- 1 Dużo weekendowych imprez dla aktywnych (4 opinie)
- 2 Biegiem i rowerem po lotnisku. I to legalnie (25 opinii)
- 3 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (91 opinii)
- 4 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (30 opinii)
- 5 Będzie bić rekord Guinnessa (32 opinie)
Czy fitness kluby i siłownie sprawdzają paszporty covidowe? Obostrzenia a praktyka
Od 1 grudnia m.in. w siłowniach i fitness klubach obowiązują nowe obostrzenia sanitarne. Na jednego ćwiczącego ma przypadać 15 metrów kwadratowych. Limit można zwiększyć o osoby zaszczepione. Sprawdziliśmy, jak te przepisy funkcjonują w trójmiejskich klubach i czy łatwo je wyegzekwować, prosząc klientów o pokazanie paszportów covidowych.
Fitness kluby i siłownie w Trójmieście
Co zmieniło się od 1 grudnia?
Od 1 grudnia funkcjonują nowe obostrzenia w związku z pandemią, wprowadzone przez Ministerstwo Zdrowia. Na przykład w siłowniach jednej ćwiczącej osobie trzeba zapewnić już nie 10, a 15 m kw. Te limity nie dotyczą osób zaszczepionych.
Jednak to zarządzającym obiektami pozostawiono opracowanie wewnętrznych przepisów odnoszących się do tego, jak te obostrzenia będą realizowane. Sprawdziliśmy, jak to funkcjonuje w trójmiejskich klubach fitness i siłowniach.
Dlaczego wprowadzono nowe obostrzenia?
Anonimowa ankieta dotycząca zaszczepienia
- Anonimowo sprawdziliśmy liczbę klientów zaszczepionych. Wyszło, że w naszym klubie ponad 80 procent osób jest już zaszczepionych. Czyli wynika, że nas te limity nie dotyczą, bo na 10 osób są tylko 2 niezaszczepione. Naszymi klientami nie są studenci czy osoby 20+, tylko ludzie powyżej 30., 40., a nawet 60. roku życia. Takie grupy często w 100 proc. są zaszczepione - mówi nam Jacek Niewęgłowski z Good Luck Club Gdańsk.
Tego typu dane są bardzo użyteczne i ważne. W innym obiekcie, który nie miał danych na temat liczby zaczepionych wśród trenujących, jedna z klientek właśnie to przedstawiła jako powód rezygnacji z przedłużenia karnetu.
- Chcę wiedzieć, z kim ćwiczę, aby wiarygodnie ocenić, czy mogę czuć się bezpieczna - powiedziała nam.
Treningi indywidualne
Inną metodę stosuje się w Impulse Training Gdańsk. Tam także zmiany przepisów nie wpłynęły na funkcjonowanie obiektu.
- U nas klient ćwiczy sam w sali z trenerem. Sale są na tyle duże, że zapewniamy sobie przestrzeń i odległość. Treningi personalne nas wyróżniają. Można powiedzieć, że są stworzone pod czasy pandemiczne - podkreśla Patryk Sidor z Impulse Training Gdańsk.
Wywiad medyczny
Jeśli limit w danym obiekcie został przekroczony, to wejść można po okazaniu paszportu covidowego. Jak jednak to zweryfikować?
- Przed pierwszą wizytą przeprowadzamy wywiad medyczny. Klienci otrzymują też do wypełnienia ankietę covidową i jest tam pytanie, czy dana osoba ma paszport covidowy oraz czy jest zaszczepiona. Wszystko mamy na papierze - dodaje Patryk Sidor.
Przypomnij sobie, jak siłownie i kluby fitness przygotowywały się na nową falę pandemii
Weryfikacja paszportu covidowego niemożliwa?
Jednak nie wszyscy sobie tak sprawnie radzą z przepisami dotyczącymi paszportów covidowych. W jednej z trójmiejskich siłowni, która jednak prosi o zachowanie anonimowości, słyszymy, że sprawdzenie paszportu covidowego jest niemożliwe.
- Klienci nie mają obowiązku go pokazać, mogą powołać się na RODO i pracownik ma wtedy "związane" ręce - mówi właściciel siłowni.
W takiej sytuacji, gdy limit ćwiczących jest przekroczony, taka osoba nie powinna zostać wpuszczona na obiekt.
Opinie (290) ponad 20 zablokowanych
-
2021-12-04 17:16
Opinia wyróżniona
Janusze (24)
Jaki jest problem? Nikt nie zmusza do pokazywania certyfikatu szczepienia, nie chcesz to idziesz do domu po prostu. Od tego RODO wszystkim sie w glowie pomieszało. Jak dla mnie to moga dla nie szczepionych wprowadzić locdown, nie widzę problemu w okazaniu zaświadczenia szczepienia
- 181 298
-
2021-12-09 21:15
Rodo czy nie ale tajemnica medyczna obowiazuje od zawsze
- 0 0
-
2021-12-06 23:25
Nie chodzi o pokazywanie certyfikatu (1)
Chodzi o wolność. A ta jest nam zabierana. Powoli, po cichu...
- 5 2
-
2021-12-07 06:52
Eh wolność? A życie?
- 0 0
-
2021-12-06 17:39
Nieszczepionych
- 0 0
-
2021-12-06 17:08
Do Pana Pablo
A ja jestem przeciwnikiem i**otów, a jednak nie uważam, że należy was izolować, czy wprowadzać wam lockdown, mimo że spotać ciebie na ulicy to nic przyjemnego.
- 4 1
-
2021-12-06 16:49
Januszu
Problemem nie jest konieczność pokazywania paszportu covidowego, a konieczność posiadania paszportu.
Z jakiegoś powodu ludziom wmawia się, że posiadania paszportu(szczepienia) sprawia, że jesteśmy nieśmiertelni lub nie zarażamy lub po prostu gdy się nie zaszczepimy bo nie chcemy to jesteśmy gorsi głupsi, a wiedzę czerpiemy z oglądania filmówProblemem nie jest konieczność pokazywania paszportu covidowego, a konieczność posiadania paszportu.
Z jakiegoś powodu ludziom wmawia się, że posiadania paszportu(szczepienia) sprawia, że jesteśmy nieśmiertelni lub nie zarażamy lub po prostu gdy się nie zaszczepimy bo nie chcemy to jesteśmy gorsi głupsi, a wiedzę czerpiemy z oglądania filmów na YouTube z żółtymi napisami.
Tymczasem obie strony mają rację, a liczba zgonów spowodowana covidem jest niska gdy zestawimy ja ze śmiertelnością spowodowaną niewydolnością układu krążeniowego, która wynosiła odpowiednio w 2019 prawie 40% ogólnej liczby zgonów, a w 2020 ok 37% wszystkich zgonów. Dla porównania zgony zakwalifikowane jako Covidowe to niecałe 8% ogólnej liczby zgonów w 2020 roku.- 18 2
-
2021-12-06 16:11
(1)
Do domu a najlepiej piwnicy niech idzie wyszczepione chłopstwo pańszczyźniane .Wolnosc i radość życia niech pozostanie dla normalsow .
- 12 4
-
2021-12-06 23:31
Masz mentalność chłopa pańszczyźnianego
I rozum pantofelka. wierzysz we wszystko co przeczytasz w internecie
- 0 0
-
2021-12-06 16:06
(1)
słuchaj typie dane medyczne są wrażliwe i byle kto nie będzie ich dysponentem
- 22 5
-
2021-12-07 06:08
Bzdury... Od tego Rodo naprawdę ludziom odbija. Dane są wrażliwe wtedy kiedy można kogoś konkretnie zdinetygikować, czyli musi być jakoś pakiet danych by ktoś wiedział że to konkretny Ty a nie gość o tym samym imieniu i nazwisku ale z Krakowa a nie z Gdańska.
- 0 1
-
2021-12-04 18:39
Bo jesteś głupi (2)
Dlatego nie widzisz problemu. A. H też wmawiał Niemcom, że Żydzi roznoszą zarazę i trują wodę pitna
- 76 8
-
2021-12-06 17:29
Niemcy mówili
Że to prawda. Ja w to wierzę.
- 2 2
-
2021-12-05 10:45
Bez obrażania proszę
A co do reszty zgoda
- 4 9
-
2021-12-04 18:21
(1)
Czy masz już czerwoną legitymację, bo jeżeli nie, to idź do domu. Musisz zrozumieć, że faszykomuna jest jedyną szansą na przyszłość.
- 35 14
-
2021-12-04 23:28
Zobaczymy czy będzie taki mądry jak się czytnik QR zatnie i nikt go nie wpuści.
- 21 9
-
2021-12-04 18:07
Przecież ty już masz lockdown w piwnicy, i to od prawie dwóch lat. W czym masz więc problem Januszku?
- 40 17
-
2021-12-04 17:30
(7)
A ja widzę problem. Jeżeli szczepienia jedynie łagodzą przebieg choroby i nie przerywają transmisji wirusa to stosowanie jakichkolwiek ograniczeń tylko dla niezaszczepionych jest absurdem.
- 116 38
-
2021-12-07 06:02
Żeby przerwać transmisję to musiało by się zaszczepić więcej niż te 54%. Właśnie o to chodzi w szczepieniach by robić to populacyjnie. Było to już wielokrotnie mówione i nadal są powtarzane bzdury jak przedmówca, który uważa że żyje sam w bańce.
- 0 2
-
2021-12-06 18:29
co to znaczy "nie przerywają transmisji wirusa"? (3)
Jeśli nie dostrzegasz korelacji między liczbą wyszczepionych a intensywnością transmisji, to znaczy, że masz kłopoty ze zidentyfikowaniem prostych zależności przyczynowo-skutkowych.
- 7 16
-
2021-12-06 22:50
Najlepiej obrazuje to przykład innych krajow (2)
Izrael, Szkocja, Islandia, Malta, Luxemburg wszystko wyszczepione powyżej 90% a biją rekordy zakażeń.
- 13 1
-
2021-12-07 06:52
A zgonów? (1)
Samo zakażenie to pikuś , jak ktoś się nie zaszczepił i zachorował to powinien oczekiwać na miejsce w zakaźnym na ławce przed szpitalem a nie blokować łóżko choremu na inne przypadłości. Chcecie to się nie szczepcie ale jak zachorujecie to chorujcie sobie w domu i wntylujcie się wachlarzem.
- 2 1
-
2021-12-08 14:41
Jak wprowadzimy prywatna służbę zdrowia to tak.
Na ten moment, płacę do wspólnego wora i nikogo nie można wykluczać. Za otyłych z wieńcówką też płacę, a przecież można schudnąć i nie zajmować miejsca tym co dbają o kondycję...
- 0 0
-
2021-12-06 17:58
Te radosne przemyslenia to w oparciu o jakies konkretne dane? (1)
Czy efekt "wyjścia na fajkę" z kolegami?
- 11 8
-
2021-12-06 18:26
ale co id..to oficjalne słupki z MZ nie pasują?
- 10 4
-
2021-12-04 16:25
Opinia wyróżniona
Na jakiej podstawie mam pokazywać obcej osobie swoje dane? (21)
- 235 107
-
2021-12-07 06:12
Jakie dane???
- 0 0
-
2021-12-06 18:21
Dbałości o zfrowie publiczne
- 0 1
-
2021-12-06 16:28
Jak można pokazywać dane! (7)
Np w monopolowym jak pytają o dowód. W hotelu przy meldunku. W klubie sprawdzając wiek. Juz o tym że potrzeba specjalnych dokumentów żeby polecieć za granicę... Masakra jakaś!
- 11 7
-
2021-12-06 16:49
(6)
nie wiem czy zauważyłeś różnice - chodzi o osoby małoletnie. Wdziałeś by sprzedawca w sklepie lub ochroniarz w klubie poprosił o dowód 40 lub 30 latka??
- 9 5
-
2021-12-06 16:56
mnie po 30 wiele razy prosili w sklepie o dowód i nie mam nic przeciw (3)
nie chcę pokazać dowodu to nie kupuję alko, nie chcę pokazać szczepienia to nie idę na siłkę, nie chcę pokazać prawka to nie jeżdżę samochodem, to nie jest żadna dyskryminacja ani segregacja tylko weryfikacja uprawnień do wykonania pewnych czynności ograniczonych prawnie
- 14 7
-
2021-12-06 18:33
Nazywaj sobie neobolszewiku ta dyskryminacje jak chcesz. (1)
Sprobuj mnie zatrzymac to bedziesz liczyl jedynki na kolanach prawniku z KIoziej Wolki.Twoj zamordyzm konczy sie tam gdzie zaczyna sie moja wolnosc.
- 7 5
-
2021-12-06 18:54
Jesteś upośledzonym plaskoziemem ot co
Wszędzie jest jakaś segregacja. W pracy ,w szkole do klubu nie wejdziesz w dresach itp
- 2 10
-
2021-12-06 17:17
a od kiedy to id..to wejście na siłownie wymaga legitymowania się?Wejście na siłownię wymaga czyjejś zgody czyjegośpozwolenia id..to?Serio jesteś tak głupi że ci się to myli z prawem jazdy?
- 7 8
-
2021-12-06 16:52
(1)
26 latka widziałam. Tylko co to za różnica? Że im starszy tym ma więcej do ukrycia? Argument jak zwykle z d*py
- 3 6
-
2021-12-06 17:16
podstawowy argument jest taki że nie ma na to prawa i tyle id.,to
- 5 2
-
2021-12-06 16:03
Nie pokazuj i siedź w domu!
- 10 9
-
2021-12-04 23:31
Oczywiście ani słowa o tych co nie mogą się zaszczepić (4)
Żadnych dla nich rozwiązań, po prostu zepchnięcie na margines, najważniejsze że ja mam "paszport".
- 36 10
-
2021-12-05 21:40
(3)
Bo ci co nie mogą się zaszczepić to naprawdę margines.
- 7 22
-
2021-12-06 16:46
tak naprawdę to ty jesteś margines
- 11 1
-
2021-12-06 16:11
(1)
no tak margines więc co pod ścianę?
- 14 3
-
2021-12-06 18:32
nie
nie ma obowiązku uczestnictwa w ćwiczeniach. tylko tyle i aż tyle
- 1 6
-
2021-12-04 16:33
(4)
Na podstawie, że chcesz = wchodzisz. Nie chcesz, to nie pokazujesz. Czego nie rozumiesz?
- 66 73
-
2021-12-06 16:45
ty nie rozumiesz - nikomu do moich danych medycznych ! ty możesz nawet wchodzić nawet w kasku z tabliczka na szyi z ostatnich badań psychiatrycznych
- 11 5
-
2021-12-06 16:10
a teraz podstawa prawna nie wchodzę bo co?Bo regulamin jakiegoś stulejarza wykracza poza obowiazujące prawo?
- 19 10
-
2021-12-05 21:55
Lubisz segregować ludzi?
Ktoś z rodziny pracował może na rampie?- 35 12
-
2021-12-04 17:52
Nie uważasz, że kiedyś tacy jak ty mieli lepiej? Jak np. ktoś był czarny, to od razu musiał iść do tyłu autobusu.
- 58 18
-
2021-12-04 16:02
Opinia wyróżniona
paszporty covidowe to konieczność (25)
Ale ludziom tez trzeba tłumaczyc, że to nie daje pewnej ochrony i mają sie stosowac do zachowania dystansu i noszenia masek tam, gdzie jest dużo ludzi.
A ponieważ nie da sie tego większosci wytłumaczyc, wiec potrzebne są kary, nie muszą byc wysokie ale skuteczne- 93 303
-
2021-12-07 04:56
Ciekawe czy autor trzyma odpowiedni dystans
- 0 0
-
2021-12-06 23:09
Wyrazy współczucia
Cyt. "Paszporty covidove to konieczność". Jestem pełen pogardy i wspołczucia dla tak urobionego de-bi.la. Przecież zaszczepienie nie gwarantuje wyeliminowanie nosicielstwa. Po co zatem zaleca się wszystkim myć ręce?
- 5 1
-
2021-12-06 23:00
Chodzi o to, że brak szczepienia powoduje cięższy przebieg
A wyjątki tylko potwierdzają regułę. W takim przypadku osoby z ciężkim przebiegiem kowida zamykają drogę do leczenia innych chorych, np. onkologicznych
- 2 4
-
2021-12-06 21:47
Skutecznie wychoduja setki tysiecy jesli nie kilka mln ludzi wrogich wszystkiemu co panstwowe, komunalne, albo limitowane dla zaszczepionych. Zrobi sie jak za komuny gdzie ludzie nie szanowali niczego co publiczne a czesto wrecz celowo to niszczyli bo tylko tak mogli dokopac znienawidzonemu panstwu. Nawet jesli szantazem zagna sie wiekszosc ludzi
Skutecznie wychoduja setki tysiecy jesli nie kilka mln ludzi wrogich wszystkiemu co panstwowe, komunalne, albo limitowane dla zaszczepionych. Zrobi sie jak za komuny gdzie ludzie nie szanowali niczego co publiczne a czesto wrecz celowo to niszczyli bo tylko tak mogli dokopac znienawidzonemu panstwu. Nawet jesli szantazem zagna sie wiekszosc ludzi do szczepienia to bedziemy mieli miliony takich ludzi. Czesc sie z pewnoscia zradykalizuje i Bog jeden wie co im moze przyjsc do glowy. Wg mnie koszty tego leczenia sa za wysokie w stosunku do zagrozenia. Co gorsza mysle, ze wladze doskonale to wiedza a mimo to brna w te paranoje co wg mnie jest dowodem na to, ze nie o covid w tym wszystkim chodzi.
- 2 0
-
2021-12-06 17:12
Koniecznością
To jest nabycie inteligencji i wolności mysli przez Ciebie, bo jak widac manipulacje ostro juz wchodzą niektórym. Paszporty covidowe byly w jakim celu? Ograniczyć transmisje wirusa ponieważ szczepionki są skuteczne. A tu okazuje się że szczepionki dają tyle co nic , ot zwykly eksperyment medyczny gdzie za skutki uboczne odpowie jedynie ten co dal sobie szpryce walnąć.
- 9 2
-
2021-12-06 16:49
tobie już dali karę - brak rozumu
- 0 0
-
2021-12-05 19:03
Kare to bedziesz mial ja ci 1 wyjda na spacer
- 0 0
-
2021-12-05 10:03
Paszporty covidowe...
By się sprawdzały w sytuacji kiedy szczepienia dawałyby 100% pewności, że się nie zarazisz i nie będziesz zarażać. Wiadomo, że zawsze jest jakiś procent na który szczepienia by nie działały ale no właśnie. Sytuacja i oficjalne dane pokazują, że mimi szczepienia możesz zachorować i zarażać. Sytuacja na świecie też pokazuje w praktyce, że ludzie z
By się sprawdzały w sytuacji kiedy szczepienia dawałyby 100% pewności, że się nie zarazisz i nie będziesz zarażać. Wiadomo, że zawsze jest jakiś procent na który szczepienia by nie działały ale no właśnie. Sytuacja i oficjalne dane pokazują, że mimi szczepienia możesz zachorować i zarażać. Sytuacja na świecie też pokazuje w praktyce, że ludzie z paszportami poczuli się jak bogowie. Podrózowanie po calym swiecie bez kontroli bo mam paszport. A później pyk okazuje się, że prawie 70 osób w samolocie ma wirusa. Gdyby info poszło pozniej rozeszli by sie po swiecie i by moze było jeszcze wieksze kuku.
- 21 1
-
2021-12-04 21:41
W Belgi zeby wejść do basicfit musisz najpierw zeskanować certyfikat (1)
Inaczej nie wejdziesz
- 7 25
-
2021-12-06 16:51
bo belgia jest tak duża, że jak wyjdziesz z domu jesteś już za granicą....
- 16 1
-
2021-12-04 20:59
Paszporty kowidowe koniecznosc? Pojembalo?
To zwykły faszyzm. Historia już zna takie przypadki i niestety zatacza koło.
- 44 5
-
2021-12-04 19:31
hahaha ale masz juz wyprany beret, na czole sobie przyklej ten paszport
- 21 3
-
2021-12-04 18:10
A co się dzieje? (2)
Ja od dwóch lat i moja rodzina zdrowi jak nigdy
- 22 1
-
2021-12-06 17:10
Dezynfekcja, dystans, maseczki.
To jest odpowiedź, przynajmniej u mnie. Moje obserwacje są takie same. Ludzie w moim otoczeniu o wiele mniej chorują niż zwykle. Było kilka przypadków covida (niektóre ciężkie) i jakieś drobne przeziębienia, ale ogólnie przez ograniczenie kontaktów i lepszą higienę jest zdecydowanie mniej infekcji niż przed pandemią. Wszyscy dość starannie przestrzegają DDM.
- 1 8
-
2021-12-04 19:33
dzieje sie to, ze ci co sie zaszczepili nie moga przezyc tego, ze ktos mial lepiej niz oni i nie zaszczepil sie
- 39 6
-
2021-12-04 16:42
Konieczność to również ukończenie szkoły podstawowej. (2)
Tobie się to jednak nie udało...
- 17 4
-
2021-12-05 00:50
Argument na poziomie. Prosze o wiecej. (1)
- 1 7
-
2021-12-05 07:24
Masz zasięg w piwnicy?
- 5 0
-
2021-12-04 16:25
(6)
Jakie jest medyczne i logiczne uzasadnienie istnienia paszportów covidowych jeżeli szczepienia nie ograniczają transmisji wirusa a zaszczepieni chorują (zazwyczaj lżej lub bezobjawowo ale jednak chorują) i zakażają innych.
- 64 7
-
2021-12-05 16:33
(1)
Logiczne jest takie, żeby nie trzeba robić testów przed wyjazdem za granicę i przy powrocie. Medyczne trudno znaleźć, podobno przebieg jest łagodniejszy, ale kto to wie...
- 10 1
-
2021-12-06 17:05
podobno
słowo klucz
- 4 0
-
2021-12-04 23:24
Uzasadnienie jest takie że masz być kodem kreskowym jak towar w sklepie. Szczepienie to roczny/półroczny abonament na egzystowanie w społeczeństwie. Niektórzy tęsknią za komuną więc nie dziwią mnie takie komentarze.
- 53 3
-
2021-12-04 22:41
I umierają (2)
Dwoje zaszczepionych znajomych mojej mamy jest już na tamtym świecie. Niestety.
- 36 6
-
2021-12-06 23:30
A ilu niezaszczepionych
- 0 3
-
2021-12-06 16:38
powiedz coś więcej o nich
może chociaż tutaj się o nich dowiemy czegoś, zawsze warto coś dobrego o zmarłych powiedzieć
- 3 1
Wszystkie opinie
-
2021-12-04 14:05
(1)
Naturalnie. Jak i restauracje czy sklepy...
- 14 62
-
2021-12-05 07:28
Ja mam paszport Polsatu
- 10 0
-
2021-12-04 14:13
(10)
Mam ten "paszport", ale dla zasady nigdzie go nie pokażę. Nie popieram faszystowskiej polityki segregacji.
Najwyżej nie wejdę do lokalu. Strata właściciela, a nie moja.- 175 38
-
2021-12-04 15:14
twoja też strata, bo...nie wejdziesz do lokalu (4)
to nie jest tak, że tracą inni, a nie ty. W takim przypadku wszyscy tracimy.
- 8 49
-
2021-12-04 16:29
(1)
To żadna strata, w porównaniu do uskuteczniania totalitaryzmu.
- 45 4
-
2021-12-04 17:35
Faszystów nie należy wspomagać finansowo. Nie jeździć komunikacją rasową itd.
- 21 2
-
2021-12-05 07:30
Och - nie wejdę do lokalu ...
To pójdę gdzie indziej i ktoś inny zarobi.
- 30 1
-
2021-12-06 16:52
a co to dla mnie za przyjemność jeść w więziennej kantynie?
- 10 1
-
2021-12-04 18:04
(1)
bohater
- 1 13
-
2021-12-06 16:53
to że ty godności nie masz nie znaczy że każdy jest taką szm..tą
- 5 2
-
2021-12-06 16:21
(1)
dokladnie tak samo uwazam. szczepilem sie 2 dawkami, nie mam zamiaru brac kolejnej. wierze w nauke ale nie wierze w faszyzm, segregacje czy to sanitarna czy to rasowa i nie mam zamiaru popierac takich dzialan
- 13 2
-
2021-12-06 17:25
za późno tacy jak ty uchylili drzwi bezprawia teraz mogą wszystko te sejmowe gn..jki
- 2 1
-
2021-12-06 18:24
No chyba się rozpłaczę, Janusz z Grażyną nie zostawią u mnie 50,00 zł. Ale z ciebie żartowniś!!!
- 0 5
-
2021-12-04 14:16
(17)
Ameby umysłowe cały czas myślą, ze nieszczepieni sa jakimś zagrożeniem dla szczepionych, żart jakiś
- 160 31
-
2021-12-04 14:50
To może poucz mnie, (6)
amebę umysłową, jakie masz wykształcenie, skoro wiesz to co wiesz.
- 10 42
-
2021-12-04 15:07
(1)
jestem mgr inż. biotechnologii i tak popieram przedmówcę
- 37 7
-
2021-12-06 06:57
biotechnologia nie kończy się tytułem inż.
...
- 3 12
-
2021-12-04 16:08
Jeżeli potrzebujesz wykształcenia, żeby zobaczyć, przeanalizować, wyciągnąć wnioski z tego co się dzieje na całym świecie to najnormalniej w świecie mi Ciebie szkoda :(
- 32 4
-
2021-12-05 22:07
Wystarczy umiec czytac (1)
Np ulotke szczepionki dla dzieci na rotawirusy gdzie wyraznie jest napisane,ze dziecko po szczepieniu moze zarazac przez tydzien...zreszta to xotyczy kazdej szczepionki z wirusem...a jeszcze lepiej w przypadku tej mrna to organizm dzieki niej wytwarza tego wirusa i jednoczesnie przeciwciala przeciwko niemu...
- 2 1
-
2021-12-06 22:38
Akurat po tej szczepionce mrna organizm nie wytwarza kompletnego wirusa, tylko białko jego kolca.
- 1 0
-
2021-12-06 18:32
Jak to jakie? Wyższe, bo towar na półce układam wyżej niż kolega!
- 0 0
-
2021-12-04 16:05
niezaszczepieni z Covid zajmują miejsca w szpitalach i powodują zamykanie normalnych oddzialów (7)
Tracą na tym niewinni ludzie.
Pozaa tym taki niezaczepiony zanim trafi do szpitala moze kilka osob zarazic- 8 47
-
2021-12-04 16:17
Sorka, sam przez przypadek dałem Ci lajka.
A zaszczepieni nie zajmują miejsc w szpitalach? A zaszczepiony nie może zakazać?- 34 5
-
2021-12-04 16:30
Tak, tak... (2)
Już czytaliśmy tutaj artykuł na trojmiasto, jak to dzieci w szpitalu leżą. Ale w szczegółach okazało się, że w większości to osoby z odrą, pneumokokami, i innymi chorobami dziecięcymi, którym przy okazji wmówiono covida...
- 39 1
-
2021-12-04 23:27
Czepiasz się szczegółów
Nagłówki są jak paski w wiadomościach. Ciemny lud wszystko kupi nadal aktualne.
- 18 0
-
2021-12-06 18:34
Odra? Czyżby były niezaszczepione?
- 0 0
-
2021-12-06 17:37
Zaszczepieni na COVID (1)
zajmują miejsca w szpitalach po NOP - schorzenia neurologiczne, zakrzepice, zapalenie mięśnia sercowego. Dodatkowo - tu zaskoczę szczepionkowców - sporo osób leży z ciężkim przebiegiem COVID - zarażają siebie i najbliższych. I kto ma tu krew na rękach, jak mówią o niezaszczepionych? Może zaszczepieni powinni ponosić pełen koszt leczenia NOP? W końcu zaszczepili się na własne życzenie...
- 4 2
-
2021-12-07 06:56
Co z Bzury. Te nopy i nopy. Oczywiście, że są jak każde skutki uboczne otwórz jaki kolejek lek i zobacz tak listę skutków ubocznych. Nie wspominam tu nawet o suplementach bo to już w ogóle inna bajka i nik nie ma tu problemu tylko łykają bez gadania
- 0 0
-
2021-12-06 17:57
Bo nie ma szpitali zakaźnych, i tak nie ma miejsc bo miesiącami i latami się czeka, czas to zmienić. Nie jestem za nieszczepieniem się!!! Trzeba oddzielać chorych od zdrowych, i stosować się do reguł bardzo prostych, ale ludzie tego nie robią i tak się będzie kręcilo!!! I potrzebne są testy ale dla wszystkich bez wyjątków!!!
- 3 0
-
2021-12-06 18:31
(1)
Masz rację, więcej zdechłych nieszczepionych= więcej żyjących szczepionych!
- 2 2
-
2021-12-08 11:07
wylacz TV, wlacz myslenie. Narracja szczepieni vs nieszczepieni z Twojej strony swiadczy tylko i wylacznie o Twojej mialkosci i ignorancji i pokazuje jak latwo Toba manipulowac (czyt. nie potrafisz myslec SAM). Tacy jak Ty to najgorszy typ, ktory niestety ale funkcjonuje w spoleczenstwie. Nie atakuj innych przez wlasne kompleksy.
- 0 0
-
2021-12-04 14:18
A na Atlecie na Przymorzu (3)
leci stara śpiewka: w sobotę siłka nieczynna bo są zawody. I to już któryś raz! Z płatności za karnet(nie tani!) rozliczają co do dnia ale tego dnia który przepada bo ,,przecież są zawody'' to jakoś nie czują się zobowiązani zwrócić. Dodatkowo dzień wcześniej część sprzętu już zwinięta bo ,,przecież są zawody''!
- 15 7
-
2021-12-04 18:00
(1)
To po co wykupujesz tam karnet? Żeby teraz tu płakać?
- 14 1
-
2021-12-04 19:46
Po co komentujesz
skoro nie pojmujesz?
- 2 4
-
2021-12-06 21:18
To zrezygnuj albo cesja
Rety.
Szukasz siłowni ktora nie ściąga ci z karty złodziejskich opłat jak niektóre aplikacji transportowe. Ty decydujesz kiedy kupujesz bilet. Do sieciówek możesz iść jak masz multisporta. Inaczej szukaj normalnej siłowni. A karnet spróbuj przepisać cesją. O ile znajdziesz takiego desperata...- 0 0
-
2021-12-04 14:24
Przecież to jest całkowicie nielegalne. (1)
Przestańcie manipulować i sugerować ludziom coś innego.
- 126 11
-
2021-12-04 17:37
Zachęcam każdego do zarejestrowania tego procederu i wystąpienie o odszkodowanie za prześladowanie. Zapewniam, że kasa może być konkretna.
- 22 0
-
2021-12-04 15:31
odbijać się wszędzie kodem (3)
co i jak , gdzie byłeś segregacja na tych i " tamtych " Typowe dziel i rządź. Sam precedens ,że w ogóle jest dyskusja na ten temat to już jest chore w swojej istocie i straszne. Bardziej mnie przeraża chyba tylko fakt ,że 51% nie widzi nic w tym złego. A jak komuś się za jakiś czas zechce nam/wam nie wiem komu dokręcić śrubę i sobie postanowi ,że tylko zielonoocy mogą dostać przepustkę albo tylko głosujący na partię xxx. Może kod tylko dla tych co kupują jeden produkt jednej korporacji ? Inaczej nie wejdziesz. To chore wystarczy zamienić słowo "zaszczepiony" na cokolwiek innego.
- 86 8
-
2021-12-04 16:33
Tylko ludzie tego nie rozumieją (1)
Nie rozumieją, że jak sami rzucają kamieniami to za chwilę ktoś w nich będzie rzucał a potem oczywiście wielki ból d... bo to przecież "dla zdrowia" miało być :)
Gdyby nie powszechna akceptacja dla niskich standardów etycznych, to kompletnie nie miałoby znaczenia kto rządzi - a tak za chwilę do restauracji czy pociągu nie wejdzie kobieta, która dokonała aborcji.
Rewolucja pożera własne dzieci a każdy zamordyzm prędzej czy później dopadnie jego zwolenników. Dziś się cieszysz, że przyszli po nieszczepionych - a jutro ja przyjdę po ciebie :)- 28 1
-
2021-12-04 18:36
Czyli nadal nie zaszczepiłeś się szczepionką chroniącą zaszczepionego tylko w tym wypadku, gdy przyjął ją niezaszczepiony?
Widać chcesz powiększać statystykę osób zajmujących miejsca dla zaszczepionych lub tych niezaszczepionych ostatnią rekomendowaną dawką.- 5 0
-
2021-12-06 09:38
zaczęło się gotowanie żaby
- 10 0
-
2021-12-04 15:31
(1)
Nikt nie będzie tego stosował, bo nie zostało ustanowione takie prawo.
- 76 6
-
2021-12-04 18:01
Niemcy kiedyś ustalili takie prawo, ale rozumni muszą się temu przeciwstawić.
- 12 0
-
2021-12-04 15:32
Tajemnica medyczna rodo po co w takim razie to istnieje (2)
- 70 6
-
2021-12-04 16:33
rozwiązania nie popieram, ale... (1)
Tajemnica, którą sam możesz ujawnić. Jeśli limit został osiągnięty, a chcesz wejść, to możesz pokazać i wejść ponad limit. Nie chcesz to nie wchodzisz ponad limit. Ale cepy, które nawet tekstu prawnego nigdy nie widziały na oczy będą wypisywać "rodo, tajemnica...".
- 2 21
-
2021-12-04 18:18
Nikt nie musi robić niczego, do czego nie jest zobowiązany prawem. O prawie nie masz najmniejszego pojęcia, skoro uważasz wyższość regulaminu nad np. ustawą.
- 18 1
-
2021-12-04 15:51
(8)
Nie mogę pojąć w jaki sposób paszporty covidowe zmniejszają ryzyko zachorowania jeżeli zaszczepieni też chorują tylko lżej...?! Skąd to przeświadczenie u zaszczepionych (czyli niby bezpiecznych) że zagrażają im tylko niezaszczepieni?
- 104 11
-
2021-12-04 17:19
Wszystkim trzeba tłumaczyć (5)
Że nie chodzi o to kto zaraża tylko o to kto później zawala miejsce w szpitalach i kostnicach
- 5 29
-
2021-12-04 17:24
(2)
Co do tego ma paszport covidowy? Nie pytam o zasadność szczepień (to oddzielna kwestia) tylko o zasadność istnienia paszportu/ceryfikatu covidowego! Paszport miałby sens gdyby zaszczepieni nie zakażali innych ale tak nie jest!
- 36 2
-
2021-12-04 17:40
(1)
To jest projekt ID2020. Cała operacja jest totalitarnym oszustwem, które ma doprowadzić do wdrożenia cyfrowych mechanizmów śledzenia - pod pozorem ochrony zdrowia.
Taki plan sobie wymyśliła elitka. Do wystraszonych zwierzątek to nie dotrze, bo nie mogą pojąć, że rządzący ich wykorzystują.- 25 1
-
2021-12-04 23:36
Niektórzy myślą że rząd dba o obywateli i wszystko jest dla ich dobra. Historia nic nie nauczyła, niedługo doświadczymy życia w komunie, chleb za godzinę pracy itd.
- 21 0
-
2021-12-04 23:35
Nie słyszałem żeby narzekali w kostnicy na przepelnienie
Ale może coś mnie omineło?
- 13 0
-
2021-12-06 22:53
Jakby co, odstąpię Ci swoje miejsce w kostnicy. Więc jedno masz już murowane. Ja się tam nie wybieram.
- 0 0
-
2021-12-05 07:48
Nie martw się, jest wielu ludzi, którzy nie mogą pojąć rzeczy oczywistych (1)
- 3 5
-
2021-12-05 09:35
Rozumiem że wg. ciebie oczywistym jest, że ograniczenia stosujemy tylko w wobec niezaszczepionych, chociaż szczepienie nie zabezpiecza przed zakażeniem innej osoby? Porażający brak logicznego myślenia...
- 20 0
-
2021-12-04 16:00
(9)
Skoro ktoś jest zaszczepiony tpo czemu się tak boi niezaszczepionych? Szczepionki nie działają?
- 114 10
-
2021-12-04 17:48
(6)
Najbardziej bawi mnie cały ten projekt, bo musieli go wymyślić kompletni ignoranci i intelektualiści pokroju Grety T.
Zaszczep się, żeby chronić innych :-) Inny się nie zaszczepił, więc jest zagrożeniem dla zaszczepionego! Zaszczepieni już udowodnili wiele spraw, a ci po III rzesz dawce, to dla mnie mistrzostwo świata!
Za takich i**otów mają swoich wyborców politycy, lekarze itd. Oni nie są aspołeczni w swojej postawie, nic podobnego, aspołeczni są tylko ci, co się nie podporządkowują oszustwu.- 30 2
-
2021-12-04 18:01
(5)
Tacy jak ty kiedyś byli przeciwko elektryczności.
- 1 32
-
2021-12-04 18:08
Ty jesteś przeciwko zdrowemu rozsądkowi.
I tu jest pies pogrzebany.
- 22 1
-
2021-12-05 08:35
(2)
Tacy jak ty w średniowieczu krzyczeli by palić czarownice na stosie.
- 15 1
-
2021-12-06 09:43
o ! i to jest lepsze porównanie niż u kolego od elektryczności
- 2 1
-
2021-12-06 23:34
Nie palili w średniowieczu tylko w renesansie i później
- 0 0
-
2021-12-05 09:44
raczej odwrotnie
- 5 0
-
2021-12-04 23:17
(1)
Nie czemu tylko dlaczego!!!
- 0 0
-
2021-12-05 10:50
A dlaczego dlaczego?
A nie czemu?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.