wiadomości

stat

Aktywna babeczka. Jakie zajęcia wybrać w fitness klubie?

Zajęcia w grupie dodają motywacji do ćwiczeń.
Zajęcia w grupie dodają motywacji do ćwiczeń. Katarzyna Białasiewicz/123rf.com

W cyklu "Aktywna babeczka" dwa tygodnie temu podpowiadaliśmy, jak wrócić do formy po urlopie, a w 33. odcinku przyjrzymy się ofercie zajęć w trójmiejskich fitness klubach. Naprawdę jest z czego wybierać. Natomiast 17 października przedstawimy wady i zalety wynikające z regularnego morsowania.



Czy korzystasz z oferty zajęć grupowych w fitness klubach?

tak, regularnie 50%
od czasu do czasu 12%
bardzo rzadko albo w ogóle 24%
nie uprawiam sportu, więc nie 14%
zakończona Łącznie głosów: 173
Nawet jeśli jesienna pogoda nie należy do naszych ulubionych, nie musimy chować się pod kocem na kanapie i próbować przezimować aż do wiosny. Przed pracą, po pracy i w weekendy możemy stale korzystać z ciągle rozbudowujących się grafików zajęć grupowych w fitness klubach.

Ćwiczenia w grupie to nie tylko sposób na regularną aktywność fizyczną, lecz także na nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z innymi, pozytywnymi osobami. Jeśli nigdy dotąd nie korzystałyśmy z tego typu możliwości, z pewnością będziemy zdziwione, ile motywacji da nam trening tego typu.

- Nawet jeśli danego dnia czuję się kiepsko i nie mam motywacji do ćwiczeń, wszelkie wątpliwości mijają, gdy rozpoczynają się zajęcia. Ćwiczenia w grupie to dla mnie ogromna porcja motywacji. Nawet jeśli pogoda nie sprzyja, jestem zmęczona i zniechęcona, to po wyjściu z sali fitness jestem jak nowo narodzona - relacjonuje Anna, która korzysta z zajęć typu full body workout oraz praktyki jogi.

Jakie zajęcia wybrać?



Treningi w fitness klubach odbywają się zazwyczaj od rana do południa i od wczesnego popołudnia aż do godzin późnowieczornych. W bogatych grafikach każda z nas znajdzie coś dla siebie. Warto przetestować różne typy zajęć, nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie wyglądają dla nas atrakcyjnie.

- Klienci coraz częściej szukają alternatywy dla tradycyjnego treningu. Jednym z doskonałych sposobów na spalenie kalorii i świetną zabawę jest zumba. W dosłownym tłumaczeniu zumba oznacza "baw się i ruszaj", co mówi wszystko o tego typu zajęciach. Mnóstwo energii i latynoskie rytmy zamieniają treningową rutynę w niezłą zabawę! - mówi Maria Ledóchowska, koordynator fitness w klubie Good Luck Club.
- Jeżeli chodzi o kobiety to najczęściej wybieranymi przez nie zajęciami jest Fit Body Workout. To nasz autorski system ćwiczeń kształtujących sylwetkę, oparty na interwale. Takie specjalistyczne połączenie zapewnia najskuteczniejsze spalanie tkanki tłuszczowej, dzięki zaangażowaniu wszystkich partii mięśniowych. Jest to trening intensywny, co zapewnia najlepszą efektywność i szybkie rezultaty widoczne już po paru sesjach treningowych. Na zakończenie oczywiście krótka sesja stretchingu, aby zapewnić odpowiednią regenerację i poprawić samopoczucie. W ćwiczeniach uczestniczą chętnie zarówno panie, jak i panowie.

Powodzeniem cieszą się także inne zajęcia, takie jak Super PośladkiBody Shape, nie tylko ze względu na chwytliwą nazwę, lecz także z powodu efektywności tych rodzajów treningu, co potwierdza frekwencja na zajęciach. Klub zaspokoi także oczekiwania miłośników aktywności tanecznych - proponujemy potężną dawkę odpowiednio dobranych, gorących rytmów na zajęciach Salsation. Jest to mieszanka różnych stylów tańca z różnych kultur. Tutaj najważniejsza jest dobra zabawa, a przy okazji trening, o którym się nie myśli, lecz daje się ponieść pozytywnym wibracjom, jakie daje energetyczna muzyka i znakomici instruktorzy. - mówi Piotr Bednarczyk z sieci klubów Calypso Sopot.

- W naszym klubie szczególnie popularne są zajęcia typu Zdrowy Kręgosłup. Prowadzimy je cztery razy w tygodniu o zróżnicowanych porach dnia, dzięki czemu osoby z okolicy mogą przyjść nawet bezpośrednio po pracy na 15:20. Popularność tego typu zajęć wynika z wielu kwestii. Podstawowymi są na pewno warunki w których się odbywają oraz wiedza i umiejętności instruktorek. Na nic jednak by się to zdało, gdyby nie prozdrowotne nawyki naszych klientek. Trzeba bowiem zaznaczyć, że zajęcia te kierowane są głównie do osób zdrowych, mających świadomość tego, jak wzmacnianie gorsetu mięśniowego i niwelowanie przykurczy wspomaga codzienną aktywność i podnosi poziom życia - mówi Cezary Szczepański z klubu Akademos w Gdańsku.

Zajęcia na rowerach i wioślarzach



Bardzo popularnymi zajęciami są treningi na rowerach stacjonarnych (spinning) oraz - mniej znane - zajęcia na ergometrach wioślarskich. Możemy spodziewać się po nich intensywnego wysiłku, mnóstwa zabawy w rytm muzyki i... wyrzutu endorfin po wyjściu z sali.

- Zajęcia na rowerach stacjonarnych to dla mnie dodatkowa forma treningu kolarskiego, którym zajmuję się na co dzień. Na okres jesieni i zimy coraz częściej planuję wykonanie treningu pod dachem zamiast wyruszać na zewnątrz. Trening na trenażerze w domu jest bardzo efektywny, ale... niekiedy monotonny. Nawet jeśli bodziec, który funduję sobie na zajęciach grupowych, jest nieco mniej skuteczny niż to, co mogłabym zrobić samodzielnie, to ze spinningu wychodzę zawsze uśmiechnięta od ucha do ucha. A to też jest ważne, skoro chcę się zajmować sportem przez wiele kolejnych lat - mówi Marta, trenująca amatorsko triathlon.
- Wiosła, czyli zajęcia na ergometrach wioślarskich, to prawdziwa bomba energetyczna! W przeciwieństwie do zajęć typu spinning, pracuje tutaj całe ciało. Pamiętajmy, że im więcej mięśni zaangażujemy do pracy, tym wydatek energetyczny jest wyższy. Wiedzą o tym nasze klientki, których celem jest redukcja tkanki tłuszczowej. Wiedzą również panie, które szukają mocnego zmęczenia, a czasem wręcz wyżycia się po dniu pracy. Dzięki regulowanej sile oporu i ćwiczeniom urozmaicającym wiosłowanie, zajęcia te są bardzo atrakcyjne i wszechstronnie kształtują sylwetkę - mówi Cezary Szczepański.

Indoor cycling sposobem na formę kolarską?



Nieznane, ale ciekawe



Fitness kluby prześcigają się w rodzajach oferowanych zajęć. Co sezon do grafiku zajęć dochodzą nowe, dotąd szerzej nieznane formy aktywności, na przykład zajęcia Speedball - trening z wykorzystaniem specjalnej piłki z uchwytami. Polegają na płynnym wykonywaniu układów prostych ruchów, bazujących na zasadach treningu funkcjonalnego. Na tego typu zajęcia można przyjść na przykład do Zdrofit Manhattan w Gdańsku w czwartki na godzinę 18.

Trening z przyrządami jest przeprowadzany także w bardziej "tradycyjnych" formach. Najpopularniejszymi zajęciami tego typu są ćwiczenia ze sztangą, zwane jako Power Bar w sieci Zdrofit lub Power Pump w klubie Akademos.

- W błędzie jest ten, kto myśli, że płeć piękna nie lubi mocnego zmęczenia. Ćwiczenia ze sztangami poprawiają koordynację, siłę mięśniową, kondycję i niejednokrotnie koncentrują się na typowo damskich strefach ciała. Są to zajęcia również dla początkujących, bowiem sama sztanga nie waży wiele, a jej obciążenie zależy jedynie od dyspozycji osoby ćwiczącej. Proszę jednak wierzyć, że na tych zajęciach panie niejeden raz obalają mit o słabej płci! - zaznacza Szczepański.

Spokojnie czy energetycznie?



Zajęcia oferowane w klubach fitness są prawdziwie energetyczne... i energochłonne. Jeśli rozglądamy się za ćwiczeniami, które w szybkim tempie pozwolą nam spalić wiele kalorii, możemy wybierać pośród wielu różnych rodzajów zajęć. Jednymi z najbardziej wymagających, a z pewnością także satysfakcjonujących zajęć są Body Combat - "pozwalające wyzwolić w sobie prawdziwego wojownika" czy Cross-Training - bardzo urozmaicony trening ukierunkowany na eksplozywność i dynamikę. Z zajęć obydwu rodzajów można skorzystać m.in. w klubie Calypso w gdyńskim Klifie.

Uczestnicy zajęć automasażu.
Uczestnicy zajęć automasażu. Calypso Fitness Club
- Klienci naszego klubu coraz częściej szukają w treningu czegoś więcej niż zrzuconych kilogramów czy lepszego samopoczucia. Traktują go w kategoriach wyzwania, a cross-training spełnia ich oczekiwania. Bardzo intensywny trening, ćwiczenia angażujące całe ciało z wykorzystaniem sprzętu oraz ciężaru własnego ciała powodują, że każdy wychodzi z nich z mokrą koszulką, szerokim uśmiechem i poczuciem osiągniętego celu - mówi Maria Ledóchowska.
Nie musimy wybierać się do fitness klubu tylko z myślą o wylaniu z siebie wiadra potu. W zależności od naszych potrzeb i preferencji, możemy skorzystać także z zupełnie innych, znacznie spokojniejszych zajęć. W tym kontekście na uwagę zasługuje na przykład trening Mental Body, prowadzony w Good Luck Club w Gdańsku. To zajęcia łączące pilates, stretching, zdrowy kręgosłup, trening funkcjonalny i relaksację. W tej samej siłowni można także skorzystać z zajęć ukierunkowanych na stretching, które pozwolą nam na rozluźnienie się, a naszym mięśniom i stawom przyniosą wyczekiwaną ulgę.

- Wraz ze wzrostem świadomości i rozpowszechnianiu wiedzy na temat stretchingu oraz technik automasażu, klienci decydują się na dodanie tego rodzaju treningu do swojego planu ćwiczeń. Nasz klub wychodzi naprzeciw tym wymaganiom, oferując sesje stretchingu, rolowania na specjalnych do tego przeznaczonych piankowych rolkach i piłkach, prowadzonych przez wyspecjalizowanych instruktorów. Organizujemy także w każdą trzecią niedzielę miesiąca trzygodzinne warsztaty, podczas których można nauczyć się, jak wykonać prawidłowo automasaż tkanek miękkich - zachęca Piotr Bednarczyk z Calypso Fitness w Sopocie.
"Aktywna babeczka" to cykl, w którym poruszamy tematy związane z aktywnością fizyczną. Znajdziecie tu damskie spojrzenie na sport i treningi, jednak informacje, które przekazujemy w tym cyklu, mogą okazać się przydatne nie tylko dla kobiet. Przedstawiamy pomysły na trening w parach, zespołach czy ofertę aktywności sportowej dla rodzin. Podpowiadamy, z jakich sportowych propozycji możecie skorzystać w Trójmieście, jak przygotować się na trening i pokazujemy, że nie trzeba trenować zawodowo, żeby poczuć się po prostu dobrze.

Dotychczas w cyklu:
  1. Jak zacząć trenować?

  2. Sposoby na wypracowanie idealnej sylwetki

  3. Czego nie powinno zabraknąć w torbie, którą zabieramy na trening?

  4. Na ćwiczenia do siłowni w rękawiczkach czy bez?

  5. Ćwiczenia na mięśnie brzucha

  6. Jak zmotywować się do treningów?

  7. Droga na skróty. Czy i kiedy sięgnąć po suplementy?

  8. Jak sprawdzić, czy właściwie trenujesz?

  9. Trenujemy pośladki. Pomogą przysiady

  10. Co wypada robić, a czego się wystrzegać w siłowni i fitness klubie?

  11. Który trening bardziej wydajny: solo, w duecie czy grupie?

  12. Czy trenować z muzyką w słuchawkach czy bez?

  13. Jak się poprawnie rozciągać przed i po zajęciach?

  14. Jak poprawnie korzystać z sauny?

  15. Jak się ubrać, by zimą uprawiać sport i nie zachorować

  16. Jak rozpocząć treningi mimo nadwagi?

  17. Co zrobić, gdy trening nie przynosi pożądanych efektów?

  18. Jak ćwiczyć w siłowni pod chmurką?

  19. Po co robimy selfie na treningach?

  20. Sposoby na regenerację po treningach

  21. Co jeść przed i po treningu?

  22. Kiedy bezpiecznie zacząć pływać w otwartej wodzie?

  23. Czy istnieje uniwersalny strój sportowy?

  24. Jak połączyć plażowanie z aktywnością i sportem?

  25. Czy i jak trenować w trakcie menstruacji?

  26. Jak wysmuklić uda i pośladki?

  27. Czy w ciąży można uprawiać sport?

  28. Jakie gadżety pomogą nam w treningu?

  29. Na ile można się rozebrać podczas treningu?

  30. Praca ratowniczek w Trójmieście to nie "Słoneczny patrol"

  31. Jak wrócić do formy po urlopie?

Opinie (46) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.