• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogi rowerowe w Trójmieście jak ulice w Bangkoku

dak.
20 września 2023, godz. 14:30 
Opinie (80)

Wolna amerykanka na drodze dla rowerów

Wrześniowa pogoda nas rozpieszcza, zatem nic dziwnego, że aktywni chętnie wybierają się na rowery, hulajnogi, rolki czy deskorolki nie tylko w weekendy, ale również i pozostałe dni. Masowa radość prowadzi jednak do równie masowego chaosu.



Z dróg rowerowych korzystam:

Zaskakująco przyjazna pogoda we wrześniu zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu i uprawiania aktywności.

Widać to m.in. po frekwencji na drogach rowerowych, na których intensywny ruch da się odczuć nie tylko w czasie weekendów, ale i pozostałe dni. Niekiedy, zwłaszcza na tych najbardziej zatłoczonych, jak np. pas nadmorski, da się poczuć wręcz jak na ulicach Bangkoku, które słyną z ogromnego ruchu.



Na trójmiejskich drogach rowerowych można trafić nie tylko na rowery, ale i ludzi jeżdżących na: hulajnogach, rolkach, deskorolkach, a także innych podobnych. Jeśli dodamy do tego jeszcze pieszych czy inne pojazdy, jak auta, to niekiedy robi się nerwowo, niebezpiecznie, a czasem wręcz... wesoło.

Mimo wszystko apelujemy o ostrożność i zdrowy rozsądek, a już z pewnością większy niż na poniższych filmach wideo z ostatnich tygodni, które zamieszczacie w naszym Raporcie z Trójmiasta. Za przesłane materiały dziękujemy.

Król drogi rowerowej



50 km/h hulajnogą bez kasku



Przez takich można stracić zdrowie, albo i życie



Kultura rowerowa



Pędził na nielegalnym rowerze



Na czerwonym, dwoma pasami



Więcej materiałów wideo na Trojmiasto.pl

dak.

Opinie (80) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Gdyby 10 procent tego co na drogi przeznaczyć na ścieżki rowerowe to byłoby tu jak w Amsterdamie (10)

    Nie zgadzam sie aby nadal moje podatki szły na drogi dla kopcących puszek. W mieście powinien być tylko rower i autobusy elektryczne. Auta za obwodnicę, tam przesiadka na rower i dopiero wjazd do miasta

    • 42 39

    • (4)

      Żaden problem. Trzeba opodatkować na ten cel rowerzystów.

      • 19 11

      • proponuje 100zł za rower 10tys zł za samochód rocznie (2)

        takie są proporcje nakładów środków na budowę i utrzymanie. wtedy ok

        • 16 8

        • Bo włodarze nie "budują" nowych dróg rowerowych tylko zabierają pieszym i kierowcom (1)

          Jak użyjemy farbę w drugą stronę (przerabianie istniejących ścieżek rowerowych na drogi dla samochodów) to proporcje by się odwróciły. Tym bardziej, że koszty byłyby podzielone na 50 razy więcej kierowców niż rowerzystów.

          • 9 4

          • nie kompromituj się

            sugerujesz że kilka metrów podbudowy to mniejszy koszt niż kilka cm? ciekawe ciekawe.
            koszt samej nawierzchni to akurat najmniejszy koszt w tej zabawie.

            • 4 1

      • Twoja głupotę powinnji podatkować ale bys sie nie wyplacił :)

        • 3 2

    • seniorzy i niepelnosprawni na rowery i deskorolki (1)

      by żyło się lepiej

      • 12 4

      • Seniorzy powinni korzystać z rowerów systematycznie

        To bardzo dobra forma aktywności

        • 13 6

    • Wyprowadź się do Amsterdamu i przestań ględzić.

      • 5 14

    • nie kopca tylko truja spalinami!!

      • 2 1

    • Jesli dzieki temu bede mial pensje jak w Amsterdamie to jestem sklonny sie na to zgodzic.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    Szczególnie w pasie nadmorskim jest niebezpieczne.

    • 101 4

    • Lansostrada nadmorska

      Jeżdżę tam tylko w okresie jesienno-wiosennym i to po zmroku. Są tam wtedy normalnie rowerzyści i nie ma ruchu. W wakacje jest Sajgon i wolna amerykanka. Szanującym zdrowie polecam inne trasy

      • 33 2

    • Owszem jest

      Tłuszcza nie patrzy na boki, pod nogi tylko na szyldy albo w smartfony. Ja zwalniam przed przejściami, ale jak ktoś się ładuje bez rozglądania się to trąbię

      • 5 6

    • Niedzielni rowerzyści + turyści i taki tego efekt.

      • 7 1

    • statystyki tego nie potwierdzają

      niebezpiecznym miejscem na polskich ulicach są przejścia dla pieszych a nie ulice i place uwolnione od jeżdżących i parkujących samochodów.

      • 3 1

  • (3)

    Czyli jest zapotrzebowanie, ale władza tego nie widzi. Rowery miejskie i prywatne są, ale nie ma gdzie jeździć bezpiecznie. Stanęła budowa dróg rowerowych.

    • 46 12

    • budowa dróg rowerowych się nawet nie zaczęła (2)

      esy floresy, wąskie różowe paseczki poprowadzone na wąskich chodnikach z przeszkodami co 2m bez ciągłości to nie żadne drogi rowerowe. Nie wspominając o innych chodnikach z nakazem jazdy po nich rowerem.

      • 22 1

      • (1)

        Może stare ścieżki nie są z najwyższej półki, ale nowe to przeważnie chodniki z dopuszeniem roweru jednak jest różnica stare, a nowe:)

        • 6 0

        • ani jedne ani drugie nie mają nic wspólnego z prawdziwymi drogami dla rowerów....

          • 0 1

  • ped... przepraszam, kolarze i tak nie jeżdżą po drogach dla rowerów (3)

    a aktywiści rowerowi "cały rok do pracy rowerem" przecież walczą, żeby w Polsce było jak w Amsterdamie, a tam skutery są dozwolone na drogach dla rowerów i żeby każdy jeździł rowerem jak w Bangkoku, więc nie rozumiem utyskiwania.

    • 19 28

    • W Amsterdamie wcale tak nie jest. Napisałeś coś tylko po to, by mnie obrazić

      • 12 9

    • (1)

      Od 2019 już nie są.

      • 6 2

      • Potwierdzam
        https://www.iamexpat.nl/expat-info/dutch-expat-news/its-started-fines-scooters-amsterdam-cycle-paths

        • 5 0

  • Rowery to moda sezonowa (5)

    To chwilowe hobby. Nawet w szczycie sezonu rowerzystów jest 50 razy mniej niż kierowców i to nawet mimo nagradzania za jazdę rowerem i utrudniania jazdy samochodem. Fajnie że ktoś ma hobby i lubi jeździć rowerem ale nie możemy poszerzać ścieżek rowerowych kosztem samochodów, bo to samochody są odpowiedzialne za całą logistykę w mieście (oprócz Glovo, ale Glovo może być zastąpione samochodami a ciężarówki nie mogą być zastąpione rowerami)

    • 21 49

    • (1)

      Kilka zdań napisałeś i same fałszywe tezy. Ubolewam, że ludzie nie chcą przesiąść się na rowery.

      • 15 10

      • Prawda, same fałszywe tezy.
        "50 razy mniej". Sprawdźmy statystyki Policji Polskiej. Codziennie w użyciu jest ok. 120 tys. rowerów oraz 10 milionów samochodów. Czyli tak naprawdę rowerzystów jest 100 razy mniej niż kierowców :^)

        • 7 5

    • (2)

      dobrze, że nikt tego nie wytłumaczył Holendrom czy Duńczykom...

      • 13 5

      • Może dlatego, że Dania i Holandia mają znacznie gęstszą sieć dróg dla samochodów? (1)

        Albo dlatego, że przeciętny Holender rocznie jeździ samochodem o połowę większy dystans niż przeciętny Polak?

        • 6 10

        • a jaką mają sieć dróg rowerowych? I ile km na rowerze rocznie jeździ przeciętny Holender lub Duńczyk?

          • 5 1

  • Nie drogi a ich użytkownicy.

    • 5 3

  • Jak komuś źle to zawsze może jechać po jezdni wspólnie z naszymi doskonale wyszkolonymi kierowcami :D

    niech da znać czy lepiej czy gorzej

    • 15 3

  • To co (6)

    dziś zafundowało miasto kierowcom na Karwinach woła o pomstę do nieba.
    Droga z Dąbrowy na Karwiny 1 przeszło godzinę. Ludzie mają dosyć to powinno być robione w nocy. Wszystko stoi i zaczopowane do granic.

    • 8 18

    • (2)

      Tak. Dlatego rower jest rozwiązaniem. Rowery w korku nie stoją.

      • 10 8

      • Prosze wybaczyc

        Ale na Karwiny to ja rowerem nie dojade, nie biegam maratonow

        • 9 3

      • Hahaha a jak niby tam dojechac rowerem jak chodniki poorane? Przyznaj - nie wiesz jak to wyglada w praktyce?

        • 3 4

    • żale nie na temat

      • 7 0

    • OooooO

      Trzeba było jechać rowerem

      • 3 0

    • to kierowcy kierowcom gotują ten los

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Statystyki tego nie potwierdzają (6)

    Nic się tak naprawdę strasznego nie dzieje na drogach rowerowych. Za to mocno regulowany ruch samochodowy generuje codziennie zatory na obwodnicy. Dzwony są kilka razy dziennie.

    • 76 54

    • pojedź na SOR i zapytaj - jest mnóstwo wypadków rowerowych (3)

      • 17 21

      • Na drogach rowerowych w 2023 w Gdańsku nikt jeszcze nie zginą, a ilu kierowców straciło życie ?

        • 25 9

      • Taak (1)

        Podobno osobny oddział stworzyli dla rowerzystów.

        • 20 6

        • W sezonie szpitale polowe stawiają

          • 19 1

    • Nie wiesz, co piszesz

      Widocznie nie korzystasz

      • 0 0

    • No to chyba za słabo regulowany jak są codziennie dzwony xd

      • 0 0

  • A wladze nadal zamiast budowac drogi rowerowe stawiaja na chodnikach znaki "ciag pieszo rowerowy" i wg urzedu problem rozwiazany

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Kobiecy Wieczór - Aqua Joga Dance

100 zł
zajęcia rekreacyjne, joga

Mindfulness Kamikaze - warsztaty mindfulness i NVC

warsztaty

Japońska Noc Saunowa

199 zł
zajęcia rekreacyjne

Forum

Najczęściej czytane