wiadomości

stat

Zajęcia fintess dla seniorów. Gdzie ćwiczyć?

W Trójmieście mamy coraz więcej zajęć fitness dla aktywnych seniorów.
W Trójmieście mamy coraz więcej zajęć fitness dla aktywnych seniorów. fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Zajęcia dla seniorów są już stałym punktem w programie aktywizacji mieszkańców w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Organizatorzy udowadniają, że fitness można uprawiać w każdym wieku. Gdzie wybrać się na treningi? Oto kilka propozycji.



GDZIE W TRÓJMIEŚCIE ZA DARMO UPRAWIAĆ SPORT NA CYKLICZNYCH ZAJĘCIACH: PRAWIE 40 PROPOZYCJI

Gdyńskie Centrum Sportu zaprasza niezależnie od wieku i sprawności fizycznej wszystkich miłośników aktywnej formy spędzania wolnego czasu na bezpłatne zajęcia Zumba dla seniorów. Odbywają się w każdą sobotę, w godz. 10:30-11:30, w Hali GCS przy ul. Olimpijskiej 5/9. Przeznaczone są dla tych, którzy lubią dobrą zabawę i taniec. Układy opracowane specjalnie dla starszych uczestników Gdyńskiego Poruszenia poprawiają kondycję fizyczną oraz koordynację ruchową. Co więcej, Zumba pozytywnie wpływa na poprawienie wydolności organizmu i pracę serca.

W ramach Gdyńskiego Poruszenia można wybrać się również na zajęcia Pilatesu. To gratka dla tych, którzy pragną w relaksującej atmosferze pozbyć się napięć i stresów, jednocześnie wzmacniając i rozciągając mięśnie. Ćwiczenia pozwalają skutecznie odciążyć kręgosłup, poprawić postawę i przyczyniają się do ogólnej poprawy zdrowia i samopoczucia. Organizatorzy proszą o przynoszenie własnych mat do ćwiczeń. Zajęcia odbywają się co środę, w Hali GCS, o godz. 10.

W Gdyni działa także Centrum Aktywności Seniora. Tam proponują zajęcia: nauka i doskonalenie pływania, aqua aerobik, Tai-Chi, Chi-Kung, pilates, siłownia, body ball, joga, spinning, boksu, gimnastyka z elementami pływania. Są one prowadzone w sześciu dzielnicach: Chylonia, Grabówek, Dąbrowa, Karwiny, Witomino, Śródmieście, co ułatwia seniorom dostępność do obiektów sportowych i rekreacyjnych. Program przygotowany i dostosowany jest do możliwości każdego uczestnika i prowadzony przez wykwalifikowanych trenerów i instruktorów.

TUTAJ ZNAJDUJE SIĘ SZCZEGÓŁOWY PLAN ZAJĘĆ SPORTOWYCH

A TUTAJ PLAN ZAJĘĆ NA BASENIE

W Gdańsku bezpłatne zajęcia dla seniorów odbywają się w ramach programu Aktywuj się. W poniedziałki, o godz. 10:30 oraz we wtorki, o godz. 9, w sali do aerobiku przy pływalni krytej Gdańskiego Ośrodka Sportu na Chełmie organizowana jest Gimnastyka dla seniora. To zajęcia o średnim stopniu intensywności, skierowane głownie do osób w wieku 50+. Obejmują trening zdrowotny z elementami pilatesu, jogi, Tai-Chi, aerobiku, szkoły zdrowych pleców, gimnastyki ogólnorozwojowej i relaksacji. Duży nacisk jest położony na ćwiczenia lecznicze i przeciwbólowe. Zadaniem zajęć jest redukcja bólu poprzez wzmacnianie mięśni wokół kręgosłupa i wszystkich stawów. Zajęcia są wskazane dla wszystkich w wieku od 50 do 105 lat.

Natomiast w soboty, o godz. 9 odbywają się zajęcia Dojrzałe kobiety ćwiczą. Prowadzi je Monika Dabkiewiczhali judo, przy ul. Traugutta 29. Jak sama nazwa wskazuje, ćwiczenia przeznaczone są dla dojrzałych kobiet. Zajęcia prowadzone są na średnim poziomie intensywności i dostosowane do możliwości kobiet w dojrzałym wieku. Trening pozwala wzmocnić mięśnie całego ciała, poprawić kondycję i ogólną wydolność organizmu. Zajęcia prowadzone są głównie w oparciu o ciężar własnego ciała i składają się z trzech części: rozgrzewki, części głównej i rozciągania.

Sopockie Centrum Seniora zaprasza na zajęcia sportowe Zdrowy kręgosłup. To profilaktyka i terapia bólów narządu ruchu. Podczas zajęć wykonywane są specjalistyczne ćwiczenia z wykorzystaniem technik terapeutycznych. Sprzęt, który może być używany, to: rollery, piłki gimnastyczne, easy ball. Korzyści: minimalizacja skutków przeciążeń narządów ruchu, uelastycznienie mięśni, zmniejszenie napięć, poprawa stabilizacji kręgosłupa i stawów obwodowych. Poziom podstawowy. Odbywają się one w poniedziałki, w godz. 15:45-17, przy ul. Mickiewicza 49 w Sopocie - Dom Pomocy Społecznej. Organizatorzy proszą o zabranie ze sobą karimaty. Tel. kontaktowy 694 124 255, Katarzyna Syp.

Zajęcia dla seniorów organizowane są także w klubach fitness. Tam jednak, trzeba posiadać karnet miesięczny lub wykupić pojedyncze wejście. W gdańskim Good Luck Club mamy np. Gimnastykę 60+. Zajęcia ogólnorozwojowe mające na celu poprawę kondycji. Ćwiczenia są wykonywane w grupach w rytm muzyki, a ich zaawansowanie dobierane jest do poziomu grupy. Maja na celu poprawę wydolności, rozwój mięśni, oraz poprawę układu oddechowego i krążenia.

W sopockim Calypso mamy zajęcia o nazwie Aktywny Senior. Trening ten to przede wszystkim ćwiczenia dla osób w kwiecie wieku, a zarazem młodych duchem, które chcą poprawić swoje samopoczucie, wzmocnić poszczególne grupy mięśniowe oraz poprawić swoją sprawność fizyczną. Sprzęt, który może być wykorzystywany: piłki gimnastyczne, gumy, hantle, easy ball.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (26)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.