• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa 36 km trasy spacerowej w lasach TPK

Michał Brancewicz
25 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego są urokliwe o każdej porze roku, nic więc dziwnego, że wiele osób korzysta z istniejących tam szlaków spacerowych. Lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego są urokliwe o każdej porze roku, nic więc dziwnego, że wiele osób korzysta z istniejących tam szlaków spacerowych.

5,5 mln zł kosztować będzie budowa nowych fragmentów i poprawa jakości istniejących ścieżek w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Chodzi o trasy na terenie Gdańska o łącznej długości 36,5 km. Prace już się rozpoczęły i potrwają do końca listopada.



Często spacerujesz po TPK?

Inwestycja ma poprawić atrakcyjność Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego przy zachowaniu jego naturalnych walorów i minimalnej ingerencji w ekosystem.

Zakres prac:

  • budowa nowych ścieżek,
  • remont istniejących nawierzchni,
  • wprowadzenie oznakowania szlakowego,
  • wprowadzenie elementów małej architektury,
  • budowa odwodnień liniowych powierzchniowych,
  • remont skarp.


Na odcinkach leśnych trasa będzie wykonana z kruszywa łamanego.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia, która jako jedyna złożyła ofertę opiewającą na 5,5 mln zł. DRMG miała w budżecie na ten cel zaledwie 2,5 mln zł, ale ostatecznie urzędnicy zdecydowali się zwiększyć kwotę.

- Umowa została podpisana 14 września. Prace potrwają do końca listopada - informuje Aneta Niezgoda z DRMG.

Całkowita długość przebudowanych i nowych tras to 36,5 km



Trasa główna ma długość 21 km, a łączniki liczą w sumie 15,5 km.

Główna trasa turystyczna przebiega na odcinku od jeziora Jasień do ul. Spacerowej. Trasa zaczyna się w okolicach ul. Stężyckiej, następnie przecina al. Armii Krajowej. Dalej szlak prowadzi w okolice zespołu przyrodniczo-krajobrazowego "Dolina Strzyży" i dalej do Matemblewa i ul. Słowackiego.

Trasa przecina ul. Słowackiego na wysokości osiedla Złota Karczma, następnie przez teren Lasów Oliwskich prowadzi do ul. Bytowskiej. Stąd biegnie w kierunku Owczarni i dalej w okolice ul. Spacerowej, aż do połączenia ze szlakiem turystycznym na terenie Sopotu.

Lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego są urokliwe o każdej porze roku, nic więc dziwnego, że wiele osób korzysta z istniejących tam szlaków spacerowych. Lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego są urokliwe o każdej porze roku, nic więc dziwnego, że wiele osób korzysta z istniejących tam szlaków spacerowych.
Pięć łączników prowadzących do głównej trasy

  1. odcinek dookoła zbiornika Jasień i wzdłuż nasypu PKM Jasień i ul. Słowackiego do Złotej Karczmy,
  2. odcinek od Matemblewa do ul. Słowackiego przecinający ul. Potokową, następnie wzdłuż ul. Słowackiego do wysokości nasypu PKM,
  3. najkrótszy łącznik to trakt od szlaku głównego do Osiedla Złota Karczma,
  4. odcinek do parku Reagana wzdłuż ul. Spacerowej,
  5. odcinek do parku Reagana wzdłuż ul. Kościerskiej.

Opinie (178) 5 zablokowanych

  • A dlaczego za to płaci Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a nie Lasy Państwowe którym TPK podlega?

    Wychodzi na to, że Miasto (czyli my) zapłaci za budowę dróg zniszczonych przez leśników podczas rabunkowej wycinki Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, które to zaraz zostaną zniszczone ponownie podczas dalszej wycinki. Może niech Bartłomiej Obajtek zgłosi się po pieniądze do braciszka - Don Orleone - skoro on szasta kasą na wszystko, albo niech pożyczy od mamusi - fryzjerki z Pcimia - która potrafiła odłożyć 800tys zł na akcje z pensji 1500zł/mc?

    • 20 1

  • Brakuje łącznika przez obwodnicę między Doliną Bobrów a lasem na Matarni (3)

    Duży kawałek lasu po zachodniej stronie obwodnicy jest przez to odizolowany od reszty - ekologicznie i turystycznie

    • 10 1

    • Podobnie jak lasy na zachód od Gołębiewa (2)

      Obwodnica przecięła tam cały ekosystem na pół i wszystkie drogi które prowadziły z zachodu na wschód zamieniły się w bezdroża. Brak przejść / przejazdów / kładek / czegokolwiek co pozwalałoby się dostać z jednej strony obwodnicy na drugą powoduje że zarówno piesi jak i rowerzyści są zmuszeni korzystać z węzłów Owczarnia i Wysoka.

      • 6 0

      • brak także przepustu dla rowerów i pieszych pod ulicą Spacerową w rejonie węzła Owczarnia (1)

        • 1 1

        • W rejonie węzła Owczarnia nie ma ulicy Spacerowej

          Taki przepust musiałby być 4km tunelem w tę i z powrotem.
          Faktycznie brak jest jakiegoś sensownego dojazdu w okolicach Spacerowej i jedyny przejazd rowerem wiedzie wiaduktem. Nie jest zły, ale nie zazdroszczę pieszym.
          A cały ruch z lasu jest kanalizowany w Owczarni, skąd po przekroczeniu obwodnicy wiaduktem mamy dość dobry dojazd do całej Osowej - Wodnika i Raatza. Obecnie Osowa jest prawie niezła do przejechania rowerem.

          • 0 0

  • Jeśli zrobią Kościerską tak,

    by wytrzymała pod ciężkim sprzętem leśnym i była dostępna rowerowo cały rok, to powiem, że warto było

    • 5 1

  • Przecież te trasy istnieją i co roku je modernizują by zaraz wyglądały jak przed modernizacją (1)

    kasa w błoto.

    • 10 4

    • błota to tam jest mnóstwo.
      i o to chodzi żeby dało się przejechać bez taplania się w błocie

      • 0 1

  • Jak coz robi DRMG to wiadomo tylko jedno kompromitacja i prywatny interes

    • 7 4

  • Jasne, prościej jest wybudować drzwi do lasu, pardon, "drogę" rowerową przez las,

    niż prawdziwą drogę przez miasto. To pokazuje czym tak naprawdę są drogi rowerowe w Trójmieście - przynętą w kampaniach wyborczych. Transport rowerowy nadal nie jest postrzegany jako fundament komunikacji na dystansie do 7 km, tylko jako fanaberia rowerzystów, niestety...

    • 11 2

  • Jedyna co w lesie na ścieżkach należy robić to

    zamieść i pozbierać śmieci resztę należy pozostawić naturze. Jeśli urzędnicy chcą sobie coś regulować to niech na początek wyregulują wszystkie skrzyżowania z szynami, które wystają tak, że można spowodować wypadek - przykład skrzyżowanie koło C.H. Bałtycka

    • 16 2

  • Ale tanio

    Czy oni za te 5,5 mln postawią podgrzewane toalety z natryskami i podświetlane oznaczenie szlaków na drzewach?

    • 9 2

  • Po co przebudowywać lepiej nie niszczyć i nie dopuszczać do rozjeżdżania lasu przez ciężki sprzęt!

    Atrakcją tych miejsc jest ich naturalne piękno, które niestety jest rozjeżdżane i niszczone na potęgę przez Lasy Państwowe. Tam pod pozorem dbania jest prowadzona rabunkowa wycinka drzew. Nawet jeśli część lasu ma charakter gospodarczy, to żaden porządny gospodarz nie wyrzyna swoich zasobów do cna. Trójmiejskie lasy straszą już pustymi, wyciętymi w pień całymi kwartałami lasów, połamanymi mniejszymi drzewkami i rozjeżdżonymi ścieżkami przez drwali spieszących się by szybciej i więcej wyciąć. Tam nie ma co robić leśnych autostrad. Tam wystarczy nie niszczyć, poprawić oznaczenia i co najważniejsze przestać wycinać drzewa, bo za chwile lasem nie będzie tego można nazwać!

    • 20 0

  • Czyli wyrąb drzew i betonowanie ścieżek.

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Główne Miasto Gdańsk - spacer z Walkative

w plenerze, spacer

Harpuś - z mapą na Zbiornik Stary Sobieski!

30 zł
impreza na orientację

Forum

Najczęściej czytane