• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk planuje budowę nowego szlaku spacerowego przez tereny leśne

Krzysztof Koprowski
22 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Większość szlaków zyska nawierzchnię szutrową lub jedynie dokładne oznakowanie. Większość szlaków zyska nawierzchnię szutrową lub jedynie dokładne oznakowanie.

Gdańsk w najbliższych latach planuje utworzenie ok. 39-kilometrowego szlaku pieszo-rowerowego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami do terenów miejskiej zabudowy. Do końca czerwca 2020 r. ma powstać niezbędna dokumentacja projektowa, która pozwoli na ogłoszenie przetargu na prace budowlane.



Jak często spacerujesz lub jeździsz rowerem po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym?

To już drugie podejście Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska do realizacji szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy.

W październiku ub. r. unieważniono przetarg na zaprojektowanie i budowę nowych połączeń pieszo-rowerowych. Najtańsza wówczas oferta opiewała na kwotę 12,7 mln zł, podczas gdy Gdańsk chciał przeznaczyć na ten cel nie więcej niż 7 mln zł.

Z tego powodu obecny przetarg dotyczy wyłącznie przygotowania dokumentacji, która w kolejnym kroku pozwoli na rozpisanie przetargu na całą inwestycję lub podzielenie jej na etapy.

- Inwestycja znacznie poprawi atrakcyjność Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego przy zachowaniu jego naturalnych walorów i minimalnej ingerencji w ekosystem - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Projekt ma uwzględniać utwardzenie istniejących i budowę nowych ścieżek. Trasy będą oznakowane, a w miejscach wspólnego przebiegu z istniejącymi drogami pojawią się elementy uspokojenia ruchu lub/i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Przewiduje się także przebudowę przejść dla pieszych oraz wydzielenie pasów rowerowych.

W tym miejscu planowane jest utworzenie nowego przejścia przez ul. Chłopską. W tym miejscu planowane jest utworzenie nowego przejścia przez ul. Chłopską.

Pięć łączników do głównego szlaku przez TPK



W ramach jednego z łączników z głównego szlaku przez tereny leśne TPK w kierunku parku Nadmorskiego powstanie nowe przejście dla pieszych przez ul. Chłopską, o którym pisaliśmy już czerwcu 2018 r.

Pozostałe łączniki z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym to:

Ulica Kościerska, będąca najkrótszym połączeniem pieszo-rowerowym między Osową a Oliwą, zyska nawierzchnię szutrową. Ulica Kościerska, będąca najkrótszym połączeniem pieszo-rowerowym między Osową a Oliwą, zyska nawierzchnię szutrową.
Warto odnotować, że w ramach głównego szlaku przewidziano też zmiany na ul. Kościerskiej. Kilka lat temu planowano tędy poprowadzić asfaltową trasę rowerową między Osową a Oliwą, od czego ostatecznie odstąpiono. Obecnie przewiduje się wykonanie nawierzchni szutrowej wraz z odwodnieniem.

Łącznie cały szlak w granicach Gdańska będzie liczył ok. 39 km, z czego długość głównej trasy to ok. 21 km, zaś łączników - 18 km.

Kolorem czerwonym oznaczono główny szlak turystyczny, niebieskim - łączniki. Kolorem czerwonym oznaczono główny szlak turystyczny, niebieskim - łączniki.

Kontynuacja w pozostałych miastach Trójmiastach



Docelowo szlak będzie kontynuowany także w pozostałych miastach Trójmiasta: na terenie Sopotu ok. 9 km, zaś Gdyni - ok. 30 km.

Tereny rekreacyjne powstaną wokół wejść do lasu TPK


Projekt jest realizowany dzięki wsparciu unijnemu w konkursie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa 11: środowisko, działanie 11.4: ochrona różnorodności biologicznej. O jego realizację wspólnie ubiegały się trzy miasta Trójmiasta (Gdańsk został liderem projektu), zaś za realizację odpowiada każde miasto samodzielnie.

Miejsca

Opinie (191) ponad 20 zablokowanych

  • Powariowali z tymi "szutrami" (4)

    Wysypią tłuczeń, na gravelu przy większej prędkości złapiesz snake'a, pies porani łapy. Nie każdy jeździ po TPK na fullu z oponami 50 mm i 2.5 bara. Drogi leśne są bardzo przyjemne do czasu aż jakieś siły nie przyjadą i nie nawalą kamulców "dla wygody rowerzystów". Kościerską jeździ się dobrze poza dwoma łachami piaskowymi w dolnym odcinku. Wolę się przemęczyć te 50 metrów niż trząść się całą drogę. Węglową popsuli, Gliniastą w górnym odcinku i zjazd popsuli, od Juraty nie pomnę ile kapci złapałem jadąc 30 z góry. Walają się sześcienne kamyki o boku do 4 cm, a w okolicach PKM i większe i jak walniesz przy sporej prędkości to nic nie pomoże. Wyjściem jest zmiana roweru na czołg.

    • 30 0

    • Wyjściem jest popuscić gumkę i jechć wolno, prędkość spacerowa, żaden kamulec ci znienacka nie wyskoczy:) (1)

      • 0 4

      • Mogę też prowadzić rower

        a nad kamieniami przenosić. Doniosę do ddr i sobie pojadę 15km/h nie denerwując pieszych idących środkiem. Jest to jakieś wyjście, nie pomyślałem o takim wykorzystaniu roweru.

        • 4 0

    • To gdzie się pchasz z ta instalacja, gaciarzu?

      • 0 2

    • Mimo, iż akrat mój to 27,5+ na 3 calach to również uważam pomysł za i**otyczny.
      To jest w końcu las.
      Lepiej niech skupią się na ograniczeniu wycinki i posprzątaniu syfu po tym.

      • 2 0

  • Quadem spoko można jeździć po lesie oliwskim

    Od lat kumpel jeździ i nic mu nie zrobili, helikopterem go nie dogonią

    • 2 7

  • To tam zostaly jeszcze jakies drzewa? Szczerze, to zdziwiony jestem... albo developcio albo lasy pańswowe - pustynia

    • 4 0

  • A czy ta inwestycja pozwoli na legalną jazdę rowerem miejskim przez TPK? (1)

    Nie? To będą zmarnowane pieniądze w szutrową Kościerską. Jest tuż obok Rynarzewska albo Węglowa. Może i dłuższe ale z łagodniejszym podjazdem, zwłaszcza ta ostatnia.

    Kościerska to ciągły i na końcu ostry podjazd. Na szutrze to będzie masakra dla rowerzystów, którzy nie jeżdżą wyczynowo a np. tylko do pracy.

    Czy kawałek asfaltowej wąskiej ścieżki dla połączenia górnego i dolnego tarasu to samo zło? Czy np. taka asfaltowa droga na długim podjeździe przez Dolinę Radości zniszczyła TPK?

    • 1 1

    • osowa

      zgadza się. Kiedy prawdziwa droga rowerowa z Osowej do Gdańska?

      • 0 1

  • Zamiast szutru na Kościerskiej powinni dać płyty albo asfalt podobnie jak jest na pętli w Sopocie

    • 0 4

  • parking

    Takie rozwiązania są wspaniałe, ale proponuję pomyśleć o parkingach w lesie wzdłuż np. Spacerowej i Słowackiego aby ludzie starsi i niepełnosprawni też mogli dojechać do lasu aby pospacerować chociaż po małych odcinkach tych ścieżek

    • 0 2

  • To wszystko tylko pretekst

    aby łatwiej wjechać do lasu ciężarowym autem i wywozić drewno.....

    • 3 0

  • droga rowerowa

    Kiedy prawdziwa droga rowerowa z Oliwy do Osowy? Czy Kościerska będzie oświetlona?

    • 1 2

  • Jeszcze więcej betonu....jeszcze więcej wycinek...

    Jeszcze więcej betonu....jeszcze więcej wycinek... zamiast zostawić te tereny naturze to ingerujecie jeszcze bardziej w TPK a później żal że zalewa miasto większy deszcz i jakość powietrza coraz gorsza....to co się dzieje w tych piękych lasach obecnie już jest przesadą....skala wycinek przeraża!!!
    Co to za przyjemność chodzić po betonowych lub specjalnie utwardzanych ścieżkach....

    • 7 1

  • A jak sobota to do lasu, do lasu, po ścieżce naturalnej, gruntowej pośmigać tam tam tam ... a czekaj co to?
    Kto tu k...a ten tłuczeń wysypał.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Spacer z Przewodnikiem: Gdańsk - Droga Królewska i ciekawe zakamarki Głównego Miasta

47 zł
spacer

Bajkowy Festiwal Dmuchańców

69 zł
Kup bilet
festyn, gry, zajęcia rekreacyjne

VI Rajd Pieszy Kulturalna Rybka Pierwoszyno-Mechelinki-Rewa

gra miejska, spacer, rajd / wędrówka

Forum

Najczęściej czytane