• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czujesz ból i napięcie w szyi? Te proste ćwiczenia ci pomogą

Damian Konwent
14 grudnia 2023, godz. 06:00 
Opinie (7)
Ból szyjnego odcinka kręgosłupa to najczęściej skutek siedzącego trybu życia. Ból szyjnego odcinka kręgosłupa to najczęściej skutek siedzącego trybu życia.

Doskwierający ból i zbyt napięte mięśnie w szyjnym odcinku kręgosłupa są ci znajome? Prawdopodobnie tak, bo to jeden z najczęstszych skutków siedzącego trybu życia. Możesz temu zapobiec, wykonując proste ćwiczenia - i to bez konieczności wstawania z krzesła czy fotela.





Jak często odczuwasz dolegliwości w odcinku szyjnym?

Bóle szyjnego odcinka kręgosłupa to najczęściej skutek siedzącego trybu życia (ale i nie tylko), który towarzyszy nam niemal codziennie. Podczas siedzenia mięśnie są skazane na długotrwałe napięcie.

Aby zapobiegać takim bólom, a także zwiększyć zakres ruchów w stawach, możemy sami wykonywać ćwiczenia usprawniające. Po konsultacji z fizjoterapeutami oraz trenerami personalnymi przedstawiamy uniwersalne przykłady, jak poprawnie je robić. Ćwiczenia są bezpieczne i można je wykonywać w dowolnych chwilach, nawet podczas w pracy.

TOP 5: ćwiczenia na ból pleców i kręgosłupa. Stosuj w domu i w pracy TOP 5: ćwiczenia na ból pleców i kręgosłupa. Stosuj w domu i w pracy


Głowa w przód



Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, ręce oprzyj na kolanach, a stopy na podłodze. Następnie wysuń głowę maksymalnie w przód na kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 8-10 razy.




Głowa w tył



Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, ręce oprzyj na kolanach, stopy na podłodze. Następnie wysuń głowę maksymalnie w tył na kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 5-10 razy.



Głowa na dół



Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, ręce oprzyj na kolanach, stopy na podłodze. Następnie pochyl głowę do przodu w kierunku nóg na kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 5-10 razy.




Głowa w prawy bok



Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, ręce oprzyj na kolanach, stopy na podłodze. Następnie pochyl głowę w prawy bok na kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Pamiętaj, aby nie unosić w górę przeciwległego barku. Powtórz 5-10 razy.

5 ćwiczeń na płaski brzuch dla każdego 5 ćwiczeń na płaski brzuch dla każdego

Głowa w lewy bok



Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, ręce oprzyj na kolanach, stopy oprzyj na podłodze. Następnie pochyl głowę w lewy bok na kilka sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Pamiętaj, aby nie unosić w górę przeciwległego barku. Powtórz 5-10 razy.





Krążenie głowy



Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, ręce oprzyj na kolanach, stopy na podłodze. Następnie skręć głową w lewo, a potem w prawo. Broda nadaje kierunek ruchowi. Powtórz 5-10 razy.



Barki w górę



Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, ręce oprzyj na kolanach, stopy na podłodze. Następnie unieść barki w górę i opuść. Powtórz 10 razy.





Krążenie barkami



Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, ręce oprzyj na kolanach, stopy oprzyj na podłodze. Zacznij krążyć barkami w przód i w tył. Powtórz 10 razy.

Opinie (7) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (3)

    Problemy szyi i górnego odcinka kręgosłupa(o których mowa w artykule), to bardzo częsty stan rzeczy po powrocie z półrocznego eramzusa. Moja studiująca koleznaka leciała do Hiszpanii - jak to mówiła, podszkolić jezyk - okazało się, że potem nie mogła jeszcze pół roku normalnie zginać karku, o schylaniu się nie mówiąc. To są jakieś rehabilitacje dla takich schorzeń? Jej koleżanki miały podobnie, z czego jedna po powrocie mocno schudła i po czasie zmarła. Trzeba uważać na chroby zakaźne i schorzenia kręgosłupa, nie ma żartów!

    • 7 14

    • Myślałem, że to opinia Svencjusza

      • 1 0

    • ła ha ha

      no urodzony kabareciarz.

      • 2 1

    • Przecież to jest połączenie pierwszych trzech ćwiczeń, więc to nie od tego.

      • 3 0

  • z artykuku wnioskuje, ze ten bol to bol kobiecy bo ilustracje niczego innego nie sugeruja. No musi byc slodko i milo

    • 2 2

  • Najskuteczniejszym sposobem na takie bóle jest L quatro:)

    I na ciepłe wyspy w tym czasie ....jak to w zwyczaju ma cześć etatowców:)

    • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    Jak boli szyja od siedzenia, to trzeba wstawać co jakiś czas i pochodzić. Profilaktyka zdrowego kręgosłupa, to zachowywanie naturalnych krzywizn kręgosłupa (lordoza szyjna, kifoza piersiowa, lordoza lędźwiowa) w czynnościach codziennych. Nawet jak się chcemy schylić, to trzeba to wykonywać z bioder, a nie z pleców. Na kręgosłup trzeba patrzeć całościowo, bo ból szyi może być konsekwencją dysbalansu mięśniowego w innych częściach ciała. Napięte łydki mogą wywoływać ból między łopatkami. Napięte biodro może generować ból barku i szyi. Dlatego trzeba się jak najwięcej ruszać i nie zapominać o codziennej gimnastyce. Polecam zastawy ćwiczeń Marka Purczyńskiego na You Tube. Dziękuję za możliwość wypowiedzi.

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Skywayrun Gdańsk Airport 2024 (7 opinii)

(7 opinii)
109 zł
bieg

Biegowe Grand Prix Dzielnic Gdańska 2024

30 - 50 zł
festyn, bieg

Harpuś - z mapą do Koleczkowa!

25 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka, impreza na orientację

Forum

Najczęściej czytane