Morskie opowieści blondynek i rudej: sztorm i zasłużony odpoczynek w porcie

Katarzyna Biankowska
16 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat)
Po trudach rejsu odpoczywamy w porcie. Po trudach rejsu odpoczywamy w porcie.

Podobno kobieta na pokładzie przynosi pecha, a co jeśli płyną same dziewczyny? Cztery blondynki i ruda, to załoga jachtu Panacee. Swoje przeżycia z wymarzonego rejsu wokół Zelandii opisuje Katarzyna Biankowska.

Festyn w portowym mieście, bawiłyśmy się świetnie. Festyn w portowym mieście, bawiłyśmy się świetnie.
Woda i gitara, czyli spędzamy czas po żeglarsku. Woda i gitara, czyli spędzamy czas po żeglarsku.
Podobno żeglarstwo dobre jest dla każdego, może i jest w tym ziarno prawdy, bo pierwsze kilka mil podróży po wypłynięciu z gdańskiej mariny było całkiem przyjemne. Niestety pogoda szybko się zepsuła i gdy dotarłyśmy na pełne morze, wiatr zerwał się na dobre.

Wiało siedem, czasem osiem w skali Beauforta. Od samego wypłynięcia na morze do portu w Świnoujściu nie byłam w stanie nawet wypić herbaty bez sensacji żołądkowych. Odżyłam dopiero na lądzie.

Po przejściach ze sztormem było już znacznie lepiej. Pogoda stanęła po naszej stronie, chociaż dopadł nas deszcz, a potem mgła, w której ginął nawet dziób naszego jachtu.

Ciepłe, pełne słońca dni i malownicze porty to wspomnienia, które zostaną ze mną na długo. Byłyśmy w Sassnitz na Rugii, Klintholm na wyspie Mon oraz w Kopenhadze. Tam poznałyśmy przemiłego Szweda, który zachęcił nas do odwiedzenia kolejnych urokliwych miejsc.

Za jego radą odwiedziłyśmy więc Helsingor, z zapierającym dech w piersiach zamkiem, w którym Szekspir osadził akcje swojego dramatu. Potem pachnące rybami Gilleleje. Na noc zostałyśmy w Molle. Okazało się, że przypłynęłyśmy w dobrym czasie, bo akurat w te dni w miasteczku odbywał się festyn i szczęśliwie załapałyśmy się na świetny koncert rockowy.

Zawitałyśmy także do Halmstad, gdzie swoją metę mają odbywające się co roku regaty wielkich statków, tak zwane The Tall Ships Race. Oprócz zwiedzania miasta, możemy podziwiać wielkie żaglowce.

O autorze

autor

Katarzyna Biankowska

, Agnieszka Piekło, Katarzyna Pastwa, Katarzyna Puszko, Olga Szymańska - 4 blondynki i Ruda to my! Jesteśmy studentkami Politechniki Gdańskiej. Wszystkie spotkałyśmy się na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa. Tam zaczęła się nasza przyjaźń oraz zrodziły się nowe pomysły na życie. Wierzymy że chcieć to móc i realizujemy swoje plany. Pasjonujemy się żeglarstwem i będziemy reprezentować naszą uczelnię na ogólnopolskich regatach turystycznych.

• Rudzi (1)

A wiecie, że "rudzi" nie mają duszy? ;-) "ginger people don't have souls"

• ale to według cartmana chyba tylko :)

• nie mówi się rudy - tylko "czarny jak stado lisów !'

• ta ruda jest farbowana

czyli podwójnie fałszywa

• 4 blondynki i ruda to musi być coś strasznego i brzydko wyszly na tym zdjęciu

• kameadus

A dla mnie to laski z pasja oby więcej takich a świat przestanie być taki mono tematyczny. ;)

• Gratulacje dziewczyny (1)

Ciekawe ilu z tych internetowych komentatorów by się odważyło na taki rejs. Spędzam trochę czasu na morzu i wiem jak jest nieprzewidywalne i jak może byc niebezpieczne. Udanych kolejnych rejsów i "stopy wody pod kilem"

• dwóch

• Sliczne dziewczęta. (1)

• Załóż okulary.

• Szacunek i gratulacje,

takze plus za koszulke "adidasa" ;)

• Niestety pogoda szybko się się

• dziewczyny DYNAMITKI ! ! ! Ahoj !

Poniedziałkowa wędrówka po regionie: Dolina Zagórskiej Strugi

spacer, zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Długi weekend majowy w Zawiatach na Kaszubach

w plenerze, spacer, zajęcia rekreacyjne

Spacer Tropem Przyrody: bobry Ujścia Wisły (1 opinia)