• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TOP 6 ćwiczeń na lepszy sen po ciężkim dniu

Damian Konwent
22 stycznia 2024, godz. 06:00 
Opinie (18)
Najnowszy artykuł na ten temat 5 prostych ćwiczeń na bolącą szyję i kark
Na koniec dnia wykonaj kilka ćwiczeń, które pozwolą ci rozluźnić mięśnie, dzięki czemu twój sen będzie spokojniejszy. Na koniec dnia wykonaj kilka ćwiczeń, które pozwolą ci rozluźnić mięśnie, dzięki czemu twój sen będzie spokojniejszy.

Jeśli żyjesz w biegu, czujesz stres i przemęczenie, pracujesz przy biurku lub miewasz ciężkie dni, to każdego wieczora warto wykonać ćwiczenia rozciągające, które nie tylko pozwolą ci rozluźnić napięte mięśnie, ale również obniżyć ból, co z kolei pozytywnie wpłynie na jakość twojego snu i szybszą regenerację.





Czy wykonujesz ćwiczenia rozciągające na koniec dnia?

Ciężki dzień, życie w biegu, stres, praca przy biurku, przemęczenie. Codziennie musimy mierzyć się z wieloma rzeczami, przez które nasze mięśnie stają się sztywniejsze, a sprawność się pogarsza.

Najlepszym rozwiązaniem poprawy i zahamowania takiego procesu jest odpowiednie rozciąganie, które pozytywnie wpływa na:
  • poprawę jakości snu
  • obniżenie napięcia
  • szybszą regenerację
  • obniżenie bólu mięśni
  • poprawę zakresu ruchu w stawach


Dlatego przygotowaliśmy dla ciebie zestaw przykładowych ćwiczeń, które warto wykonywać wieczorem, by rozciągnąć mięśnie i usunąć napięcie, co pozwoli ci zrelaksować się przed snem.

TOP 5: ćwiczenia na ból pleców i kręgosłupa. Stosuj w domu i w pracy TOP 5: ćwiczenia na ból pleców i kręgosłupa. Stosuj w domu i w pracy

1. Dziecko



  1. Uklęknij na podłodze tak, aby pośladki oprzeć na piętach
  2. Wyprostuj ramiona nad głową
  3. Głowę i tułów przywiedź do podłogi
  4. Kontroluj oddech i z każdym wydechem staraj się delikatnie przesunąć ramiona do przodu, nie ruszając biodrami i nie odrywając pośladków od pięt




2. Kobra



  1. Połóż się płasko na brzuchu, głowę oprzyj na podłodze
  2. Połóż ręce pod barkami, po bokach klatki piersiowej
  3. Odepchnij się, kolejno kierując ku górze: czoło, brodę i klatkę piersiową
  4. Wytrzymaj w pozycji przez kilka oddechów, upewniając się, że tył szyi jest wydłużony, a barki rozluźnione i oddalone od uszu. Przy każdym wdechu staraj się rozszerzać klatkę piersiową. Następnie z wydechem zegnij łokcie i powoli odłóż tułów, ramiona i głowę na macie


Czujesz ból i napięcie w szyi? Te proste ćwiczenia ci pomogą Czujesz ból i napięcie w szyi? Te proste ćwiczenia ci pomogą

3. Głowa



  1. Wyprostuj plecy
  2. Pochyl głowę w lewą stronę
  3. Lewą rękę połóż na prawym uchu i naciśnij głowę, aż poczujesz napięcie, i przytrzymaj kilka sekund
  4. Powtórz na drugą stronę




4. Skręty tułowia



  1. Usiądź z wyprostowanymi nogami
  2. Zegnij prawe kolano, a piętę umieść jak najbliżej bioder jak to możliwe i przytul kolano do klatki piersiowej.
  3. Wykonując skręt tułowia, sięgnij prawą ręką za siebie i dotknij podłogi
  4. Lewy łokieć połóż po zewnętrznej stronie prawego kolana i lekko je naciśnij, aż poczujesz, że napinasz prawy pośladek
  5. Powtórz na drugą stronę




5. Rozciąganie mięśni bocznych brzucha



  1. Usiądź w pozycji płaskiej
  2. Prawą nogę wyprostuj do boku, a lewą zegnij w kolanie i przyciągnij do siebie
  3. Prawą rękę wyciągnij w prawo nad nogą, a lewą rękę przełóż nad głową tak, aby obie ręce złożyły się w kształcie księżyca
  4. Kontroluj oddech i z każdym wydechem staraj się delikatnie przesunąć ręce jak najdalej do boku




6. Nogi



  1. Połóż się na plecach
  2. Ręce wyciągnij swobodnie na boki
  3. Zegnij nogi w kolanach, złącz stopy ze sobą tak, aby kolana były ułożone do boku
  4. Kontroluj oddech i naciskaj stopami na siebie, jednocześnie próbując przyciągnąć je w stronę tułowia

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (18)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gry Parkowe na Orientację Zabawa z Mapą Kozacza Góra

20 - 27 zł
impreza na orientację

Bieg granicami Sopotu

50 zł
bieg

Razem w plenerze. Spacer krajoznawczy

spacer

Forum

Najczęściej czytane