wiadomości

Jak nie "zardzewieć" w święta? Proste ćwiczenia w domu i plenerze

Dwa czy nawet trzy dni świątecznego biesiadowania nie zrujnują naszej formy, ale krótki spacer czy lekki trening w domowych warunkach na pewno ucieszą nasz organizm.
Dwa czy nawet trzy dni świątecznego biesiadowania nie zrujnują naszej formy, ale krótki spacer czy lekki trening w domowych warunkach na pewno ucieszą nasz organizm. fot. ljupco /123rf.com

Bez względu na to, czy przy świątecznym stole liczysz kalorie, czy dajesz sobie dyspensę i nie odmawiasz żadnych smakołyków, pamiętaj, aby zadbać o ruch, choćby w formie spaceru. Dla nieco bardziej wymagających, przypominamy proste treningi, ze sprzętem i bez, które w krótkim czasie można wykonać w domu lub na świeżym powietrzu.



Czy dbasz o aktywność fizyczną w święta?

tak, w ogóle nie odpuszczam treningów 24%
tak, ale ograniczam się do krótkich ćwiczeń, aby nie "zardzewieć" 15%
tak, poprzez krótsze lub dłuższe spacery 25%
nie, na ten wyjątkowy czas kompletnie sobie odpuszczam 36%
zakończona Łącznie głosów: 135

Trening z odważnikiem



Kettlebell, czyli kulisty odważnik z uchwytem, to dobry przyrząd do ćwiczeń zarówno na małej przestrzeni w domu, jak i na świeżym powietrzu.

Główną zaletą odważników kulowych jest możliwość pracy z nimi zarówno statycznie, jak i dynamicznie.

Kettlebell pozwala na rozwój ogólnej kondycji fizycznej i wytrzymałości, rozwija moc, siłę, a nawet gibkość. Jednym słowem - praca z tym sprzętem to trening wielostawowy.

Kulisty odważnik może doskonale spełniać rolę minisiłowni.
Kulisty odważnik może doskonale spełniać rolę minisiłowni. fot. rzucwemniekettlem


Joga - układy do wykonaniu w domu



Spędzając większość czasu w domu, łatwo o poczucie znużenia i braku sił czy mobilizacji do działania. Z pomocą może przyjść nam joga, która doda energii naszemu ciału i da ukojenie umysłowi.

Co szczególnie ważne, joga zapewnia nam ruch w całym ciele. Wykonywane ćwiczenia nie tylko wzmacniają poszczególne partie mięśni. Asany, czyli układanie ciała w odpowiednich jogicznych pozycjach, angażują cały organizm.

Joga angażuje cały organizm a przy okazji wzmacnia poszczególne partie mięśni.
Joga angażuje cały organizm a przy okazji wzmacnia poszczególne partie mięśni. fot. Anna Antarya Szymoniak


Trening z gumami oporowymi. Zestaw ćwiczeń dla każdego



Ćwiczenia z gumami, inaczej nazywane taśmami, to rewelacyjny trening dla każdego, kto chce wzmocnić swoje mięśnie. Gumy oporowe - tak fachowo nazywa się ten przyrząd - są niewielkie i można je zabrać ze sobą wszędzie.

Trening z gumami może wykonać każdy - od osoby mającej na celu wymodelowanie sylwetki, aż po sportowców chcących przeciwdziałać kontuzjom. Na dodatek dzięki ćwiczeniom z gumami dość szybko poprawimy kondycję, wytrzymałość i przyspieszymy utratę zbędnych kilogramów. Ćwiczenia z gumami pozwolą także przyspieszyć naszą przemianę materii, a wykonywane regularnie, kilka razy w tygodniu, korzystnie wpływają na pracę układu sercowo-naczyniowego.

Trening z gumami oporowymi szybko poprawia kondycję, wytrzymałość i przyspiesza utratę zbędnych kilogram.
Trening z gumami oporowymi szybko poprawia kondycję, wytrzymałość i przyspiesza utratę zbędnych kilogram. fot. Aleksandra Świtońska/ Zdrowo Chudnij


Trening z rollerem, czyli samodzielny masaż



Każdy może zafundować sobie darmowy automasaż w domu, jeśli posiada roller. Może służyć w celu regeneracji, ale sprawdzi się również w porannym rozruchu i przygotowaniu do innego treningu.

Rolowanie nie zastąpi nam oczywiście masażu klasycznego czy pracy z terapeutą, natomiast w aktualnej sytuacji będzie świetnym rozwiązaniem, żeby ruszyć się od stołu czy od komputera. Możemy potraktować takie ćwiczenia jako jednostkę regeneracyjną, możemy też potraktować je jako rozruch poranny, bądź przygotowanie się do innego treningu.

Automasaż z rollerem możemy potraktować jako rozruch poranny, bądź przygotowanie się do innego treningu.
Automasaż z rollerem możemy potraktować jako rozruch poranny, bądź przygotowanie się do innego treningu. fot. YouTube/Trefl Sopot


Trening całego ciała w parach



W parach ćwiczy się raźniej. Prosty trening dla całego ciała w domu może pomóc nam rozruszać się po świętach.

Domowy trening w parach z wykorzystaniem ciężaru ciała pomoże nam rozruszać się po świętach.
Domowy trening w parach z wykorzystaniem ciężaru ciała pomoże nam rozruszać się po świętach. fot. YouTube/Calypso Fitness Club


Ćwiczenia na kręgosłup



Praca na siedząco sprzyja złym nawykom i źle wpływa na nasz kręgosłup wywołując m.in. przewlekłe bóle. Można jednak sobie pomóc, choćby wykonując regularnie prosty, szybki trening, który pozwoli nam zrehabilitować ciało po długotrwałym siedzeniu, także tym przy... świątecznym stole.

Trening na kręgosłup pomoże nam odciążyć go nie tylko po pracy przy komputerze, ale i po siedzeniu przy świątecznym stole.
Trening na kręgosłup pomoże nam odciążyć go nie tylko po pracy przy komputerze, ale i po siedzeniu przy świątecznym stole. fot. Magdalena Melaniuk


Biegowy trening interwałowy



Biegowe treningi interwałowe urozmaicą plan treningowy każdego biegacza. Stanowią intensywną, ale zajmującą mniej czasu alternatywę dla dłuższego wybiegania, na które niekoniecznie mamy ochotę zimą.

Przy takich treningach pokonujemy krótsze dystanse w szybszym tempie, które przerywamy truchtem.

Skuteczne i bezpieczne ćwiczenia na drążku



Drążek do podciągania to stosunkowo tani, a bardzo wszechstronny sprzęt do ćwiczeń w domu. Najtańsze można kupić już za 20 zł. Trzeba jednak podejść do niego z odpowiednim szacunkiem i przygotowaniem. Wówczas zainstalowany na ścianie, suficie czy w futrynie może przynieść nam wiele dobrego. Być może ktoś z was dostał taki prezent na święta?

Wiadomości Siłownie, kluby fitness i baseny po świętach otwarte tylko dla profesjonalistów

Opinie (20) 2 zablokowane

  • WD40 kieliszeczek dziennie

    I rdza sama zniknie.
    Polecam

    • 15 2

  • (1)

    Nie mam miejsca w domu na ćwiczenia.

    • 14 2

    • Wystarczy wyjść z domu, przejść szybszym rytmem 3-4 km dziennie i zdrowie zapewnione

      Codziennie chodzę 5 km, mimo, że też jestem osobą pracującą zawodowo, wychowuję dzieci, gotuję, robię zakupy. Mam czas, gdyż nie oglądam telewizji, chyba, że z rodziną w weekend wybrany film.

      • 2 2

  • Rząd zadbał o to żebyśmy wszyscy zardzewieli. (2)

    Po co zamykać baseny skoro chlor czy ozon zabija wirusy? Pływanie nie tylko doskonale wyrabia kondycję ale jest też zbawienne dla kręgosłupa.

    • 24 8

    • A wiesz mądralo ze baseny są zamkniete na całym świecie. (1)

      • 2 15

      • Nie odpowiedziałeś na pytanie: "Po co?"

        • 11 2

  • Kilka skłonów. Kilka ruchów ramionami. Kilka przysiadów. 5 minut i wystarczy. Nie dorabiajcie teorii o kij wie jakich treningach. Polecam to w szczególności biurowcom.

    • 12 7

  • Kto to widział aby ćwiczyć w święta ? (1)

    To czas na ucztowanie, na rodzinne spotkania. Zastanówcie się proszę czasem

    • 9 20

    • Mogą być też rodzinne spacery.

      • 9 0

  • Ketle czy też odważniki wywodzą się z rosyjskiej carskiej marynarki wojennej :)
    Ćwiczenia nimi były regulaminowym stalym elementem zaprawy wojskowej.
    To tak w ramach ciekawostki.

    • 17 0

  • Rower

    Kto na rower?

    • 8 6

  • Niepokazujcie tego bo ludzie sie zaintertesują ,jeszce stanie sie modne i fitneskluby zbankrutują nawet po zakonczeniu pandemi:)

    Jak trening na zdrowym powietrzu stanie się modny to nawet celebryci zrezygnują z fitness klubów ,a ich jest tam większość.

    • 18 2

  • Tak na marginesie (1)

    Zwroccie uwage co krasnalowi ze zdjecia wystaje na wysokosci pasa...:-)))

    • 3 2

    • Fałda- zagięty materiał dolnego brzegu ubrania

      • 0 0

  • Ćwiczyć tak, żeby nie być uciążliwym dla Sąsiadów

    Kto w końcu zwróci uwagę na ten aspekt? Nie można zachowywać się jak dzicz, bo teraz będzie modne ćwiczenie w domu. Generujecie hałas, trzęsą się sufity. Joga na macie, rozciąganie ok, ale tabata, bieganie w miejscu, pajacyki, tylko jak ktoś ma dom jednorodzinny...

    • 8 8

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

mail

Napisz do nas

Brałeś udział w ciekawej wyprawie lub zawodach, o których chciałbyś opowiedzieć naszym czytelnikom? Napisz do nas na aktywne@trojmiasto.pl