wiadomości

stat

Gdzie za darmo i cyklicznie uprawiać sport?

Darmowe zajęcia nordic walking znajdziemy w trzech lokalizacjach w Trójmieście, w: Gdańsku, Gdyni i Sopocie.
Darmowe zajęcia nordic walking znajdziemy w trzech lokalizacjach w Trójmieście, w: Gdańsku, Gdyni i Sopocie. fot. aktywujsiewgdansku.pl

37 darmowych propozycji aktywnego spędzania czasu wolnego mają dla mieszkańców Trójmiasta: Gdański Ośrodek Sportu, Gdyńskie Centrum Sportu oraz MOSiR Sopot. Każdego dnia można znaleźć coś dla siebie, a niektóre zajęcia odbywają się kilka razy w tygodniu. Możemy pobiegać, uprawiać fitness, pograć w petanque, tenisa stołowego, speed badmintona czy ultimate frisbee, jak również pochodzić z kijkami lub pojeździć na rowerze. Mamy zajęcia dla dzieci, dorosłych, kobiet w ciąży lub z małymi dziećmi, seniorów, czy osób niepełnosprawnych. Poniżej przedstawiamy ich kalendarz.



PONIEDZIAŁEK
Fitness dla seniora, godz. 11:30, Hala LA przy ul. Olimpijskiej 5 w Gdyni - systematyczne ćwiczenia pozwalają opóźnić proces starzenia się organizmu, gwarantują utrzymanie siły mięśni i elastyczności stawów, zapobiegają bądź likwidują bóle kręgosłupa, chronią przed osteoporozą i przyczyniają się do zwiększenia gęstości masy kostnej, wzmacniają serce. Wystarczą chęci i strój sportowy.

Aktywny spacer z bobasem, godz 10 Ujeścisko - Łostowice - Zabornia przy ul. Cedrowej, godz. 12, Jelitkowo - wejście od ul. Piastowskiej, Park im. Ronalda Reagana, przy ul. Piastowskiej - Fundacja "My to mamy", która zajmuje się min. aktywizacją mam przez ruch, zainicjowała w Trójmieście aktywne spacery z wózkami. Zajęcia przeznaczone są dla mam, które chcą urozmaicić swoje codzienne spacery, wrócić do formy sprzed ciąży, bądź ją zbudować, zadbać o piękną sylwetkę, spotkać się z innymi mamami, zrobić coś dla siebie nie kosztem dziecka, ale razem z nim. Są to specjalnie przygotowane ćwiczenia, które wykonuje się przy użyciu wózka, ławki w parku, drzewa, pod okiem wykwalifikowanego instruktora.

Gimnastyka dla seniora, godz. 10:30, sala do aerobiku przy pływalni krytej Gdańskiego Ośrodka Sportu, Chełm, ul. Chałubińskiego 13 - to zajęcia o średnim stopniu intensywności, skierowane głownie do osób w wieku 50+. Obejmują trening zdrowotny z elementami pilatesu, jogi, tai chi, aerobiku, szkoły zdrowych pleców, gimnastyki ogólnorozwojowej i relaksacji. Duży nacisk położony jest na ćwiczenia lecznicze i przeciwbólowe. Ze względu na ograniczone miejsce w salce do ćwiczeń, konieczne jest potwierdzenie wolnych miejsc u prowadzącego pod numerem telefonu 504 275 838. Należy zabrać ze sobą wygodne buty na zmianę, najlepiej sportowy strój dający swobodę ruchu, mały ręcznik i wodę. Karimaty i sprzęt do ćwiczeń są dostępne na miejscu.

Biegi w dzielnicach Gdańska, godz. 18, Oliwa, Trójmiejski Park Krajobrazowy, wejście przy skrzyżowaniu ul. Czyżewskiego i ul. Jeleniej - Gdański Ośrodek Sportu postanowił umożliwić gdańszczanom rozpoczęcie przygody z bieganiem pod okiem profesjonalistów z firmy Sport EVO. Bardziej zaawansowani, również znajdą dla siebie wiele cennych wskazówek.

Pilates, godz. 18, 19 Hala LA, sala fitness - ćwiczenia pilates pomagają skutecznie odciążyć kręgosłup i pracować nad dobrą postawą. Trenowanie pilatesu wpływa pozytywnie na ogólne zdrowie i samopoczucie ćwiczących dzięki czemu jest doskonałym remedium na stres i napięcie. Organizatorzy proszą o przynoszenie własnych mat do ćwiczeń.

Zumba Gold, godz. 20:30, Miejska Hala Sportu ul. Kołobrzeska 61 w Gdańsku - sympatycy tego rodzaju tańca powinni zaplanować sobie czas w każdy poniedziałek. Wystarczy przyjść i wyzwolić energię podczas setu muzyczno-tanecznego, przygotowanego przez instruktorkę zumby, Annę Cegłowską. Zajęcia w formule Gold, ze względu na mniejszą intensywność, zalecane są dla osób nieco starszych (50+). Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by uczestniczyli w nich młodsi. Warto zabrać ze sobą wygodne buty sportowe na zmianę - najlepiej do fitnessu lub tańca, sportowy strój dający swobodę ruchu oraz wodę.

WTOREK
Gimnastyka dla seniora, godz. 9, sala do aerobiku przy pływalni krytej Gdańskiego Ośrodka Sportu, Chełm, ul. Chałubińskiego 13

Joga dla seniora, godz. 15, Hala LA, sala fitness - joga w wydaniu dla seniorów to sposób na spędzenie wtorkowego popołudnia. Podczas zajęć należy mieć ze sobą matę do ćwiczeń.

Zajęcia dla kobiet w ciąży, godz. 17:30, Hala LA, sala fitness - dedykowane przyszłym mamom, prowadzone przez instruktorów. W programie znajdują się ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie, których celem jest przygotowanie ciała do porodu oraz umożliwienie szybkiego powrotu do właściwej sylwetki. Wszystkie ćwiczenia nawiązują do standardowych programów fitness, jednak znacząco różnią się stopniem zintensyfikowania - są łagodniejsze, przystosowane do możliwości przyszłych mam. Kobiety chcące uczestniczyć w zajęciach są zobligowane do odbycia konsultacji z lekarzem prowadzącym ciążę i okazania stosownego zaświadczenia o braku przeciwwskazań do udziału w zajęciach ruchowych.

Nordic walking, wtorek, godz. 18, Park Nadmorski im. R. Reagana, parking przy ul. Dąbrowszczaków, wejście D do parku - zajęcia kierowane są do wszystkich, którzy dostrzegają korzyści prozdrowotne płynące z marszów z kijkami oraz do tych, którzy w ten sposób chcą poprawić swoją kondycję. Prowadzi je instruktor NW, Krzysztof Walczak. Na miejscu zapewnione są kije do nordic walking w ilości 50 par na każdych zajęciach po rozgrzewce jest instruktaż dla osób początkujących, zajęcia odbywają się niezależnie od pogody.

Joga, godz. 18, Hala LA - podczas zająć można udoskonalić ciało, zrelaksować się, poznać siebie. Trzeba zabrać ze sobą dobry nastrój i matę do ćwiczeń.

Joga na zdrowie, wtorek, godz. 20, Miejska Hala Sportowa, ul. Kołobrzeska 61 - joga stanowi propozycję dla osób w każdym wieku. Kondycja fizyczna nie ma znaczenia. Jedyne, o czym trzeba pamiętać, to zabranie ze sobą maty do ćwiczeń i swobodnego, nie krępującego ruchów stroju. Zajęcia prowadzą Paweł Gutral z Akademii Redukcji Stresu oraz Agnieszka Gutral, Ania PiecuńkoDiana Sochacka.

Biegi w dzielnicach Gdańska, godz. 18, Wrzeszcz - Gdański Stadion Lekkoatletyczny i Rugby, al. Grunwaldzka 244

ŚRODA
Pilates dla seniora, godz. 10, Hala LA, sala fitness - ćwiczenia pilates pomagają ćwiczyć kręgosłup i prawidłową postawą ciała, co jest szczególnie istotne dla seniorów. Ćwiczenia dostosowane są do wieku i umiejętności uczestników. Prosimy o przynoszenie własnych mat do ćwiczeń.

Indoor cycling, godz. 16:30, Hala LA, sala fitness - to forma rekreacji zdobywająca coraz większą popularność na salach fitness całego świata. Teraz dołącza do gdyńskiego cyklu. Dzięki ćwiczeniom na rowerkach stacjonarnych można nie tylko zgubić zbędne kalorie, lecz także wzmocnić mięśnie całego ciała. Na zajęcia obowiązują zapisy, które startują w każdy poniedziałek, godz. 8. Można zapisać się tylko raz w tygodniu.

Treningi MTB, grupa zaawansowana, godz. 17, Trójmiejski Park Krajobrazowy, koniec ul. Abrahama w Gdańsku - wszystkie treningi prowadzą Bartosz i Robert Banach. Jazda odbywa się po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, a uczestnicy pokonują wiele kultowych szlaków, zjazdów i podjazdów takich jak: John Tomac, Startowy, Z Roga, Czyżyk, Szyszkowy, Krzyże, Rollercoaster i inne. Zajęci polegają na doskonaleniu techniki jazdy na rowerze górskim. Należy pamiętać o rowerze, kasku, odpowiednim stroju oraz solidnym posiłku przynajmniej 90 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Zumba, godz. 17:45, Hala LA, sala fitness - połączenie tańca, fitnessu i treningu wytrzymałościowego. Proste układy bazujące na salsie, merengue, sambie czy hip-hopie. Podczas godzinnych zajęć można spalić kilkaset kalorii i uzupełnić poziom endorfin na cały tydzień.

Treningi MTB, grupa początkująca, godz. 18:05, Trójmiejski Park Krajobrazowy, koniec ul. Abrahama w Gdańsku.

Tenis stołowy, godz. 18:15, Szkoła Podstawowa nr 8 przy ul. 3 Maja 41 w Sopocie - zajęcia tenisa stołowego ruszają 13 września.

Speed Badminton, godz. 20, Miejska Hala Sportowa, ul. Kołobrzeska 61 w Gdańsku - to sport, który dotarł do nas z Niemiec. Podobny do badmintona, choć zupełnie inny, bo gra się bez siatek, znacznie szybciej i prościej. Podstawowe ruchy można opanować już po kilku odbiciach. Zajęcia poprowadzi Tomasz Szyjanowski. Należy zabrać ze sobą wygodne buty sportowe na zmianę, sportowy strój dający swobodę ruchu oraz wodę. Może przydać się mały ręcznik. Organizator zapewnia sprzęt do gry.

Nordic walking, godz. 19, przy Contrast Cafe w Gdyni - zajęcia przeznaczone są dla każdego. Wystarczy tylko wyjść z domu i stawić się punktualnie na zbiórkę. Organizator zapewnia możliwość darmowego korzystania z wypożyczalni kijków.

CZWARTEK
Aktywny spacer z bobasem, godz 10 Łostowice - Rębowo - Zbiornik Retencyjny Świętokrzyska, przy ul. Świętokrzyskiej, godz. 12, Chełm - Zbiornik Retencyjny Madalińskiego przy ul. Antoniego Madalińskiego.

Mama Tata i Ja, godz. 10, Hala LA, sala fitness - zajęcia obejmują naukę prawidłowego oddechu, trening mięśni dna miednicy, elementy core trainingu, trening interwałowy, wzmacniający itp. Przeznaczone są dla rodziców z dzieckiem w wózku - niezależnie od poziomu sprawności fizycznej oraz umiejętności ruchowych. Głównym celem spotkań jest przede wszystkim pogłębienie więzi pomiędzy rodzicami, a dzieckiem, powrót do formy, kontakt dziecka z rówieśnikami oraz wymiana doświadczeń pomiędzy rodzicami.

Gdańskie Boule, godz. 17:30, Bulodrom w Parku Nadmorskim im. R. Reagana, wejście B - razem z zawodnikami drużyny Gdańskie Boule można zgłębiać praktycznie tajniki gry w boule i dowiedzieć się więcej o zasadach w niej obowiązujących. Mile widziane jest posiadanie własnego kompletu kul lecz na początek nie jest to konieczne.

Biegi w dzielnicach Gdańska, godz. 18, Wrzeszcz - Gdański Stadion Lekkoatletyczny i Rugby, al. Grunwaldzka 244

Zumba, godz. 19, Miejska Hala Sportowa, ul. Kołobrzeska 61 w Gdańsku - każde zajęcia to świetna zabawa i setki spalonych kalorii. Proste kroki może powtórzyć każdy, a zamiast oddawać się monotonnym ćwiczeniom, uczestnicy bawią się przy energetycznej muzyce. Zumba kształtuje sylwetkę, dba o kondycję i wprawia w dobry nastrój. Zajęcia prowadzi Ania Cegłowska z Z-Dance. Warto zabrać sportowy strój, sportowe buty na przebranie, mały ręcznik i zapas wody.

Indoor cycling, godz. 19, Hala LA, sala fitness - Na zajęcia obowiązują zapisy, które startują w każdy poniedziałek, godz. 8. Można zapisać się tylko raz w tygodniu.

PIĄTEK
Nordic walking, godz. 17:20, Przylesiu, pawilony SM Przylesie w Sopocie - kontakt do instruktora: nordic.walking.na.przylesiu@gmail.com

SOBOTA
Aktywuj się w Ratownictwie Wodnym, godz. 8:20, pływalnia kryta GOS, ul. Chałubińskiego 13 - bezpłatne zajęcia doskonalące umiejętności pływacki z elementami ratownictwa. Uczestnicy, podzieleni na grupy zaawansowania, mają możliwość poprawić technikę pływania, a także zapoznać się z podstawowymi elementami pierwszej pomocy oraz ratownictwa wodnego. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego decydować będzie kolejność zgłoszeń. Jest to program, w którym uczestnicy powinni brać udział w zajęciach cały semestr. Zapisy: kapieliska@mosir.gda.pl - zapisy wystartują wkrótce.

Zumba dla dzieci, godz. 9:30, Hala LA, sala fitness - zajęcia dla wszystkich dzieci które lubią dobrą zabawę i taniec. Układy opracowane specjalnie dla młodszych uczestników poprawiają kondycję fizyczną, koordynację ruchową oraz pozytywnie wpływają na ćwiczenie pamięci.

Treningi aktywizujące, godz. 10, Gdański Stadion Lekkoatletyczny i Rugby, al. Grunwaldzka 244 -
Gdański Ośrodek Sportu oraz Get Active zapraszają na zajęcia na świeżym powietrzu, skierowane przede wszystkim do osób, które na co dzień nie mają możliwości ćwiczyć pod okiem trenera. Trening Aktywizujący Open jest kombinacją slow joggingu, treningu stabilizacyjnego i stretchingu. Na zajęcia należy się zapisać telefonicznie: 668 327 870 lub mailowo: kontakt@get-active.pl. Można dołączyć w dowolnym momencie, zajęcia odbywają się niezależnie od pogody i trwają ok. 90 minut. Należy zabrać ze sobą wygodny strój sportowy, ręcznik i wodę.

Zumba dla seniora, godz. 10:30, Hala LA, sala fitness - zajęcia dla seniorów, którzy lubią dobra zabawę i taniec. Układy opracowane specjalnie dla starszych uczestników Gdyńskiego Poruszenia poprawiają kondycję fizyczną oraz koordynację ruchową.

CrossFit, godz. 12, CrossFit Stocznia, ul. Doki 1 - to system treningu zdrowotnego czerpiący z koronnych sportów jak gimnastyka, podnoszenie ciężarów i trening metaboliczny, które do tej pory zarezerwowane były tylko dla elity zawodników. Daje bezpieczny i dopasowany do potrzeb i możliwości każdego człowieka trening fitness. Trening prowadzi zawodnik gimnastyki sportowej z 16-letnim stażem, wielokrotny medalista mistrzostw Polski oraz trener Crossfit Stocznia Adrian Łopatyński. Trening trwa 60 minut. Obowiązuje limit miejsc: 30 osób. Można wziąć w nich udział po zapisaniu się na stronie www.crossfitstocznia.com.

Hokej podwodny dla dzieci, godz. 15, od 23 września, pływalnia kryta GOS, ul. Chałubińskiego 13 - w tajniki gry będą wprowadzać doświadczeni zawodnicy gdańskiego klubu hokeja podwodnego. Zajęcia będą prowadzone w myśl zasady nauka poprzez zabawę . Przeznaczone są dla dzieci w wieku 10-15 lat , które potrafią pływać. Zajęcia prowadzone będą w małej niecce basenowej. Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego decydować będzie kolejność zgłoszeń. Zapisy: info@hokejpodwodny.pl. Wymagany jest zakup biletu ulgowego na pływalnię.

Biegi w dzielnicach Gdańska, godz. 18, Jasień - pętla wokół zbiornika przy stacji PKM

NIEDZIELA
Tri Mama budzi Gdańsk, niedziela, godz. 9, od 17 września, róg ul. Kurzej i ul. Wróbla w Gdańsku - cotygodniowe treningi skierowane są do osób, które zaczynają przygodę z aktywnością sportową, jak również do tych, którzy chcą na sportowo spędzić niedzielny poranek. Każdy trening rozpoczyna się rozgrzewką i ćwiczeniami techniki biegowej. W głównej części odbywają się bieg oraz marszo-bieg.

Fitness dla dzieci, godz. 12, Hala Judo, ul. Traugutta 29 w Gdańsku - zajęcia mają charakter zabawowy i mają za zadanie kształtować w dzieciach nawyk aktywności ruchowej oraz zdrowego trybu życia od pierwszych lat. Prowadzi je mistrzyni świata fitness, Aleksandra Kobielak. Na zajęciach uczy zachowywać prawidłową postawę, usprawnia koordynacją ruchową oraz poczucie rytmu, co wpływa na aktywność i kreatywność dzieci. Należy zabrać ze sobą wodę, na zajęciach obowiązują obcisłe koszulki, gdyż inne będą się zsuwały i ćwiczy się na boso.

Zajęcia sportowe dla niepełnosprawnych ruchowo, godz. 13, Hala LA - to zajęcia dla osób niepełnosprawnych ruchowo, dzieci i dorosłych, poruszających się na wózkach i o kulach. W planie przewidziane ćwiczenia ogólnorozwojowe, technika jazdy na wózkach, boccie, fitness i wiele innych. Zajęcia prowadzone przez instruktorkę Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, od 10 lat po wypadku samochodowym poruszającą się na wózku inwalidzkim.

Ultimate Frisbee, godz. 14, Gdański Stadion Lekkoatletyczny i Rugby, al. Grunwaldzka 244, sztuczne boisko treningowe - to jeden z najszybszych i najbardziej dynamicznych sportów drużynowych na świecie. Łączy w sobie elementy rugby, futbolu amerykańskiego, piłki nożnej, koszykówki i szczypiorniaka. Sport ten jest odpowiedni dla każdego, kto pragnie rozwijać przede wszystkim kondycję, dynamikę i koordynację. Treningi prowadzą doświadczeni zawodnicy Klubu Sportowego Ultimatum Gdańsk. Należy zabrać ze sobą krótkie spodenki, koszulkę sportową oraz wodę. Sprzęt potrzebny do realizacji programu zajęć zapewnia organizator.

Dziecko i jego świat, godz. 17, Hala LA, sala fitness - zajęcia przewidziane do 15. roku życia, dla dzieci ze stwierdzonym autyzmem oraz ich opiekunów. Podczas zajęć konieczna jest obecność opiekuna. Przed uczestnictwem wymagane jest każdorazowe zapisanie. Zapisy ruszają w poniedziałek o godz. 8.

Jogging - biegaj z nami - MOSiR zaprasza mieszkańców Sopotu na bezpłatne zajęcia joggingu po lesie. Ruszą po 1 października 2017 roku, a szczegóły będą dostępne na stornie internetowej organizatora.
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (23)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.