wiadomości

stat

Jak zgubić kilogramy po świętach?

Najnowszy artukuł na ten temat

Getry kompresyjne nie tylko dla biegaczy

Nadmierne kilogramy to częsty, niechciany problem w trakcie świąt Bożego Narodzenia.
Nadmierne kilogramy to częsty, niechciany problem w trakcie świąt Bożego Narodzenia. fot. Aleksey Satyrenko / 123rf.com

Święta Bożego Narodzenia są czasem, gdy często jemy więcej, niż zwykle. Po trzech dniach obżarstwa wielu unika wejścia na wagę, ze względu na nadmierne kilogramy. Jak się okazuje, pozbycie się ich nie jest wcale trudne. - Postaraj się wrócić do dobrych nawyków żywieniowych. Skup się na jedzeniu warzyw i owoców oraz mniej przetworzonych produktów, a przede wszystkim postaraj się szybko wrócić do aktywności fizycznej - mówi trenerka personalna, Marta Gałkowska.



Czy podczas świąt przybierasz na wadze?

tak 54%
nie 19%
nie wiem, bo się nie ważę 27%
zakończona Łącznie głosów: 433
Święta Bożego Narodzenia mogą być kojarzone m.in. z nieustannym jedzeniem. Nic dziwnego, jeśli świąteczne potrawy kuszą przeróżnymi smakami i zapachami. Później często okazuje się jednak, że po wejściu na wagę, licznik wskazuje o jeden, dwa czy trzy kilogramy więcej, niż przed pierwszą kolacją.

Podczas świąt nasze wątroby są zmuszone do większej pracy, niż normalnie. Warto pamiętać o ograniczeniu węglowodanów, cukrów i tłuszczów. Po zakończeniu biesiadowania warto odstawić ciasta, pierogi czy paszteciki.

Warto podkreślić, że sześć smażonych pierogów z kapustą i grzybami to około 400 kcal, 100 gramów smażonego karpia to około 200 kcal, a tyle samo kutii daje 250 kcal. Z samych tych trzech potraw mamy niemal 900 kcal.

- Postaraj się wrócić do dobrych nawyków żywieniowych. Skup się na jedzeniu warzyw i owoców oraz mniej przetworzonych produktów, a przede wszystkim zachęcam do szybkiego powrotu do aktywności fizycznej, której w czasie świąt i przesiadywania przy świątecznym stole jest najczęściej o wiele mniej niż na co dzień. Same święta nie powinny oznaczać 72 godzin siedzenia na krześle z jedzeniem w ręku. Postaraj znaleźć się czas na spacer z bliskimi - mówi Marta Gałkowska, trenerka personalna w Spójnia Fitness & Badminton Club.

Jumping fitness. Spalaj kalorie, skacząc na trampolinie



W gubieniu kilogramów pomoże również wypijanie dużej ilości wody, która pozwoli pozbyć się toksyn oraz oczyści nasz organizm.

- Odpowiednie nawodnienie pomaga w odchudzaniu. Wydawać się może, że czujemy głód, ale często to tylko uczucie pragnienia, więc woda z cytryną lub z imbirem powinna wystarczyć. Pamiętajmy, że powinniśmy spożywać dwa litry wody dziennie. Na stołach może pojawić się coś mocniejszego, a jak wiemy, alkohol odwadnia organizm - dodaje.
Bardzo istotna jest aktywność fizyczna, w mniejszym lub większym stopniu. Na początek dobre będą drobne czynności, jak 20-30-minutowe spacery, pływanie, podczas którego możemy spalić 400-600 kcal czy jazda na łyżwach, na których pozbywamy się 200-600 kcal, dzięki czemu możemy być spokojni o sylwetkę.

- Nie narzucajmy sobie ekspresowego tempa. Jeżeli początkująca osoba, nagle zacznie ćwiczyć przez siedem dni w tygodniu, to nie zobaczy natychmiastowych efektów w swoim organizmie, a wręcz przeciwnie. Przy takim trybie, ciało "puchnie". Na starcie wystarczą trzy, cztery dni w tygodniu. Regeneracja jest bardzo ważna - wyjaśnia.

Rusz się! Michał Bogdziewicz i rowerowe treningi Gravelondo



O kondycję powinniśmy dbać jednak przez cały czas, a nie jedynie w okolicach Nowego Roku. Warto spróbować częstszego biegania czy ćwiczeń na siłowni. Dzięki temu organizm może nabrać większej ochoty do wysiłku, co przełoży się na spalanie niechcianych kilogramów.

- Wiemy, jak wygląda oblężenie siłowni w okresie poświątecznym, a tym bardziej noworocznym. Warto stawiać sobie dłuższy cel, niż kilka dni czy tygodni. Tylko wtedy nasze ćwiczenia będą miały sens, a efekty będą bardziej odczuwalne - podsumowuje trenerka personalna.

Opinie (54)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl