Naprawy, czyszczenie, szorowanie i dezynfekcja. W sopockim aquaparku trwają prace serwisowe połączone z dokładnym czyszczeniem tak, by podczas ponownego otwarcia obiekt mógł znów zaskakiwać.
Wydarzenia online w Trójmieście
nie wiem, zależy jak rozwinie się sytuacja
28%
raczej nie, wolę dmuchać na zimne
27%
raczej tak, jeśli wszystko będzie dobrze zabezpieczone
18%
tak, kiedy tylko otworzą pływalnie i aquaparki
27%
Aquapark w Sopocie otwarto 18 lat temu - dokładnie 1 września 2002 r. Wybudowany kosztem blisko 65 mln zł, w odległości 150 m od plaży, już od pierwszego dnia przyciągał tłumy gości.
Aquapark nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem, jednak w obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa, obiekt musiał zostać tymczasowo zamknięty. W związku z tym władze parku postanowiły poświęcić ten czas na dodatkowe prace związane z dokładnym czyszczeniem, dezynfekcją i serwisem.
- W tym momencie skupiamy się na dezynfekcji oraz czyszczeniu całej hali basenowej oraz niecek basenowych. Używamy do tego specjalistycznego sprzętu czyszczącego oraz profesjonalnych kosmetyków i detergentów. Do tej pory, wykorzystując przerwę, dokonaliśmy również serwisu oraz przeglądu różnych instalacji technicznych związanych z technologią basenową - mówi Piotr Stefański Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Aquapark Sopot.
Woda w sopockim aquaparku wymieniana jest rotacyjnie średnio trzy razy w miesiącu (w sezonie letnim cztery razy w miesiącu).
Całkowite wypompowanie wody z basenów odbywa się raz na 1,5 roku. Warto zaznaczyć, że woda w basenach pochodzi w 95 proc. z własnej studni głębinowej, z której czerpana jest źródlana woda z oligoceńskiego poziomu wodonośnego.
W basenach mieści się 1400 m sześciennych wody.
Trudne czasy branży rozrywkowej
Obecnie wszystkie parki, zarówno wodne, jak i rozrywki, są zamknięte. W takiej samej sytuacji jest sopocki obiekt.
Władze czekają na sygnał, w którym będą mogli znów otworzyć park, a na razie planują wprowadzenie zmian związanych z bezpieczeństwem gości. - Obecna sytuacja jest bez wątpienia bardzo trudna. Od 14 marca straciliśmy 100 proc. przychodów, nie tylko z części basenowej i saunowej, ale również z części gastronomicznej, odpowiedzialnej za organizację imprez firmowych, wydarzeń itp. W tym momencie przygotowujemy pomysły i strategię dotyczącą otwarcia Aquaparku dla gości. Ponieważ bezpieczeństwo będzie najwyższym priorytetem, chcemy tak zorganizować pracę Biura Obsługi Klienta i poszczególnych działów, aby nasi klienci oraz pracownicy czuli się maksymalnie zabezpieczeni. Zakupiliśmy szyby ochronne z plexi do kas i Biura obsługi Klienta, dystrybutory płynu do dezynfekcji, maseczki oraz rękawiczki ochronne - dodaje Piotr Stefański. Aquapark w Sopocie pracuje nad logistyką m.in.: pule biletów na określone godziny (bilety online) tak, aby liczba osób na hali basenowej była zgodna z ewentualnymi wytycznymi dotyczącymi liczby osób na określonej przestrzeni, zabezpieczenie szatni i przestrzeni wspólnych, ustalenie odległości między stanowiskami w kasach czy bezpieczne przejście z kas, przez szatnie i prysznice aż na halę basenową.
- W momencie decyzji o otwarciu Aquaparku będziemy przygotowani na przyjęcie i bezpieczną obsługę naszych klientów - kończy Piotr Stefański.