Spacer wzgórzami Sopotu

8 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat)
  • Migawki ze spaceru "wzgórzami Sopotu"

Wraz z nadejściem jesieni wznowiliśmy tzw. "spacery po pracy", które są uzupełnieniem proponowanych przez naszą grupę wypadów rowerowych, organizowanych w weekendy. Przykładem poniższej relacji, co wtorek będziemy starali się zorganizować krótki wypad pieszy po lasach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Trasa nie będzie przekraczać 10 km, a czas wędrówki 2 godzin. Raz w miesiącu po spacerze planujemy również spotkania ścisłej czołówki grupy z uczestnikami wycieczek oraz naszymi sympatykami, którzy pragną podzielić się z nami swoimi pomysłami, jak również poprowadzić je w ramach "wtorkowych spacerów". Dłuższe trasy natomiast, realizować będziemy w weekendy jako alternatywa dla wycieczek rowerowych. W końcu nie samym rowerem człowiek żyje ;)

Trasa spaceru wzgórzami Sopotu prowadziła przez liczne wzniesienia Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego takie jak: liczącą prawie 100 m n.p.m. Górę Spadzistą, Łysą Górę, Glinną Górę oraz Zajęcze Wzgórze. Poruszaliśmy się głównie oznakowanymi szlakami pieszymi, przy zejściu z Łysej Polany do Małej Gwiazdy skorzystaliśmy ze ścieżki wydreptanej przez dziki.

Chcąc wybrać się naszym tropem, z pewnością przyda Wam się
pomiar GPS; autor: Kinga Marczak [sympatyk GR3miasto]

Wycieczkę rozpoczęliśmy przy pętli autobusowej i przystanku SKM Kamienny Potok w Sopocie, by każdy potencjalny uczestnik z łatwością dotarł na miejsce dowolnym środkiem transportu. Następnie nie chcąc mieć za długo do czynienia z cywilizacją udaliśmy się ku granic Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oznakowanym kolorem zielonym szlakiem Skarszewskim .

Po niespełna kilometrze zagłębiliśmy się już w leśnej gęstwinie by odetchnąć od hałasu miasta. Szlak zaczął ostro wspinać się pod górę, a kulminacją był szczyt Góry Spadzistej o wysokości 98,9 m n.p.m. Mocne tempo narzucone przez Marcina przyczyniło się do rumieńców na naszych twarzach. Poubierani jak na jesień przystało musieliśmy zrzucić z siebie ubranie aż do krótkiego rękawka, bo nikt nie zamierzał iść wolniej. Co jakiś czas jednak przystawaliśmy na chwilę lub dwie podziwiając piękne widoki rozpościerające się z wierzchołków wzniesień, pod które podchodziliśmy. Na skrzyżowaniu szlaków czyli przy tzw. Małej Gwieździe odbiliśmy ku Łysej Górze oznakowanym kolorem czarnym szlakiem Wzgórz Szymbarskich.

Jako, że specjalnie nie przepadamy w obu kierunkach chodzić tymi samymi ścieżkami z Łysej Góry powędrowaliśmy dalej w dół polany i mniej więcej w połowie odbiliśmy w maleńką wydreptaną przez zwierzęta ścieżynkę, która przecięła Wilczy Parów doprowadzając nas z powrotem na koronę lasów. Ponownie udaliśmy się szlakiem Szymbarskim w towarzystwie dwóch innych sopockich szlaków spacerowych .

Ostatnim wzniesieniem na szczyt którego udaliśmy podczas "wtorkowego spaceru po pracy" była Glinna Góra. Z punktu widokowego, który znajduje się na jej szczycie rozpościera się przepiękny widok na położony w dole stadion lekkoatletyczny, sopockie osiedle pięknych willi znajdujące się przy Owczej Dolinie oraz górujący na horyzoncie wielki błękit, czyli Zatokę Gdańską. Przy pięknej pogodzie widać stąd również Mierzeję Helską. Po krótkim odpoczynku zeszliśmy w dół Wzgórza Królowej Marysieńki, gdzie po godzinie intensywnego marszu wraz z przystankami zakończyliśmy naszą wycieczkę.

Tego dnia przeszliśmy nieco ponad 7 km

Info:

Mając co chwilę nowe pomysły, które realizujemy w wolnym czasie, czy to po pracy, czy w wolny weekend, nie sposób się z nami nudzić. Jeśli więc masz ochotę bawić się razem z nami, nie zastanawiaj się dłużej. Dołącz do nas, to nic nie kosztuje!
O naszych inicjatywach, rajdach i wycieczkach dowiesz się regularnie odwiedzając naszą stronę internetową. Możesz też napisać maila z prośbą o przyłączenie się do listy sympatyków GR3. Wtedy zawsze będziesz na bieżąco ze wszelkimi newsami. Kontakt e-mail: gr3miasto@gmail.com

Zajrzyj gdzie w najbliższym czasie wybiera się Grupa Rowerowa 3miasto

• kto wymyśla te bzdurne nazwy (1)

wszystkie miejsca mają już swoje nazwy ale każdy kolejny "mały odkrywca" chce nadawać swoje.

• Jakie durne nazwy...

...ciesz się, że w ogóle takie istnieją. Przynajmniej łatwiej jest odmaleźć się w terenie.
      ps. Śledzę Wasze wycieczki już od roku, ale chyba czas najwyższy dołączyć!
      Dop zobaczenia na szlaku.

• Uwielbiam spacerować do sopockich lasach

przynajmniej 2 razy w tygodniu ruszam przed, albo po pracy na spacerek tutejszymi wzgórzami. Moim ulubionym miejscem na odpoczynek jest własnie Glinna Góra, o której wspominacie w relacji. To miejsce mojego pierwszego spaceru z najukochańszą, z którą z resztą żyje do dziś. Miło wspominamy tamte spacery jak również wybieramy się na nowe nieznane nam trasy, bo w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym jest wiele możliwości.

ps. Wiecie może coś na temat ścieżek dydaktycznych? Gdzie szukać informacji? Niedawno powstała w Sopocie "Trasa Bobrów".

• Niedługo lasy nabiorą pięknych kolorów wtedy spacer bedzie jeszcze większa przyjemnością... (1)

...ale proponuję wybrać się za dnia np: w weekend, bo po pracy to bedzie już ciemno ;-/

• W weekendy udamy się na nieco dłuższe wędrówki np: którymś ze szlaków

Niebawem mamy zamiar ruszyć szlakiem Wejherowskim oraz Zagórskiej Strugi

• Ojtam, ojtam

Ciemno, nie ciemno... czołówka na głowę i jazda;)

Z Zajęczego Wzgórza jest świetny widok (ostatnie zdjęcie).
    Byłem tam kiedyś na rowerze.Bardzo polecam.

P.S.
    Na rowerze też można jeszcze pojeździć (szczególnie, że bywa jeszcze ładna pogoda),
    choćby na niedalekie trasy (np.40 km).

• na 40 km, to mi się z domu nie opłaca wychodzić...

...zjadę do Oliwy i wrócę, i już mam 20 na budziku ;)
      To, że zaczęliśmy chodzić, nie znaczy, że rowery odstawiliśmy na bok. Niebawem znowu ruszymy w trasę, ale najpierw trzeba z niej wrócić. Przede mną długa trasa z Wadowic do Gdańska w ramach sztafety kolarskiej dla Jana Pawła II, przez piątek, sobotę i niedzielę łącznie ok.750 km do pokonania.
      Dołączcie do na ostatni etap, news już niebawem!

Gry Parkowe na Orientację Zabawa z Mapą Osowa - Owczarnia

impreza na orientację

metoda butejki spokojny oddech, spokojny umysł, 28 kwietnia (niedziela), godz. 15:00-18:00

warsztaty, spotkanie

Festiwal NERF - Blaster Games

79,99 zł
imprezy i akcje charytatywne, gry, zajęcia rekreacyjne