Rekordowa liczba cyklistów uczestniczyła w 19. edycji Wielkiego Przejazdu Rowerowego 2015. Ponad 10 tys. miłośników "dwóch kółek" przejechało ulicami ośmiu miast aglomeracji Trójmiasta.
to dobry pomysł, ale nie powinien być organizowany więcej niż raz w roku18%
kocham jazdę na rowerze, ale tej akcji nie popieram15%
to paraliż całego Trójmiasta, jestem zdecydowanie na nie35%
Tradycyjnie już, Wielki Przejazd Rowerowy utworzyły dwa gigantyczne peletony cyklistów, które wystartowały z przeciwnych kierunków. Po godz. 17-tej potężne sznury rowerzystów spotkały się i połączyły na granicy Sopotu i Gdyni, a następnie wjechały na metę imprezy zlokalizowanej w Kolibkach .
- To wspaniała akcja, której jestem uczestnikiem od lat. Mocno dopinguję takim inicjatywom. Życzę żeby ta akcja rozrosła się o kolejne miasta. Może nawet o Toruń. W końcu autostradę też można zamknąć - śmieje się Andrzej, rowerzysta.
Rowerowa demonstracja najszybciej rozpoczęła się w Tczewie. Cykliści z tego miasta wyruszyli z Dworca PKP w kierunku Trójmiasta kilka minut po godz. 12 i po drodze zabierali ze sobą rowerzystów z Pruszcza Gd., Gdańska i Sopotu. Nieco później z Wejherowa do Gdyni ruszył peleton północny, który przejechał przez Redę, Rumię i centrum Gdyni. Ponadto, kolumny jednośladów we własnym zakresie zasilali rowerzyści ze Słupska, Elbląga, Malborka, Lęborka, Starogardu Gd. czy Kościerzyny.
- Celem tej imprezy jest pokazanie wszystkim jak nas, rowerzystów, na tym świecie jest dużo. To również taki sygnał dla innych, aby traktowali nas świadomie, ale również my powinniśmy jeździć świadomie - tłumaczy Anna, uczestniczka przejazdu.
Trójmiejski przejazd to nierozłączny element ogólnopolskich obchodów "Święta Cyklicznego", czyli najważniejszego dnia polskiej kultury rowerowej, który obchodzimy w naszym kraju 14 czerwca. I właśnie w niedzielę tysiące fanów jednośladów wyjechało na ulice swoich miast. Obok Trójmiasta, hucznie świętowano m.in. w Krakowie i we Wrocławiu.
Niedzielny przejazd odbył się pod hasłem "Rowerowa Metropolia jest Okey". To maksyma przyświecająca idei połączenia dwóch sfer - rowerowej i muzycznej. W tym roku organizatorzy zdecydowanie wzbogacili oprawę muzyczną imprezy. Na scenie przed piknikującymi i odpoczywającymi w gdyńskich Kolibkach rowerzystami zaprezentowało się w sumie pięć kapel.
Dlaczego przejazdy nie odbyly sie drogami rowerowymi tylko glownymi arteriami?
Auto-moto-rowerzystka
8 lat
8437
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 21:35
odpowiedź jest prosta (19)
1. bo rower to pojazd i może jechać ulicą
2. bo dróg rowerowych na 80% tej trasy nie ma
jasne, czy przeliterować?
8 lat
1822
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 21:39
(5)
3. bo poczucie bezkarności i wyjątkowości pedalarzy pozwala im na takie zachowania...do czasu
Kolekcjoner Rowerowych Lusterek
8 lat
2027
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 21:53
No i bardzo fajnie:-)
rover
8 lat
78
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:33
Kto dziś z lusterkami jeździ Bucu?
olaf
8 lat
66
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 08:53
co tu już grozisz rowerzystom? (2)
Uważaj swirze bo to niedługo będzie pod paragraf podpadać
ghh
8 lat
45
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 10:11
widzić gdzieś w tym poście zagrożenie, może czas się leczyć??? (1)
srebrzysko czeka, cela dla pedalarzy
8 lat
25
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-17 10:47
jestes ograniczony jakis?
"kolekcjoner rowerowych lusterek", "do czasu", w kazdym zdaniu agresja i wyzwiska. tak jak w twoim nicku zreszta, do tego juz, wiec nic dziwnego, ze tego nie rozumiesz. moze za duzo siedzisz w korkach, stad tak wysoki poziom frustracji u ciebie. jednak mam zla wiadomosc, to ze sobie znajdziesz kozla ofiarnego - rowerzyste, nie poprawi jakosci twojego zycia, przyczyny musisz szukac gdzie indziej.
powodzenia!
pozdrawiam niespelnionych
8 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 21:51
(8)
Owszem moze jechac ulica, nawet 10 tys - Jak widac - moze. Pytanie tylko o zasadnosc takiej inicjatywy. Czy naprawde organizatorzy nie mogli poprowadzic trasy w ten sposob, by przebiegala ona w wiekszosci sciezkami rowerowymi? Przynajmniej newralgiczne miejsca pozbawione takowych mogly by slozyc jako wskaznik ewentualnych dzialan zmierzajacych Ku polepszeniu infrastruktury rowerowej.
AMR
8 lat
1012
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 21:54
(7)
Ulica była lepsza do tego typu przejazdu przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa nie potrafię sobie wyobrazić takiego peletonu na drodze rowerowej.
Wyścigi kolarskie też organizować na ddr?
Pat
8 lat
1611
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:04
Tak jest!
Zawody w downhillu i CX (trochę piasku można na ścieżki wysypać, gałęzie się zorganizuje) też powinno się robić na DDR, taki ładny zjazd z Jaśkowej i skakanie nad samochodami, które wymuszają na tobie pierwszeństwo.
Jak można organizować zawody w przestrzeni dla samochodów?
Jak można organizować zawody w lesie i straszyć zwierzęta i spacerowiczów?
W ogóle powinno się zakazać organizacji takich imprez. Powinniśmy potulnie w koreczku jechać do roboty na 7, potem o 15 ponownie w koreczku wracać, siadać przed telewizorem i nie wychodzić z domu, żeby nie przeszkadzać innym, którzy muszą gdzieś szybko dojechać.
a
8 lat
99
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:05
... (4)
Krajowa 6 faktycznie jest najlepszym miejscem dla peletonu hobbystow.
Felek bez szelek
8 lat
610
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:34
(3)
Wiesz ,gdzie jest krajowa "6"? Chyba nie wiesz...
8 lat
84
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:03
(2)
Oczywiście, że wiem - na części trasy dzisiejszego peletonu
f
8 lat
42
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:52
(1)
Zdaje się że można ją objechać przynajmniej na kilka sposobów jest chyba ulica Cegielniana/Towarowa jest ulica Hutnicza?
gość
8 lat
51
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 07:26
Zgadza sie
Oczywiscie,ze byly alternatywne polaczenia, ale u has trzeba " na bogato" droga krajowa, a co tam.
F
8 lat
33
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:34
Z Wejherowa do Rumi wiedzie prosta a zarazem urokliwa trasa rowerowa (wzdłuż puszczy Dażlubskiej, Moście Błota) - z Rumi w kierunku Gdyni - TPK
:)
8 lat
43
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:40
dróg nie ma.... (2)
to moze każdy rowerzysta zacznie wreszcie płacic rodzaj podatku drogowego, tak jak to my płacimy w cenie paliwa, np rocznie 300 zł, ścieżek bedziecie mieli aż milo;)))
marek
8 lat
39
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:50
Ja pierdziele, ale Ty jesteś ograniczony. Płacisz coś tam i nie wiesz nawet za co i na co.
Podatek zawarty w cenie paliwa jest przeznaczany na budowę DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD. Na autostrady niestety nie chcą nas wpuścić :).
Drogi w miastach są finansowane z budżetu miasta, czyli z podatków odprowadzanych przez mieszkańców, tak więc ja jako rowerzysta dokładam się do "Twojej" jezdni, a nie odwrotnie.
a
8 lat
146
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:53
na drogi miejskie płacisz jakiś specjalny podatek dziwny człowieku?
gość
8 lat
35
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 13:17
nie
Przeliteruj
8 lat
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:21
zgodnie z prawem powyżej siedmiu rowerzystów musi jechać w eskorcie radiowozu (7)
radiowóz na ścieżce się nie zmieści. Koniec tematu.
8 lat
67
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:05
(6)
Policjant na motorze już tak :)
:)
8 lat
33
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:34
Policja by na to nie poszła (1)
wygodniej jest dla nich zająć pas drogowy - szybciej ,sprawniej, zabezpieczenie medyczne nie ma problemów. Ruch pojazdu mechanicznego po ścieżce rowerowej / chodniku jest wskazaniem do cofnięcia zgody na imprezę ze względu na istotne zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jednocześnie weź pod uwagę, że w samym tylko Gdańsku droga rowerowa zmienia stronę 4 razy - taka kolumna skutecznie zablokowałaby ruch w obie strony Grunwaldzkiej.
8 lat
43
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-17 14:15
ale nie ma problemu, zawsze może próbować zmienić prawo
np ustawowy zakaz Bożego Ciała, zakaz parad 11listopada, zakaz pierwszo- i trzecimajowych zgromadzeń, i koniecznie zakaz pogrzebów, albo najlepiej zakaz umierania
bo kilku burakom nie pasuje być blokowanym przez kogokolwiek innego, niż inne motoburaki
a najlepiej wystąpić z "zepsutej" Unii i wstąpić do ZBiR, bo będzie tańsza benzyna :-)
8 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:54
(3)
motocykl to nie rower i nie wolno nim jechać po chodnikach i drogach rowerowych pajacu
gość
8 lat
45
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 02:12
(2)
Pojazd uprzywilejowany może.
polk
8 lat
53
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 10:43
(1)
i co z tego?
...
8 lat
14
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-17 13:10
Po pierwsze powyżej piętnastu - powyżej piętnastu rowerzystów
w Polsce musi -
podpadać pod Prawo o Zgromadzeniach, a nie drogowe
i w zw. z tym nie zatrzymuje się na sygnalizacji świetlnej, jedzie pod prąd, nie przepuszcza nawet pieszych itd wszystko NA POLECENIE ESKORTY.
To polecenie eskorty bywa dziwaczne, np nakaz zejścia z rowerów na Drodze dla Rowerzystów i Pieszych w Gdyni, co skończyło się dla rowerzystów w czasie Masy Krytycznej w sądzie i karą grzywny dla organizatora.
W innych systemach prawnych, np niemieckim, jak rowerzystów jest powyżej piętnastu to nie muszą mieć policyjnej eskorty, muszą tylko jechać w jednej kupie. Drogą publiczną, nie jakimiś "ścieżkami" (z wyjątkiem dzieci do lat bodaj 15tu). Bez rwania peletonu na światłach. W razie draki mandaty płaci wyznaczony lider. Proste jak drut i działa. A u nas wszystko zależy od widzimisia wg listy:
-policjanta/strażnika
-wójta/burmistrza
-sędziego
tX
8 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 21:57
Masakra (4)
Z przerażeniem sami jako rowerzyści patrzyliśmy na innych rowerzystów jadących bez kasków na głowie ... Kaska na głowie to podstawa !!! I powinien być obowiązkowy !
ja
8 lat
3553
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:23
jedna dziewoja rowerzystka miała wianek z kwiatów na głowie i zwiewną sukienkę
8 lat
131
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:30
Bo to nie byli rowerzyści, tylko banda lansiarzy, która potrzebowała fotek na fejsbuka ;)
neptun
8 lat
129
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:10
Koleś w kasku, po pedalsku :)
8 lat
54
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 11:03
w aucie i poieszy też :)
ty nie bo niemsz co chronic:)
8 lat
30
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:00
(2)
Pod moim oknem był wypadek, dwóch z nich się zderzyło!
Robert
8 lat
2412
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:24
Hehehehe... (1)
I pewnie obydwaj twierdzili, ze to wina tego drugiego. Bo przecież obcisłe gacie zwalniają z konieczności poznania przepisów ruchu drogowego i dają pierwszeństwo nad każdym !
8 lat
79
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:36
pewnie obaj stwierdzili, że się zagapili
sam miałem dzwona z innym rowerzystą. Wyjeżdżał zza kiosku przylegającego do ścieżki- nie mieliśmy szansy się zobaczyć. "Żyjesz? sprzęt cały?" - ot i cała rozmowa.
8 lat
70
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:03
(1)
Super! Róbcie częściej takie przejazdy!
8 lat
2746
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:37
raz do roku wystarczy
ewentualnie coś na mniejszą skalę, mniej uczęszczanymi ulicami.
8 lat
54
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:04
Skoro przejechali przez osiem miast to chyba ośmiomiasto a nie trójmiasto
Nazwa trójmiasto przestała być aktualna w latach siedemdziesiątych, a więc już dosyć dawno temu
asd
8 lat
267
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:08
(2)
niech sprzątną swoje plakaty, którymi obkleili całe Trójmiasto
zdziś
8 lat
4412
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:37
I te Andy Warhole z maja też niech pozbierają ;)
8 lat
22
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 13:08
Jasne, dzisiaj wracając z roboty chętnie pozbieram :) Są śliczne
jsmolny
8 lat
12
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:10
Normanlie DRUGIE chiny :)) (4)
Tam tylko biedota na rowerasach depta :)))
Chcieliście inaczej ? heheeeeeee to macie
rozzzskosze AZJI :)
Cztery koła po grób .
8 lat
2438
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:54
Gimbaza się odezwała - Chin nie widział i się mądrzy
gg
8 lat
84
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 01:19
Brad Pitt tez jeździ rowerem w bogatych stanach Usa a biedny nie jest i co??
Sylwester Stallone popularny Rocky tez śmiga rowerkiem mimo że ma milliony na koncie i co cwaniaczki ?? Komu wciskasz ten kit o Chinach Mit obalony lecę dalej odpowiadać na te głupoty co tu piszecie ok bieda tez jeździ na rowerach ale też bardzo bogaci wiec nie wkładaj ludzi do jednego wora w tym problem tutaj ludzi komentujących
Natura zwycięży
8 lat
63
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 09:09
Odwrotnie - zalew samochodow jest charakterystyczny dla biednych krajow na dorobku. Bogate spoleczenstwa juz dawno od tego odeszly.
.
8 lat
91
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 09:16
Dania, Holandia, Austria - leżą w Azji?
gdańszczanin
8 lat
71
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:10
BARDZO (5)
Ja przez tych władców ulic stałem w korku 45 minut gdzie cały czas silnik chodził .Nikt nie poinformował jak długo ci terroryści będą jechać .Dziękuję im za sp..........ną niedzielę .
BOLEK
8 lat
6248
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:23
(1)
kluczyk w stacyjce a podstawy logiki w podstawówce
mechanik
8 lat
174
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:55
Bolek i wszystko jasne ;))))
hh
8 lat
22
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:41
A info bylo... (1)
jak komentarz wpisac to wiesz gdzie, ale info o imprezie chyba Ci jakos umknęło a pisali o tym ze beda utrudnienia wszedzie. Pewnie hejtowales cos innego. Stales 45 n a włączonym silniku bo bales się ze nie odpali twoj zlomek LoL.
kolaż
8 lat
183
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 10:14
po prostu poza banda obicłogaciastych nikogo nie interesują takie spędy
PS. silnik to mogłeś jednak zgasić
Z A G
8 lat
62
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:33
LOL
Kolejny mózg:-) Proszę bardzo:-)
LOLEK
8 lat
51
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:11
Jakby zarabiali jak na zachodzie to bida by do takich rozrywek ich nie zagnała. (9)
Rower to jednorazowy wydatek plus kalesony i wiśta wio,po lasach,po spacerujących,po przejściach i ulicach aż ktoś w końcu nie wytrzyma.
koko
8 lat
2329
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:38
A auto to studnia na kasę bez dna, ale co tam, kto bogatemu Polakowi zabroni... A potem kwęka "jak tu żyć, płemierze ..."
8 lat
104
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:54
jednorazowy... dobre sobie (4)
co roku wymieniam suport, koronkę, korbę, klocki, tarcze (i kilka łańcuchów). Robi się tego wystarczająco dużo, żeby z samego tylko "mojego" VAT "od roweru" budować 10 metrów DDR rocznie.
8 lat
54
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 08:07
(2)
kolejny lansiarz w muślinowej bieliźnie :) lans miłośników ściskania czegoś twardego pośladami.
Trollencio I JEGO POŚLADY SFLACZAŁE
8 lat
36
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 10:45
(1)
jak sie dużo jeździ głupolu to się części zużywają tak jak w samochodzie
...
8 lat
32
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 12:22
rura po siodełku wyślizgana do kości :)
Trollencio SPECJALISTA POLEROWANIA RUR
8 lat
04
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 10:16
ustawiasz siodełko pionowo?
po
8 lat
41
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 01:41
Madonna tez jeździ rowerem pewnie z biedy co nie?? JORDAN TAK SAMO (2)
Leonardo dicaprio tez jeździ rowerem ten co grał w hicie wilki z Wall Street ale pewnie nie ma groszy na paliwo dolarów zabrakło buaha Bob Marley tez śmiga bicyklem Jan Paweł 2 tez jeździł rowerem na filmach było widać a wy ich wszystkich wyzywaJcie od pedalarzy taka jest prawda wiec obraziliscie cały świat w sumie znanych ,muzyków aktorów dzieci które dziecko nie lubi jeździć rowerem bo ja nie znam wiec wasz hejt jest bez sensu i ta agresja sami się obrażacie i pogrążacie w bagnie błocie taka jest prawda wiec mit obalony rower jest dla każdego absolutnie i dla Bogatego i biednego z prawdą nie wygranie ,możecie się dostosować albo pisać głupoty pozdrawiam i życzę szczęścia radości więcej zmiany komentarzy na mile i w dobrym celu
Natura zwycięży
8 lat
113
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 08:08
(1)
ha ha, troszkę słabo u pana miłośnika nacisku na poślady z ortografią i interpunkcją. ale czegóż oczekiwać od wyznawców sekty dwóch pedałów?
Trollencio TRZECI PEDAŁ U ROWERU
8 lat
29
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-16 19:31
twierdzisz że sekta dwóch pedalow
Jest gorsza od sekty trzech pedałów? Znaczy co, masz więcej pedałów to jesteś lepszy?
gfhf
8 lat
00
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:12
Bezsensowne blokowanie dróg (25)
Zupełnie nie rozumiem, dlaczego wyrażana jest zgoda na blokowanie dróg. Niech każdy porusza się tam, gdzie jego miejsce - auta po ulicach, rowery po ścieżkach, piesi po chodnikach. Blokuje to miasto i utrudnia życie kierowcom i ludziom dojeżdżającym do pracy - tak, niektórzy pracują w niedzielę!
Przyznawanie kolejnych praw rowerzystom, takich jak wyprzedzanie z prawej lub jazda obok siebie, to czysto populistyczne decyzje, kompletnie bezsensowne. Narażają one na bezpieczeństwo i rowerzystów i kierowców. A co ciekawe zmiany prawne dotyczące karania nie idą równolegle za tamtymi zmianami - rowerzyści mogą wyprzedzać z prawej, blokować pas jadąc obok siebie, wieżdżają na przejście nie zwalniając, a za wszystkie wypadki spowodowane tą bezmyślnością obwiniani są kierowcy.
neptun
8 lat
9136
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:23
(10)
a kto mówi że trzeba wyprzedzać z prawej?Nie rozróżniasz znaczenia słów możliwość od konieczności obowiązku itd?
gość
8 lat
24
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:27
(9)
Ale o co Ci chodzi? Jest taka możliwość i rowerzyści z niej niestety korzystają, narażając siebie i kierowców - siebie na wypadek, a kierowcę na odpowiedzialność karną. Prosta sytuacja - skrzyżowanie bez świateł, kierowca chce skręcić w prawo. I gdzie ma patrzeć - w lewo na prostopadły pas, czy w prawe lusterko czy przypadkiem nie jedzie rowerzysta? Raz, czy może kilka razy? W końcu wcześniej niezauważony rowerzysta może akurat zjechać z chodnika na jezdnię. Albo samochód z lewej może szybko nadjechać niewiadomo skąd? Sytuacja patowa, ryzykowna, zupełnie bezsensowna. I kto uchwalił takie buble?
neptun
8 lat
97
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:40
(3)
Kierowca ma skręcać od prawej krawędzi... Jeżeli będziesz skręcał poprawnie to gwarantuję, że nikt Cię z prawej strony nie będzie wyprzedzał, ale skoro stajesz jak sierota to miej pretensję tylko do siebie...
PS: nie opowiadaj mi o autobusach i ciężarowych, które muszą przy ciasnych prawoskrętach zjechać do osi.
a
8 lat
55
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 00:59
no i kierunkowskaz
Jeżeli odpowiednio wcześniej włączysz kierunkowskaz kłopotów nie będzie.
migacz
8 lat
62
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 11:55
(1)
"Do siebie miej pretensje"? Tak powie rowerzysta, który resztę życia spędzi na wózku inwalidzkim?
neptun
8 lat
01
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 12:17
Argument siły w ruchu drogowym nie jest żadnym argumentem i przytaczanie go przy tej dyskusji jest śmieszne i niedorzeczne.
Podtrzymuję, że jeżeli kierowcy będą wykonywać manewry poprawnie to nie będzie dochodziło do sytuacji kolizyjnych z wyprzedzającymi ich rowerzystami.
a
8 lat
31
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 01:02
(4)
a nie przyszło ci do głowy że nie da się każdej sytuacji drogowej opisać przepisami?Można co najwyżej ludzi edukować na co mają zwracać uwagę np nie pchać się między skręcającą ciężarówkę a jej przyczepę a nie likwidować przepisy które były już wcześniej stosowane jako niepisane prawo.Takie zasady obowiązują w krajach zachodniej Europy i tam jakoś nikt nie ma z nimi problemu tylko tu biedni kierowcy sobie nie radzą powiem ci człowieku że ci którzy z tym mają problemy zwykle mają w d... przejazdy rowerowe z premedytacją je zastawiają to ci co wymuszają pierwszeństwo na rowerzystach to dokładnie ten typ drogowych ciotek i złośliwych buraków.Taki burak potrafi metr przed nosem ci wyjechać z podporządkowanej a potem międli jeszcze z pół kilometra na jedynce 20 km/h a ty musisz przez takiego gnoja hamować i od nowa się rozpędzać to taki typ który potrafi ci wstawić swojego grata niemal przed nosem na przejeździe rowerowym bo zielona strzałka wg takiego ćwoka to alternatywne zielone więc można sobie jechać normalnie w prawo po ludziach.
gość
8 lat
53
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 12:01
(3)
Oczywiście, że nie da się wszystkiego objąć przepisami. Rozsądek i ludzka życzliwość zawsze będą stały na 1 miejscu. Bez tego żadne przepisy nie zadziałają poprawnie.
Powołujesz się na Europę? Rok temu byłem w Berlinie na kilka dni, turystycznie. Już pierwszego dnia stałem w korku, bo autobus z naprzeciwka walnął w rowerzystę i był wypadek. Dlaczego - a no dlatego, że rowerzysta zjechał z chodnika na jezdnię między samochodami stojącymi przy krawędzi jezdni. Szybko i w zupełnie niesygnalizowany sposób. I to w Zachodniej Europie!
Zielona strzałka - świetny przykład ryzykownej sytuacji. Gdyby rowerzyści przeprowadzali rowery przez przejście, a nie wbijali się w nie z dużą prędkością, byłoby bezpieczniej. Dlaczego tego nie robią? Oczywiście kierowcy też źle rozumieją zasadę zielonej strzałki i też robią błędy w takich miejscach. Obie strony muszą przestrzegać przepisów.
neptun
8 lat
11
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 12:22
(2)
Jeżdżąc po Niemczech czułem się zdecydowanie pewniej i bezpieczniej niż u nas. Nie było klaksonów (które u nas też stają się coraz rzadsze), nie było wyprzedzania na zapałkę, z drugiej strony większość dróg posiadała pobocza (nie kawałek jezdni na odpadki, jak to u nas bywa).
W przypadku zielonej strzałki można odbijać piłeczkę w nieskończoność. Gdyby kierowca zwolnił, zatrzymał się i rozejrzał to do kolizji by nie doszło. Swoją drogą dziwi mnie, że taką różnicę robi Ci przejście dla pieszych (samo) i przejście dla pieszych z domalowanym przejazdem. Zasada skręcania na strzałce warunkowej jest przecież taka sama.
a
8 lat
31
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 13:40
Jeszcze raz... (1)
Wymalowane podłużne pasy na jezdni nie dają prawa przejazdu rowerem. Tylko odpowiednie oznakowanie i osobny sygnalizator dla rowerów daje ci prawo przejechać, bez tego musisz rower przeprowadzać.
8 lat
03
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 14:43
można przejechać 10cm obok
o ile nie ma podwójnej ciągłej - nie jest to już przejazd po przejściu, a włączenie się i wyłączenie z ruchu.
8 lat
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:42
Zacznijcie się przyzwyczajać
bo jest nas coraz więcej i jak przystało na prawdziwych terrorystów, nie spoczniemy, dopóki wszyscy ludzie nie będą jeździć w rajtuzach na dwóch kółkach, lekceważąc wszystkich dookoła.
Ruszyła lawina - jej nikt nie powstrzyma!!
To my, pedalarze!!! Hej!!
To my pedalarze !!
8 lat
87
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:44
neptun - oddasz prawo jazdy na najbliższym komisariacie? (9)
bo nie wiem kto Ci naopowiadał, że miejsce rowerzystów jest na ścieżkach?
policja
8 lat
76
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 22:59
Oddam... (8)
...jak tylko policja zacznie karać rowerzystów za brak wymaganego oświetlenia, za brak wymaganego dzwonka, za niesprawne hamulce, za korzystanie z chodników węższych niż 2m, za przejeżdżanie przez przejścia które na to nie zezwalają i korzystanie z ulicy wzdłuż której biegnie DDR w tym samym kierunku..
Neptun2
8 lat
103
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:37
Dzwonek zawsze mam ze sobą:-) (2)
Wypraszam sobie. Zawsze sprawny i gotowy na hot rowerzystki:-) Może Ty nie masz, ale nie osądzaj innych po sobie.
rover
8 lat
53
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 08:12
(1)
kto by pomyślał, że odziani w rajtki fani pedałów i twartego ucisku pośladów tak się interesują rowerzystkami?
Trollencio KIEROWCA SPYCHACZA
8 lat
23
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 11:17
A ty samochodowy pedalarzu - co bardziej wolisz swoich pedałków w aucie czy
kobiety ? Sądząc po twoich wypowiedziach to chyba to pierwsze.
W - kierowca samochodu
8 lat
21
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 01:05
(4)
te twoje dróżki rowerowe to zobacz sobie jak one wyglądają to są zwykle chodniki pełne pieszych rolkarzy biegaczy sorry ale jak ktoś ma w takim tłumie jechać kolarką 40 km/h?Ma tych ludzi pozabijać i siebie przy okazji?Poza tym nie ma trasy która w 100% pokrywa się z tymi pseudo ścieżkami rowerzysta nie musi zmieniać swojej trasy czy celu podróży patrząc na jakieś tam ścieżki
gość
8 lat
36
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 07:54
Spoko... (3)
To może niech auta zaczną też jeździć na skróty jak im wygodniej, przecinając chodniki, place zabaw ..?
ps. Jak wam tak rolkarze przeszkadzają na ddr'ach, to po co ich na ten przejazd ulicami zapraszacie ?
....
8 lat
63
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 10:49
(2)
rower to pojazd kretynie i jadąc do 50 km/h w mieście nie łamie przepisów o jakiej jeździe na skróty jest mowa? to nie jest jak im wygodniej tylko jak bezpieczniej niech sobie niedzielni rowerzyści albo bojący się ruchu jadą chodnikami ci co znają przepisy i jadą pewnie i szybko niech jadą ulicą tak jest dla wszystkich lepiej Ja nigdzie rolkarzy nie zapraszałem i było ich mało jakiś promil ogólnej ilości uczestników
...
8 lat
32
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 11:20
(1)
Mowa o ścieżce rowerowej, nie chodnikach. Jest ścieżka, to rowerzysty nie ma prawa być na jezdni.
gdańszczanin
8 lat
22
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 13:42
a czym się różni droga rowerowa oj sorry ciąg pieszo rowerowy bo znak C16 i C16A to nie C13 od chodnika?Wg mnie niczym często wielka separacja polega na kresce farbą albo jakimś mikro krawężniku czy innej fakturze kostki i jak to się ma do bezpieczeństwa?Jadąc po czymś takim nieustannie spotyka się pieszych idących nie swoją częścią ale oni nie widzą różnicy dla nich to chodnik w pstrokate wzorki ale chodnik można sobie przy przystanku na tym stanąć poplotkować zapalić papieroska wypuścić kilkuletnie dziecko które ledwo jedzie i żadnym rowerzystą w świetle prawa nie jest ale co tam można przecież jechać sobie 10 km/h na rowerze nie bo przecież wszyscy na rower jadą na niedzielną wycieczkę i mają czas na jazdę z prędkością idącego człowieka.Kto powiedział że rowerzysty nie ma prawa być na jezdni bo jest tyle interpretacji ilu jest ludzi.Ciągi pieszo rowerowe nie są wg obecnej interpretacji żadnymi drogami rowerowymi a zwłaszcza kiedy biegną po lewej stronie ulicy którą porusza się rowerzysta który może być z innego miasta i nie musi wiedzieć że po drugiej stronie za szpalerem żywopłotów czy reklam jest jakaś maznięta kreską powierzchnia chodnika gdzie można pojechać rowerem kierowców jakoś nie obowiązuje oznakowanie które jest niewidoczne z drugiej strony drogi czy znaki ustawione dla kierunku przeciwnego więc dlaczego rowerzysta ma mieć inaczej.W trójmieście nie ma dróg rowerowych oznaczonych znakiem C13 gdzie rowerzysta jest w prawie najmocniej usadowiony i jest niejako u siebie za wyjątkiem pewnych odcinków np promenada nadmorska z mocną separacją od pieszych na pewnych odcinkach sopockich i w Gdańsku tam gdzie zbudowano w lasku 4 m drogę rowerową jak to porównać do takich g..nek jak to na morskiej na grabówku np?Gdzie dróżka rowerowa niby dwukierunkowa ma metr szerokości i przebiega tak że stają na niej ludzie czekający na przystanku to nie jest normalne ani bezpieczne
...
8 lat
11
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-14 23:11
(1)
drogi neptunie, tą zasadę należałoby rozszerzyć o zasadę: niech każdy parkuje tam gdzie jego miejsce - samochody na miejscach parkingowych a nie na chodnikach i ścieżkach rowerowych. Bo jak na razie to kierowcy utrudniają życie pieszym i rowerzystom 365 dni w roku. Wiem że w niektórych miejscach brakuje bezpłatnych miejsc parkingowych; ale to nie wina pieszych ani rowerzystów; częściej to wynika z tego że parkujecie jak sieroty blokując więcej niż jedno miejsce parkingowe; to też nie wina pieszych ani nawet urzędników, co najwyżej osoby która dała wam prawo jazdy.
a
8 lat
65
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 07:58
Nie widzę problemu.
Jak tylko U.M zacznie budować parkingi w takiej ilości co nieużywane drogi rowerowe.
.....
8 lat
64
Twoja opinia
Zmień treść
Zgłosiłeś tę opinię do moderacji -
2015-06-15 11:21
Coś ci przeszkadza ? W tym kraju mamy prawo do demonstracji. Jak ci się to
nie podoba to droga do Rosji do Putina otwarta.
Pracują w niedziele - też mi odkrycie.
Przepisy - nikt ciebie nie będzie z władz słuchał.
W ogóle masz głupawy ton wypowiedzi.