej Karczmy do głównego szlaku.
Warto odnotować, że w ramach głównego szlaku przewidziano też zmiany na ul. Kościerskiej. Kilka lat temu planowano tędy poprowadzić asfaltową trasę rowerową między Osową a Oliwą, od czego ostatecznie odstąpiono. Obecnie przewiduje się wykonanie nawierzchni szutrowej wraz z odwodnieniem.
Łącznie cały szlak w granicach Gdańska będzie liczył ok. 39 km, z czego długość głównej trasy to ok. 21 km, zaś łączników - 18 km.
Kontynuacja w pozostałych miastach Trójmiastach
Docelowo szlak będzie kontynuowany także w pozostałych miastach Trójmiasta: na terenie Sopotu ok. 9 km, zaś Gdyni - ok. 30 km.
Tereny rekreacyjne powstaną wokół wejść do lasu TPK
Projekt jest realizowany dzięki wsparciu unijnemu w konkursie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa 11: środowisko, działanie 11.4: ochrona różnorodności biologicznej. O jego realizację wspólnie ubiegały się trzy miasta Trójmiasta (Gdańsk został liderem projektu), zaś za realizację odpowiada każde miasto samodzielnie.
Miejsca
Opinie (191) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-22 13:10
Bzdura!!! Las to las, wystarczą leśne ścieżki (1)
aby delektować się spacerem w lesie. Skończy się utwardzanie szutrem asfaltowym zdartym gdzieś z drogi. Myślenie boli!
- 24 5
-
2019-09-22 16:56
to prosze posciagac asfalt ze słowackiego czy spacerowej
niby masz racje. problem polega na tym ze dojscia czy dojazdu (rowerem) cywilizowanego do np. Osowy czy Matarni nie ma.
- 0 1
-
2019-09-22 14:05
Po co utwardzać leśne szlaki? Przecież to komletne zaprzeczenie idei wędrówki po lesie.
Po to się chodzi do lasu, aby wędrować szlakami i duktami leśnymi, poczuć trochę przyrody. Utwardzone szlaki mamy na co dzień w mieście. Błagam, nie psujmy lasu i tego, co jest jego największą wartością!
- 29 4
-
2019-09-22 14:31
Maly Kack, Karwiny (1)
To ja powiem coś odnośnie nowych szlaków pieszo rowerowych . Zrobili takowy w zeszłym roku na końcu ulicy Strzelców, wycięto przy tym mnóstwo drzew, ponoć dla lepszej widoczności...
- 15 2
-
2019-09-22 16:59
Kolejny przykład to droga matemblewska
niby trasa zrobiona pod rowery, a tak naprawde to jest nieprzejezdna dla przecietnego rowerzysty. no ale kase ktos wział i z drogi korzysta. jest jak wywozic hurtowo drzewo z lasu. pewnie tylko o to chodzilo
- 4 0
-
2019-09-22 15:05
Przestrzeń
W TPK jest coraz więcej przestrzeni do wykorzystania, ponieważ z roku na rok ubywa drzew. Teraz można robić nie tylko nowe ścieżki i drogi ale również place czy boiska - wszystko pod pozorem uatrakcyjnienia tego wyjątkowego miejsca i wychodzenia naprzeciw "potrzebom społecznym". Jeśli o mnie chodzi, to uważam, że im mniej uszczęśliwiania na siłę, tym lepiej.
- 23 1
-
2019-09-22 16:35
budowa - tego najbardziej w lesie potrzeba
może cisza i spokój są ważniejsze niż to by jakiś palant mógł pojeździć quadem
- 16 1
-
2019-09-22 18:43
Zostawcie Lasy Oliwskie w spokoju. (1)
Prawdziwy turysta i tak tam trafia bez kłopotu. A czy KTOŚ zrobił badania nad wykorzystaniem istniejących szlaków? Moim zdaniem nie. Nie są one zupełnie wykorzystywane tak jak dawniej, mało turystów z nich korzysta. Na dodatek szlaki są dewastowane przez leśników - często drogi nie są zdatne do użytku z powodu powstałych kolein i błota. To następstwo zrywki drewna i jego transportu. Tak więc pomysł z nowym szlakiem jest marny, chyba ze KTOŚ chce "trzepać kasiorę" , jak mówi Ferdynand Kiepski.
- 18 0
-
2019-09-22 19:00
Tak to tylko pretekst i gra pozorów.
- 2 0
-
2019-09-22 18:58
Żenada
Zenada. Kolejne drogi przecinajace las. dajcie sobie spokoj, Macie kase z Unii to przeznaczcie na cos innego.
- 14 0
-
2019-09-22 19:33
(3)
Dlaczego nie ma legalnych tras dla samochodow terenowych? Na całym świecie green laning istnieje, tylko nie w Polsce
- 2 21
-
2019-09-22 20:30
a weź ty się .
Jeszcze cie brakowało w lesie z tą twoją terenówką .
- 5 2
-
2019-09-22 20:50
ano dlatego nie ma że takie terenówki to za mocno by hałasowały. dziwie sie natomiast że motory w miastach są dozwolone bo one jeszcze bardziej hałasują niż terenówki
- 4 0
-
2019-09-23 12:05
Jeden plus od redakcji, komuś nie podobają się komentarze nie pochlebne dla niszczenia lasu terenówkami to usuwają.
- 1 0
-
2019-09-22 19:59
Moim zdaniem najlepsze co mozna zrobić z lasem to zostawić go w spokoju.Sciezki sa, kto chce moze po nich spacerowac.Plus ogarnac ta wycinke bo gdzie sie nie rusze to wycinaja.Kto jezdzi rowerem ten wie.
- 12 0
-
2019-09-22 20:04
Ale po co? Przecież utwardzone szlaki to mamy w centrum miasta. (1)
Nie po to idę do lasu, aby spacerować, czy jeźdzć utwardzonymi szlakami. Co za bezsensowny pomysł? Dla kogo? Spacerowiczów? Czy może po to, aby łatwiej wywozić drewno z TPK?
- 14 0
-
2019-09-22 23:08
żeby urzędniczki mogły pójść w szpilkach na spacer do lasu ;)
Potem jeszcze ławeczki, latarnie, kosze, woreczki na kupy dla psów... i pare kolejnych baniek wypalone. No i jaki piękny i atrakcyjny las...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.