• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa 36 km trasy spacerowej w lasach TPK

Michał Brancewicz
25 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego są urokliwe o każdej porze roku, nic więc dziwnego, że wiele osób korzysta z istniejących tam szlaków spacerowych. Lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego są urokliwe o każdej porze roku, nic więc dziwnego, że wiele osób korzysta z istniejących tam szlaków spacerowych.

5,5 mln zł kosztować będzie budowa nowych fragmentów i poprawa jakości istniejących ścieżek w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Chodzi o trasy na terenie Gdańska o łącznej długości 36,5 km. Prace już się rozpoczęły i potrwają do końca listopada.



Często spacerujesz po TPK?

Inwestycja ma poprawić atrakcyjność Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego przy zachowaniu jego naturalnych walorów i minimalnej ingerencji w ekosystem.

Zakres prac:

  • budowa nowych ścieżek,
  • remont istniejących nawierzchni,
  • wprowadzenie oznakowania szlakowego,
  • wprowadzenie elementów małej architektury,
  • budowa odwodnień liniowych powierzchniowych,
  • remont skarp.


Na odcinkach leśnych trasa będzie wykonana z kruszywa łamanego.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia, która jako jedyna złożyła ofertę opiewającą na 5,5 mln zł. DRMG miała w budżecie na ten cel zaledwie 2,5 mln zł, ale ostatecznie urzędnicy zdecydowali się zwiększyć kwotę.

- Umowa została podpisana 14 września. Prace potrwają do końca listopada - informuje Aneta Niezgoda z DRMG.

Całkowita długość przebudowanych i nowych tras to 36,5 km



Trasa główna ma długość 21 km, a łączniki liczą w sumie 15,5 km.

Główna trasa turystyczna przebiega na odcinku od jeziora Jasień do ul. Spacerowej. Trasa zaczyna się w okolicach ul. Stężyckiej, następnie przecina al. Armii Krajowej. Dalej szlak prowadzi w okolice zespołu przyrodniczo-krajobrazowego "Dolina Strzyży" i dalej do Matemblewa i ul. Słowackiego.

Trasa przecina ul. Słowackiego na wysokości osiedla Złota Karczma, następnie przez teren Lasów Oliwskich prowadzi do ul. Bytowskiej. Stąd biegnie w kierunku Owczarni i dalej w okolice ul. Spacerowej, aż do połączenia ze szlakiem turystycznym na terenie Sopotu.

Lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego są urokliwe o każdej porze roku, nic więc dziwnego, że wiele osób korzysta z istniejących tam szlaków spacerowych. Lasy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego są urokliwe o każdej porze roku, nic więc dziwnego, że wiele osób korzysta z istniejących tam szlaków spacerowych.
Pięć łączników prowadzących do głównej trasy

  1. odcinek dookoła zbiornika Jasień i wzdłuż nasypu PKM Jasień i ul. Słowackiego do Złotej Karczmy,
  2. odcinek od Matemblewa do ul. Słowackiego przecinający ul. Potokową, następnie wzdłuż ul. Słowackiego do wysokości nasypu PKM,
  3. najkrótszy łącznik to trakt od szlaku głównego do Osiedla Złota Karczma,
  4. odcinek do parku Reagana wzdłuż ul. Spacerowej,
  5. odcinek do parku Reagana wzdłuż ul. Kościerskiej.

Opinie (178) 5 zablokowanych

  • Jezusie nazarenski już nawet do TPK się przyczepili. Wyasfaltujcie i budki z piwem i kebabami co 500m bankowo wtedy więcej ludzi będzie bliżej natury. Q...ma zostawcie choć jedną rzecz w spokoju

    • 3 0

  • W Gdyni także czekamy, przede wszystkim na lepsze oznakowanie ścieżek dla pieszych wędrówek i kierunkowskazy.

    Kierunkowskazy są bardzo rzadko rozmieszczone. Trudno w lesie pytać o drogę. Prosimy o dobre oznakowanie. Niektóre znaki są powykręcane w innym kierunku, co zawdzięczamy "żartownisiom".

    • 0 0

  • Rewitalizacja

    To tak jak zrewitalizowano potok wiczlinski, wydano kilka milionów a w potoku nie ma wody, tu mamy rewitalizacje TPK bez drzew bo wszystko ma służyć przemysłowej zrywce drzew w tym tak uroczym ale dewastowanym parku

    • 2 0

  • I po co,pytam się?
    Nie lepiej pieniądze przeznaczyć na edukację gdańskiej tłuszczy że Gdańsk do Polski należy?

    • 1 3

  • Gdyby nie buldożery "Leśników", to nie trzebaby było nic remontować. (5)

    A tak naprawdę to nic innego, jak budowa autostrady do wywozu drewna z lasu. Do turystyki pieszej, czy rowerowej nie potrzeba 10m szerokości dróg o nośności kilkunastu ton!
    Znów obywatel płaci za ignorancję urzędników.

    • 129 7

    • W lesie tylko drogi gruntowe.

      Kruszywo łamane to kamienie na drodze. Po tym nie da się biegać, chodzić z kijkami i jeździć na rowerze. To są drogi dla drwali. To przerabialiśmy na Niedzwiedniku.

      • 3 0

    • No bo to tak ładnie napisali tylko... (1)

      A w praktyce to kolejne tony betonu będą wylane do lasu i będzie pretekst pod kolejne wycinki. Niby dla poprawy komfortu. Aż na wymioty się zbiera!!!

      • 21 1

      • budowa kolejnych kilometrów dróg dla samochodów nie przeszkadza?

        • 0 12

    • Dlaczego miasto płaci za inwestycję na terenie Lasów Państwowych? (1)

      Jak przychodzi do inwestycji, to kasa z miasta leci.
      A jak trzeba zabrać głos w sprawie rabunkowej gospodarki leśnej, to "nie da się, bo to nie jest teren miasta, a Lasy Państwowe mogą robić, co chcą".

      No żesz ku***a mać!

      • 65 5

      • No właśnie.

        Z tego co wiem to od jakiegoś czasu jest ustawa, która wręcz uniemożliwia samorządom jakichkolwiek inwestycji na terenach ,co do których nie posiadają tytułu prawnego.

        Druga sprawa, to że za jakiś czas Lasy Państwowe z pewnością będą tam prowadzić "zabiegi pielęgnacyjne" w ramach Zatwierdzonego Planu Urządzania Lasu, polegające na wycince co większych drzew, i totalnie rozjeżdzą te drogi ciężkim sprzętem.

        • 20 0

  • Kruszywo łamane na ścieżkach w lesie...? (1)

    Super wygodne do chodzenia, biegania, jeżdżenia rowerem i w ogóle do wszelkiej leśnej rekreacji

    • 2 0

    • Może i wygodne

      Ale w dłuższej perspektywie urazogenne.

      • 0 0

  • kruszywo łamane (5)

    pies nie pójdzie, z wózkiem dziecięcym nie pojedziesz, gravel trzęsie, albo się opona przebije, może full mtb pojedzie, ale na takim to naturalna nawierzchnia albo jej brak nie stanowi problemu. To dla kogo jest nawierzchnia z kruszywa łamanego? dla ciężkiego sprzętu. Węglowa ucywilizowała się po 5 latach, wszędzie latają luzem ostre kamyki, których nie pamiętam z dawnych lat, gdy były to drogi leśne. Coraz trudniej w TPK i coraz bardziej rozwalone drogi. I te głupie tłumaczenia, że to dla turystów. Turysta sobie radził.

    • 51 3

    • Wiadomo, (3)

      że najlepszy byłby asfalt, ale to kruszywo i tak jest lepsze niż błotowisko po większych deszczach czy po zimie

      • 1 6

      • Błoto

        Łatwo się ubrudzić, natomiast lepsza to opcja dla biegającego niż kruszywo, które jest przyczyną kontuzji.

        • 0 0

      • Następny! (1)

        Asfalt? Serio?

        • 5 0

        • A gdzie jest najbliższa asfaltowa droga rowerowa w całości

          między Wielkopolską w Gdyni a Gdańskiem między górnym a dolnym tarasem? Spacerowa kończy się w Rynarzewie, Słowackiego po szutrze do Matemblewa, Kartuska niedokończona (między Adamowicza a Emaus). Kierowcy mają full wypas. I jak tu bezpiecznie używać roweru cały rok?

          • 0 0

    • Kruszywo łamane może mieć różną gradację. R10 na mierzei jest kruszywa łamanego i bardzo dobrze się po tym jedzie

      • 0 0

  • Właśnie dzisiaj odbywają się tam kolejne "zawody"

    nie interesuje mnie jakie, ale ryk "kibiców' słychać aż koło katedry. Więcej takich tras spacerowych to i więcej różnej maści zawodników na nich. Zapomnijcie o rekreacji.

    • 3 2

  • ?

    A po hu hu jakieś zmiany, brakuje ścieżek?, buraki, zostawcie las w spokoju!

    • 6 2

  • To jest jakiś

    chory żart?!

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Skywayrun Gdańsk Airport 2024 (8 opinii)

(8 opinii)
109 zł
bieg

Biegowe Grand Prix Dzielnic Gdańska 2024

30 - 50 zł
festyn, bieg

Harpuś - z mapą do Koleczkowa!

25 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka, impreza na orientację

Forum

Najczęściej czytane