- 1 Gdzie i za ile pojeździmy konno? (54 opinie)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 3 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (32 opinie)
- 4 Majówka 2024. Propozycje dla aktywnych (2 opinie)
- 5 Wyjątkowy spacer - szlakiem murali (16 opinii)
- 6 Biegali i jeździli rowerami po lotnisku (97 opinii)
Koniec z zostawianiem hulajnóg gdzie popadnie. W Trójmieście powstają parkingi
Sopot, Gdańsk i Gdynia pracują nad wyznaczaniem miejsc do parkowania miejskich hulajnóg elektrycznych "na minuty". Są obszary Trójmiasta, w których takie istnieją już od pewnego czasu. W najbliższych miesiącach ich liczba jeszcze wzrośnie.
Kalendarz imprez sportowych
Na terenie Sopotu powstają specjalne miejsca, które posłużą do parkowania pojazdów. Obecnie jest ich 25, a ponadto hulajnogi można zostawiać również przy ogólnodostępnych stojakach rowerowych.
Na hulajnodze max. 20 km/h
Takie porozumienie miasta z większością operatorów, firmami Quick, Bolt i Lime, zostało wypracowane jesienią. Kolejne dotyczy Tier, operatora rozpoczynającego działalność w Sopocie.
- Każdego nowego operatora, który chce wejść do Sopotu, zapraszamy do zawarcia takiego porozumienia. Widać, że podejście operatorów do tego biznesu się zmienia. Po początkowym oporze teraz chętnie nawiązują współpracę z samorządami, widząc w tym realne korzyści. Bo brak przepisów i zasad regulujących ruch hulajnóg nie jest z korzyścią ani dla firm, ani dla miast. Co ważne, niemal identyczne porozumienia zaczęły podpisywać Gdańsk i Gdynia, dzięki czemu na obszarze całego Trójmiasta obowiązują podobne zasady - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Hulajnogi porzucone na ścieżce rowerowej i chodniku.
Operatorzy zobowiązali się do ograniczenia prędkości ruchu pojazdów do 12 km/h w centrum miasta oraz w części nadmorskiej. Ponadto ciąg ul. Bohaterów Monte Cassino jest wyłączony z parkowania hulajnóg, a operatorzy będą przestawiać źle zaparkowane pojazdy w ciągu dwóch godzin od otrzymania zgłoszenia o niewłaściwym parkowaniu.
Nowe przepisy dla hulajnóg
Porozumienie reguluje także mniej istotne dla użytkowników kwestie, jak dzielenie się statystykami podróży, co pozwoli na lepsze planowanie infrastruktury w mieście, oraz informowanie użytkowników o zasadach bezpiecznego poruszania się hulajnogą na drodze.
Na hulajnodze tylko w pojedynkę. Co grozi za jazdę w dwie osoby?
Rozrzucone hulajnogi na ul. Kuśnierskiej w Gdańsku.
Podobne regulacje wprowadzane są w Gdańsku. W wielu miejscach wyznaczone są do tego specjalne obszary, które służą do parkowania. Prace są w toku, a w całości mają zostać dokończone niebawem.
- Udało się nam zaprojektować 200 parkingów dla hulajnóg. Są one umieszczone z reguły przy stacjach Mevo, więc to miejsca gdańszczanom dobrze znane - mówił jakiś czas temu Łukasz Kłos, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim.
Gdańsk reguluje zasady parkowania współdzielonych hulajnóg
Z kolei w Gdyni podobne rozmowy z operatorami w tej kwestii prowadzone są już od stycznia ubiegłego roku. Udało się stworzyć wiele dobrych rozwiązań, które pozwalają znaleźć porozumienie na zasadach partnerskich.
- Do końca przyszłego tygodnia planujemy podpisanie pierwszego porozumienia dotyczącego kwestii m.in. parkowania hulajnóg na terenie Gdyni. W porozumieniu z operatorami i osobami odpowiedzialnymi za rozwój "hulajnogowej mobilności" z Gdańska i Sopotu jesteśmy w trakcie wyznaczania miejsc do parkowania, które pomogą miastu uporządkować przestrzeń publiczną i uporać się z chaosem powodowanym przez porzucane obecnie w dowolnym miejscu pojazdy. Wyznaczone miejsca zostaną wyrysowane w najbliższych miesiącach, w pierwszej kolejności w Śródmieściu Gdyni i staną się naturalnym miejscem oddawania hulajnóg - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Jak korzystać z miejskich hulajnóg?
W tym przypadku specjalne parkingi również mają być wyznaczane możliwie blisko stojaków rowerów, ale nie ingerujących w ich przestrzeń.
- Przestrzeń w centrum jest ograniczona, a naszym celem jest jej efektywne wykorzystywanie, dlatego miejsca do parkowania hulajnóg nie będą wyznaczane kosztem przestrzeni dla pieszych oraz rowerzystów. Docelowo, jako samorząd widzimy konieczność zapewnienia, w strefach płatnego parkowania kilkuprocentowego udziału miejsc dla lokalizacji na nich bezpłatnych parkingów pod hulajnogi i rowery - tłumaczy wiceprezydent Gdyni.
Jak bezpiecznie poruszać się hulajnogą:
- Zgodnie z wciąż obowiązującymi przepisami osoba kierująca hulajnogą elektryczną jest pieszym (trwają prace legislacyjne nad zmianą tej zasady).
- Hulajnoga elektryczna jest pojazdem mało stabilnym - należy zachować ostrożność przy skręcaniu oraz jeździe po nierównym terenie.
- Pamiętaj, że osoba idąca chodnikiem może się Ciebie nie spodziewać.
- Parkuj pojazd tak, by nikomu nie zawadzał, najlepiej przy stojakach rowerowych - a jeśli tych nie ma w pobliżu - na brzegu chodnika. Zachowaj co najmniej 1,5 m przejścia dla pieszych. Pomyśl o niedowidzących.
- Widząc leżącą hulajnogę, podnieś ją - ktoś może się o nią przewrócić.
- Stosuj się do ograniczeń prędkości na alejce nadmorskiej.
Opinie (87) 2 zablokowane
-
2021-04-09 14:51
A kto to będzie egzekwował? Ludzie to d*pki i się zawalaniem chodników nie przejmują...
- 3 0
-
2021-04-09 15:18
Oplaty za zajecie chodników (2)
Rozumiem, że za te miejsca wyznaczone, miasta pobierają opłaty jako zarządca dróg publicznych od podmiotów prywatnych, które dzialaja w celu zysku oraz, że na koszt prywatnych podmiotów wyznaczane są te miejsca?
- 2 1
-
2021-04-09 16:46
dokładnie
jakbym ja chciał sobie kramik za darmochę odwalić to co?
- 1 0
-
2021-04-09 20:55
najpierw zacznij placic za swoj prywatny samochod
- 1 1
-
2021-04-09 15:53
nareszcie
- 1 2
-
2021-04-09 21:26
Tej chołocie nie można NIC dac
do ręki . Organizacja takiego transportu jest dla cywilizowanych ludzi .
- 1 0
-
2021-04-10 09:30
Nareszcie!!!!!
Ile czasu musiało upłynąć, by zrobić z tym porządek! Nie mam nic p-ko Hulajnogom, ale prawda jest taka że zostawiano je gdzie tylko komuś przyszło do głowy-wolna amerykanka po całości!!
- 0 0
-
2021-04-10 11:02
Rowerzyści też powinni jeździć 12 km/h
Skoro hulajnogi nie mogą szybciej to i rowerzyści nie powinni
- 0 1
-
2021-04-10 13:15
Użytkownik
To rozumiem, bo kwestia parkowania rzeczywiście jest pewnym problemem tylko żeby tych miejsc było dużo. Z innej beczki przyznam że uważam za i**otyczne ograniczenie prędkości. Co innego na chodniku A co innego na pustej drodze rowerowej.
- 1 0
-
2021-04-10 15:18
Na Okopowej,przy wyjściu z tunelu stoi pełno tego badziewia. Kiedyś ktoś niecierpliwy wyrzuci to na tory.
- 0 1
-
2021-04-10 16:05
Koniec?
Zapraszam na Hallera skręt w Reja, widok hulajnoga jak po wojnie w Afganistanie, godzinę temu przejedzalem, ktoś nie powinien za to beknąć, ten ktoś powinien siedzieć!
- 0 1
-
2021-04-10 21:13
Dobry żart..
"Zgodnie z wciąż obowiązującymi przepisami osoba kierująca hulajnogą elektryczną jest pieszym
to jakiś kiepski żart......
"(trwają prace legislacyjne nad zmianą tej zasady)."
I bardzo dobrze, bo kierujący hulajnogą jadą wielokrotnie !!! szybciej niż idzie pieszy
- nawet biegnący..
Więc zderzenie idącego pieszego z kierującym rozpędzoną - nierzadki widok - hulajnogą,
na pewno będzie gorsze w skutkach dla pieszego!
O parkowaniu pt. "wolna amerykanka" nie ma nawet co wspominać.. nagminne..- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.