• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TOP 5: ćwiczenia na ból pleców i kręgosłupa. Stosuj w domu i w pracy

Damian Konwent
12 października 2023, godz. 06:00 
Opinie (34)
Ból pleców to choroba cywilizacyjna. Poznaj ćwiczenia, które pozwolą ci go złagodzić. Ból pleców to choroba cywilizacyjna. Poznaj ćwiczenia, które pozwolą ci go złagodzić.

Ból pleców i kręgosłupa to problem, z którym mierzy lub będzie mierzyć się każdy. Wpływ na to ma brak ruchu, ale przede wszystkim praca za biurkiem i siedzący tryb życia. Dlatego przedstawiamy zestaw 5 ćwiczeń na ból pleców i kręgosłupa, który każdy może wykonać w dowolnym miejscu





Czy robisz sobie w pracy przerwy na ćwiczenia?

Ból pleców to choroba cywilizacyjna



Bóle pleców i kręgosłupa dotykają dziś każdego. Trzeba otwarcie mówić, że to choroba cywilizacyjna, a wpływ na to ma wiele czynników. Do tych głównych należy zaliczyć brak ruchu, pracę za biurkiem, a nawet złe odżywianie. Sprawiają, że odczuwamy nieprzyjemne napięcie w różnych odcinkach.

Na szczęście w większości przypadków możemy uporać się z nimi sami. Sposobów jest wiele, ale my przedstawiamy zestaw ćwiczeń rozluźniających, które każdy może wykonać bez większych problemów zarówno w domu, jak i w pracy.

Pamiętaj, że jeśli miewasz problemy z takimi dolegliwościami, to poniższe ćwiczenia powinno się wykonywać kilka razy w tygodniu, a najlepiej codziennie i to w kilku seriach, a nie tylko wtedy, gdy masz kłopot z poruszaniem się czy wykonywaniem jakichkolwiek ruchów.



1. Pies ptak - ćwiczenie na ból pleców



Przyjmij pozycję klęku podpartego i ustaw kręgosłup w pozycji neutralnej. Następnie przemiennie unieś po przekątnej rękę oraz nogę do poziomu kręgosłupa i utrzymaj pozycję przez 5-7 sekund. W celu stopniowania trudności wydłuż czas ćwiczenia i dołóż okrężny ruch wyciągniętymi kończynami.

Pytania, których wstydzimy się zadać na siłowni. Prysznic, ręczniki, co jeszcze? Pytania, których wstydzimy się zadać na siłowni. Prysznic, ręczniki, co jeszcze?

2. Koci grzbiet - dobry na plecy



Przyjmij pozycję klęku podpartego. Dłonie ustaw pod barkami, a kolana pod biodrami, zachowując kąt prosty w kolanach i biodrach. Następnie wykonując wydech odepchnij się dłońmi i kolanami od maty, jednocześnie zaokrąglając kręgosłup ku górze. Mięśnie szyi należy rozluźnić, a głowie pozwolić opaść swobodnie w dół.



3. Mobilizacja kręgosłupa piersiowego w oparciu o roller



Połóż się na plecach, ugnij kolana i oprzyj odcinek piersiowy kręgosłupa o roller ułożony poprzecznie do tułowia. Ważne, by ten wałek znalazł się w miejscu najbardziej bolesnym, w którym czujemy dyskomfort. Spleć dłonie na karku i przenieś łokcie w przód, by zablokować odcinek szyjny kręgosłupa. Weź głęboki wdech nosem, a z wydechem przez usta odchyl tułów maksymalnie w tył, jednocześnie dociskając kręgosłup do rollera bądź wałka.

5 ćwiczeń na płaski brzuch dla każdego 5 ćwiczeń na płaski brzuch dla każdego

4. Mobilizacja odcinka piersiowego kręgosłupa w przeproście



Połóż się na brzuchu, podeprzyj na dłoniach wysuniętych nieco przed siebie. Unieś tułów w górę, dźwigając się na rękach, i weź wdech, plecy muszą być rozluźnione. Następnie zrób wydech, jednocześnie wykonując ruch klaką piersiową w dół, jakbyś chciał(a) pogłębić kręgosłup.



5. Przyciąganie kolan do klatki piersiowej



Połóż się na plecach i zegnij nogi w kolanach. Ważne, aby stopy leżały płasko na podłodze. Umieść obie ręce pod jednym kolanem i przyciągnij je jak najbliżej do klatki piersiowej. Taką pozycję należy utrzymać do 20-30 sekund. Następnie powtórz ćwiczenie, ale z użyciem drugiej nogi.

Dobry fizjoterapeuta. Na co zwrócić uwagę przy wyborze specjalisty? Dobry fizjoterapeuta. Na co zwrócić uwagę przy wyborze specjalisty?

Bonus



Tak jak wspominaliśmy na początku, jest wiele ćwiczeń bardziej lub mniej zaawansowanych, które powinniśmy wykonywać, aby nie narzekać na bóle w plecach i kręgosłupie. Na pewno dobrym pomysłem jest pływanie. Prawie wcale nie obciąża tych partii ciała, bo podparcie stanowi dla niego woda.

Skuteczne są też pozycje z jogi, w tym pozycja dziecka, która polega na tym, aby klęknąć i usiąść na piętach. Następnie rozsuwasz kolana na szerokość bioder i powoli opuszczasz ciało na podłogę. Wyciągnij plecy, a ręce za głowę. To samo ćwiczenie można wykonać, wyciągając ręce jak najdalej przed siebie, jednocześnie trzymając głowę na podłożu.

Pływalnia w końcu czynna. Remont trwał dwa i pół roku Pływalnia w końcu czynna. Remont trwał dwa i pół roku

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (34)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Blaster Games - Gry Nerf Gdynia

60 zł
gry, zajęcia rekreacyjne, trening

Wędrówka wśród jezior i torfowisk Puszczy Wierzchucińskiej (14 opinii)

(14 opinii)
35-50 zł
spacer, zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

Konfrontacje Taneczne vol.8: K-Pop vs Ro

79 zł
kurs tańca

Forum

Najczęściej czytane