• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mapa dróg rowerowych Portalu Trojmiasto.pl

Krzysztof Kochanowicz
17 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Prezentujemy Wam zaktualizowaną mapę sieci dróg rowerowych w Trójmieście. Oznaczyliśmy na niej nie tylko wydzielone trasy, ale także ciągi i strefy pieszo-rowerowe. Pod mapą przedstawiamy także opisane przez nas wcześniej pasy i kontrapasy rowerowe umożliwiające cykliście sprawniejsze poruszanie się po zatłoczonych przez samochody ulicach. Niebawem w odrębnym artykule zaprezentujemy Wam spis oznakowanych szlaków rowerowych na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oraz tych wychodzących w kierunku Kaszub i Żuław.



Mapa sieci dróg rowerowych oraz ciągów i stref pieszo-rowerowych w Trójmieście:

KLIKNIJ na mapę i zobacz układ dróg rowerowych Trójmiasta KLIKNIJ na mapę i zobacz układ dróg rowerowych Trójmiasta


Zobacz mapę dróg rowerowych Trójmiasta.

Pasy i kontapasy w trójmieście umożliwiające dogodny przejazd rowerzyście:

-Kontrapas przy ul. 3 Maja w Gdyni,
-Kontrapas przy ul. Starowiejskiej w Gdyni,
-Pasy, stojaki i parkingi rowerowe przy ul. Stryjskiej w Gdyni,
-Kontrapasy rowerowe w Gdańsku,
-Pasy rowerowe wzdłuż ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego,

Więcej o informacji o infrastrukturze rowerowej znajdziesz w dziale Wiadomości.

Opinie (90) ponad 20 zablokowanych

  • Drogi rowerowe? A na co to komu? (13)

    Chamstwo na rowerach i tak jeździ gdzie chce i jak chce. Nawet tam, gdzie jest ścieżka, jadą chodnikiem. Nie obowiązują ich żadne przepisy, o kulturze nie wspominając. Czy kiedykolwiek był artykuł o prawidłowym oświetleniu rowerów, przepisach ruchu drogowego itp?

    • 22 98

    • Burak

      Słoma z butów ci wychodzi buraku.

      • 0 0

    • coraz więcej chamstwa na rowerach (2)

      Masz racje Piqś, na rowerach jest coraz więcej debili i chamów, którzy za nic mają przepisy. Nie stosują się do żadnych i co więcej są przekonani, że tylko oni są najważniejsi na drodze. Masakra!
      Już lepiej budować ścieżki dla rolkarzy!!!!

      • 2 3

      • Sezon się zaczyna więc sezonowi i niedzielni rowerzyści ruszają na drogi. (1)

        Jako całoroczny rowerzysta tez dostrzegam ten wysyp bezmyślności na wiosnę. Palców obu rąk nie starczy by ich grzechy wyliczyć, no moze te najważniejsze by się dało. Ale generalnie kłania się brak myślenia o innych i brak rozsądku, o to się wszystko rozbija.

        • 3 1

        • XYZ - po co basujesz trollowi i prowokatorowi?

          naprawdę myślisz, że ludzie są tacy jak piszesz?

          Po prostu mi ciebie żal.

          • 0 0

    • też bym zlikwidowała (7)

      otóż po co jest ścieżka rowerowa wzdłuż Bitwy pod Płowcami skoro i tak pedałuja ulicą

      • 4 4

      • Chętnie ci odpowiem na to pytanie bo sam wolę jechać tam asfaltem: (4)

        Scieżka jest wąska, kręta, z muldami w miejscach gdzie przecina ulice, ze studzienkami. Ulica jest natomiast prosta i równa. Taka sama sytuacja jest na Hallera miedzy operą a wiaduktem. Ot cała historia - i tak jak generalnie wolę jeździć ściezkami, tak akurat tam wolę poleciec sobie od Jelitkowa aż do Grunwaldzkiej asfaltem. Scieżka jest bezmyślnie wykonana, bez pomyślunku że ma służyć do jeżdzenia - a przynajmniej do innego jak emerycko-turystycznym kurortowym tempem.

        • 5 4

        • (3)

          to ja proponuję pomykaj asfaltem ale za to pozwólmy samochodom jeździć ścieżkami

          • 6 1

          • kierowcy sami sobie pozwalają jeździć wieloma drogami dla rowerów

            np. w okolicach Chylonii.

            Parkowanie samochodów na pasach dla rowerów to standard.

            Parkowanie samochodów na szerokich chodnikach, gdzie piesi i rowerzyści mogliby się poruszać swobodnie nie przeszkadzając sobie nawzajem to także standard.

            W jakim mieście chciałbyś mieszkać?

            • 1 0

          • no jak się zmieścisz to bak paliwa na drogę, w przeciwieństwie do ulicy gdzie miejsca dla samochodu i roweru jest dość.

            nie moja wina że ktoś tak tą scieżkę zrobił, jak już wspomniałem wolę jeździć ściezkami, nie lubię być zawalidrogą. akurat tam mozna spokojnie bez przeszkadzania kierowcom ten odcinek przejechać. no chyba ze ktoś jezdzie po srodku 10 na godzinę. inna sprawa że tam jest ograniczenie do 30 kmh, i ja z taką prędkoscią tam jadę. więc teoretycznie nie powinienem być wyprzedzany :P

            • 3 0

          • OK, chocby dzis, choćby na zawsze

            my będzięmy odtąd jeździć tylko gładziutkim prostym asfaltem
            a wam PRECZ na kręte wąskie bruki ze słupami i drzewami w środku
            a co 200m przejazd (sorry, wysiadac i przepychać!!!) na druga stronę
            jezdni i czekanie na światłach by jechać dalej po drugiej stronie

            za to zwolnimy was z OC AC, sami bedzięmy płacić za nas AC OC NNW
            ale za to wy musicie jezdzic w kaskach (ORAZ miec zamiete PASY
            przeciez to wszystko dla waszego bezpieczeństwa, wy pijacy, wariaci i zabójcy)

            • 6 2

      • sorry a jaka tam jest prędkość?Trzeba być debilem żeby wytyczać drogi rowerowe przy ulicach z prędkością ograniczoną do 40 czy 30 km/h nie dziw się że nikt normalny nie jedzie po czymś takim

        • 4 2

      • Widocznie powstała zupełnie bez sensu...

        ...jak np: zdublowane estakada rowerowa w Gdyni.

        • 3 3

    • Drogi dla samochodów? A na co to komu?

      Chamstwo w autach i tak jeździ gdzie chce i jak chce. Nawet tam, gdzie jest ograniczenie 50, jadą 100. Nie obowiązują ich żadne przepisy, o kulturze nie wspominając. Czy kiedykolwiek był artykuł o sprawnych autach: niekopcących, bez popękanych szyb, nie cieknących olejem, bez pierdyliarda choinek i tabletów na szybie przedniej oraz o przepisach, o których większość poruszających się czterema kółkami zapomina?

      • 36 6

  • droga przez męke

    Jechałem z Lęborka do Gdańska.Odcinek Gdynia-Gdańsk to jest droga przez męke

    • 1 0

  • (4)

    Świetnie, że jest tyle dróg rowerowych. :) Dziękuję!
    Od siebie dodam, że ścieżkę na ul. Miszewskiego da się tanio wyprostować, by nie trzeba było co chwilę przejeżdżać na drugą stronę, tym bardziej, że bardzo długo czeka się tam na zielne światło. Na ul. Morskiej w Gdyni jest ten sam problem - tam gdzie misiaczki łapankę robią na rowerzystów, którym nie chce się przejeżdżać na chwilę na drugę stronę i jadą po chodniku.
    Na ul. Jana Pawła II, między al. Rzeczypospolitej, a Czarnym Dworem, nie zaznaczałbym ścieżki rowerowej, tylko szlak. :)

    • 11 3

    • I jeszcze: (3)

      Na Miszewskiego to jakaś masakra i slalom.

      Wcześniej na Na Studzienki - też coś powinni wymyślić, jadąc przepisowo ulicą po 5 minutach zostajesz ze pchany albo potrącony, jak jedziesz nie przepisowo chodnikiem to kłótnie z przechodniami.

      • 5 1

      • na Do Studzienki nie jest aż tak źle (1)

        czym byś nie jechał - stoisz w korku.

        • 1 1

        • lepiej jechać obok - Siedlicką

          • 1 0

      • Bez przesady

        Gdzie Wy tam macie slalom. Od Grunwaldzkiej lewą stroną przy księgarni. Za Białą masz wybór. Albo przejeżdżasz na drugą stronę (np. jadąc w kierunku DS-ów lub na Leczkowa), albo ciągiem pieszo - rowerowym wzdłuż rynku. Akurat uważam, że dobrze, że nie ma na tym odcinku wydzielonej drogi, bo zbyt dużo jest tam pieszych. Potem aż do ETC elegancka droga rowerowa. Od czasu kiedy zrobili pas przez skrzyżowanie Legionów - Hynka, nawet przejazd na drugą stronę jest zupełnie OK. Pozdrawiam

        • 4 0

  • A kto je sprząta???

    miasto chwali się ścieżkami rowerowymi...... ale ' wybudować' je to jedno a utrzymać to drugie. Absurdalnych pomysłów tez nie brakuje - vide Aleja Wojska Polskiego i Wita Stwosza w Gdańsku. Polecam uwadze stosownych służb porządkowych :)

    • 1 1

  • (1)

    Bardzo grubo.

    • 13 1

    • pierwszy rzut oka ujawnia, że części dróg rowerowych nie ujęto na mapie.

      • 0 0

  • ul.Pucka w Gdyni

    Słów mi brakuje jak można zaprojektować coś w tak bezmyślny sposób

    • 0 1

  • Nie ma sciżki

    Na ulicy Kieleckiej w Gdyni.

    • 2 1

  • (1)

    to nie jest mapa "dróg rowerowych" tylko w większości mapa chodników które odebrano pieszym w ramach ich ciągłego prześladowania które odbywa się w glorii i blasku jupiterów i ku radości "wymiaru sprawiedliwości"

    • 8 9

    • prześladowanie pieszych odbywa się przez parkujące na chodnikach samochody

      piesi w naszym kraju giną na przejściach potrącani przez samochody.
      Giną także na chodnikach potrącani przez kierowców nie dostosowujących prędkości ani do przepisów ani do warunków jazdy.

      • 1 0

  • Mapa bardzo niekompletna (8)

    brak pasów rowerowych, np. Rajska, Wita Stwosza, brak chodników z dopuszczeniem roweru.
    O wiele lepsza mapa jest na serwisie mapowym miejskim

    • 7 1

    • właśnie brak Wita Stwosza mnie zdziwł, przecież to niedawna inwestycja i dość kontrowersyjna (7)

      • 5 0

      • Jakbyś przeczytał pierwszy akapit to byś nie pisał tych głupot! (6)

        Mapa przedstawia tylko:
        -odseparowane drogi rowerowe,
        -ciągi i strefy pieszo-rowerowe.

        Nie umieszczono na niej ani pasów, ani kontrapasów, które i tak często zawalone są źle parkującymi autami, więc na cholerę w ogóle sztucznie podwyższać kilometraż tras rowerowych. Wydzielony pas w jezdni, to nie to samo co potocznie zwana ścieżka rowerowa.

        • 5 6

        • Czyli co? (1)

          750 tyś na Wita Stwosza poszło w błoto? A auta parkują? A ktoś w tym miasteczku kasę na to wydał. Ciekawe po co? A po co są kamery nad jezdniami? A po co tysiące innych bubli.

          • 1 2

          • za parkowanie aut odpowiadają kierowcy, a nie władze miasta.

            swoją rolę odegrali też radni dzielnicy Oliwa, broniący interesów kierowców, a nie mieszkańców.

            • 0 0

        • Ale znacznie wygodniejszy w przejeździe. (1)

          Szczególnie w takim mieście, gdzie każda 50% dróg dla rowerów prowadzi znikąd donikąd. Ciągłość nawierzchni, brak podjazdów/zjazdów, łatwy wjazd i zjazd (od razu można zjechać, nie trzeba jechać i się zastanawiać, czy zsiąść i podprowadzić pod przez krawężnik, czy liczyć na jakiś zjazd. Mogą być po obu stronach ulicy, nie trzeba lawirować i co 200 m zmieniać stronę.
          Ale masz rację - samochody traktujące toto jak parking i pijani, albo szaleni rowerzyści wjeżdżający wprost pod koła samochodów - jeszcze nie dorośliśmy do oczywistych rozwiązań.

          • 4 3

          • nie dorośliśmy?

            pisz za siebie, nie stygmatyzuj innych.

            • 1 0

        • mapa nie przedstawia kilkudziesieciu przynajmnij stref pieszo-rowerowych (1)

          cokolwiek to u Ciebie znaczy.
          Wsiądź w samochód, bo na rowerze to raczej nie jeździsz i pojedż na Wita Stwosza - sprawdź czy jest zawalone

          • 4 2

          • jest, jest zastawiony, a im bliżej Pętli tym bardziej
            autka to jeszcze jeszcze, ale ten syf, gruz butelki między wysepkami, a krawężnikami
            wyłącza pas z jazdy rowerem, zupełnie.jeździmy pasem dla samochodów

            prawie milion ktoś przytulił, a było znacznie lepiej przedtem

            • 3 2

  • Centrum Gdańska (1)

    Gdzie rowerem nie pojadę same kocie łby,połamane płyty,krawężniki, ulice asfaltowe połatane - jak tu szosować panie PREZYDENCIE !!!

    • 5 2

    • po mieście się nie szosuje, tylko jeździ uwzględniając obecność innych użytkowników przestrzeni miejskiej

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Netwalking - Networking w lesie

spotkanie, spacer

Zajęcia rolowania na Przymorzu

180 zł
zajęcia rekreacyjne, joga

Warzywnik dla początkujących | ekologia w teorii i praktyce

60 zł
warsztaty

Forum

Najczęściej czytane