- 1 Ponad 200 osób rowerami po lotnisku (38 opinii)
- 2 Dużo weekendowych imprez dla aktywnych (5 opinii)
- 3 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (32 opinie)
- 4 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (91 opinii)
- 5 Biegiem i rowerem po lotnisku. I to legalnie (31 opinii)
- 6 Mamy to! 24-latek wygrał Ninja Warrior (96 opinii)
Gdańsk planuje budowę nowego szlaku spacerowego przez tereny leśne
Gdańsk w najbliższych latach planuje utworzenie ok. 39-kilometrowego szlaku pieszo-rowerowego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami do terenów miejskiej zabudowy. Do końca czerwca 2020 r. ma powstać niezbędna dokumentacja projektowa, która pozwoli na ogłoszenie przetargu na prace budowlane.
W październiku ub. r. unieważniono przetarg na zaprojektowanie i budowę nowych połączeń pieszo-rowerowych. Najtańsza wówczas oferta opiewała na kwotę 12,7 mln zł, podczas gdy Gdańsk chciał przeznaczyć na ten cel nie więcej niż 7 mln zł.
Z tego powodu obecny przetarg dotyczy wyłącznie przygotowania dokumentacji, która w kolejnym kroku pozwoli na rozpisanie przetargu na całą inwestycję lub podzielenie jej na etapy.
- Inwestycja znacznie poprawi atrakcyjność Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego przy zachowaniu jego naturalnych walorów i minimalnej ingerencji w ekosystem - zapowiada Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Projekt ma uwzględniać utwardzenie istniejących i budowę nowych ścieżek. Trasy będą oznakowane, a w miejscach wspólnego przebiegu z istniejącymi drogami pojawią się elementy uspokojenia ruchu lub/i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Przewiduje się także przebudowę przejść dla pieszych oraz wydzielenie pasów rowerowych.
Pięć łączników do głównego szlaku przez TPK
W ramach jednego z łączników z głównego szlaku przez tereny leśne TPK w kierunku parku Nadmorskiego powstanie nowe przejście dla pieszych przez ul. Chłopską, o którym pisaliśmy już czerwcu 2018 r.
Pozostałe łączniki z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym to:
- dookoła zbiornika retencyjnego Jasień,
- wzdłuż nasypu PKM z Jasienia, pod obwodnicą, a następnie wzdłuż ul. Słowackiego do Złotej Karczmy,
- od rejonu przystanku PKM Niedźwiednik do Matemblewa,
- ze Złotej Karczmy do głównego szlaku.
Warto odnotować, że w ramach głównego szlaku przewidziano też zmiany na ul. Kościerskiej. Kilka lat temu planowano tędy poprowadzić asfaltową trasę rowerową między Osową a Oliwą, od czego ostatecznie odstąpiono. Obecnie przewiduje się wykonanie nawierzchni szutrowej wraz z odwodnieniem.
Łącznie cały szlak w granicach Gdańska będzie liczył ok. 39 km, z czego długość głównej trasy to ok. 21 km, zaś łączników - 18 km.
Kontynuacja w pozostałych miastach Trójmiastach
Docelowo szlak będzie kontynuowany także w pozostałych miastach Trójmiasta: na terenie Sopotu ok. 9 km, zaś Gdyni - ok. 30 km.
Tereny rekreacyjne powstaną wokół wejść do lasu TPK
Projekt jest realizowany dzięki wsparciu unijnemu w konkursie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, oś Priorytetowa 11: środowisko, działanie 11.4: ochrona różnorodności biologicznej. O jego realizację wspólnie ubiegały się trzy miasta Trójmiasta (Gdańsk został liderem projektu), zaś za realizację odpowiada każde miasto samodzielnie.
Miejsca
Opinie (191) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-22 20:19
Powariowali z tymi "szutrami" (4)
Wysypią tłuczeń, na gravelu przy większej prędkości złapiesz snake'a, pies porani łapy. Nie każdy jeździ po TPK na fullu z oponami 50 mm i 2.5 bara. Drogi leśne są bardzo przyjemne do czasu aż jakieś siły nie przyjadą i nie nawalą kamulców "dla wygody rowerzystów". Kościerską jeździ się dobrze poza dwoma łachami piaskowymi w dolnym odcinku. Wolę się przemęczyć te 50 metrów niż trząść się całą drogę. Węglową popsuli, Gliniastą w górnym odcinku i zjazd popsuli, od Juraty nie pomnę ile kapci złapałem jadąc 30 z góry. Walają się sześcienne kamyki o boku do 4 cm, a w okolicach PKM i większe i jak walniesz przy sporej prędkości to nic nie pomoże. Wyjściem jest zmiana roweru na czołg.
- 30 0
-
2019-09-22 21:21
Wyjściem jest popuscić gumkę i jechć wolno, prędkość spacerowa, żaden kamulec ci znienacka nie wyskoczy:) (1)
- 0 4
-
2019-09-23 06:35
Mogę też prowadzić rower
a nad kamieniami przenosić. Doniosę do ddr i sobie pojadę 15km/h nie denerwując pieszych idących środkiem. Jest to jakieś wyjście, nie pomyślałem o takim wykorzystaniu roweru.
- 4 0
-
2019-09-23 11:13
To gdzie się pchasz z ta instalacja, gaciarzu?
- 0 2
-
2019-09-23 12:47
Mimo, iż akrat mój to 27,5+ na 3 calach to również uważam pomysł za i**otyczny.
To jest w końcu las.
Lepiej niech skupią się na ograniczeniu wycinki i posprzątaniu syfu po tym.- 2 0
-
2019-09-22 20:45
Quadem spoko można jeździć po lesie oliwskim
Od lat kumpel jeździ i nic mu nie zrobili, helikopterem go nie dogonią
- 2 7
-
2019-09-22 21:15
To tam zostaly jeszcze jakies drzewa? Szczerze, to zdziwiony jestem... albo developcio albo lasy pańswowe - pustynia
- 4 0
-
2019-09-22 23:28
A czy ta inwestycja pozwoli na legalną jazdę rowerem miejskim przez TPK? (1)
Nie? To będą zmarnowane pieniądze w szutrową Kościerską. Jest tuż obok Rynarzewska albo Węglowa. Może i dłuższe ale z łagodniejszym podjazdem, zwłaszcza ta ostatnia.
Kościerska to ciągły i na końcu ostry podjazd. Na szutrze to będzie masakra dla rowerzystów, którzy nie jeżdżą wyczynowo a np. tylko do pracy.
Czy kawałek asfaltowej wąskiej ścieżki dla połączenia górnego i dolnego tarasu to samo zło? Czy np. taka asfaltowa droga na długim podjeździe przez Dolinę Radości zniszczyła TPK?- 1 1
-
2019-09-23 10:06
osowa
zgadza się. Kiedy prawdziwa droga rowerowa z Osowej do Gdańska?
- 0 1
-
2019-09-23 00:07
Zamiast szutru na Kościerskiej powinni dać płyty albo asfalt podobnie jak jest na pętli w Sopocie
- 0 4
-
2019-09-23 07:37
parking
Takie rozwiązania są wspaniałe, ale proponuję pomyśleć o parkingach w lesie wzdłuż np. Spacerowej i Słowackiego aby ludzie starsi i niepełnosprawni też mogli dojechać do lasu aby pospacerować chociaż po małych odcinkach tych ścieżek
- 0 2
-
2019-09-23 09:33
To wszystko tylko pretekst
aby łatwiej wjechać do lasu ciężarowym autem i wywozić drewno.....
- 3 0
-
2019-09-23 09:35
droga rowerowa
Kiedy prawdziwa droga rowerowa z Oliwy do Osowy? Czy Kościerska będzie oświetlona?
- 1 2
-
2019-09-23 09:49
Jeszcze więcej betonu....jeszcze więcej wycinek...
Jeszcze więcej betonu....jeszcze więcej wycinek... zamiast zostawić te tereny naturze to ingerujecie jeszcze bardziej w TPK a później żal że zalewa miasto większy deszcz i jakość powietrza coraz gorsza....to co się dzieje w tych piękych lasach obecnie już jest przesadą....skala wycinek przeraża!!!
Co to za przyjemność chodzić po betonowych lub specjalnie utwardzanych ścieżkach....- 7 1
-
2019-09-23 09:59
A jak sobota to do lasu, do lasu, po ścieżce naturalnej, gruntowej pośmigać tam tam tam ... a czekaj co to?
Kto tu k...a ten tłuczeń wysypał.- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.