- 1 Gdzie i za ile pojeździmy konno? (14 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (57 opinii)
- 3 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (91 opinii)
- 4 Majówka 2024. Propozycje dla aktywnych (2 opinie)
- 5 Rodzinne atrakcje i parki rozrywki - jakie ceny, ile kosztuje zabawa? (32 opinie)
- 6 Dużo weekendowych imprez dla aktywnych (5 opinii)
Na hulajnodze elektrycznej maksymalnie do 20 km/h i to nie wszędzie
20 km/h po ścieżkach i drogach dla rowerów, a jeśli ich nie ma, to na jezdni, na której dozwolony jest ruch z prędkością maksymalnie 30 km/h. Po chodnikach tylko, gdy są one usytuowane wzdłuż jezdni i z prędkością dostosowaną do pieszych. Tak mają wyglądać przepisy dotyczące hulajnóg, które niebawem wejdą w życie. Jednak dopiero wtedy mamy poznać odpowiedź na to, w jaki sposób policja i straż miejska będzie to weryfikowała.
Nowe przepisy dla hulajnóg
Nowe regulacje znacznie ograniczą możliwości użytkowników hulajnóg. Ci powinni poruszać się przede wszystkim drogami dla rowerów lub ścieżkami rowerowymi. Jeśli ich nie ma, mogą korzystać z jezdni, na której dozwolony jest ruch z prędkością maksymalnie 30 km/h. W obu przypadkach dopuszczalna prędkość dla popularnych elektryków wyniesie nie więcej niż 20 km/h.
Poruszanie się chodnikiem lub drogą dla pieszych będzie wyjątkowo dopuszczalne, gdy te będą usytuowane wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów. Jednak będzie trzeba jechać z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, a za taką uznaje się 4-6 km/h.
Hulajnogi będą parkowane po ludzku?
Do tej pory w naszych kraju nie było żadnych przepisów dla tego środka lokomocji. Dlatego też często jeżdżono z prędkością nawet 50 km/h. Nic więc dziwnego, że w internecie natychmiast rozgorzała dyskusja.
- 20 km/h? To jest chyba żart. Rozpędzenie się do 35 km/h zajmuje chwilę i w moment można zredukować ją do 0 km/h, więc kompletnie nie rozumiem, skąd pomysł na 20 km/h. Tym bardziej, że nie mówimy o chodnikach. Dla kogo ten przepis? Dla dzieci? Przecież przeciętny użytkownik hulajnogi to człowiek w wieku 25-40 lat, który jeździ nią do pracy - napisał Marcel na jednej z grup poświęconej dyskusjom o hulajnogach.
- I tak ludzie nie będą tego przestrzegać. Ja będę jeździł tak, jak do tej pory - dodał Marian.
- Jeśli mam jechać hulajnogą 4-5 km/h, to wolę już iść pieszo. Czasowo wyjdzie podobnie, a i dla zdrowia będzie lepiej. Bez sensu ten przepis - zauważył Adam.
Na hulajnodze tylko w pojedynkę. Co grozi za jazdę w dwie osoby?
Nie brakuje też zwolenników takiego rozwiązania.
- Gdy po wypadku trafisz do szpitala, to dotrze do ciebie, że jednak można było jechać według przepisowych 20 km/h - odpowiada Tomasz.
- Docenicie to, gdy ograniczone prędkości uchronią was przed wypadkiem - uważa Jędrzej.
Kwestią sporną pozostaje również fakt, w jaki sposób prędkości hulajnóg będą weryfikowane. Jednak w Komendzie Miejskiej Policji i Straży Miejskiej w Gdańsku usłyszeliśmy, że odpowiedź poznamy dopiero, gdy nowe regulacje zostaną zatwierdzone.
Opinie (148) 1 zablokowana
-
2021-03-03 20:39
Pałka teleskopowa!
- 0 0
-
2021-03-03 20:44
A któż by miał czuwać nad przestrzeganiem tychże przepisów?
- 0 0
-
2021-03-03 20:53
niech mnie tylko kiedyś trąci jakaś hulajnoga
na łbie rozwalę
- 2 1
-
2021-03-03 20:54
Co wolno na hulajnodze
to nie tobie smlodzie. Ja se będę jeździł, mam spalinówkie - 96 km/h
- 1 0
-
2021-03-03 21:02
20km/h (2)
to i tak za dużo przy 15 jak glebę zaliczysz to dentysta ma co robić. Moim skromnym zdaniem hulajnogi powinny mieć szersze kierownice zdecydowanie są zbyt wąskie szersze łatwiej kontrolować. powodzenia w jeździe :)
- 3 3
-
2021-03-04 10:35
Mają szersze
Sprawdź chulajnogi nie dla dzieci
- 0 1
-
2022-04-22 01:40
Pies ogrodnika...
To tacy jak Ty tworzą to prawo...
Sami nie potrafią i dlatego innym nie pozwolą...
Nie potrafisz - nie jeździj. Jak Ci za wąsko, to schudnij - będzie węziej.- 0 0
-
2021-03-03 21:34
Ograniczenie prędkości dla lżejszych pojazdów niższe niż dla cięższych
Na tej samej drodze. To tak jakby na autostradzie ciężarowka mogła jechać 120, a osobówka 80. Byłoby przyjemnie i bezpiecznie, gdyby rozpędzone pojazdy o masie 15x większej jeździły o 1/3 szybciej na wspólnej drodze?
Każdy z tych posłów powinien przed głosowaniem przejechać się taką hulajnoga 20km/h po strefach 30 w większym mieście przed głosowaniem.- 2 0
-
2021-03-03 21:39
(1)
Martwe przepisy. Kto bedziw kontrolowal predkosc hulajnog?
- 3 2
-
2021-03-04 14:25
No właśnie przepisy się zmieniają aby nie były martwe i żeby było mniej rzeczy do kontrolowania.
Do tej pory trzeba było skontrolować czy jest tablica rejestracyjna, czy jest kask, czy jest prawo jazdy, czy jest ważny przegląd i czy jest wykupione OC.
Nikomu się nie chciało tego sprawdzać, ludzie masowo jeździli bez tablic, prawka i bez OC (mimo że kara za brak OC jest bardzo wysoka).
Teraz wystarczy sprawdzić czy nie jedzie za szybko. A nawet jak jedzie trochę za szybko to można przymknąć oko bo może mieści się w granicy błędu pomiaru. Brak tablicy rejestracyjnej było widać z daleka i jawne ignorowanie tego przez policję działało demoralizująco na wszystkich. Dlatego zniesiono obowiązek rejestracji najwolniejszych hulajnóg.- 1 0
-
2021-03-03 22:04
(2)
To co jak nie ma chodnika a na drodze jest ponad 30 to mam nieść hulajnogę na plecach? Kogoś porąbało!
- 4 1
-
2021-03-03 22:10
co oznacza minus?
- 1 0
-
2021-03-03 22:12
No właśnie, obecnie można lewą stroną jak pieszy. A po zmianie co? Przecież na wielu trasach dojazdowych są takie odcinki nawet jeśli krótkie, to co nieść na plecach trzeba?
- 0 0
-
2021-03-03 22:05
Chodnik jest do chodzenia jezdnia do jeżdżenia
- 2 0
-
2021-03-03 23:28
Szok
Tyle czasu zajęło im ustalenie tak żałosnych przepisów ?
Kto to ustalał ?
Dzieci w podstawówce ?
Towarzystwo na hulajnogach już lamentuje.
Czego się spodziewaliście, że będziecie szaleć gdzie chcecie i z prędkością jaka wam odpowiada ?
Sami na siebie ukręciliście bicz bo najeżdżacie na pieszych lub sami lądujecie w szpitalach na ortopedii. Gamonie.- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.