• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Sauna nie wytopi tłuszczu, ale pomoże w treningu

Rafał Sumowski
7 stycznia 2016 (artykuł sprzed 6 lat) 
Opinie (39)
Nie ma znaczenia, czy celem twoich treningów jest rozbudowa masy mięśniowej czy utrata kilogramów. Wizyty na saunie będą ci pomocne, ale pod warunkiem, że zastosujesz się do kilku zasad. Nie ma znaczenia, czy celem twoich treningów jest rozbudowa masy mięśniowej czy utrata kilogramów. Wizyty na saunie będą ci pomocne, ale pod warunkiem, że zastosujesz się do kilku zasad.

Ci, którzy wierzą, że dzięki wizytom w saunie wytopią zbędne kilogramy, bardzo się mylą. Korzystanie z niej znakomicie wpływa jednak na nasze samopoczucie i - co ważne - może być świetnym uzupełnieniem treningu. - Wizyty na saunie znakomicie wpływają na nasze zdolności regeneracyjne, bez względu na to, czy celem naszych treningów jest budowa masy mięśniowej czy wyrzeźbienie sylwetki - uważa trener personalny Ireneusz Żak.



SPRAWDŹ, GDZIE W TRÓJMIEŚCIE MOŻESZ SKORZYSTAĆ Z SAUNY


Czy korzystasz z sauny?

Jak korzystanie z sauny ma się do zbijania wagi oraz rozbudowy masy mięśniowej? Wśród początkujących kwestie te budzą wciąż sporo wątpliwości. Królują głównie dwa mity: "sauna pomaga wytopić tłuszcz" i "korzystanie z sauny szkodzi przybieraniu na masie".

- To oczywiście nie jest prawda. Bez względu na to, jaki jest nasz cel treningowy, sauna może nam pomóc. Jeśli będziemy pamiętali, by nie korzystać z niej po mocnym treningu siłowym, spadek masy mięśniowej nam nie grozi. Co do odchudzania, podczas wizyty w saunie pozbywamy się wody i toksyn, ale nie tłuszczu. To właśnie w ten sposób przed ważeniem, kilogramy błyskawicznie gubią bokserzy czy zawodnicy MMA. Docelowo ich waga pozostaje jednak taka sama, gdy tylko znów się nawodnią. Gubienie tkanki tłuszczowej związane jest wyłącznie z aktywnością i odżywianiem - wyjaśnia Ireneusz Żakirekzak.pl.
Pamiętajmy więc, że to nie waga jest wyznacznikiem naszej formy, a samopoczucie i pomiar tkanki tłuszczowej. Jeśli więc chcemy "wytopić" tłuszcz, to tylko pracując na treningu. Odpowiednio zaplanowana wizyta w saunie będzie jednak dla niego znakomitym uzupełnieniem.

Rodzajów sauny jest kilka: sucha, mokra, parowa czy na podczerwień. Chętnie korzystamy z nich w okresie zimowym, by choć na chwilę porządnie dogrzać się przy panującym chłodzie i mrozie. Wchodząc do sauny wystarczy wziąć klapki i ręcznik. Powinniśmy pamiętać również o tym, by przed wejściem mieć suchą skórę, zwilżyć włosy i pamiętać o zasadach higieny.

Ireneusz Żak (trzeci od prawej) zachęca, by saunę traktować jako regenerację i odskocznię od treningów. Zbędne kilogramy zgubimy jednak wyłącznie poprzez aktywność i dietę. Ireneusz Żak (trzeci od prawej) zachęca, by saunę traktować jako regenerację i odskocznię od treningów. Zbędne kilogramy zgubimy jednak wyłącznie poprzez aktywność i dietę.
O ile nie mamy problemów z układem krążenia, jesteśmy wolni od chorób wirusowych i skórnych, pobyt w saunie z pewnością będzie dla nas przyjemnie spędzonym czasem. Osoby aktywne fizyczne wciąż miewają jednak problemy z tym, jak korzystać z dobrodziejstw sauny tak, by współgrało to z ich planem treningowym.

- Sauna to znakomite miejsce, by rozluźnić napięte mięśnie i zregenerować nasz organizm. Aby ją dobrze wykorzystać, należy jednak przestrzegać pewnych zasad - uczula Żak.
TRENING NA SIEDZĄCO W SAUNIE

Żak, który trójmiejskim fanom sportu dał poznać się z występów w zespole piłkarzy ręcznych Wybrzeża Gdańsk, uważa, że kluczowych kwestii w prawidłowym korzystaniu z sauny jest kilka.

- Przede wszystkim pamiętajmy o tym, by nie przesadzać. Jedno wyjście w tygodniu składające się z dwóch, trzech 10-minutowych sesji wystarczy. Ważne jest także to, w jakim momencie decydujemy się na wejście do sauny. Nie powinniśmy tego robić po mocnym treningu siłowym. Generalnie podczas wizyty w saunie nasze włókna mięśniowe rozluźniają się i dotleniają, co sprawia, że znacznie szybciej się regenerujemy. Po wyczerpującym treningu efekt będzie jednak odwrotny. Mięśnie po nim ulegają mikrourazom, które w saunie tylko się pogłębiają, a to nie jest nic dobrego - mówi Irek.
Dlatego na wizytę w saunie lepiej wybrać się w dzień wolny od treningu lub po lekkim treningu cardio. Wtedy dwie lub trzy sesje pomogą nam się rozluźnić, oczyścić z toksyn i uregulować pracę układu krwionośnego.

Trening i relaks w saunie - sprawdź film z naszej kwietniowej wizyty w Good Luck Club.

Opinie (39) 3 zablokowane

  • do sauny a nie na saunę (6)

    tak mi się przynajmniej wydaje.

    • 23 1

    • Do basenu a nie na basen ? (2)

      A może też do grilla u przyjaciół...

      Jak się idzie w sensie fizycznym do pomieszczenia sauny czy do basenu się wchodzi żeby popływać będąc już geograficznie we właściwym miejscu, to "do" wydaje się być ok.
      Ale jak się w sensie ogólnym idzie spędzać czas na saunie czy na basenie, to "na" też się wydaje być ok. Podobnie z grillem. Można iść na grilla do kogoś albo podejść do grilla żeby zdjąć karkóweczkę upieczoną :-)

      • 9 2

      • Wiele zależy od kontekstu: (1)

        "Wizyty na saunie znakomicie wpływają" tu powinno być "w".

        Można również odrobinę przebudować zdanie nie zmieniając jego sensu: "Korzystanie z sauny ma znakomity wpływ na"

        A teraz odnośnie wyrażenia "chodzenie na saunę".

        Sauna jest wyrazem obcojęzycznym, bliższymi naszej mowie odpowiednikiami są słowa "łaźnia" lub "bania" - oczywiście różniąc się technicznie od typowej fińskiej sauny.

        Nikt rozsądny nie użył by formy: chodzimy na łaźnię lub chodzimy na banię. Byłoby to niefortunne.

        • 2 0

        • bania to raczej ruski wynalazek

          i z polską ma niewiele wspólnego

          • 2 0

    • do basenu? (1)

      • 1 0

      • Wchodzisz do basenu mieszczącego się na pływalni.

        • 2 0

    • jeden ch...

      • 7 0

  • Generalnie z tego artykułu można wyciągnąć jeden wniosek.

    Zasad prawidłowego korzystania z sauny jest kilka.

    • 20 2

  • W jakim klubie był nagrywany filmik? (1)

    fajne seanse, może bym się tam wybrał

    • 2 6

    • przecież w filmie pojawia się nazwa - good luck club.

      • 2 3

  • Rozgrzewam? ;)
    jednostką treningowom?
    dykcja, mój drogi, dykcja...:p

    • 11 0

  • Sam zabieg jednak jest miły sam w sobie (4)

    Nie ma żadnych dowodów na to, że sauna wpływa na podwyższenie formy sportowej. Sam zabieg jednak jest miły sam w sobie i nie pozostaje bez (korzystnego) wpływu na organizm (pozbycie się toksyn, aktywacja systemu odpornościowego itd.) oraz zdolności psychomotoryczne (np. przejściowy wzrost przerzutności uwagi). Tyle, że aby to miało w ogóle sens trzeba w saunie siedzieć bez przerwy co najmniej 30 minut. Dopiero po takim czasie temperatura ciała osiąga około 40 stopni. Mięczaki wychodzą po 5-15 minutach choć tak na prawdę temperatura ich ciała w tym czasie niemal nie wzrosła. Twierdzą, że byli w saunie. Faktycznie byli (w saunie i tylko tyle) ... Po za tym nie można chodzić częściej niż 1-2 razy w tygodniu bo się organizm uodporni i w ogóle nie będzie efektów.

    • 4 13

    • zawsze lubie czytać pseudo intelgentow (1)

      i ich przechwalek jacy to oni znawcy ,trzeba im wybaczyć to mają niską samo ocene !

      • 4 3

      • Ciemniaku jeden nie trolluj

        Przejrzej sobie literaturę ciemniaku jeden. Obejrzyj na wykresach wyniki z badań - jak wyglądają krzywe wzrostu temperatury ciała w funkcji czasu w czasie seansu saunowego. I nie trolluj jak nic nie wiesz. Sam zawsze wchodzę do sauny co najmniej na 0,5 godziny - inaczej nie ma sensu.

        • 2 5

    • lekko plyniesz (1)

      co to znaczy 30 minut bez przerwy?
      w jakiej temperaturze sauny?
      przy 90 stopniach pewnie da radę. można długo siedzieć.
      przy 110 nie znam nikogo kto by wytrzymał 30minut non-stop. choc być może tacy sa.
      3x10/15 to max.

      • 4 0

      • 30 minut

        Moze siedzi na dolnej ławce niedaleko drzwi wyjsciowych... tak to moze tyle wytrzymac.... ale, ale kazdy organizm jest inny. Zwykle 10 minut wystarcza...

        • 0 0

  • proponuję więcej ręczników i opatulić sobie nogi i głowy, wtedy efekt saunowania będzie lepszy haahaa

    • 8 3

  • fajnie, główne (3)

    zdjęcie tych pięknych, cudownych dam z dżentelmenami w tej eleganckiej saunie. Jak solidny kadr z dobrego

    • 18 2

    • młody w środku (1)

      ..już wie co go czeka

      • 9 0

      • Nie wiadomo co pod recznikami

        Lepiej zachowac czujnosc.

        • 5 0

    • wyglada lepiej,

      niż przeciętna sauna w polsce, gdzie ludzie włażą w kostiumach kąpielowych (to akurat ich problem) prosto z basenu i zaczyna chlorem jechać ( to już mój )

      • 4 0

  • czysta pruderia..... (3)

    Do sauny wchodzi sie z ręcznikiem..... Ale siedzi bez !! - czyli poprostu nago !!

    • 18 4

    • Naprawdę niewątpliwa przyjemność oglądać (1)

      Starych dziadów z.......na wierzchu. Darujcie sobie już tą goliznę. A ekshibicjoniści nieh się przechadzają nago we własnym domu. Ja chcę korzystać z sauny, bez niesmacznej wizji.

      • 9 3

      • powiedz gdzie chodzisz

        wpadnę kiedyś ;)

        • 2 0

    • siedzi się, jak jest wygodnie

      tak jest przyjęte na całym świecie. ty+ ręcznik, możesz się nim okryć lub nie.

      • 2 0

  • Jak wy możecie tam odychac? (2)

    Ja sie duszę. A tak na marginesie znacie może hotel z jakuzzi w pokoju? W grę wchodzi całe woj pomorskie.

    • 5 2

    • jak się dusisz to może masz astmę, normalni się nie duszą, zgłoś się do specjalisty

      • 3 0

    • Hotel Bellevue

      Charzykowy

      • 2 0

  • sauna jest przereklamowana od siedzenia w upale niema większych wartości (2)

    A gotowanie swoich organów jest nie tylko niezdrowe co i szkodliwe dla organizmu,przegrzanie nigdy nie było zdrowe i niebedzie,i zgadza się po treningu jest zabujcze!!!.Przegrzewanie się na sauniejest szkodliwe i powoduje infekcje znam wielu co po saunie choruje czy się przeziębienia!!Szkoda za to płacić.Do sauna głównie chodzą grubasy i ciepłe kluchy.!!!Sauna w żaden sposób nie pomaga w treningu czy regeneracji a wypocic się możesz na treeningu i tez pozbędziesz się toksyn o to efektywniej nuż leżąc plackiem w wysokiej temperaturze.

    • 3 13

    • Jestem wysportowany i szczupły i lubię saunę.

      A także w mieszkaniu utrzymuję 18 st.C więc kluchą ciepłą nie jestem. Mimo to lubię dogrzać się na saunie raz na jakiś czas. Nie przeziębiam się i czuję się po niej dobrze.

      • 4 1

    • pisownia

      Widać, że Twoja wiedza jest jak pisownia.

      • 1 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

O-trening dla dzieci | Smęgorzyno

impreza na orientację, trening

Czwartkowa wędrówka po pracy

zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Kurs tańca: Blues i swing

kurs tańca

Forum

Najczęściej czytane